Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Taistelu polannetta vastaan!  (Luettu 21693 kertaa)

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Toisessa koneessa alusterä ja toisessa Vaman polanneterä, molemmat tappiterillä. Kun on tottunu alusterään niin ei oikein tuo polanneterä innosta. Pitäs laittaa toiseenkiin koneeseen.. Uuden FMG:n sais vielä noin kuukauden päähän, ehkä. Jännä on ollut huomata auroissakin eroa polanteen syntymiseen, AM jättää selvästi vähemmän polannetta kuin Vuometti vaikka molemmat säädetty samallalailla. Painoero vai mikä, vaikee sanoo mutta oikea aura on nyt löytynyt. Tyhmyyksissään piti kokeilla melkein kaikki merkit..  :o
Maitojonossa kuulin että ois Proolle uutta konetta tulossa??

Niin minäkin kuulin.  ;D Saahan noista aina tarjouksen kysyttyä, se kun ei maksa mitään. Eiköhän tässä vuosi ajeta samoilla jos ei nyt heti rikastu..
Miten on versu pelannu?

Suhteellisen hyvin. Suunnanvaihdon pakat vaihdettiin takuseen kun laturi ei antanu virtaa eikä tullu vikakoodia, laturi. Suuttimet vaihdettiin kaikki, lohkojen sähköjohdot ja jotain muuta pientä. Mutta kaikki kuitenkin takuuseen, ei tarvinnu tapella kertaakaan..
Paljo tunteja tullu..??

 Jotain reippaat 3000 tuntia. Pakkaremontin aikaan oli kuukauden tehtaan demokone ajussa ja se sai kyllä tunteja myös..  ;D
Tästä tähän.

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Miksi sitä polannetta pitää niin agressiivisesti poistaa. Itse ajelen alkutalvesta pihateitä paripyörätraktorilla, jotta saadaan lumi tiukkaan ,ja myöhemmin talvesta vedän suuremmat mössöt suojakeleillä vinolla levyllä pois tieltä. Useimmiten levy väärinpäin, ettei haukkaa. Kun on tuoretta sepeliä tien pinnalla, ei oikein polanneterillä viitsi repiä. Lumityöt on helpompi tehdä kun on kova jää alla, eikä lähde kivet pinnasta.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Miksi sitä polannetta pitää niin agressiivisesti poistaa. Itse ajelen alkutalvesta pihateitä paripyörätraktorilla, jotta saadaan lumi tiukkaan ,ja myöhemmin talvesta vedän suuremmat mössöt suojakeleillä vinolla levyllä pois tieltä. Useimmiten levy väärinpäin, ettei haukkaa. Kun on tuoretta sepeliä tien pinnalla, ei oikein polanneterillä viitsi repiä. Lumityöt on helpompi tehdä kun on kova jää alla, eikä lähde kivet pinnasta.


Näinhän se pihatiellä toimiikin, mutta tuolla tievaltion hommissa on toinen tahti. Raskas kalusto kun tamppaa lumen tien pintaan, siitä syntyy lajinsa polannetta. Sitten tämä kevyt liikenne, joista yhdeksän kymmenestä on etuvetoisia japsiromuja, ja niiden kuskit vielä ilmeisesti VR:än veturikuskeja. Ainakin noista jäljistä päätellen. Samaa raidetta ne vaan tahkoaa.
Siitä yhdistelmästä tuleekin sitten ne helvetinmoiset urat tiehen, jolloin tarvitaan polanteen poisto :)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Miksi sitä polannetta pitää niin agressiivisesti poistaa. Itse ajelen alkutalvesta pihateitä paripyörätraktorilla, jotta saadaan lumi tiukkaan ,ja myöhemmin talvesta vedän suuremmat mössöt suojakeleillä vinolla levyllä pois tieltä. Useimmiten levy väärinpäin, ettei haukkaa. Kun on tuoretta sepeliä tien pinnalla, ei oikein polanneterillä viitsi repiä. Lumityöt on helpompi tehdä kun on kova jää alla, eikä lähde kivet pinnasta.


