Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pesuriin kuumaa vettä  (Luettu 4849 kertaa)

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
pesuriin kuumaa vettä
Terve,

noin 1000 l/h tunnissa tuottavat kuumavesipesurit kuluttavat öljyä aikalaillla.

Oletteko kytkeneet pesureitanne kuumavesiliittymään? Kesto Kärcherillä ja Kränzlellä paperilla on 60 C, mutta uskaltaako oikeasta laittaa noin kuumaa? "Joku" tiesi, että ainakin kärcher käyttää sisääntulevaa vettä moottorin jäähdytykseen, eli kuuma tekee huonoa.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Kyllä tuli kokeiltua clenin kylmävesipesurin kanssa joskus, ei vain tahdo pitkään riittää omakotitalon lämminvesivaraajassa kuuma vesi  :(   Pitempiaikaisia kokeiluja en ole tehnyt.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Kyllä tuli kokeiltua clenin kylmävesipesurin kanssa joskus, ei vain tahdo pitkään riittää omakotitalon lämminvesivaraajassa kuuma vesi  :(   Pitempiaikaisia kokeiluja en ole tehnyt.

 Samma här. Kestäny on pesuri koska kuumaa ei kovin kauan piisaa mutta on siillä sisätiloissa kuitenkin mukavempi pestä kun vesi on edes aavituksen läpöisempää.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

JMK

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Olen käyttänyt aina kuumaa vettä,sen minkä stokerikattila jaksaa lykätä.pesurina kärcherin jo useita vuosia vanha voimavirta kone.
 

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Mulla on nilfiskin valovirtapesuri, klapikattila ja 3000l varaaja..kyllä mä olen käyttäny kuumaa vettä. Varaajan kyljessä mittari näyttää jotain 80 astetta niin putoohan siitä jo muutama pykälä matkalla ennen pesuria.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Kyllä varmaan sitä 60 asteista kärsii. Minä olen ainakin käyttänyt kuumaa vettä pesurissa. Pesuteho nousee reippaasti kun jo valmiiksi lämpöistä vettä lämmitetään vielä lisää, jopa siinä määrin että sitä öljyä kyllä kannattaa ajansäästönkin takia polttaa :)

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Vähä lainaan aihetta... mitä pesuainetta te käytätte koneita pestäessä? Tarvis olla vähä liuottavakin, mut ei liikaa ettei haalistu... En tie mitä pesu-ainetta jotkut käyttävät ku pesun jälkeen kone kiiltää niin kovaa runkoakin myöden, tuskin vahattukaan on?

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Vähä lainaan aihetta... mitä pesuainetta te käytätte koneita pestäessä? Tarvis olla vähä liuottavakin, mut ei liikaa ettei haalistu... En tie mitä pesu-ainetta jotkut käyttävät ku pesun jälkeen kone kiiltää niin kovaa runkoakin myöden, tuskin vahattukaan on?

Kärcherin Mega-4 pesurin toisessa säiliössä ja toisesta säiliöstä joku Kärcherin kuumavaha perään ku huuhtelee, ei tarvi ku namikan kääntää

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Vähä lainaan aihetta... mitä pesuainetta te käytätte koneita pestäessä? Tarvis olla vähä liuottavakin, mut ei liikaa ettei haalistu... En tie mitä pesu-ainetta jotkut käyttävät ku pesun jälkeen kone kiiltää niin kovaa runkoakin myöden, tuskin vahattukaan on?

Kärcherin Mega-4 pesurin toisessa säiliössä ja toisesta säiliöstä joku Kärcherin kuumavaha perään ku huuhtelee, ei tarvi ku namikan kääntää

Kiitoksia vastauksesta, pitää käydä K-kauppiasta moikkaamassa ja kysyä näitä aineita... Sieltä kumminkin oot näitä aineita ostanu.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Terve,

noin 1000 l/h tunnissa tuottavat kuumavesipesurit kuluttavat öljyä aikalaillla.

Oletteko kytkeneet pesureitanne kuumavesiliittymään? Kesto Kärcherillä ja Kränzlellä paperilla on 60 C, mutta uskaltaako oikeasta laittaa noin kuumaa? "Joku" tiesi, että ainakin kärcher käyttää sisääntulevaa vettä moottorin jäähdytykseen, eli kuuma tekee huonoa.

Lämpiääkö tuo kuumavesiliittymän vesi sinulla ilmaiseksi  ;D Vaiko öljyllä tai suoralla sähköllä  :D

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: pesuriin kuumaa vettä
..jaa että tuskin on vahattu...kyllä mää ainakin tiedän muutamankin isännän jotka pesun jäkeen ainakin paalaajan ja puimurin sekä kylvökoneen vahaavat..Itse en kuulu joukkoon, nimimerkillä puimuri tarttis varmaan pestä vielä..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: pesuriin kuumaa vettä
..jaa että tuskin on vahattu...kyllä mää ainakin tiedän muutamankin isännän jotka pesun jäkeen ainakin paalaajan ja puimurin sekä kylvökoneen vahaavat..Itse en kuulu joukkoon, nimimerkillä puimuri tarttis varmaan pestä vielä..

Joo kyl itsekkin olen POMOn puimurin vahannut. Tosin mahdollista myyntiä varten. Oma puimuri on vielä ikävä kyllä pesemättä. Tuskin vahaankaan!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8340
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Pesurin lämpimän veden kesto riippuu ilmeisesti pumpun rakenteesta, erityisesti männistä. Omista pesureista Gerni ja Kränzle kestää ohjekirjan mukaan lämmintä vettä. Kärsher ja Alto ei. Gernillä on joskus pesty kuumalla vedellä jurttikonetta pikkupakkasella. Vanha KEW jäähdytti moottorin vedellä, muissa on normaali ilmajäähdytteinen moottori.
Mulla oli joskus vahapitoista pesuainetta. Sillä koneet jäivät aika kiiltäviksi.
Mystinen kesälaatumies

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: pesuriin kuumaa vettä
Terve,

noin 1000 l/h tunnissa tuottavat kuumavesipesurit kuluttavat öljyä aikalaillla.

Oletteko kytkeneet pesureitanne kuumavesiliittymään? Kesto Kärcherillä ja Kränzlellä paperilla on 60 C, mutta uskaltaako oikeasta laittaa noin kuumaa? "Joku" tiesi, että ainakin kärcher käyttää sisääntulevaa vettä moottorin jäähdytykseen, eli kuuma tekee huonoa.

Lämpiääkö tuo kuumavesiliittymän vesi sinulla ilmaiseksi  ;D Vaiko öljyllä tai suoralla sähköllä  :D

Ei vielä millään! Kiinteällä saa lämpenemään jos on tarvis.