Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?  (Luettu 3204 kertaa)

Arra

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Itellä 680 Sampo. Siinä kotelossa heiluu jonkimmoinen pahvisuodatin. Tuntuu toisinaan ,ettei mitään apua. Nyt kun puimurin päivitys mielessä,eikä viitsisi paljon ohranpölyä niellä,kun kerran rahaa paljon pitää muutenkin laittaa. Onko merkkikohtaisia eroja noissa asioissa?

realisti

  • Vieras
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
Ainakin 2000-sarjan sampoissa koppi pysyy suhteellisen siistinä, eniten tulee kun ovia auotaan varsinkin purkaessa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
ite kanssa ihmetelly tota;   ensin hankitaan kopillinen ja sitten ajetaan luukut auki ja ovia pidetään auki joka pölyssä!    miksi?      kopiton olis paaljon halvempi investointi jos sitä ei kerran hyödynnetä.                                     eikö noissa sampoissa edellenkään ole sitä ns. puhallinta?   vain lehmänhenkäyskoje löytyy!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
Ainakin 2000-sarjan sampoissa koppi pysyy suhteellisen siistinä, eniten tulee kun ovia auotaan varsinkin purkaessa.
Mä olen samaa mieltä että nykyisiin hytteihin suurin osa pölystä tulee siinä kun ovesta joudutaan kulkemaan, kärrykuski tulee tyhjennyksen aikana neuvonpitoon, kusella pitää käydä, kiviä tms. pöydällä, tai ihan vaan jaloittelemassa oman terveyden takia, noihin kaikkiin ei vaan millään viitsi ja malta odottaa että koneen vetää sammuksiin ja pöly laskeutuu ympäriltä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
Uuden Claassin hytti on kaikin tavoin paras esitys.

Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
Uuden Claassin hytti on kaikin tavoin paras esitys.


Saakos tuonne näytölle jo agronetinkin pyörimään?
On siinä talvella hiirillekin ihmeteltävää.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
Kengissä tulee multaa lattialle joka sitten kuivuessaan pölisee. Pitäis olla hytissä reinot ja työkengät ulkona.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
>kiviä tms. pöydällä,......noihin kaikkiin ei vaan millään viitsi ja malta odottaa että koneen vetää sammuksiin

Ensimmäinen ohje jonka sain kun kossina aloittelin puimurien kanssa pelailun oli,että pöydälle ei ole _MITÄÄN_ asiaa jos moottori röyhyää..

Muilla tavoin toimivat joutavat menemäänkiin luonnonvalinnan kautta tai miten sen sanoisi...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
Kengissä tulee multaa lattialle joka sitten kuivuessaan pölisee. Pitäis olla hytissä reinot ja työkengät ulkona.
Mä olen aika monena syksynä ajanut ihan sukkasiltani, kengät vaan pois jalasta heti hyttiin tullessa.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
Ainakin 2000-sarjan sampoissa koppi pysyy suhteellisen siistinä, eniten tulee kun ovia auotaan varsinkin purkaessa.
  Joo, no se ovi saa ollakkin auki kun remonttia riittää, purat sää kopin kautta kaikki rempat.
FIXIT

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Mites puimurinkoppeihin pölyä tulee?
>kiviä tms. pöydällä,......noihin kaikkiin ei vaan millään viitsi ja malta odottaa että koneen vetää sammuksiin

Ensimmäinen ohje jonka sain kun kossina aloittelin puimurien kanssa pelailun oli,että pöydälle ei ole _MITÄÄN_ asiaa jos moottori röyhyää..

Muilla tavoin toimivat joutavat menemäänkiin luonnonvalinnan kautta tai miten sen sanoisi...
Se pöly leijaa aika kauan ympärillä senkin jälkeen kun koneen on sammuttanut.

Yksittäisen kiven käyn nappaamassa kivikynnyksen edestä tai pienen multapaakun moottorin käydessä, koneisto kuitenkin sammutettuna, isompien askareitten kanssa mitkä vaatii syöttöruuvin pyörittelyä tai pöydälle kiipeämista sitten eri.

Viimeksi muokattu: 01.01.13 - klo:20:33 kirjoittanut bouli