Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe typpipönttö  (Luettu 42024 kertaa)

caseman

  • Vieras
typpipönttö
Mitä löytyy agrolaisten typpisäiliöstä? Onko semmarit asialinjalla, vai siemennättekö itse?
Itse hommasin juuri pytyn, ja siellä on Lumia, Presleytä, Bet On Me, Eiffel, ym. Canadaa. Vanhemmat semmarit naama norsun vehkeellä, nuoremmat ok.
Toimilupakurssia harkittu.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: typpipönttö
Puhelin, Elvis ja rautainen torni Pariisista  ??? ;D

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: typpipönttö
Mitä löytyy agrolaisten typpisäiliöstä? Onko semmarit asialinjalla, vai siemennättekö itse?
Itse hommasin juuri pytyn, ja siellä on Lumia, Presleytä, Bet On Me, Eiffel, ym. Canadaa. Vanhemmat semmarit naama norsun vehkeellä, nuoremmat ok.
Toimilupakurssia harkittu.

Kyllä Fapan Semmarit hoitaa mutta parasta käydä kurssi .

Ittellä ei kokemusta mutta Tuottajia kuunnellessa on moni todennut ettei muiden siemenet aina Semmareita kiinnosta
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: typpipönttö
Mitä löytyy agrolaisten typpisäiliöstä? Onko semmarit asialinjalla, vai siemennättekö itse?
Itse hommasin juuri pytyn, ja siellä on Lumia, Presleytä, Bet On Me, Eiffel, ym. Canadaa. Vanhemmat semmarit naama norsun vehkeellä, nuoremmat ok.
Toimilupakurssia harkittu.

Kyllä Fapan Semmarit hoitaa mutta parasta käydä kurssi .

Ittellä ei kokemusta mutta Tuottajia kuunnellessa on moni todennut ettei muiden siemenet aina Semmareita kiinnosta

oletko tarjonnut ;D :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: typpipönttö
Mitä löytyy agrolaisten typpisäiliöstä? Onko semmarit asialinjalla, vai siemennättekö itse?
Itse hommasin juuri pytyn, ja siellä on Lumia, Presleytä, Bet On Me, Eiffel, ym. Canadaa. Vanhemmat semmarit naama norsun vehkeellä, nuoremmat ok.
Toimilupakurssia harkittu.

Mulla on nestemäistä typpeä ja sonnin spermaa oljissa. Mitä siellä sitten pitäisi olla  :P
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: typpipönttö
Asiasta asiaan.

Paljonko annokset nykyään maksavat? Onko millainen haitari noissa laakeissa. Vaiko sellainen "normaali baarijakauma", nollasta viiteensataan

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: typpipönttö
Asiasta asiaan.

Paljonko annokset nykyään maksavat? Onko millainen haitari noissa laakeissa. Vaiko sellainen "normaali baarijakauma", nollasta viiteensataan

6e-50e alv. 0 ilman asennusta. väliin mahtunee perussiemenistä enemmistö. Halvimmat siis lihistä risteytyskäyttöön. Hyvä valiosonni vajaan 30e ja nuoret noin puolet siitä. Onhan siemenistä joissakin tapauksissa kai maksettu kolminumeroisia lukuja, mutta ne ovat oma lukunsa.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

JoHaRa

  • Vieras
Vs: typpipönttö
Asiasta asiaan.

Paljonko annokset nykyään maksavat? Onko millainen haitari noissa laakeissa. Vaiko sellainen "normaali baarijakauma", nollasta viiteensataan

6e-50e alv. 0 ilman asennusta. väliin mahtunee perussiemenistä enemmistö. Halvimmat siis lihistä risteytyskäyttöön. Hyvä valiosonni vajaan 30e ja nuoret noin puolet siitä. Onhan siemenistä joissakin tapauksissa kai maksettu kolminumeroisia lukuja, mutta ne ovat oma lukunsa.

