Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Autoiluko kallista?  (Luettu 27775 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: crash-test
Kui mää ain olen paras?

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Autoiluko kallista?
>Ja mitä tulee katasastusvikoihin niin ei autoa tarvitse katsastuttaa kun vaihtaa sen kolmen vuoden välein niin kuin minä.

Sälli esittää helvetin köyhää palstalla ,mutta kuitenkin on varaa hassata uusiin kotteroihin.

Merkillinen tyyppi kaikenkaikkiaan.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
>Ja mitä tulee katasastusvikoihin niin ei autoa tarvitse katsastuttaa kun vaihtaa sen kolmen vuoden välein niin kuin minä.

Sälli esittää helvetin köyhää palstalla ,mutta kuitenkin on varaa hassata uusiin kotteroihin.

Merkillinen tyyppi kaikenkaikkiaan.
Jotkut hassaa kotteroihin minä olen pyrkinyt autoa pitämään :-\ Jos ei autoa pysty 3-5 vuoden välein vaihtamaan niin on köyhää....
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Autoiluko kallista?
>Ja mitä tulee katasastusvikoihin niin ei autoa tarvitse katsastuttaa kun vaihtaa sen kolmen vuoden välein niin kuin minä.

Sälli esittää helvetin köyhää palstalla ,mutta kuitenkin on varaa hassata uusiin kotteroihin.

Merkillinen tyyppi kaikenkaikkiaan.
Jotkut hassaa kotteroihin minä olen pyrkinyt autoa pitämään :-\ Jos ei autoa pysty 3-5 vuoden välein vaihtamaan niin on köyhää....
ja omaa köyhyyttäs täällä valitat.. ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Autoiluko kallista?
>Ja mitä tulee katasastusvikoihin niin ei autoa tarvitse katsastuttaa kun vaihtaa sen kolmen vuoden välein niin kuin minä.

Sälli esittää helvetin köyhää palstalla ,mutta kuitenkin on varaa hassata uusiin kotteroihin.

Merkillinen tyyppi kaikenkaikkiaan.
Jotkut hassaa kotteroihin minä olen pyrkinyt autoa pitämään :-\ Jos ei autoa pysty 3-5 vuoden välein vaihtamaan niin on köyhää....

Ilmeisesti minä haluan olla köyhä!!
  Auto ei merkkaa mulle yhtään mitään muuta, kuin siirtymistä paikasta toiseen. Aivan sama mikä alla, kunhan toimii. Ei ole tarvis vaihdella imagosyistä, ja järkisyistä kukaan maajussi ei uudella ajakaan. Nykyisellä ajan justiinsa niin kauan kuin kulkee, ja sitten katsotaan, mikä sattuu sopivasti kohdalle. Edellinen auto alkoi öljyvaloa punoittamaan 60 km päässä kotoa, hiukan jännitti, mutta kotiin tultiin vaan ja siihen sammutettiin pihaan viimeinen kerta.
Yksi kaikista eniten yliarvostettu peltipurkki on yksityisauto.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Autoiluko kallista?
Ilmeisesti minä haluan olla köyhä!!
Auto ei merkkaa mulle yhtään mitään muuta, kuin siirtymistä paikasta toiseen. Aivan sama mikä alla, kunhan toimii. Ei ole tarvis vaihdella imagosyistä, ja järkisyistä kukaan maajussi ei uudella ajakaan. Nykyisellä ajan justiinsa niin kauan kuin kulkee, ja sitten katsotaan, mikä sattuu sopivasti kohdalle. Edellinen auto alkoi öljyvaloa punoittamaan 60 km päässä kotoa, hiukan jännitti, mutta kotiin tultiin vaan ja siihen sammutettiin pihaan viimeinen kerta.
Yksi kaikista eniten yliarvostettu peltipurkki on yksityisauto.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä meedizio.
Jostain syystä autot ja kaikki autoiluun liittyvät jutut ovat aina tuntuneet tylsiltä.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7109
Vs: Autoiluko kallista?
Ilmeisesti minä haluan olla köyhä!!
Auto ei merkkaa mulle yhtään mitään muuta, kuin siirtymistä paikasta toiseen. Aivan sama mikä alla, kunhan toimii. Ei ole tarvis vaihdella imagosyistä, ja järkisyistä kukaan maajussi ei uudella ajakaan. Nykyisellä ajan justiinsa niin kauan kuin kulkee, ja sitten katsotaan, mikä sattuu sopivasti kohdalle. Edellinen auto alkoi öljyvaloa punoittamaan 60 km päässä kotoa, hiukan jännitti, mutta kotiin tultiin vaan ja siihen sammutettiin pihaan viimeinen kerta.
Yksi kaikista eniten yliarvostettu peltipurkki on yksityisauto.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä meedizio.
Jostain syystä autot ja kaikki autoiluun liittyvät jutut ovat aina tuntuneet tylsiltä.

