Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Polttoainekäyttöinen lämmitin  (Luettu 12332 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Polttoainekäyttöinen lämmitin
Onko teillä autoissanne Ebereitä tai Webastoja? Ootteko ihan ite laittanu vai ollu jo ostettaessa paikalla?

Itse olen vähän skeptinen sen virran riittävyyden suhteen henkilöautopuolella. Työkonekäytössäkin on ajoittain ongelmia. Kone on tulessa mutta akku tyhjä. Autoon vois tietysti laittaa toisen akun ja erottaa systeemin releellä sillai et käynnissä laturi lataa molempia akkuja ja auton ollessa sammuksissa starttiakku ja lisäakku on omana piirinään.

Bensavehkeeseen tarvis laittaa varmaan ens talveks kun autoa pidetään sähköttömässä paikassa............

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
meillä oli edellisessä ja on nykyisessäkin. akkuun pitää panostaa. Keltasella optimalla homma toimi. alkuperäisellä korealaisella ei hommasta tullu mitään
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Kumpi sulla on, webasto vai eeberi?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin

Mulla on eberi pikkunakussa. Ei mitään ongelmaa, pätkäajossa kokeilee akkua mutta ei se isoja kuluja ole auton muihin kuluihin nähden. Aivan ehdoton laite, taidan katsella jonkun vanhan webaston ykköstraktoriin..  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
pensakeksintöjä eli eeberi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Toisessa pakussa Eberi ja toisessa Webasto. En muista että olisi akku mennyt kertaakaan tyhjiin niiden takia. Webasto sammuttaa itsensä kun akusta alkaa potku loppua. Käynnistykseen on aina virta riittänyt, Webaston "itse sammutuksen" jälkeen.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Mulla on nyt eeperi ollu 6 vuotta autossa. Itte asentelin, sellainen 8 tunnin homma oli, kun kunnolla teki.

Eeperiin päädyin sen takia, kun siihen saa paremmin yksittäisiä varaosia. Esim. vuosi sitten hajosi puhallin ja sen sai erillisenä varaosana. Sellaisen 5 vuotta toimi ongelmitta ennen sitä. Ehkä jatkossa jos tulee ongelmia, kannattaa vaihtaa aina koko lämmitin ja myydä se loppu romu varaosina. Jonkun 500 maksaa koko lämmitinyksikkö.

Akun keston kanssa oli vähän ongelmia, kun mulla oli 3 km työmatka. Siihen ongelmaan auttoi Defan 3A laturi, millä noin kerran viikossa latailin akkua. Sitä tulee käytettyä, kun on niin helppo tuikata johto kiinni. Nyt on yli puolen tunnin matka per sivu, eikä ole tarvinnut ylimääräisiä latailla. Toki kovilla pakkasilla on mahtava lyödä auto käyntiin, kun akkukin on täynnä. Pärjää vaikka kuinka lopulla akulla, kun pitää laturissa yön.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5907
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Tuo akun kesto riippuu aika paljon siitäkin lämmitetäänkö pelkkää moottoria vai myös matkustamoa.

626 Mazdassa oli webasto ja siinä oli akun keston kanssa ongelmia, hommaa auttoi kun hain liikkeestä suurimman mahdollisen akun minkä alkuperäiselle paikalle sai sovitettua.

Emännän Touranissa on mutta sitä ei käytetä kuin muutamia kertoja talvessa, tavallinen lohkolämmitin on aika paljon toiminta varmempi.


Juubi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 217
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Jokaisessa autossa (3kpl) on itse asennetut webastot. Kun käyttöön tottuu niin ei ilman "voi" enää olla. Lämmitysjaksoksi riittää hyvin 10 min ja viimeisimmästä jätin matkustamon flektin ohjauksen asentamatta. Näin moottori lämpiää nopeammin ja lämpöä tulee sisälle heti kun koneen käynnistää.

Tässä viimeisimmän asennuksen dokumenttia:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=car/e46touring/webasto

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Mulla on nyt eeperi ollu 6 vuotta autossa. Itte asentelin, sellainen 8 tunnin homma oli, kun kunnolla teki.