Oma lukunsa tosiaan. Kolminumeroinen sellainen  :D

caseman

  • Vieras
Vs: typpipönttö
Mitä löytyy agrolaisten typpisäiliöstä? Onko semmarit asialinjalla, vai siemennättekö itse?
Itse hommasin juuri pytyn, ja siellä on Lumia, Presleytä, Bet On Me, Eiffel, ym. Canadaa. Vanhemmat semmarit naama norsun vehkeellä, nuoremmat ok.
Toimilupakurssia harkittu.

Mulla on nestemäistä typpeä ja sonnin spermaa oljissa. Mitä siellä sitten pitäisi olla  :P
Myönnetään, huonosti artikuloitu. Lähinnä olin kiinnostunut käytettävästä sonnivalikoimasta, ja käytännön kokemuksesta.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: typpipönttö
Altalta: Meteor, Medalist ja sextattu Burdette.

Semex : Bendig, Oblique, Bet on Me

Faba / VG : Poker Erwin, Orkko, Nora Prästgård, Freak, Föske, Toivo


Suurin osa tulee vielä VG:n semmarilta jotka kyllä ihan asiallisesti on toimineet. Monilla on jopa kokemusta tuonti sonneista.
Tranceforming the world

JoHaRa

  • Vieras
Vs: typpipönttö
Altalta: Meteor, Medalist ja sextattu Burdette.

Semex : Bendig, Oblique, Bet on Me

Faba / VG : Poker Erwin, Orkko, Nora Prästgård, Freak, Föske, Toivo


Suurin osa tulee vielä VG:n semmarilta jotka kyllä ihan asiallisesti on toimineet. Monilla on jopa kokemusta tuonti sonneista.

Hienoja nimiä ja sonneja  :) 12 erilaista Allahin pöntössä, varmaan tietysti kahdelle rodulle.

Lienee vaikea tehtävä myöhemmin päätellä mikä valinta oli paras? Vai eroavatko eri isien lapsen niin paljon, että niiden yksilöllinen seuraaminen on mahdollista ns. silmämääräisesti. Tämän luulisi olevan hyvin vaikean tehtävän.

Jos vaikka minä kylväisin 17 peltohehtaarilleni 17:sta eri ohralajiketta, niin en välttämättä jaksaisi seurata oikeasti mikä oli paras. Pitäisi luottaa vain "tuuriin" ja lajikejalostajan suosituksiin. Ja olettaa asioiden olevan optimissa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: typpipönttö
Altalta: Meteor, Medalist ja sextattu Burdette.

Semex : Bendig, Oblique, Bet on Me

Faba / VG : Poker Erwin, Orkko, Nora Prästgård, Freak, Föske, Toivo


Suurin osa tulee vielä VG:n semmarilta jotka kyllä ihan asiallisesti on toimineet. Monilla on jopa kokemusta tuonti sonneista.

Hienoja nimiä ja sonneja  :) 12 erilaista Allahin pöntössä, varmaan tietysti kahdelle rodulle.

Lienee vaikea tehtävä myöhemmin päätellä mikä valinta oli paras? Vai eroavatko eri isien lapsen niin paljon, että niiden yksilöllinen seuraaminen on mahdollista ns. silmämääräisesti. Tämän luulisi olevan hyvin vaikean tehtävän.

Jos vaikka minä kylväisin 17 peltohehtaarilleni 17:sta eri ohralajiketta, niin en välttämättä jaksaisi seurata oikeasti mikä oli paras. Pitäisi luottaa vain "tuuriin" ja lajikejalostajan suosituksiin. Ja olettaa asioiden olevan optimissa.

On noissa ihan oikeita eroja, ja varsinkin kun silmä harjaantuu niin osaa paremmin tehdä sopivia ennustuksia. Esimerkiksi Bendig ja Oblique periyttää hyvin erilaista jalkarakennetta.  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

JoHaRa

  • Vieras
Vs: typpipönttö
Altalta: Meteor, Medalist ja sextattu Burdette.

