Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pihvivasikat  (Luettu 21183 kertaa)

LuMon

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
  • Ole sinä se muutos, jonka toivot näkeväsi maailmas
Vs: Pihvivasikat
Jos joutuu laittaa lehmpuolet keskenkasvusena teuraaksi, kun ei haeta eikä ole paikkoja pitää, niin saako niillä mitään, kun ei painorajat riitä yms.
Ei millään pahalla, mutta eikö olisi järkevämpää kysyä tätä teurastamosta eikä agronetistä?
Ei oo mulla yhtään elukkaa. Asia vaan muuten kiinnostaa.

Jos pienestä vasikasta saa vähän yli 2 euroa kilolta  :'(

ruohovasikasta vähän yli 1 euroa .....siitäpä voipi arvella ihan ilman laskukonetta..

Jokainen jolla on tunnukset voipi ihan itse katsella teurastamojen hinnastosta, en tänne laita tarkempaa hinnastoa kun kumminkin on jonkinlainen liikesalaisuus..

Viimeksi muokattu: 18.11.12 - klo:11:40 kirjoittanut LuMon

Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne.
  Alpert Einstein

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Pihvivasikat
HK:n markkinakatsauksessa kehuttiin teinivasikoita tulevan viikon sisällä karsinoiden tyhjettyä (pitääpä laittaa puomi tien päähän) ja ternivasikoiden ja perinteistenkin saatavuuden olevan hyvä. Pihvivasikoista ei sanaakaan.

Pitääkö alkaa markkinoida niitä kuivikkeineen?

Viimeksi muokattu: 18.11.12 - klo:13:09 kirjoittanut cosmic_cowboy

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pihvivasikat
HK:n markkinakatsauksessa keguttiin teinivasikoita tulevan viikon sisällä karsinoiden tyhjettyä (pitääpä laittaa puomi tien päähän) ja ternivasikoiden ja perinteistenkin saatavuuden olevan hyvä. Pihvivasikoista ei sanaakaan.

Pitääkö alkaa markkinoida niitä kuivikkeineen?

Kohta maastullissa on ilmoituksia "myydään olkipaaleja, kaupan päälle vasikoita"  :-\

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Pihvivasikat
hk:lla on idässä intressissä raakkilehmät ja jonka myöden tulis sitten tyrnivasikkaa... pihvit tuntuu olevan sivuseikka siihen nähden...  ::)

anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Pihvivasikat


Kannattaa ryhtyä itse aktiiviseksi ja etsiä mahdollinen yhteistyötila, jolle voisit myydä vasikat suoraan. Me ollaan monta vuotta tehty yhteistyötä loppukasvattajan kanssa ja hyöty on molemmin puolinen. Vasikat lähtevät sovitusti ja rahat tulevat kuten pitää. Teurastulokset ja palaute (muutakin kuin *****ilua) vasikoista tulee kaupanpäälle. Lisäksi vuodenpainopunnitukset. Kasvattaja tietää mitä saa ja tulokset ovat hyviä. Itelläkin on motivaatio pyrkiä hyviin vasikoihin kun siitä tulee hyötyä parempana hintana.

tätä olen itekkin yrittänyt edistää, mut huonolla menestyksellä... sonni-isännillä tuntuu tärkeämmässä intressissä olevan ventin osto kuin eläinpääoman kotouttaminen...

olemme ostaneet  myös vastaavasti tiloilta lehmävasikkaa suoraan täytteeksi. suoraan ostetut olleet ok, mut ainakin tänä vuonna välityksestä tulleissa laatuvaihtelu järkyttävä (kasvu välillä 500-1000 g). siispä ens syssynä ostan suoraan tai sit oon ostamatta kokonaan...  :-\ olen myös ollut valmis maksaa extraa jos laatu olis kohillaan  :o


Viimeksi muokattu: 18.11.12 - klo:17:30 kirjoittanut mikko9b

anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Pihvivasikat
Jos joutuu laittaa lehmpuolet keskenkasvusena teuraaksi, kun ei haeta eikä ole paikkoja pitää, niin saako niillä mitään, kun ei painorajat riitä yms.
Ei millään pahalla, mutta eikö olisi järkevämpää kysyä tätä teurastamosta eikä agronetistä?
Ei oo mulla yhtään elukkaa. Asia vaan muuten kiinnostaa.

Jos pienestä vasikasta saa vähän yli 2 euroa kilolta  :'(

ruohovasikasta vähän yli 1 euroa .....siitäpä voipi arvella ihan ilman laskukonetta..


Niin ja hiehoilla jää teurastuspalkkio saamatta, jos alle 170 kg teuraspaino (C-alue).