Näinhän se pihatiellä toimiikin, mutta tuolla tievaltion hommissa on toinen tahti. Raskas kalusto kun tamppaa lumen tien pintaan, siitä syntyy lajinsa polannetta. Sitten tämä kevyt liikenne, joista yhdeksän kymmenestä on etuvetoisia japsiromuja, ja niiden kuskit vielä ilmeisesti VR:än veturikuskeja. Ainakin noista jäljistä päätellen. Samaa raidetta ne vaan tahkoaa.
Siitä yhdistelmästä tuleekin sitten ne helvetinmoiset urat tiehen, jolloin tarvitaan polanteen poisto :)

Näinpä. Tänä talvena polannetta ei juuri ole päässy kertymään jos vertaa vaikka viimevuoteen. Normi talvena ois ajettu jo kaikilla terillä kokoajan..  ::)
Tästä tähän.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Luonto poistaa polanteet ainakin täällä etelässä näinä päivinä varsin tehokkaasti.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Luonto poistaa polanteet ainakin täällä etelässä näinä päivinä varsin tehokkaasti.

Niin tai viimeistään vappuna!

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
"Sitten tämä kevyt liikenne, joista yhdeksän kymmenestä on etuvetoisia japsiromuja, ja niiden kuskit vielä ilmeisesti VR:än veturikuskeja. Ainakin noista jäljistä päätellen. Samaa raidetta ne vaan tahkoaa."

Tuo on sitten ihmeellinen juttu, oli kesä tai talvi tai jotain siltä välltä.
Niin 100 varmasti ajetaa samaa raidetta ja yleensä keskellä tietä, tulee syvät urat, kiharaa ja reunaan tulee lopuksi paksukerros mursketta(kiviä).
Tuo siis yleisellä tiellä, yksityistiellä sitten vaan syvät urat, ja sitten ihmetellään kun tie huonossa kunossa.
P*rk*l**n..!!!!!!!!

roadman

  • Vieras
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Miksi sitä polannetta pitää niin agressiivisesti poistaa. Itse ajelen alkutalvesta pihateitä paripyörätraktorilla, jotta saadaan lumi tiukkaan ,ja myöhemmin talvesta vedän suuremmat mössöt suojakeleillä vinolla levyllä pois tieltä. Useimmiten levy väärinpäin, ettei haukkaa. Kun on tuoretta sepeliä tien pinnalla, ei oikein polanneterillä viitsi repiä. Lumityöt on helpompi tehdä kun on kova jää alla, eikä lähde kivet pinnasta.


Näinhän se pihatiellä toimiikin, mutta tuolla tievaltion hommissa on toinen tahti. Raskas kalusto kun tamppaa lumen tien pintaan, siitä syntyy lajinsa polannetta. Sitten tämä kevyt liikenne, joista yhdeksän kymmenestä on etuvetoisia japsiromuja, ja niiden kuskit vielä ilmeisesti VR:än veturikuskeja. Ainakin noista jäljistä päätellen. Samaa raidetta ne vaan tahkoaa.
Siitä yhdistelmästä tuleekin sitten ne helvetinmoiset urat tiehen, jolloin tarvitaan polanteen poisto :)

Kuinka tuo onkaan niin totta. Helpointa se polanteen poisto on tuoreeltaan.

roadman

  • Vieras
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Toisessa koneessa alusterä ja toisessa Vaman polanneterä, molemmat tappiterillä. Kun on tottunu alusterään niin ei oikein tuo polanneterä innosta. Pitäs laittaa toiseenkiin koneeseen.. Uuden FMG:n sais vielä noin kuukauden päähän, ehkä. Jännä on ollut huomata auroissakin eroa polanteen syntymiseen, AM jättää selvästi vähemmän polannetta kuin Vuometti vaikka molemmat säädetty samallalailla. Painoero vai mikä, vaikee sanoo mutta oikea aura on nyt löytynyt. Tyhmyyksissään piti kokeilla melkein kaikki merkit..  :o
Maitojonossa kuulin että ois Proolle uutta konetta tulossa??

Niin minäkin kuulin.  ;D Saahan noista aina tarjouksen kysyttyä, se kun ei maksa mitään. Eiköhän tässä vuosi ajeta samoilla jos ei nyt heti rikastu..
Miten on versu pelannu?