Semex : Bendig, Oblique, Bet on Me

Faba / VG : Poker Erwin, Orkko, Nora Prästgård, Freak, Föske, Toivo


Suurin osa tulee vielä VG:n semmarilta jotka kyllä ihan asiallisesti on toimineet. Monilla on jopa kokemusta tuonti sonneista.

Hienoja nimiä ja sonneja  :) 12 erilaista Allahin pöntössä, varmaan tietysti kahdelle rodulle.

Lienee vaikea tehtävä myöhemmin päätellä mikä valinta oli paras? Vai eroavatko eri isien lapsen niin paljon, että niiden yksilöllinen seuraaminen on mahdollista ns. silmämääräisesti. Tämän luulisi olevan hyvin vaikean tehtävän.

Jos vaikka minä kylväisin 17 peltohehtaarilleni 17:sta eri ohralajiketta, niin en välttämättä jaksaisi seurata oikeasti mikä oli paras. Pitäisi luottaa vain "tuuriin" ja lajikejalostajan suosituksiin. Ja olettaa asioiden olevan optimissa.

On noissa ihan oikeita eroja, ja varsinkin kun silmä harjaantuu niin osaa paremmin tehdä sopivia ennustuksia. Esimerkiksi Bendig ja Oblique periyttää hyvin erilaista jalkarakennetta.  :)

.... jonka vaikutus elinikään ja maitotuotokseen on _____ kuukautta ja _____ litraa/päivä verrokkiryhmään nähden ??

Miten näitä hyötyjä käytännössä mitataan nykyään? Vainko katseella ja papereilla? Saisiko noihin lypsykoneisiin ohjelmoitua ryhmät eri jalostuslinjoille, vaikkapa maitomäärän/linja saisi todennettua päivittäin ??

Mä siis väitän että jalostuksen vaikutuksia ei mitata tilatasolla riittävästi -> jalostuksen hyötyjä ei havaita oikeasti. Hommaa hoidetaan liiaksi tuntemusten ja faktoihin perustumattomien havaintojen perusteella  :-X

Mloy:n rekisteristä nämä pystyisi tietysti laskemaan, jos niitä ei kuitenkaan lasketa niin valtava tietomäärä jätetään käyttämättä  :-\

Heluna

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 445
Vs: typpipönttö
ay: Burdette, Riggins, Erwin, Prime, Dreamerit juuri käytin loppuun. Lisäksi on ex-navetan Super, Valo, Freak, Ullimulli ja Fors.

hol: Felix, Baxter, Juwel Jewel, Jack, Shotgun, Maxlife, Goldsun, Goldwyn


Näillä jo alkuun pääsee näin vähällä lehmämäärällä...  ;D

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: typpipönttö
Pytty on ollut reilun vuoden. Varsinkin nuorista Erwinistä & Bet on me:stä on tullut kivoja vasuja. Sitä kun on semmonen myöhäisherännyt Pokerin käyttäjä. ::) VG:n esiinmarssin myötä omat siemenet on kyllä kiva lisä. Myös nuorsonnien sukujen seuranta alkoi samalla jolloin "lottoamisen" riski pienenee. Suurin parannettava löytyy utarerakenteesta ja ensimmäinen Potterilainen "povi" on käytössä mikä näyttääkin ihan mukavalta.

Ja "HaRaJoolle" 2 rotua juu, jos nyt punaisista suomi äykky ja hurrien srb. Mielestäni aivan eri lähtökohdat. Suomessa on vähän liian kauan luotettu tuuriin ja jälki on sitten ollut sen mukaista. Jo pelkkä firmojen kilpailu ja ennenkaikkea karjanomistajan osaamistason nousu on monellakin tilalla kääntänyt suuntaa parempaan.
Tranceforming the world