Muuten paalaajaa ei voi pahasti moittia , mutta kolaketjut venyy melko rivakasti. Noin 3000-4000 paalin jälkeen on yksi kolaväli ketjua pudotettava pois.
Noukin pelaa hienosti ja putsaa pellon pinnan kohtuu hyvin.
Painokaan ei haittaa kun telikone, paitsi pienellä (kevyellä) vetokoneella , sais olla jarrut telissä näissä rinteissä.
Verkkositoja on vieläkin melkoinen kiusankappale, vaikka paljon parenpi kun vanhemmissa.
Alottaa sidonnan hyvin ,mutta kietoo syöttötelan ympäri ja repii verkkoa.
jaa soli osuuskauppalaanen k(r)one...
Kone kuin kone... paskoja ne kaikki näköjään on...
Aasiaan... Mä oon huomannu, ettei täydellistä paalainta oo viä tehtykään. Kaikilla omat vikansa ja ongelmansa. Tuo ketjujen venyminen ei oo minkään merkin erityisongelma, ne vaan venyy ja vanuu...
Ilmeisesti "lievää" katkeroitumista ilmassa? Ei sitä huippua varmaan ole vielä tehty, mutta liekö sitä tehty traktoripuolellakaan. Eroja kuitenkin paalaimissa löytyy heti uutena. Mutta paskana pidän sellaisia (markkinoilta löytyviä) laitteita, jotka eivät pelaa uutenakaan moitteetta. Mistä merkeistä muuten on kokemusta? Ilm. ainakin Claas muiden viestiketjujen perusteella?
EEEEEiiiiiiihhh!
Nyssoot ymmärtäny aiva väärin. Ei oo katkeruutta ilimas. Mun (hyvin vähäiset) kokemukseni rajoottuu ihan vain klaasittimiin, joita oon hyvällä menestyksellä särkeny. Nykyynen jatkuvan rääkkäyksen alla oleva on järjestyksessään kolmas ja ainut uutena ostettu. Aikasemmat 46 mytynvääntäjä ja 250CCT tuli käytettyinä taloon. Varaosatyökokemusteni takia mä oon joskus päättäny olla sekaantumatta ketjukolakoneisiin merkistä riippumatta. Muiden merkkien ongelmia oon seurannu vain sivusta ja tuttujen urakkamiesten koneiden sairaskertomuksista. Mut mä en muuten tiä mitään, kun oon vain pari paalia paalannu... Ei mitää tosimiesten määriä. Yks urakoija joskus 90-luvun puolivälis vaihtoi kolaketjunyykkäriinsä ne ketjut kerran vuodessa eli 10000 paalin välein...
Jos toi sun kriteeris "uutena moitteetta" huomioidaan, toi meidän klasi ei sit ollukkaa uutena paska. Uutena ja vielä parisen vuotta sitten se toimi ihan moitteetta, mutta nyt alkaa olla väsymisen merkkejä tarpeettoman usein. siis nyt paska, vaikka tällä hetkellä onkin taas kasassa ja pari uutta laakeria saaneena. Claasiittimen 255 nortikis on suoraan sanoen pieniä (tarkoituksellisia?) rakenteellisia kömmähdyksiä, jotka aiheuttaa korjaustarvetta, jos kuski ei pysy valppaana.
Suurimmaksi ongelmaksi paljastuu yllättäen sen jousitetun pakan vapaan pään laakerit ja toinen vielä oikeastaan pahempi on joidenkin rullien "roskanpoistoaukon" sijoittelu. Sopivasti on insinöörinperkele tällänny aina aukon alle sopivan hyllyn, jonka päälle moska jää ja pitkän yhtämittaisen paalaussession aikana moskat ei pääsekään pois vaan alkaa kertyä sinne rummun pään ja kammion seinämän väliin. Pahin paikka oli se taaemman alarullan vasemman pään poistoaukko, jonne pääseekin käsiksi vain alakautta. Oli olllut kyseenen reikä tukos jo pidemmän aikaa, kun oikeanpuoleinen vastaava reikä toimii kuin kuuluisa junan vessa, ei vasentakaan ollu tullu tarkistettua... Rullan pään ja kammion seinän väliin oli pakkautunu niin tiivis paskamössö, jottei edes rulla pyöriny vaikka ketjun otti pois.
CCCCCCLAAAASSSSSSILLE tyypilliseen tapaan ehjät laakerit piti hajottaa, että sai rullan pois ja päätylevyn vaihdettua. No ystävämme tuntien olin varautunu tuohon hankkimalla uudet laakerit... Nää ccccc-laassin tyyppiongelmat ja muut kuprut vaatis oikeastaan oman ketjun, että tulis julkisuuteen kaikki mahdolliset ongelmat, jotka voi aiheuttaa ylimääräistä rahanmenoa, kun kerran on glaassin hankkinu...