Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sisun koneet fenttiin....  (Luettu 18096 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8369
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Mutta mitä perkuletta te niitä rattoritehtaita kiertelette? Meinaatteko itte koota omanne? Vai mistä moinen into ;D ;D
Se on kattos kun ilmatteeksi saapi kaupan päälle tehdaskierroksen, kun ostaa vaa uuden rattorin ;)

Kuului koulutukseen. Henry Fordin säätiö maksoi Englanninmatkan. ;)
Mystinen kesälaatumies

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Joo selvähän tuo että Fendtiin tulee Agcon omat moottorit.. Pilashan ne jo Massikankin Sisulla.. Itse ostin vielä viimestä mallia olevan oikealla moottorilla varustetun Massikan ja on todella pieni kulutus :P

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.
Nii se on...

roadman

  • Vieras
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

Samoilla linjoilla. Hyvä tulee kunhan unohtavat suomalaisten moottorinohjaus softan suolahteen.

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua  :)
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Ihmeellinen ajatusmaailma tulee vähän tätäkin ketjua lukiesssa. Hyi kauhistuss kun voi ehkä olla että ulkomaisiinkin traktoreihin tulee suomalaissia tai ainakin suomessa kehitettyä moottoriteknologiaa. Tietenkin esim fentti tekee omat päivitykset moottoreihin jotta ne pelaa hyvin heidän raktoreiden kanssa. Ehkä kuitenkin pitäisi olla melko tyytyväisiä että accolle kelpasi sekä suomalainen moottori että suomalainen traktori tai jopa otti mieluusti molemmat. Nyt on itseasiassa suurin asia että saadaanhan nämä tehtaat pysymään suomessa. Vaarana on että suomessa ei kohta ole moottori tai raktoritehdasta. Jos joku ulkolainen yritys ostaa tehtaan niin se on joko konkurssin partaalla jota en tässä tapauksessa usko tai sitteen tehtaasssa on tietotaitoa tai se koetaan vaaralliseksi kilpailijaksi. Oli syy mitä vaan niin suomalaisten pitäisi vielläkin olla ylpeitä että kelpasi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

roadman

  • Vieras
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

Savutus väheni aika paljon kun käytti nokan hiututtamassa. Toivottavasti vähenee vielä lisää kunhan saapi uudelleen ohjelmoitua  :)

Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????

Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.

Viimeksi muokattu: 13.01.13 - klo:17:17 kirjoittanut roadman

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: Sisun koneet fenttiin....
No mää en oo kehittäny valtraan sitä nokka-akselia   ???
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

roadman

  • Vieras
Vs: Sisun koneet fenttiin....
No mää en oo kehittäny valtraan sitä nokka-akselia   ???

Et varmastikkaan, mutta kehitys palautetta ne aina halusivat kun tehtaalla vieraili.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

21000 mittarissa avaamatta eikä ees vieläkään oo alkanu savuja päästeleen  ;)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Sisun koneet fenttiin....


Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????

Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.

Mitähän ihmeteltävää tuossa nyt on. Lue toisesta topicista miten noissa moottoreissa on toteutettu pakokaasun kierrätys. Tuo tier3 on kaikilla moottorivalmistajilla samanlainen viritys joka perustuu ainoastaan päästönormien täyttämiseen vähimmillä haittavaikutuksilla.

Nokka-akselin hiomalla ja uudella ohjelmalla saa moottorin toiminnan optimoitua tehon ja kulutuksen suhteen. Oikeastaan tuo on ekoteko, kun ei enää polteta löpöä taivaantuuliin jonkun direktiivin takia.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Sisun koneet fenttiin....


Tätä mää oon ihmetelly monasti. valtra on suomalaisten viljelijöiden kehittämä, miksi sitten pitää vielä viljelijän itse tehä muutoksia jotta hyvä tulee.???????

Lisään muokaten. Pihassa rivipumpullinen valmet aikaa ennen mitään päästörajoituksia.. Hyvin pukkaa savua kun kaasua polkasee ja tasaisessa vedossa musta vana jälkeen jää.....
Tuntuis ihan perinnöltä tuo savutus.

Mitähän ihmeteltävää tuossa nyt on. Lue toisesta topicista miten noissa moottoreissa on toteutettu pakokaasun kierrätys. Tuo tier3 on kaikilla moottorivalmistajilla samanlainen viritys joka perustuu ainoastaan päästönormien täyttämiseen vähimmillä haittavaikutuksilla.

Nokka-akselin hiomalla ja uudella ohjelmalla saa moottorin toiminnan optimoitua tehon ja kulutuksen suhteen. Oikeastaan tuo on ekoteko, kun ei enää polteta löpöä taivaantuuliin jonkun direktiivin takia.

Juurikin näin. Ja maailma pelastuu, oikeasti

Nii se on...

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

21000 mittarissa avaamatta eikä ees vieläkään oo alkanu savuja päästeleen  ;)

Serkun Länkkärin Sisu-dieselillä  ajettiin avaamatta varmasti 35000 h, mahdollisesti 40000 h. Mittari kun ei aina pyörinyt ja ensimmäisen omistajan aikuisista tunneista luultavasti vähintään puolet puuttui.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Sisudiesel varmaan hyvä ja kestävä motti... Mutta.. Moottorin ohajusta on vielä hiottava.
Työntää ne uudet valtrat niiin perkeleesti savua. Ainakin enne urea kautta. Hyi ruman näköistä.
Ja oikeasti jo häiritsevää jos joutuu samalla pihalla useasti esim suunnan vaihtamaan.

21000 mittarissa avaamatta eikä ees vieläkään oo alkanu savuja päästeleen  ;)

Serkun Länkkärin Sisu-dieselillä  ajettiin avaamatta varmasti 35000 h, mahdollisesti 40000 h. Mittari kun ei aina pyörinyt ja ensimmäisen omistajan aikuisista tunneista luultavasti vähintään puolet puuttui.

Kyllä toiki sen verran hyväkuntoselta tuntuu että voi likemmäs kolmeekymppiä päästä avaamatta

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Sisun koneet fenttiin....
Onkos jollain kokemusta että kuluuko tuo nokkaakseli koneistuksen jälkeen nopeammin? Kun ainakin noissa auton romuissa vakioakselista hiomalla tehdyt viritysakselit ei kovin pitkäikäisiä ole. Tietysti moottorin luonne /teho on näissä tapauksissa muuttunut enemmän. Mitä noissa pakokaasun kierrätyksen poistoissa.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!