Mulla on tuollainen 6475 D6 Per... koneella. Vajaa 2000 h kokemusta, mutta ei ek:ta eikä karjaa :-/
Ei oikein osaa sanoa mitään erityistä, on siinä hyvää ja huonoa.
Kerros nyt vähän, minkälaisia hyviä ja huonoja puolia?
Tykkään vaihteistosta, ergonomiasta (jotenkin yksinkertainen mutta toimiva),
pienehköstä kulutuksesta (siis Perkins, 127 kW), tässä ei vielä urea- tai EGR saastesähläyksiä.
Ei kauhean kankea kuutoseksi,
LS-hydrauliikka ripeä, 115 l/min,
sähköiset kierroslukumuistit (lisävaruste) jossain hommissa hyvät.
Huoltokulut ei kauheat (osa suodattimista pestäviä metalliverkkosuodattimia, ei vaadi mitään superöljyjä.
Valot ja työvalot minusta hyvät, mulla lienee joitain lisävaruste-sellaisia.
Tilava ohjaamo, apumieskin mahtuu hyvin ja sen penkki kohtuullinen.
Hydraulisesti ulos tuleva vetokoukku kiva.
Miinusta:
Ohjaamo talvella pitkään viileä ja tahtoo lasit huurtua,
koneessa ei kovin kaunis käynti, johtunee sähköohjatusta pumpusta (tämähän onkin tärkeä :-) ).
Tässä mallissa jäähdytinpaketin siivous nokalla vähän työlästä, uusissa kai erilainen..
Laatikko vaatii talvella vähän lämmittelyä että saa kaikki vaihteet käyttöön.
Hydrauliikan joystick vähän tunnottoman oloinen.
Ohjaamo hitusen meluisa, uudet cr-koneet kun käyvät paljon hiljaisemmin.
Tiellä pikkuisen loikkiva kun ei ole mitään jousia etupäässä.
Yhteinen voimansiirron ja hydrauliikan öljy, hydrauliikan kannalta ei välttämättä hyvä, toisaalta riittää huoletta vaikka kippiin menisi yli 40 l.
Alkuperäisrenkaat (Misukat) ovat talvella luisteluliiton kunniamaininnalla hyväksymät, mutta eivät kyllä kulu kesällä tielläkään juuri yhtään.
Pikkuvikoja ei ole ollut ensimmäistäkään, ei sähkövikojakaan, mutta vaihteistossa oli valmistusvirheestä johtuva iso harmi. Ilmeisesti kuitenkin ainutkertainen lajissaan, siis muutenkin kuin myyjän/huollon mukaan.
Kyllä mä olen oppinut tuohon luottamaan.