Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 2000-luvun traktoreiden tyyppiviat(+90-luvun lopun)  (Luettu 18017 kertaa)

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Massey ferguson 4200 sarjassa aluevaihteensiirron jousi, matalapainepiirin pumppu ja etukeinusta kun tulee puslat vähänkin väleläks niin rikkoo kardaanin hylsyn. 5400 sarjan nelisylinterisissä polttoaineen siirtopumppu n 2000h välein.

John deere kansiviat/sylinteriputket laskee

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
 Sähkö-dextojen ongelmat/viat vaatisivat oman topicin...  :D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

roadman

  • Vieras
Sohitaas vähä ;)
Legendaarinen liikenne 8400.
pikavaihteen nappulat,toki 6000tunnis alkaa kestää ku kepistä täytyy pitää kii ettei vaihde pomppaa päältä eikä sitä  kepin räminää kukaa jaksa kuunnella).
sadetakki/viitta tarpeen - katto vuotaa
tuulilaseista ei ny etes viitti kirjoittaa
pikavaihteet vallan "kestävät" ja samalla voi loodan laakeroida uusiksi.
kytkinpoljin katkeilee ,(pitää olla tosi mies joka viittii sitä polkea).
moottoriöljypumpun pyöritysratas alkaa "laakeroitua"kampiakselille 2000h.
nelivedon lähdön laakerointi ja kardaani yleensä/etulaipan pikku pikku pultit
Jarrut vallan "tehokkaat ja kestävät"
Etuturpaa,jäähdytintä,siipiä ja vesipumpun nopeutusta tarvii.
Enempää ei ny jaksa,karma kyllä kohoaa jo näilläkin ;D
Legendaarinen kuitenkin ja osa vaivoista suolahtelaiseen tyyliin kuuluvaa maakunassa tapahtuvaa tuotekehitystä..

Mitä legendaarisesta puhutaan vikoja ei ooooo.

Niin uuvessa täppäri uutisissa. Alkavat tehä tehdas kunnostettuja vaihteistoja valteemiin, niin kuin erääseen vihriään keltavanteiseen on tapana laittaa ;D. Miksi noin turha systeemi, jos tätä palstaa on uskominen niin eihän valteemista hajoo laatikko vaan kestää kestää, vaikka ei ihan niitä osais käsitelläkkään. 

carlos

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 85
JD 6400: Starttirele, murtunut äänenvaimentaja, 2x polttoaineen siirtopumppu, voimanoton katkaisin, lämpömittari, hydrauliikkalohkon tukkeutuminen, vaihteiston päältä joku matalapaineletku- öljyt pihalle, näillä on menty ensimmäiset 3000t. Muuten tosi hyvä peli en vaihtais ehkä mihinkään.

Ana

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Sohitaas vähä ;)
Legendaarinen liikenne 8400.
pikavaihteen nappulat,toki 6000tunnis alkaa kestää ku kepistä täytyy pitää kii ettei vaihde pomppaa päältä eikä sitä  kepin räminää kukaa jaksa kuunnella).
sadetakki/viitta tarpeen - katto vuotaa
tuulilaseista ei ny etes viitti kirjoittaa
pikavaihteet vallan "kestävät" ja samalla voi loodan laakeroida uusiksi.
kytkinpoljin katkeilee ,(pitää olla tosi mies joka viittii sitä polkea).
moottoriöljypumpun pyöritysratas alkaa "laakeroitua"kampiakselille 2000h.
nelivedon lähdön laakerointi ja kardaani yleensä/etulaipan pikku pikku pultit
Jarrut vallan "tehokkaat ja kestävät"
Etuturpaa,jäähdytintä,siipiä ja vesipumpun nopeutusta tarvii.
Enempää ei ny jaksa,karma kyllä kohoaa jo näilläkin ;D
Legendaarinen kuitenkin ja osa vaivoista suolahtelaiseen tyyliin kuuluvaa maakunassa tapahtuvaa tuotekehitystä..