Eeperiin päädyin sen takia, kun siihen saa paremmin yksittäisiä varaosia. Esim. vuosi sitten hajosi puhallin ja sen sai erillisenä varaosana. Sellaisen 5 vuotta toimi ongelmitta ennen sitä. Ehkä jatkossa jos tulee ongelmia, kannattaa vaihtaa aina koko lämmitin ja myydä se loppu romu varaosina. Jonkun 500 maksaa koko lämmitinyksikkö.

Akun keston kanssa oli vähän ongelmia, kun mulla oli 3 km työmatka. Siihen ongelmaan auttoi Defan 3A laturi, millä noin kerran viikossa latailin akkua. Sitä tulee käytettyä, kun on niin helppo tuikata johto kiinni. Nyt on yli puolen tunnin matka per sivu, eikä ole tarvinnut ylimääräisiä latailla. Toki kovilla pakkasilla on mahtava lyödä auto käyntiin, kun akkukin on täynnä. Pärjää vaikka kuinka lopulla akulla, kun pitää laturissa yön.

 Huono akku aiheuttaa tietsikalle häröjä jo ennenkuin startatessa oireilee, säästäminen maksoi paripuoltonnia, varomattomuudesta sakotetaan...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Siinäpä se. Jännitteen laskiessa on mittaritaulu kun joulukuusi. Seosvalo, ohjausjärjestelmävalo, ABS, Airpäkki ja tomaattilaatikon häiriövalot loistaa. 40euroa se kuittaus maksaa mutta syystä tietämättömälle lurahtaa ruikulit housuun. 12.3-12.7 volttia taitaa olla alarajana, muistaakseni.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Joo, pensapassatissa jälkiasenteinen Eeperi ja Portterissa orggis-webasto. Akkumurheet loppui sen jälkeen kun siirryttiin käyttämään Boschin AGM-akkuja (S6). Käyhän se akun päälle tietenkin jos aina lämmitetään puolituntia-tunti vartin ajon takia.

Webastoon laitettiin kaukokäynnistin, saa tulille kilometrin säteellä autosta. Harkitsin kyllä GSM-vehjestäkin, mutta aika harvoin tarttee saada vielä kauempaa lämmitystä päälle. Aika hankalalta tuntuisi siirtyä takaisin roikkahommiin, vaikka omat tosi hyvät puolensa siinäkin.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Aika hankalalta tuntuisi siirtyä takaisin roikkahommiin, vaikka omat tosi hyvät puolensa siinäkin.

Mitäs ne on? Ei ainakaan kabiinia saa yhtä lämpimäksi ja yhtä nopeasti.  :)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
Emännän dieselpassatissa täyttää eberi ens talvena 4 vuotta. Viime talvena avasin siitä pumppupesän, kun oli mennyt siipi jumiin ruostemöhjästä jota kansihäröilyjen seurauksena oli moottoriin muodostunut. Kotona auto lämmitetään lohkolämppärillä ja siinä on lisänä defan 3A ylläpitolaturi. Työmatkaa 25 min tai tunti, joten akku ehtii latautua ihan kohtuuhyvin. Passatissa ei hukkalämpöä paljo tule, joten päälle 15 pakkasilla pitää olla lämmitin päällä jotta saa täydet lämmöt irti lämmityslaitteesta...

Vähä parivuotias halpisakku oireili viimetalvena, sais varmaan tuossakin olla joku edellämainituista paremman luokan akuista.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

samppaj76

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 528
Vs: Polttoainekäyttöinen lämmitin
kahdessa käytettynä ostetussa on toisessa eberi toisessa webasto. pois en antaisi ei diesel autoa muuten tahdo saada lämpimäksi jos ei sähkölämmitystä voi käyttää. talvella pitää vaan muistaa ajaa aina pidempään kun lämmitin on ollut päällä muuten akku tyhjenee. pari kertaa talvessa lataa yön yli akkulaturilla akkuja. en käytä lämmitintä yleensä kuin 5-15 minuuttia kerrallaan.