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Pihvivasikat
Hk:lla taitaa olla 1200 pihvihiehopaikkaa tyhjänä tai sinne ei oteta vasikoita.... Omat vähäiset sain markkinoitua tuttavan kasvattamooon.... Ja siihen suuntaan hommaa jatkossakin viedään...

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: Pihvivasikat
Ei
näytä hyvältä...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pihvivasikat
Ei
näytä hyvältä...

Tää kriisi iskee viivelllä jokaiseen tuotantosuuntaan, jopa niihin joiden kriisi on ollut päällä jo vuosia  :-\

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Pihvivasikat
Maitopuolen vasikkavälityksessä menneisyydessä ennen ternivälitystä tätähän oli aina.Keinot ruuhkan purkamiseen oli hinta alas tai sitten teurastamo keräsi omiin välinavetoihin liiat vasikat,sieltä loppukasvatukseen tai teurastamolle.Liekkö tästä saanut alkunsa välikasvatus.Hinta saattoi vaihdella kaksinkertaisesta puoleenhintaan.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Pihvivasikat
hk:lla on idässä intressissä raakkilehmät ja jonka myöden tulis sitten tyrnivasikkaa... pihvit tuntuu olevan sivuseikka siihen nähden...  ::)

Olisiko nyt "joku kilipailuttaja" sielläpäin sittenkin kussut omaan kiuluun?
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
En tiedä kuka on virtsannut minnekin, muttei Atriankaan logistiikka saa edes välttävää arvosanaa  :( 

Milloin Mikon ostoksissa on laatu kohdallaan?  Väri vai päiväkasvu ;D

möllikkä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 167
Vs: Pihvivasikat
Tällä määrällä voi jäädä lehmävasut kotiinkin, mutta olisihan se kiva tietää eikä vain arvailla ja odotella.

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Pihvivasikat
hk:lla on idässä intressissä raakkilehmät ja jonka myöden tulis sitten tyrnivasikkaa... pihvit tuntuu olevan sivuseikka siihen nähden...  ::)

Olisiko nyt "joku kilipailuttaja" sielläpäin sittenkin kussut omaan kiuluun?
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
En tiedä kuka on virtsannut minnekin, muttei Atriankaan logistiikka saa edes välttävää arvosanaa  :( 

täh sen laatuhan on vain ja ainoastaan välityspuolella noussut ainakin jos -07 verrataan...  :o  :-* ei kyl mulla ainakaan oo kyll A:n logistiikasta oo valittamista... ::)   

Milloin Mikon ostoksissa on laatu kohdallaan?  Väri vai päiväkasvu ;D

ei nyt mennä rotukeskusteluun, mutta väristä riippumatta pihvivasun kyllä pitäs yli 1 kg/pv kasvaa, jotta hommassa järkee  ??? ???

anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Pihvivasikat
Kysyin tätä Mikolta, koska halusin tietää, onko myös hänellä päiväkasvun yläpäässä raja.  Viittaan vanhaan ketjuun A:n vasikkahinnoittelusta, jollon Mikko sanoi
Lainaus
ettei huippukasvu vasikkana takaa loppukasvatuksessa vielä yhtään mitään.

Olen tästä eri mieltä.  Laskeskelin kasvatuskate vs. vieroituspaino ja sain niiden välille vahvan korrelaation (0,55), eli yli puolet katteesta selittyy vasikan vieroituspainolla.  Tämä on se syy, miksi alunperin ihmettelin A:n hintaleikkuria parhaiden vasikoiden kohdalla :(

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: Pihvivasikat
Kysyin tätä Mikolta, koska halusin tietää, onko myös hänellä päiväkasvun yläpäässä raja.  Viittaan vanhaan ketjuun A:n vasikkahinnoittelusta, jollon Mikko sanoi
Lainaus
ettei huippukasvu vasikkana takaa loppukasvatuksessa vielä yhtään mitään.

Olen tästä eri mieltä.  Laskeskelin kasvatuskate vs. vieroituspaino ja sain niiden välille vahvan korrelaation (0,55), eli yli puolet katteesta selittyy vasikan vieroituspainolla.  Tämä on se syy, miksi alunperin ihmettelin A:n hintaleikkuria parhaiden vasikoiden kohdalla :(

millois toi keskustelu oli  :D ;D on sull pirun hyvä muisti...  :P mut edelleen oon pikkasen sitä mieltä ett yyber hyvin kasvaneet ei lunasta odotuksiaan loppukasvatuksessa. tai ei ainakaan ole automaatti... mut huonot vs huiput otan ehdottomasti mieluummin huippuja vaikka ylihinnalla... tärkeimpänä se ett meidän toimintamallissa ja nykyisessä hinnoittelumallissa lyhyt loppukasvatusvaihe on pienempi ongelma kuin liiiiiian pitkä. se sotkee koko tuotannon rytmin.
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)