Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Budjettiluokan tehopuimurit.  (Luettu 57647 kertaa)

1100xx

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
  • Etiäppäin
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
joo..... täälä päin ykskin isäntä osti uuden 240averon.. tänävuonna puintialat 30ha omia ohriaan. ja 10ha muille.. ensivuonna yht ehkä 50ha.. kertokee mitä järkeä ?!  ::) ja se on varmaa että ilman velkaa ei tuota konetta ole ostettu... ;D sama isäntä rakenti vuos sittte uuden 380hehdon kuivurin toisen isännän kanssa.. osti peltoa nyt syssyllä 17ha ja parivuotta sitten rakensi 350neliön lämpimän hallin ja nyt yhen uuden kelkan ;Dmyös traktori on 4vuotta sitten ehkä hommattu jonnikka  ;D alkaa järki loppua , mutta mikäs siinä jos on rahhoo.. ::) :P

Eipä se Avero isäntä ole täällä kehumas et mul ei ole kuin 30ha ja AVERO..toisin kuin kateelliset sitä tääl ihmettelee!! Eikä se sen Avero isännän vika ole jos joku muu joutuu puimaan 200ha -80 luvun puimalla eikä myöskään pankin!! Syytä voi ettiä kuseskelemalla omiin muroihin ja kaatamalla ne omaan napaan...pariviikkoa ku niitä siinä tuijottelet ni jo alkaa syypää löytyä..... 8)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
joo..... täälä päin ykskin isäntä osti uuden 240averon.. tänävuonna puintialat 30ha omia ohriaan. ja 10ha muille.. ensivuonna yht ehkä 50ha.. kertokee mitä järkeä ?!  ::) ja se on varmaa että ilman velkaa ei tuota konetta ole ostettu... ;D sama isäntä rakenti vuos sittte uuden 380hehdon kuivurin toisen isännän kanssa.. osti peltoa nyt syssyllä 17ha ja parivuotta sitten rakensi 350neliön lämpimän hallin ja nyt yhen uuden kelkan ;Dmyös traktori on 4vuotta sitten ehkä hommattu jonnikka  ;D alkaa järki loppua , mutta mikäs siinä jos on rahhoo.. ::) :P

Eipä se Avero isäntä ole täällä kehumas et mul ei ole kuin 30ha ja AVERO..toisin kuin kateelliset sitä tääl ihmettelee!! Eikä se sen Avero isännän vika ole jos joku muu joutuu puimaan 200ha -80 luvun puimalla eikä myöskään pankin!! Syytä voi ettiä kuseskelemalla omiin muroihin ja kaatamalla ne omaan napaan...pariviikkoa ku niitä siinä tuijottelet ni jo alkaa syypää löytyä..... 8)

 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
Noh eisen minulle väliä millä koneilla ajaa.. on vaan meillä päin herättänyt mielenkiintoa , kun kaikki tasan tarkkaan tietävät ettei peltoa juurikaan ole kaupan eikä mahdollista vuokrata. Ymmärtäisin hyvin jos on tarkoitus laajentaa ja ennakoida, siispä hyvä idea. Jokainen toki ostaa ihan vaan *****illakseen naapurille yms muille kateellisille kyläläisille koneita..  8) rahtiakaan ei ole paljoa tarjolla.. eli koneille ei muuta käyttöä saa.. Meillä päin tietää jos joku on jotain hankkimassa kun metsästä puut poijes ja kahtellaan niin pari kk niin uusi rakkori pihassa! toki jokainen tekee kuten haluaa ja nussii mitä saa 8)

Timangi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
  • Olen kiltti...Olenhan?
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
Itse ajattelan myös sitä että jos rahaa on niin mieluummin laittaa sitä koneisiin ja kalustoon kuin antaa verottajalle...monella viljelijällä voi sitä rahaa tulla ihan jostain toisesta yritystoiminnasta johon ei taas kannata/voi sijoittaa niin suuria rahoja kuin maatalouteen.... ;) Ja jos maataloustoiminta on pientä ns harrastustoimintaa niin pitäähän koneet olla suuria ettei harrastus haittaa työntekoa...
Kyllä se tästä...enää loput jäljellä!