--Miten sen kytkinpolkimen saa katkeemaan? se muuttuu kyllä raskaaksi ajanmittaan ellei sitä rasvaa
 
Täällä samanlainen 03vm tunteja tyyppinumeron mukaiset 8400h

Pari laturia, vesipumppu, kytkin, kartaani+plus takapään laakerointi, jousituksen iskarit+puslat, pikavaihteen napin päät vaihdettu uudempiin kumisiin, nappikytkimen katkaisin, yks tuulilasi, takapyörän stefa, raidetangonpäitä/niveliä repullinen ja etuakselin vetoakselin stefoja muutama. Hyde pumppua ja jarruja meinattiin uusia kun tuntiakin takana mutta huollos kattoivat ettei hyödytä uudenveroisia vaihtaa.

Pari kertaa kyllä ollu jonkin asteinen sähköhäiriö, ensiksi ilmastoinnin piuha oli hinkannu ittensä puhki ja sulatti johtosarjan koetaulusta, toisella kertaa salmanisku pimensi kaikki sähköt.

Mielestäni kyllä kestäny aivan riittävän hyvin ottaen huomioon jotta aina ollu yli 200, nykyään likemmäs 300kaakkia

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Millä on anan 8400 voimoo noin reippaasti otettu?

montöör

  • Vieras
NH ainakin 40-sarjan pyörännapojen öljyvuodot.
En tiedä onko höpinäpöntön murtuminen tyyppivika,
mutta on kurja hitsattava. Vaihdevipujen takertelu, jos
ei muista rasvata. :o

PeePeeProduction

  • Vieras
NH ainakin 40-sarjan pyörännapojen öljyvuodot.
En tiedä onko höpinäpöntön murtuminen tyyppivika,
mutta on kurja hitsattava. Vaihdevipujen takertelu, jos
ei muista rasvata. :o

Etuakselilla aivan liikaa myös vikoja, etuperä, stefojakin (TS). Vaihdevivut vain kerran jumiin. 10 tonnia mittariin. Sähköt todella luotettavat:polttoainemittari ja vedonvapauttimen kytkin koko aikana.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7105
JONTIKKA 6410 . -99. Muuta ei ole ollut kuin polttoaineen sähköinen siirtopumppu ja joku paineanturi kytkimessä .Molemmat halpoja ja helppoja korj. Kaikenkaikkiaan luotettava peli. Tunteja nyt jotain 6000

 Jatkan listaa: Jos on sähköisillä pikavaihteilla, niin erittäin tyypillinen vika on pikavaihteiden askelmoottorin pettäminen/jumittuminen. Maksaa n. 700 euroa + työt. Itselläni on vaihdettu kaksi kertaa (4800 tuntia ja 6600 tuntia.) Vm -01.

Onko tosi? En oo kuullutkaan, omassa noin 9000 tuntia ja kaverilla hiukan vähemmän, eikä tuollaista ole ollut. Ulosoton kytkin kulutustavaraa reilummassa käytössä, nyt jo toinen menossa :) Puhaltimen vastukset oli ainakin alkupään kymppisarjalaisissa heikot, kesti jonkin aikaa ja menivät vuorotellen, takuuseen vahvemmat. Kansipahvi menee jossakin välissä, vika todella lievä, niin ettei sitä kansipahviksi osaa välttämättä edes epäillä, lämmityslaite juoruaa lopulta vialliseksi.

Vesipumppu piti vaihtaa noin 8000 tunnin kohdalla, samoin ennakoiva huolto syöttöpumppuun. Joko kymppitonnissa kannattaa huoltaa laturi ja startti vai kannattaako ajaa niin kauan kuin toimii :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Greenpwr

  • Vieras
JONTIKKA 6410 . -99. Muuta ei ole ollut kuin polttoaineen sähköinen siirtopumppu ja joku paineanturi kytkimessä .Molemmat halpoja ja helppoja korj. Kaikenkaikkiaan luotettava peli. Tunteja nyt jotain 6000

 Jatkan listaa: Jos on sähköisillä pikavaihteilla, niin erittäin tyypillinen vika on pikavaihteiden askelmoottorin pettäminen/jumittuminen. Maksaa n. 700 euroa + työt. Itselläni on vaihdettu kaksi kertaa (4800 tuntia ja 6600 tuntia.) Vm -01.