Ja mä oon taas ihan toista mieltä. Autot ja autoiluun liittyvä on aina tuntuneet jännittävältä :) Auto hankittu tähän saakka järkiperusteilla (paitsi yksi) ja kyllä seuraava taitaa tulla ihan tunnepohjalta. Sellainen must juttu, eikä kuulu muille pätkääkään:)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Autoiluko kallista?
Varmaan olettekin odottaneet kommenttiani tähänkin ketjuun yhtä innokkaasti kuin exää sokkotreffeille. Mutta kerronpa kuitenkin.

Kuten tähän muutenkin enimmäkseen päin äitiä menneeseen syksyyn sopii, jouduin hinaamaan kesällä lainarahalla ostamani Opel -merkkisen farmariauton kotiin reilu kuukausi sitten. Lakkasi käymästä. En ole ehtinyt tutkimaan, mistä johtuu. Eikä oo ihan tonnin auto vaan tarkalleen 850 € sisältäen uudet kesärenkaat (254 €)ja voimassa olevan katsastuksen (~100 €). Lainaa en ole lyhentänyt ollenkaan, onneksi se on koroton.

 ;D

JOTEN tällä hetkellä perheessämme ei ole yhtään tonnin autoa liikenteessä toisten tientukkeena. Eikä näin ollen aiheuta myöskään kustannuksia (poistin liikennekäytöstä). Onneksi vaimo on A-luokan eikun E-luokan ja A-alueen maidontuottaja niin on saanut pidettyä perheessä tarpeisiimme soveltuvan ajoneuvon. Se on nyt katsastettukin. Mutta kahdeksan vuotta vanhaa ranskalaista ei kait autoksi ole voinut koskaan kutsua :)

Opeli olis kuluttanu 1,5 litraa vähemmän bensaa/100 km kuin aiemmin käyttämäni Volvo. Joten olisin säästäny vuodesa hyvinkin tuon lainaamani autonhinnan. Mutta Peugeot vie saman tai vähän enemmän kuin Volvo, joten säästö saa tulla nyt vain vakuutusmaksusta.
Mää en löytäny sitä aikaisempaa kirjoitustani, jossa "kehuin" Peugeotin vaativan vuosittaisen päivityksen katsastuksesta selvitäkseen. Ja pidin silloin sitä 500-1500 € satsausta tarpeellisena ja hyväksyttävänä (vaimolla oli varaa). Mutta nyt alkaa huumori loppua multakin perkele. Pösö on siis korjaamolla ja ennalta tiedossa olevien vikojen lisäksi tuli katsastuksessa pari muutakin kohtaa korjattavaksi. Jakohihnan vaihto 800,-, alapallonivelen vaihdon sijaan pitää kyseisessä autossa vaihtaa koko alatukivarsi á 380,-, moottorivikavalon ja OBD-vikakoodit saa pois vaihtamalla lisäilmapumpun (580,-) jne.

Viimisen kerran kun huoltoneuvoja soitti oli kustannusarvio tämän kertaiselle päivitykselle liki kolme tonnia! Ei se varmaan uskalla soittaa enää... toi remppahan saatana kaksinkertaistaa auton arvon! Toisaalta ei oo vaihtoehtoja...ja kyllähän se 258 tkm jo tuntuu ranskattaressa. Ihan pikkusen haastavaan kohtaan tuli toi kulunki.

