Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rapid vai Nova?  (Luettu 14261 kertaa)

Parooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Rapid vai Nova?
Kylvökone pitäis päivittää ensi kevääksi. Vanhalla laahavantaalla on pärjätty, mutta alkaa kone loppuun ja ajouratkin olisi toiveissa.Pääasiassa meillä kynnetään, mutta tarpeen vaatiessa myös suorakylvö olisi hyvä onnistua, sellainen yleiskone...Alustavasti uutta olen katsellu, toki hyviä käytettyjäkin tuntuu olevan tarjolla. 4 metristä, Vädestad itse koneena vakuuttaa enemmän, mutta onnistuuko yhdellä ladalla suorakylvö ollenkaan, discin kanssa hinta pomppaa ja koneesta tulee tosi pitkä... Tumea on paljon täällä kehuttu, toki se on enemmän suomalaisen räpistimen oloinen, mutta tumella sitä on tähänkin asti kylvetty...Niin että perusteluita kumpi?

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Rapid vai Nova?
Jos suoraan meinaat kylvää niin nova mutta jos vuosittain kylvät yli 100ha niin hermojen kannalta Rapid.
Nova on juurikin suomalainen räpistin. Hyvä aate pilattu heikolla toteutuksella.
Maku asioita,vaan rapiiristä en luovu.(2kpl tumeja ollu,ja vanhalla rapiidillä ajettu jo monta kertaa tume jen(<- outo sana, miten kirjoitetaaan) hehtaarit mutta väsymisen merkkejä ei näy.(2978ha)
Nii se on...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Rapid vai Nova?
Se on siitä kiinni kumman ryhmittymän asiakas sää olet.

Jos olet osuuskauppauskovainen niin räpitti on sulle ainut vaihtoehto.

Mutta 4 metrisen Novan saa nyt mukavaan hintaan ja sillä käy kaikki kylvö.

Räpitillä ei suorakylvö onnistu.

3 metrinen rapitti kesyttää 160 heppaa, Novan 3 metriseen riittää 100 heppaakin.
Kui mää ain olen paras?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Rapid vai Nova?
RRRRRRRRRapid.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Rapid vai Nova?
en oo rapiddiä kuunnellu mut olettasin että se novan voittaa   8)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Rapid vai Nova?
 Rapidilla saapi ainakin piensiemenen hallitusti leviteltyä. Esim. 3kg apilaa/ha.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Rapid vai Nova?
Jos kukkamultaan tai pumpuliin kylvät. voi tumelainenkin kestää.

nimimerkillä: joka ristuksen kevät niitä tumen linnunluita uusittiin.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Parooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Rapid vai Nova?
Se on siitä kiinni kumman ryhmittymän asiakas sää olet.

Jos olet osuuskauppauskovainen niin räpitti on sulle ainut vaihtoehto.

Mutta 4 metrisen Novan saa nyt mukavaan hintaan ja sillä käy kaikki kylvö.

Räpitillä ei suorakylvö onnistu.

3 metrinen rapitti kesyttää 160 heppaa, Novan 3 metriseen riittää 100 heppaakin.


No tuota en oo niin kummanaka liikkeen uskovainen, yleensä suosin kaikkia kauppoja... 8) Aika paljon jäykkiä savia kylvetään, kyntöö en ole sivuuttamassa, mutta jotakin vois joskus suoraan kylvää...kylvettävää n 170ha... noi kotimaiset koneet on kyllä surkeita...on ne niin saakelin surkeita...köyhä ei vaan aina pysty ostaan parasta..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Rapid vai Nova?
Jos suorakylvön onnistuminen on kynnyskysymys ja vetoteho on kortilla, niin Novacombi on otettava. Jos suorakylvöstä voidaan luopua ja maat esimuokataan, niin sitten Rapid. Viimeksi mainitun kanssa se lata on turha keksintö. Tuo vain turhaa painoa koneen mukaan. Jos pelto vaatii tasoituksen, niin erillinen äestys tai tasausäestys on aika nopea toimenpide ja sen jälkeen ei ole sitä ladan kanssa vekslaamista mukana. Joko diskit muokkariksi tai sitten ei mitään.

Timppa, kerros mulle, mikä on mukava hinta nelimetriselle Novalle.

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Rapid vai Nova?

Timppa, kerros mulle, mikä on mukava hinta nelimetriselle Novalle.

Timpan ollessa massikkaa korjaamasssa:

Keskon tarjousläpyskä kertoo hinnaksi 41700 alv.0%. Halpaa kuin leipä, eihän tuohon tarvitse myydä kuin 208,5 tonnia rahakauraa.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Rapid vai Nova?
Minkälaisen varustelutason tuo pitää sisällään? Olen käsittänyt, että ohjauspaneelit tuovat 2-3tonnia hintaa lisää. Tuota konetta saa ihan karvalakkimallisenakin, mutta sellaista ei kuulemma mene juuri kaupaksi (tieto viiden vuoden takaa). Hinta on kieltämättä edullinen.

Viimeksi muokattu: 17.11.12 - klo:20:19 kirjoittanut kylmis

kaino kylväjä

  • Vieras
Vs: Rapid vai Nova?

Timppa, kerros mulle, mikä on mukava hinta nelimetriselle Novalle.

Timpan ollessa massikkaa korjaamasssa:

Keskon tarjousläpyskä kertoo hinnaksi 41700 alv.0%. Halpaa kuin leipä, eihän tuohon tarvitse myydä kuin 208,5 tonnia rahakauraa.
Eihän tuo ole kuin 17-20 hehtaaria :o

Parooni

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 35
Vs: Rapid vai Nova?

Timppa, kerros mulle, mikä on mukava hinta nelimetriselle Novalle.

Timpan ollessa massikkaa korjaamasssa:

Keskon tarjousläpyskä kertoo hinnaksi 41700 alv.0%. Halpaa kuin leipä, eihän tuohon tarvitse myydä kuin 208,5 tonnia rahakauraa.

Ylivuotista uutta 4metrin rapitia kauppas 54000 sis.alv,

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Rapid vai Nova?
Rapidissa on se hyvä puoli, että perusvarustelu on varsin kattava. Pyöränvälijyrä kannattaa mielestäni ottaa mukaan. Lannoitteen kaukosäätö, jos maalajit sitä vaatii. Periaatteessa kaikki muu on peruskoneessa jo mukana, paitsi se kannattaa tarkistaa, että tuleeko ajouriin myös lannoitepuolelle sulkuluukut. Se kannattaa myös ottaa mukaan jos ei ole vielä vakiona. Tumen kanssa saa olla tarkkana, mitä tulee mukaan.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Rapid vai Nova?
Jos suorakylvön onnistuminen on kynnyskysymys ja vetoteho on kortilla, niin Novacombi on otettava. Jos suorakylvöstä voidaan luopua ja maat esimuokataan, niin sitten Rapid. Viimeksi mainitun kanssa se lata on turha keksintö. Tuo vain turhaa painoa koneen mukaan. Jos pelto vaatii tasoituksen, niin erillinen äestys tai tasausäestys on aika nopea toimenpide ja sen jälkeen ei ole sitä ladan kanssa vekslaamista mukana. Joko diskit muokkariksi tai sitten ei mitään.

Timppa, kerros mulle, mikä on mukava hinta nelimetriselle Novalle.

45000€ sis alv
Kui mää ain olen paras?