Naturalis

  • Vieras
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
Itse ajattelan myös sitä että jos rahaa on niin mieluummin laittaa sitä koneisiin ja kalustoon kuin antaa verottajalle...monella viljelijällä voi sitä rahaa tulla ihan jostain toisesta yritystoiminnasta johon ei taas kannata/voi sijoittaa niin suuria rahoja kuin maatalouteen.... ;) Ja jos maataloustoiminta on pientä ns harrastustoimintaa niin pitäähän koneet olla suuria ettei harrastus haittaa työntekoa...
Olex sää ihan spede?  :o

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
Itse ajattelan myös sitä että jos rahaa on niin mieluummin laittaa sitä koneisiin ja kalustoon kuin antaa verottajalle...monella viljelijällä voi sitä rahaa tulla ihan jostain toisesta yritystoiminnasta johon ei taas kannata/voi sijoittaa niin suuria rahoja kuin maatalouteen.... ;) Ja jos maataloustoiminta on pientä ns harrastustoimintaa niin pitäähän koneet olla suuria ettei harrastus haittaa työntekoa...
  Näinhän se menee.   Mut johan tässä on tw:llä kynnetty joten ois ennen luopumista kiva tuota venttiä kokeilla.
FIXIT

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.

  Näinhän se menee.   Mut johan tässä on tw:llä kynnetty joten ois ennen luopumista kiva tuota venttiä kokeilla.
[/quote]

  Maltatkohan sitten luopuakaan jos kokeilet..itse kohta 30 vuotta ajanut eikä tahtois vieläkään luopua..

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2022
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
agrilla on kai sata 2000 sarjan sampoa eiks ne oo omiaan sinne pohjattomille soille ja varmaan edukkaita nyt. kapeella pöydällä ni pääsee pitkän saran päähän ja takas. sit ku alkaa kasvaa viljaa ni katkasee kilometrin jälkeen.

niihin vähä leveemmät kumit kyl niilläkin sen parisataa pui jos keskisadot ei vielä kovin korkeat.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
jokohan sitä pitäs ite päivittää ku pitäs ens syksynä 90ha kaltata kuussatasella sampolla.. no ei ny vielä, eihä se oo ku 29vee vasta, käy ja kukkuu.. ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
kuten jo sanottu , kaikki tekee miltä tuntuu ! eli ventit kaikille kiitos!  8) 8)

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
joo..... täälä päin ykskin isäntä osti uuden 240averon.. tänävuonna puintialat 30ha omia ohriaan. ja 10ha muille.. ensivuonna yht ehkä 50ha.. kertokee mitä järkeä ?!  ::) ja se on varmaa että ilman velkaa ei tuota konetta ole ostettu... ;D sama isäntä rakenti vuos sittte uuden 380hehdon kuivurin toisen isännän kanssa.. osti peltoa nyt syssyllä 17ha ja parivuotta sitten rakensi 350neliön lämpimän hallin ja nyt yhen uuden kelkan ;Dmyös traktori on 4vuotta sitten ehkä hommattu jonnikka  ;D alkaa järki loppua , mutta mikäs siinä jos on rahhoo.. ::) :P
Mun mielestäni ihan järkevää toimintaa.

Riippuu mitä pitää järkevänä. Maatalouden tulorahoituksella tuota yhtälöä ei saa toimimaan sitten millään, vaan rahat pitää repiä jostain muualta ja silloin puhutaan mun mielestä lähinnä harrastuksesta.

Olis muuten ihan mielenkiintoista tietää minkälainen on kylmiksellä maatalouden tulos? Eli paljonko verotettavaa kertyy palkkatulojen ja puun myynnin yms. lisäksi?

PS. Omiin kuvioihin oon siinä määrin tyytyväinen, että kadehtia ei tartte, mutta monesti ihmetyttä joidenkin viljelijöiden toiminta!
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12242
  • Virolaista kiitos!
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
Vaikka jaankin paljon juttuja agrolaisten kesken, niin jotkut asiat jäävät vain minun ja verottajan väliseksi.

Meillä on hyvä suhde. En viitsi pettää sitä...

 ;) :D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
Vaikka jaankin paljon juttuja agrolaisten kesken, niin jotkut asiat jäävät vain minun ja verottajan väliseksi.

Meillä on hyvä suhde. En viitsi pettää sitä...

 ;) :D

Kylmis menossa paikallisella kohti tilitoimistoa, kädessään tilikirja....


Ja kun ennakot paisuu pullataikinan lailla, kylmis hermostuu.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.
Vaikka jaankin paljon juttuja agrolaisten kesken, niin jotkut asiat jäävät vain minun ja verottajan väliseksi.

Meillä on hyvä suhde. En viitsi pettää sitä...

 ;) :D

Kylmis menossa paikallisella kohti tilitoimistoa, kädessään tilikirja....


Ja kun ennakot paisuu pullataikinan lailla, kylmis hermostuu.


 Joo, tuo oli vaan feikkiä, tässä kylmis sihteerin kanssa... https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSsmU6veNZbjbrI9MT2bj_CuSNnpX0P9XrWdZCSsACxWPYOxami5w

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12242
  • Virolaista kiitos!
Vs: Budjettiluokan tehopuimurit.