Puolisen vuotta keploteltiin yhdellä autolla ja naapurista lainaamalla tarvittaessa. Ette varmaan usko, mutta ei ihan putkeen menny keväällä kakkosautonkaan hankinta - taaskaan, vaikka nyt ihan lainarahaa pankista käytettiin. Katsastusyrityksessä tuli sen verran vikalistaa, että jäi piha-autoksi. Alkaa vaan noita raatoja olla nurkissa... :-[

Tuli se vanha juttu mieleen, että miten joku voi käyttää autoon KAIKKI rahansa!
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Autoiluko kallista?
Et oo aatellu investoida sellasiin halpiksiin jotka on leimattu ja sisältää kelvolliset kesä ja talvirenkaat?

Vois aina leiman tullen parkkeerata pihakuusen alle ja menetys oli satasia.

Ta osta joku riisikuppi kuten tojo tai nissani?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Autoiluko kallista?
eipä vielä ole tullut sellaista autoa ostettua mistä ei myydessä ole omiaan saanut pois ,ja niitä on muutama ollut.En kyllä liikkeestä ole ostanutkaan ainakaan suomesta, ulkomailta on tullut ostettua kolmisenkymmentä autoa ja ruttutukusta lähes saman verran.oman kokemuksen mukaan ulkomailta ostetulla autolla on voinut ajaa kahdesta kolmeen vuoteen niin saa vielä enemmän kuin ostaessa, yleensä ei ole saanut kovin kauan ite ajella kun joku on ostanut pois ja joutuu hommata uuden.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Autoiluko kallista?
eipä vielä ole tullut sellaista autoa ostettua mistä ei myydessä ole omiaan saanut pois ,ja niitä on muutama ollut.En kyllä liikkeestä ole ostanutkaan ainakaan suomesta, ulkomailta on tullut ostettua kolmisenkymmentä autoa ja ruttutukusta lähes saman verran.oman kokemuksen mukaan ulkomailta ostetulla autolla on voinut ajaa kahdesta kolmeen vuoteen niin saa vielä enemmän kuin ostaessa, yleensä ei ole saanut kovin kauan ite ajella kun joku on ostanut pois ja joutuu hommata uuden.

Älä sääkin pikiseni ny ala..........
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Autoiluko kallista?
eipä vielä ole tullut sellaista autoa ostettua mistä ei myydessä ole omiaan saanut pois ,ja niitä on muutama ollut.En kyllä liikkeestä ole ostanutkaan ainakaan suomesta, ulkomailta on tullut ostettua kolmisenkymmentä autoa ja ruttutukusta lähes saman verran.oman kokemuksen mukaan ulkomailta ostetulla autolla on voinut ajaa kahdesta kolmeen vuoteen niin saa vielä enemmän kuin ostaessa, yleensä ei ole saanut kovin kauan ite ajella kun joku on ostanut pois ja joutuu hommata uuden.

Älä sääkin pikiseni ny ala..........

60 autoo, 2-3 vuotta per  auto? :o
It ain't over till the fat lady sings

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Autoiluko kallista?
eipä vielä ole tullut sellaista autoa ostettua mistä ei myydessä ole omiaan saanut pois ,ja niitä on muutama ollut.En kyllä liikkeestä ole ostanutkaan ainakaan suomesta, ulkomailta on tullut ostettua kolmisenkymmentä autoa ja ruttutukusta lähes saman verran.oman kokemuksen mukaan ulkomailta ostetulla autolla on voinut ajaa kahdesta kolmeen vuoteen niin saa vielä enemmän kuin ostaessa, yleensä ei ole saanut kovin kauan ite ajella kun joku on ostanut pois ja joutuu hommata uuden.

Älä sääkin pikiseni ny ala..........

60 autoo, 2-3 vuotta per  auto? :o
osa päivän jokunen 3 vuotta ja siltä väliltä ja yleensä pakettiauto ja henkilöauto itellä yhtä aikaa ja välillä useampi henkilöauto +harrasteautoja ja matkailuauto vuokrakäytössä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Autoiluko kallista?
Hirmuisia ajomääriä on näillä palstan ilmastohörhöily tyypeillä.
Kovasti ollaan suureen ääneen ilmastonsuojelun kannalla ,mutta teot ovat juuri päinvastoin.
Autooni tulee vuodessa noin 6000 km ottakaa mallia.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Autoiluko kallista?
Eikö sullakin kannattaisi sitten alkaa kulkemaan taksilla kerran et autoa mihinkään tarvitse ::)