Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 2000-luvun traktoreiden tyyppiviat(+90-luvun lopun)  (Luettu 18059 kertaa)

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Laittakaapa listaa eri merkkien/mallien vikakohteista, varsinkin kalliiksi tulevista, ja myös käyttöä haittaavia ominaisuuksia listaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Uusikoppaset korminkit  ja ne kuuluisat täälläkin useaan otteeseen läpikäydyt voimansiirto-ongelmat.



Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Arra

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
JONTIKKA 6410 . -99. Muuta ei ole ollut kuin polttoaineen sähköinen siirtopumppu ja joku paineanturi kytkimessä .Molemmat halpoja ja helppoja korj. Kaikenkaikkiaan luotettava peli. Tunteja nyt jotain 6000

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Eipä juuri muuta ole vaihdettu kuin raidetangon päät, pa-anturi, lat.generaattori, polttimoita, akkuja muutama ja sen sellaasta. Suuttimen kärjet, mutta nekin turhan takia, roskia polttoaineputkissa teki kiusaa, ei johtunut kärjistä. Suolahden rekkule kyseessä.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26233
  • vastustan
valmetit ei tahdo mllään kulua loppuun että vois järkisyillä perustella uuden hankintaa >:( >:( >:( >:(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Greenpwr

  • Vieras
valmetit ei tahdo mllään kulua loppuun että vois järkisyillä perustella uuden hankintaa >:( >:( >:( >:(

 Ja kun uusissa vanhanlainen mekkala sisällä kanssa...

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Hydraulisen suunnanvaihdon "äkäisyys" vanhemmiten ainakin sinisissä koneessa, ja ainakin yhdessä tuoreessa M-F Dyna-4 5455:ssa(1-koppainen). Pikavaihteitten kytkemisessäkin vanhemmiten äkäisyyttä ja viivettä. Ihmetystä herättää myös se, että ei osata tehdä avattavan sivuikkunan salpaa, joka pysyy vanhanakin aukiasennossa, eikä lepata kuopissa, kuten linnun siivet, ja sama tuulettimen suulakkeissa. >:(

Viimeksi muokattu: 29.11.12 - klo:16:13 kirjoittanut malanko

sirkussonni

  • Vieras
Kysytäämpä niinpäin, että moniko "vika" johtuu esim. huollossa tehtävän kalibroinnin puutteesta?  Just esim. nykimiset ja viiveet vaihdoissa......  omien kokemusten mukaan aika pitkälti näin on.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Kysytäämpä niinpäin, että moniko "vika" johtuu esim. huollossa tehtävän kalibroinnin puutteesta?  Just esim. nykimiset ja viiveet vaihdoissa......  omien kokemusten mukaan aika pitkälti näin on.

Kuinka tiheä on yleensä tuo kalibroinnin tarve N-H:ssa? Pohjoissuomessa ei ole ilmeisesti sellaista huoltomiestä, joka saa tuon Dyna-4:n suunnanvaihdon hyväksi. Sääli, sillä muuten olisi hyvä peli.

JoHaRa

  • Vieras
Viat alkavat "aarporausten toleransseista" ja päättyvät "öljyvuotoon"   :P

jaana30v

  • Vieras
Iskran laturi. Taitaa olla jo kolmas menossa ja tunteja vasta reilu 4000.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9885
Kysytäämpä niinpäin, että moniko "vika" johtuu esim. huollossa tehtävän kalibroinnin puutteesta?  Just esim. nykimiset ja viiveet vaihdoissa......  omien kokemusten mukaan aika pitkälti näin on.

Kuinka tiheä on yleensä tuo kalibroinnin tarve N-H:ssa? Pohjoissuomessa ei ole ilmeisesti sellaista huoltomiestä, joka saa tuon Dyna-4:n suunnanvaihdon hyväksi. Sääli, sillä muuten olisi hyvä peli.


Onkos tuo MF josta täällä ennenkin ollut juttua ja millään ei korjaannu? Itte taas tykkään Dyna-4:n suunnanvaihdosta, mutta sekin joskus tekee terävän lähdön tai tekee niitä useita peräkkäin (esim paalaimen vedossa), mutta "vika" korjaantuu välillä peruuttaessa, siis ees taas ja menoksi  ;D Ei tuotakaan huollossa uskottu, mutta tuollainen se on aina ollut  8)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
JONTIKKA 6410 . -99. Muuta ei ole ollut kuin polttoaineen sähköinen siirtopumppu ja joku paineanturi kytkimessä .Molemmat halpoja ja helppoja korj. Kaikenkaikkiaan luotettava peli. Tunteja nyt jotain 6000

 Jatkan listaa: Jos on sähköisillä pikavaihteilla, niin erittäin tyypillinen vika on pikavaihteiden askelmoottorin pettäminen/jumittuminen. Maksaa n. 700 euroa + työt. Itselläni on vaihdettu kaksi kertaa (4800 tuntia ja 6600 tuntia.) Vm -01.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Kysytäämpä niinpäin, että moniko "vika" johtuu esim. huollossa tehtävän kalibroinnin puutteesta?  Just esim. nykimiset ja viiveet vaihdoissa......  omien kokemusten mukaan aika pitkälti näin on.

Kuinka tiheä on yleensä tuo kalibroinnin tarve N-H:ssa? Pohjoissuomessa ei ole ilmeisesti sellaista huoltomiestä, joka saa tuon Dyna-4:n suunnanvaihdon hyväksi. Sääli, sillä muuten olisi hyvä peli.


Onkos tuo MF josta täällä ennenkin ollut juttua ja millään ei korjaannu? Itte taas tykkään Dyna-4:n suunnanvaihdosta, mutta sekin joskus tekee terävän lähdön tai tekee niitä useita peräkkäin (esim paalaimen vedossa), mutta "vika" korjaantuu välillä peruuttaessa, siis ees taas ja menoksi  ;D Ei tuotakaan huollossa uskottu, mutta tuollainen se on aina ollut  8)

On sama verku, ja on siis 5460, eikä 5455, kuten aiemmin kirjoitin.

körömölli

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 182
Sohitaas vähä ;)
Legendaarinen liikenne 8400.
pikavaihteen nappulat,toki 6000tunnis alkaa kestää ku kepistä täytyy pitää kii ettei vaihde pomppaa päältä eikä sitä  kepin räminää kukaa jaksa kuunnella).
sadetakki/viitta tarpeen - katto vuotaa
tuulilaseista ei ny etes viitti kirjoittaa
pikavaihteet vallan "kestävät" ja samalla voi loodan laakeroida uusiksi.
kytkinpoljin katkeilee ,(pitää olla tosi mies joka viittii sitä polkea).
moottoriöljypumpun pyöritysratas alkaa "laakeroitua"kampiakselille 2000h.
nelivedon lähdön laakerointi ja kardaani yleensä/etulaipan pikku pikku pultit
Jarrut vallan "tehokkaat ja kestävät"
Etuturpaa,jäähdytintä,siipiä ja vesipumpun nopeutusta tarvii.
Enempää ei ny jaksa,karma kyllä kohoaa jo näilläkin ;D
Legendaarinen kuitenkin ja osa vaivoista suolahtelaiseen tyyliin kuuluvaa maakunassa tapahtuvaa tuotekehitystä..