Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lumityötalvi 2012-2013  (Luettu 58652 kertaa)

vapaana77

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Paljonko teiltä traktorimiehet ottaa pihan aukaisusta?

 Itsellä 20e kerta (verollinen), normaali piha ja 100 metriä tietä siihen kuuluu (vuosihinnaksi tulee n.600e). Traktori ajaa siitä muutoinkin ohi, joten sille ei tule siirtymä ajoa. Auraa siis sen tien jonka varressa asun.  Pidättekö tuota paljona vai vähänä?

Pihassa/tien pätkässä menee 13 min.  Onko 20e ala- vai yläkanttiin? Maitittakoon että pihassa ja tiellä on sepeliä, tuntuu sepeli ropisevan lingossa, ei varmaan hyvä minun eikä linkomiehen kannalta....

antti-x

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Paljonko teiltä traktorimiehet ottaa pihan aukaisusta?

 Itsellä 20e kerta (verollinen), normaali piha ja 100 metriä tietä siihen kuuluu (vuosihinnaksi tulee n.600e). Traktori ajaa siitä muutoinkin ohi, joten sille ei tule siirtymä ajoa. Auraa siis sen tien jonka varressa asun.  Pidättekö tuota paljona vai vähänä?

Pihassa/tien pätkässä menee 13 min.  Onko 20e ala- vai yläkanttiin? Maitittakoon että pihassa ja tiellä on sepeliä, tuntuu sepeli ropisevan lingossa, ei varmaan hyvä minun eikä linkomiehen kannalta....

Hinta on reilu satasen tunnilta + alv eli pääseenhän linkomies ihan palkoille. Mutta ei sitä kukaan varmaan halvemmalla tee jos kauempaa tulee, ja kolan kassa voi tulla tuolla pinta-alalla jo vähän isompikin hiki.

Itse en lähtisi tinkaamaan hinnasta mutta tosiaan kertoja voisi talven mittaan ruksailla kalenteriin ja tarvittaessa ehdottaa että jotkut 2cm kerrat jätetää oman pihan osalta väliin.

Turun seudulla tulee lunta kanssa niin että saa joka toinen yö painaa, jos tehtäisiin pihat viikonloppunakin, voisi 4-5 kertaa tulla viikon sisään täyteen.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Oman pihan aurauksessakin menee pari h. Tuottaahan se tokia iloa, kun saa setorilla päristellä.

 2 tuntia! Mulla menee omassa pihassa 15 minuuttia, jos huolella tekee. Ei teillä nyt niin paljon isompi piha ole, tai sitten se sun Zetkas on vaan niin umpipaska?  ;D ;D ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Oman pihan aurauksessakin menee pari h. Tuottaahan se tokia iloa, kun saa setorilla päristellä.

 2 tuntia! Mulla menee omassa pihassa 15 minuuttia, jos huolella tekee. Ei teillä nyt niin paljon isompi piha ole, tai sitten se sun Zetkas on vaan niin umpipaska?  ;D ;D ;D
Mun menee neljässä pihassa vajaat pari tuntia. Oma piha on kaikkein hitain, kun on härveleitä joka puolella ja muutenkin sekainen systeemi. Lisäksi auton etuauralla on paha vetää taaksepäin, kun sen ripustus on vähän puutteellinen (taidan tosin sen seuraavalle keikalle jo korjata).

Liikevaihtoa ei tästä kerry, kun on oma ja vaarinpirtin piha, anoppila ja anopin miehen mökin piha. Mutta kyllä niistä jollain tasolla korvauksen saa. Eikä oo kulutkaan kummoiset (eikx tää ollu se perusperuste halvoille hinnoille?).
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Zetor

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Oman pihan aurauksessakin menee pari h. Tuottaahan se tokia iloa, kun saa setorilla päristellä.

 2 tuntia! Mulla menee omassa pihassa 15 minuuttia, jos huolella tekee. Ei teillä nyt niin paljon isompi piha ole, tai sitten se sun Zetkas on vaan niin umpipaska?  ;D ;D ;D

Joo no mulla ei ole kokoovaa alueauraa, jo tommonen 50x15 alue rakennusten välissä  työllistää jo kummasti, kun lumet pitää tässä vaiheessa työntää n 50m pellolle, jos haluaa, että tilaa on vielä maaliskuussakin.

Eihän tätä toki viitsisi tehdä jos EI olisi setoria..

Mulla menee vartti kun kävelen pihan päästä päähän.

Viimeksi muokattu: 14.12.12 - klo:17:12 kirjoittanut Zetor

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Piha kuin piha minimilaskutus 15 min.
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Oman pihan aurauksessakin menee pari h. Tuottaahan se tokia iloa, kun saa setorilla päristellä.

 2 tuntia! Mulla menee omassa pihassa 15 minuuttia, jos huolella tekee. Ei teillä nyt niin paljon isompi piha ole, tai sitten se sun Zetkas on vaan niin umpipaska?  ;D ;D ;D

Joo no mulla ei ole kokoovaa alueauraa, jo tommonen 50x15 alue rakennusten välissä  työllistää jo kummasti, kun lumet pitää tässä vaiheessa työntää n 50m pellolle, jos haluaa, että tilaa on vielä maaliskuussakin.

Eihän tätä toki viitsisi tehdä jos EI olisi setoria..

Mulla menee vartti kun kävelen pihan päästä päähän.
Meetkö koko matkan ottanahkaa rypistelemällä jos 15min kuluu kerran aikaa??? :o :o ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5907
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Jos startteja on jo kahdeksan niin lunta on jo tasaisella kaavalla viiden sentin lähtökynnyksellä 40 senttiä. Usein sitä tulee kuitenkin enemmän kerrallaan.

