Miksi näissä uusissa koneissa pitää tehdä kansiremontti? Mikä siellä hajoo? Ennen niin luotettavana pidetty kone, ja nyt tämmöstä kuuluu!!
(Saako näistä puhua?)
Saa. Pitää vain puhua oikeilla nimillä.
Konetta on kutiteltu digitaalisesti. Tämän ansiosta ahtopaine ja lämpökuorma kasvaa. Siis tehon lisäys on tehty väärin. Täytyisi tietää mitä tekee ja mitä noista virityksistä seuraa.
Toinen mahdollisuus on, että tuo pakokaasujen takaisinkierrätys on poistettu / tulpattu väärin => sama vaikutus.
Luultavasti on tehty molemmat väärin. Turha siinä on konetta syyttä, jos lääkitys on väärä.
Siis eihän nämä nykymoottorit, merkistä riippumatta, ole enää mitään MOOTTOREITA. Lämpö/päästökoneita ne on.
Vanha kunnon mekaaninen pumppu. Silloin ennen näitä hömpötyksiä päästiin ominaiskulutuksessa tuonne 200 g/kWh. Nyt lähestytään 300 g/kWh. Moottoreiden hyötysuhde on LASKENUT tänä aikana reilusta 40 %:sta alle 30%:tiin. Ja kun savua ei näy, niin tämä kaikki on muuttunut lämmöksi, joka täytyy hävittää pois.
Tämän vuoksi nuo "vanhat" hevosvoimat on "tehokkaampia" kuin nämä nykyiset. Tilanne on vähän sama kuin natikan esittelyssä Kekkosen aikaan. Tehoja koneessa oli, mutta ne ei löytäneet pihalle.