Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?  (Luettu 16568 kertaa)

Katapultti

  • Vieras
Siis miksi ja kenen toimesta?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Sas varmaan poisti sen itte. Syytä en tiiä. Ei tieten menny ortodoksisesti keskustelu....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
 >:( Kiitos vaan.  :( Näin melkoisesti vaivaa tietojen kaivamisessa, enkä tallentanut mitään.  :-[ Ehkä sivuhistoriasta löytyy jotain linkkejä, mutta silti.  :'(

Itselle ei ole tullut koskaan mieleenkään poistaa tai lukita keskusteluja tai nimimerkkiä. Se ei vaan ole reilua.

Viimeksi muokattu: 31.12.12 - klo:11:38 kirjoittanut cosmic_cowboy

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12236
  • Virolaista kiitos!
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Siinä oli aika paljon hyödyllistä tietoa ja näkemyksiä, joka suuntaan.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5907
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Siinä oli aika paljon hyödyllistä tietoa ja näkemyksiä, joka suuntaan.
Niin oli, erittäin mielenkiintoinen ketju.

SAS sen lienee itse poistanut, jos olisi webbarin tekosia olisi se todennäköisesti tiedottanut keskusteluun osallistuneita yv:llä.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Saa mun puolesta poistaa koko miehen jos on itte poistanu!

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Heinämäen (ja Renen) huima oivallus pakastimen istuttamiseksi lämpöpumpun virkaan ikkuna-aukkoon piti tarkistaa.

http://e-kodinkoneet.com/tuotteet/kodinkoneet/kylmalaitteet/bosch/gsn32a73?subinf=descr

ELi ottoteholtaan 90W maksaa 900€. En tiedä kuinka optimaalisesti toimii seinän lämpötilaolosuhteissa, mutta niistä joutuisi tekemään koko seinän, jotta pirtti lämpenisi, vaikka pakastimen ottoteho olisi 100% talon lämmitystehoa. MLP maksaa samaa luokkaa, vaikkapa 7000€/ 7kW ja porakaivo toisen mokoman. Eli 900€/90W = 10€/W pakastimella ja 14000€/7kW = 2 €/W MLP

ILP:n hinta asennettuna on 1960€.

http://asennuspalvelu-hopiavuori.fi/lg-libero-12/ 

ILP: 1960/4 kW = 0,5 €/W

Ehkä meitä ei olekaan huijattu! MLP on noista ainoa jolla on +6 asteinen lämmönlähde pakkasillakin.

Tärkeää MLP-investoinnin onnistumisessa on oikea mitoitus. Isommalla laitteella myyjä tienaa enemmän rahaa, mutta alimitoitetulla voi voittaa tarjouskilpailun. Harva ostaja tietää todellisen tehontarpeen. Se kannattaa selvittää pakkasjaksolla. ELi kirjataan ylös aika, ulko(ja sisä ainakin kerran)lämpötila, sähkömittarin lukema, polttopuun, kaukolämmön tai öljyn kulutus. Kesäajan muistiinpanoista voi arvioida lämpimän käyttöveden osuuden. Porakaivojen lämmöntuotosta voi olla naapureilla tietoa, se kun vaihtelee alueittain. MLP:n sähkövastusten käyttöä pitää seurata, jotta tietää missä mennään. Parasta on maksaa vain toteutuneesta tehosta:

http://www.uusisuomi.fi/raha/65330-lampopumppu-kotiisi-varo-tata

Valtteri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 247
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Näiden sivujen hoitajan pitää kertoa minne keskustelu on siirretty. Jos se on tosiaan poistettu, niin olisi mukava kuulla miksi se on poistettu.

Mikä sen keskustelun tilanne on? Vai eikö se vain löydy?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
 Oraakkeli itse sen on poistanut, kun on tullut liikaa eriäviä mielipiteitä!
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5907
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Onko noissa ilmalämpöpumpuissa missään pienempää kuin 8-10 asteen ylläpitolämpöä?

Mulla on pieni pajatila vanhassa navetassa mitä on pidetty sähköpuhaltimella lämpöisenä siten että lämpötila on siellä maksimissa 5 asteen tienoilla.

Joskus miettinyt ilpin asentamista sinne mutta ei liene vastaavaa hyötyä jos lämpötilaa täytyisi pitää nykyistä korkeampana?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Oraakkeli itse sen on poistanut, kun on tullut liikaa eriäviä mielipiteitä!
Se onkin sitä kepumtk-linjaa, jolle oraakkeli on uskollisesti lippua kantanut. "väärät" totuudet vaietaan ;D ;D ;D
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Siinä oli aika paljon hyödyllistä tietoa ja näkemyksiä, joka suuntaan.
Niin oli, erittäin mielenkiintoinen ketju.

SAS sen lienee itse poistanut, jos olisi webbarin tekosia olisi se todennäköisesti tiedottanut keskusteluun osallistuneita yv:llä.

Ihmettelen suuresti ylläpidon ajatuksenjuoksua, jos se sallii tavan käyttäjän poistella viestejään ketjun välistä ja varsinkin alusta, jolloin nähtävästi poistuu koko ketju. Vai onko Agronetin ylläpito niin kädetöntä, ettei ymmärrä???

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Onko noissa ilmalämpöpumpuissa missään pienempää kuin 8-10 asteen ylläpitolämpöä?

Mulla on pieni pajatila vanhassa navetassa mitä on pidetty sähköpuhaltimella lämpöisenä siten että lämpötila on siellä maksimissa 5 asteen tienoilla.

Joskus miettinyt ilpin asentamista sinne mutta ei liene vastaavaa hyötyä jos lämpötilaa täytyisi pitää nykyistä korkeampana?

Nyt mennään arvailu-sektorille, mutta mahtaisiko toimia jopa passiivisella maalämmöllä? Eli runsaasti porakaivoa, jonka 6 astetta riittäisi pitämään lattian plussan puolella. Maakeruupiiri taitaa käydä turhan vilpoiseksi talven mittaan.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12236
  • Virolaista kiitos!
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Oraakkeli itse sen on poistanut, kun on tullut liikaa eriäviä mielipiteitä!
Se onkin sitä kepumtk-linjaa, jolle oraakkeli on uskollisesti lippua kantanut. "väärät" totuudet vaietaan ;D ;D ;D
SAS on yksi minun suosikki nimmareista tällä hetkellä. Tosi hyviä juttuja.
 :)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Oraakkeli itse sen on poistanut, kun on tullut liikaa eriäviä mielipiteitä!
Se onkin sitä kepumtk-linjaa, jolle oraakkeli on uskollisesti lippua kantanut. "väärät" totuudet vaietaan ;D ;D ;D
SAS on yksi minun suosikki nimmareista tällä hetkellä. Tosi hyviä juttuja.
 :)

 Juu, se SASSI onkin sellanen valopilkku, joka löytää asioista ne positiivisimmat puolet!!  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.