Vai minkälaisia lähtörajoja pidätte?

 Teoriassa noinkin, mutta lumihan painuu kasaan, kun sitä sataa lisää. Ilmatieteenlaitoksen mukaan lunta olisi n. 30 cm. Niin, se marraskuun sadehan suli pois. Eilenkin oli kyllä yli 10 cm uutta lunta.
Sänkipellolla n. 25 cm lunta ja kynnöksellä hieman vähemmän äsken kun mittailin.
Sänkimaa n. 5 cm jäässä ja kynnös liki 15cm.

Viimeksi muokattu: 14.12.12 - klo:17:50 kirjoittanut bouli

Zetor

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Oman pihan aurauksessakin menee pari h. Tuottaahan se tokia iloa, kun saa setorilla päristellä.

 2 tuntia! Mulla menee omassa pihassa 15 minuuttia, jos huolella tekee. Ei teillä nyt niin paljon isompi piha ole, tai sitten se sun Zetkas on vaan niin umpipaska?  ;D ;D ;D

Joo no mulla ei ole kokoovaa alueauraa, jo tommonen 50x15 alue rakennusten välissä  työllistää jo kummasti, kun lumet pitää tässä vaiheessa työntää n 50m pellolle, jos haluaa, että tilaa on vielä maaliskuussakin.

Eihän tätä toki viitsisi tehdä jos EI olisi setoria..

Mulla menee vartti kun kävelen pihan päästä päähän.
Meetkö koko matkan ottanahkaa rypistelemällä jos 15min kuluu kerran aikaa??? :o :o ???



Ei kun se oli vaan esimerkki


Nääs

Sulla meneeVARTTIennen kuin tajuat

metvil

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 183
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Lumet on sulaneet yleensä juhannukseen mennessä. ;D.Kolatkaa jos haluatte,minä menen sopivilla jalkineilla ja neliveto vermeillä kylille kelistä riippumatta. 8)

Reiskako

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 214
  • Omat maat on armahimmat, Omat metsät mieluisimmat.
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Paljonko teiltä traktorimiehet ottaa pihan aukaisusta?

 Itsellä 20e kerta (verollinen), normaali piha ja 100 metriä tietä siihen kuuluu (vuosihinnaksi tulee n.600e). Traktori ajaa siitä muutoinkin ohi, joten sille ei tule siirtymä ajoa. Auraa siis sen tien jonka varressa asun.  Pidättekö tuota paljona vai vähänä?

Neuvoisin sinua maksamaan suosiolla ilman tinkimistä tuon taitaa olla muuten lykättävä kolalla. Kohtuutaksa todella per/kerta tuo 20eur verollisena. Kalustossa ainakin itsellä kiinni niin paljon jotta missään en pysähdy vaikka olis vain 5min. työ alle 20eur.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Jos startteja on jo kahdeksan niin lunta on jo tasaisella kaavalla viiden sentin lähtökynnyksellä 40 senttiä. Usein sitä tulee kuitenkin enemmän kerrallaan.

Vai minkälaisia lähtörajoja pidätte?
2-3cm on noin rajana..

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
ei se yksi sade tarkota yhtä lähtöä vaan esim viikko sitten lauantai sade tampere noin5cm oli auraus 16,5h+maanantai parkkipaikkojen putsaus 6h+ tiistai 28 puoliperää lunta pois nurkista itte ei pitäny olla noissa tänävuonna ollenkaan mutta taas kävi vanhaaikasesti j asiä pyöritään

antti-x

  • Vieras
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
ei se yksi sade tarkota yhtä lähtöä vaan esim viikko sitten lauantai sade tampere noin5cm oli auraus 16,5h+maanantai parkkipaikkojen putsaus 6h+ tiistai 28 puoliperää lunta pois nurkista

Lumen kuljetushan se on se joka lumilaskun muuttaisi kertaheitolla ihan toisiin svääreihin. Meillä ei olla sitä harrastettu ahtaammillakaan pihoilla kuin niin että kauhalla kannetaan max. 100m johonkin suuntaan, ja sitäkin vain harvoin ja päiväsaikaan. Eikä ole kukaan lumilaskusta valittanut vaikka paikkoja on reilu 30 ja 9 tunnin kierroksesta kertyy reipas tonni + alv / kone. Keskivertopihalle (suht helposti aurattava 2000-4000m2) normaalin/vähälumisen talven 15 x 50 eur tekee 750€ ja summa tuplaantuisi saman tien jos kasat ajettaisiin edes kerran lumenkaatopaikalle (3000m2 x 50cm on 1500m3, kolmasosaksi painuneenakin 500m3 eli parikymmentä kärryllistä). Eikä siitä ajamisesta silti kehtaisi/voisi laskuttaa läheskään samoja tuntihintoja kuin kertahinnoitellusta aurauksesta.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Lumityötalvi 2012-2013
Osin just tympäisee tuo lumen kanssa pelaaminen kun se on melkoisen turhanoloista touhua. Se kun sulaa kesäntultua kumminkin. Eikä asiaa juuri auta, vaikka lumitöistä saiskin käypäsen korvauksen.

Siinähän jotkut maksaavat lumen kuskauksesta, mut tuntuis että tässä maassa ei ole maa vielä niin kortilla, etteikö isompaankin cityyn sais suunniteltua lumelle varastopaikkaa järkevän matkan päähän.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's