Suhteellisen hyvin. Suunnanvaihdon pakat vaihdettiin takuseen kun laturi ei antanu virtaa eikä tullu vikakoodia, laturi. Suuttimet vaihdettiin kaikki, lohkojen sähköjohdot ja jotain muuta pientä. Mutta kaikki kuitenkin takuuseen, ei tarvinnu tapella kertaakaan..
Paljo tunteja tullu..??

 Jotain reippaat 3000 tuntia. Pakkaremontin aikaan oli kuukauden tehtaan demokone ajussa ja se sai kyllä tunteja myös..  ;D

Nh, ssa pukkaa vikakoodia jos pakkaluistaa eli vaikka ois laturivika niin pakan luistokoodia pukkaa. mittaa akseleiden kierrosnopeuksia ja jos poikkeamaan löytyy niin koodia pukkaa.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Toisessa koneessa alusterä ja toisessa Vaman polanneterä, molemmat tappiterillä. Kun on tottunu alusterään niin ei oikein tuo polanneterä innosta. Pitäs laittaa toiseenkiin koneeseen.. Uuden FMG:n sais vielä noin kuukauden päähän, ehkä. Jännä on ollut huomata auroissakin eroa polanteen syntymiseen, AM jättää selvästi vähemmän polannetta kuin Vuometti vaikka molemmat säädetty samallalailla. Painoero vai mikä, vaikee sanoo mutta oikea aura on nyt löytynyt. Tyhmyyksissään piti kokeilla melkein kaikki merkit..  :o
Maitojonossa kuulin että ois Proolle uutta konetta tulossa??

Niin minäkin kuulin.  ;D Saahan noista aina tarjouksen kysyttyä, se kun ei maksa mitään. Eiköhän tässä vuosi ajeta samoilla jos ei nyt heti rikastu..
Miten on versu pelannu?

Suhteellisen hyvin. Suunnanvaihdon pakat vaihdettiin takuseen kun laturi ei antanu virtaa eikä tullu vikakoodia, laturi. Suuttimet vaihdettiin kaikki, lohkojen sähköjohdot ja jotain muuta pientä. Mutta kaikki kuitenkin takuuseen, ei tarvinnu tapella kertaakaan..
Paljo tunteja tullu..??

 Jotain reippaat 3000 tuntia. Pakkaremontin aikaan oli kuukauden tehtaan demokone ajussa ja se sai kyllä tunteja myös..  ;D

Nh, ssa pukkaa vikakoodia jos pakkaluistaa eli vaikka ois laturivika niin pakan luistokoodia pukkaa. mittaa akseleiden kierrosnopeuksia ja jos poikkeamaan löytyy niin koodia pukkaa.

Eikai valtrassa mitään luistoantureita ole, kalliita ja monimutkaisia ;D Se on turbiini kytkin tai nykyisin directi kun pistetään versun pikavaihteet luistaa ;D ;D
Nii se on...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Palataas asiaan. Mites selvitään näiden pölliautojen teistä kun kohta ollaan tilanteessa että mäissä on polanne lisääntynyt mutta kuitenkaan se ei kestä ketjujen alla jolloin auto kuopasee ja on jumissa. Alusterä ei kiinnosta koska vie maavaraa ja raktori ei oikein salli kovaa painatusta taakse koska alueaura painaa niin paljon että takapyörät on muutenkin kevyitä. Onko kokemuksia jostain jyrsimestä mikä hakkais pinnan kovapalaterällä rikki. Pahimmillaan ongelma on luokkaa että tien reunat ja keskusta on maassa kiinni pyörän jäljet on monessa mäessä 20 cm syvemmällä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Laita se aura maahan niin ei suotta kevennä takapäätä ja sulla tais olla valmetti niin täydet vannepainot ja sitte polanneterä, vielä vaikka vaman sellainen niin saa koukattua lisäpainoa mukaan.
Täälä kyllä melkein päin vastainen tilanne nuoden urien kans, ovat kuin junankiskot, 20cm tampattu lunta urien kohtaan ja muuten "pohjatonta", nuolta kiskoilta kun putoaa sivuhun niin paluuta ei ole.

teuturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 276
Vs: Taistelu polannetta vastaan!

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Harrastelija painot niin mikään ei onnistu,ei lanaus ,ei polanteenpoisto ei mikään jossa tarvitaan painoa. 8)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 235
Vs: Taistelu polannetta vastaan!
Miltäs tuo teidän ammattilaisten silmään näyttää?