Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi pikkuauto  (Luettu 16306 kertaa)

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Uusi pikkuauto
Lainaus
Vaikka itsekin ajattelen että joku iso vanhempi Volvon rohjake olis turvallinen kun niistä tykkään

Nykyajan pikkuautot hakkaavat ajo-ominaisuuksissa etenkin Volvot mutta myös monet muut vanhat isot autot. Fiesta on kuten todettu yllättävän hyvä mutkissa. Se on sitten eri asia ohituksissa ja jarruttaessa kun ei ole tehoja moottorissa tai jarruissa. Jos kylällä ajaa riittää pikkuauto hyvin. > 500 km päiväsiirroissa arvostaa jo tehoa ja hiljaisuutta eri lailla.

Jos haluaa kokeilla autoa niin vuokraa tuollainen päiväksi. Ei maksa paljon ja saa kokeilla kunnolla. Nuo ovat vain makueroja; Toyota olisi ehkä mun valinta jos itse maksan. Suzuki, Kia, Honda varmaan tylsinä kakkosina ulkonäkösyistä ja jos haluaa hieman "parempaa" niin Seat TSI koneella on yllättävän pirteä 120:iin asti, mutta eurooppalaisissa tuppaa olemaan kaiken maailman anturivikoja yms.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Uusi pikkuauto
Ford Fusion oli ainakin kaamein ajokokemus mitä on omalle kohdalle osunu! Siitä kannattaa pysyä erossa!
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

eju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 68
Vs: Uusi pikkuauto
Niin ja muistakaa sitten se vanha "vitsi" takavuosilta: " Työtön istui Japanilais-merkkisessä autossa ja kiroili, kun ei ole töitä ! " Kannatan Europpalaista, vaikkakin EU on monelle kirosana. Se on ihan varma, että jos ostamme eurooppalaista, niin kyllä ne muistaa meitä täällä pohjolassa, että ossoo se suomimaanviljelijäkin tehä hyviä tuotteita ja etenkin luomua. Luomukin taitaa olla monelle kirosana ?

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi pikkuauto
Tuttu rouva osti variksen ajoi viikon sillä ja pyörähti silmukan sohjossa se riitti osti pitemmällä akselivälillä olevan auton .Nämä koppipikkuautot on tosi vaarallisia.Paras ajolleen on vw Bora ,mutta ovat hinnoissaan.Suvussa niitä ollut ja tosi kestävä auto kun ottaa vielä bensakoneella.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

blue power

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
Vs: Uusi pikkuauto

Kilometrejä ei mun mielestä kannata paljoa pelätä, paitsi jos jonkun automaattivaihteisen ostaa.

Mikäs vika automaatissa on?

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Uusi pikkuauto
Corolla varmaan muuten asiallinen teknisesti, mutta se ajettavuus, ohjaus aivan hirveä nykyautoksi ainakin -05 mallissa jollaisella sillointällöin ajelen. Samaa p*skaa ne kaikki taitaa nykyään olla. Europpalaisita itse katselisin jos uuden pääsisin ostamaan. 
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4426
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Uusi pikkuauto

Kilometrejä ei mun mielestä kannata paljoa pelätä, paitsi jos jonkun automaattivaihteisen ostaa.

Mikäs vika automaatissa on?

Perinteinen automaatti on minusta suht luja laite. Nämä DSG:t sun muut uudet ihmeet sensijaan ovat aiheuttaneet toisinaan harmaita hiuksia ja hetkellistä helpotusta liiallisen rahan aiheuttamaan turvotukseen.

Vähän sama kuin entisten jenkkitraktoreiden powershiftit - kestävät ja toimivat ilman . Sitten nämä hienommat portaattomat eivät olekaan aina enää yhtä ongelmattomia.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Uusi pikkuauto
Pienet autot on pienistä osista tehty, sen olen huomannut kun niitä korjailee. Kun kattelee pelkkiä etupään tuentoja niin hirvittää, että miten kertakäyttötavaraa ne on. Maalla asuville hirvikolari on pikku riski, mä en haluaisi ajaa hirveä päin millään pikkukioskilla ...varsinkin jos pikkuväkeä kyytissä. Ovat paremmin kaupunkiin tehtyjä/suunniteltu pikku pyöritykseen.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi pikkuauto
Pienet autot on pienistä osista tehty, sen olen huomannut kun niitä korjailee. Kun kattelee pelkkiä etupään tuentoja niin hirvittää, että miten kertakäyttötavaraa ne on. Maalla asuville hirvikolari on pikku riski, mä en haluaisi ajaa hirveä päin millään pikkukioskilla ...varsinkin jos pikkuväkeä kyytissä. Ovat paremmin kaupunkiin tehtyjä/suunniteltu pikku pyöritykseen.
Juuri noin ,ne on kaupunkiin sulalle asfaltille tehty ei tänne sohjoon.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Uusi pikkuauto
Pienet autot on pienistä osista tehty, sen olen huomannut kun niitä korjailee. Kun kattelee pelkkiä etupään tuentoja niin hirvittää, että miten kertakäyttötavaraa ne on. Maalla asuville hirvikolari on pikku riski, mä en haluaisi ajaa hirveä päin millään pikkukioskilla ...varsinkin jos pikkuväkeä kyytissä. Ovat paremmin kaupunkiin tehtyjä/suunniteltu pikku pyöritykseen.
käy pikku vierailun avk:lla ja lähtee sen jälkeen autokaupoille niin tietää mistä pysyy erossa,volkkarin sukuisista aina kuoriutunut katto hirvikolarissa jos vähänkin omaa turvallisuutta hirveä vastaan ajattelee niin volvo tai saab,itellä jälkinmäinen.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3165
Vs: Uusi pikkuauto
Emäntä halusi pienen auton, osti mazda kakkosen. Pienen tarpeseen ihan ok. Kävin sillä okrassa. Pääsin mä kotiinkin sillä.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5281
Vs: Uusi pikkuauto
Emäntä halusi pienen auton, osti mazda kakkosen. Pienen tarpeseen ihan ok. Kävin sillä okrassa. Pääsin mä kotiinkin sillä.
Urhoollisuusmitalin ansaitsisit.