Onko tosi? En oo kuullutkaan, omassa noin 9000 tuntia ja kaverilla hiukan vähemmän, eikä tuollaista ole ollut. Ulosoton kytkin kulutustavaraa reilummassa käytössä, nyt jo toinen menossa :) Puhaltimen vastukset oli ainakin alkupään kymppisarjalaisissa heikot, kesti jonkin aikaa ja menivät vuorotellen, takuuseen vahvemmat. Kansipahvi menee jossakin välissä, vika todella lievä, niin ettei sitä kansipahviksi osaa välttämättä edes epäillä, lämmityslaite juoruaa lopulta vialliseksi.

Vesipumppu piti vaihtaa noin 8000 tunnin kohdalla, samoin ennakoiva huolto syöttöpumppuun. Joko kymppitonnissa kannattaa huoltaa laturi ja startti vai kannattaako ajaa niin kauan kuin toimii :)

 Vesipumppu, laturi ja huonovoimainen startti, taka-akselin laakerit ja tukirengas tasauspyörästöön, lämppärin puhaltimet, muutama tsefa etuakseliin...6420 -03 6500h

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Viistonnari verku 4000h:
-Kytkin ja sen solenoidit aivan liian monta kertaa
-ilmastointi ja puhallin hajosi niin ettei toiminut kuin täysillä
-katon sisällä oleva jäähdytysnesteletku hajosi
-Jotain tiivisteitä sieltä voimansiirrosta hajosi x2 katkaisuhoitoa @kallista
Ja oli siinä kaikkea muuta pientä jota en tarkemmin muista mutta tuossa taisi olla pahimmat.

Jontikka 2000h kokemuksilla:
-Termostaatti @10€
-10A Sulake
-ilmastoinnissa oli jotain häikkää joka korjaantui itsestään
-kattovalaisimen hehku on palanut
-nostovarren lukon jousi hajosi

En nyt tiiä sitten kumpi se on parempi ja kestävämpi, aika saman mittaiset listat näköjään tuli :'(

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Jokainen konehan on yksilö niinkuin kuskiki.
Siinä kun kaks huonoa yksilöä yhdistyy niin ei pysy mikään kasassa  ;D

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Minkälainen 5000 sarjan Verku seoli? Kiinnostaa vaan kun noita korjailen.. Hydraulisella suunnanvaihdolla?

realisti

  • Vieras
Jd 6420s ap, öö tuota tuota noh etupainotelineessä ja astinlaudoissa ei ollut vikaa.
Jd6830 aq, agr-venttiili ja putket, pakoputken lämpösuoja halkeaa.
Jd 6900, ilmastoinnin kompura, jarrujen vastalevyt.
M-f 7485 dyna-vt, ilmastoinnin vuoto, jarrujen anturien säätö.
Jd 3050 vaihteiston akselin lukitus-Sokka, startti ja laturi, koetaulun "kortti", jarrut, tiivisteitä ja stefoja sinnetänne.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Minkälainen 5000 sarjan Verku seoli? Kiinnostaa vaan kun noita korjailen.. Hydraulisella suunnanvaihdolla?
Taisi olla 1-koppanen 2005 tai 2006 5445, ilman dyna-4:sta siis. Saiko niihin sitten useampaakin suunnanvaihtoa? Sellainen epävarmasti toimiva tykki se välillä oli.

En tiedä alkoiko se sitten pelaamaan, kun siihen asennettiin uudenlaiset solenoidit ennen kuin meni vaihtoon. Kaikissa raskaissa hommissa kuten paalatessa ja raskaiden kärryjen vedossa tuntui viat ilmaantuvan.