Mutta noin standardina: eihän aikuinen valkoihoinen mies voi pienellä autolla ajaa, jos raadin enemmistöä kuuntelee...

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Uusi pikkuauto

Kilometrejä ei mun mielestä kannata paljoa pelätä, paitsi jos jonkun automaattivaihteisen ostaa.

Mikäs vika automaatissa on?

No riippuu varmaan vähän minkä merkkinen auto (laatikko) on kyseessä. Ainakaan nuo Aisinin tekeleet ei tahdo kestää omissa kiinnostuksen kohteissa, eli suht. vääntävissä dieseleissä. Volvoissahan ja Toyotissa ainakin on niitä. Omakohtaista kokemusta asiasta ei ole.

Joku korjaamomies joskus sanoi, että mersun automaatit on lujimpia. Ittellä oli jonkin aikaa 400tkm ajettu VAG automaatti (diesel 180hv/380Nm) ja kyllä siinäkin ZF:n tiptronic laatikko hyvin pelas, mutta siihen olikin vaihdettu öljyt ja suodatin laatikkoon 100 tkm välein. Huolto-ohjelman mukaanhan öljyjä ei tarvitse vaihtaa ja sen takia niitä sitten hajoaa.

Mutta hajoaahan ne manuaalitkin, jos on osaamaton kuski. Kylänmiehen bensa Avensiksesta hajos laatikko, kun herra ei jaksanut vaihtaa 60 rajoitusalueella vaihdetta ja jurnutti joka aamu 5. vaihteella menemään.

Viimeksi muokattu: 20.12.12 - klo:19:24 kirjoittanut Jerry

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7118
Vs: Uusi pikkuauto

Kilometrejä ei mun mielestä kannata paljoa pelätä, paitsi jos jonkun automaattivaihteisen ostaa.

Mikäs vika automaatissa on?
Joku korjaamomies joskus sanoi, että mersun automaatit on lujimpia. Ööljyt ja suodatin laatikkoon 100 tkm välein. Huolto-ohjelman mukaanhan öljyjä ei tarvitse vaihtaa ja sen takia niitä sitten hajoaa.

n.230hv ja 600nm, reilu 420tkm ja ajellaan pois :) Öljyt ja suodatin vaihdettu silloin tällöin, kustannuksena mitätön.  Hiukan piristetty vakiosta, kulutushan tällaisella isolla rohjolla maantieajossa jopa yli 6l satasella, keskimääräinen kyläpyörittely ym. vie melko tarkalleen 8l satasella. 
Tällaisissa vanhoissa laatuautoissa yksi vika, sitä ei tartte vaihtaa "parempaan" tai uudempaan ellei välttämättä halua. Sadetunnistimet, automaatti-ilmastoinnit, automaattilaatikot ym. tarpeelliset varusteet löytyy eikä maksa paljoa. Enään ;D

Jos laatikko postaa tai tarttee vahvistaa, tuonne vain http://kotisivu.dnainternet.net/tiksu95/index.html

Itsellä ei ole ollut uutta autoa ellei pakua lasketa, tuskin tuleekaan. Juuri siitä syystä, että pikkukinnerit on pikkukinnereitä. Auto on ihan sama mikä se on, kunhan se on tehty Saksassa ja on takavetoinen tai neliveto :) Uuden tojotan hinnallakin saa ihan oikean auton :)

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Uusi pikkuauto
Pienet autot on pienistä osista tehty, sen olen huomannut kun niitä korjailee. Kun kattelee pelkkiä etupään tuentoja niin hirvittää, että miten kertakäyttötavaraa ne on. Maalla asuville hirvikolari on pikku riski, mä en haluaisi ajaa hirveä päin millään pikkukioskilla ...varsinkin jos pikkuväkeä kyytissä. Ovat paremmin kaupunkiin tehtyjä/suunniteltu pikku pyöritykseen.
Näin se on alun perin halpaan autoon ei ole varaa laittaa laadukkaita osia.
   cría cuervos y te sacarán los ojos