Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 7499VT  (Luettu 64666 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: MF 7499VT
Mites kardaanijarru rikkoo vaihteiston?
Rautamuru kulkeutuu öljykanavissa joka paikkaan. Jarru on samassa öljytilassa vaihteiston kanssa.
Keskustelin tuosta kardaanijarruongelmasta Fendt/Valtra myyjän kanssa hiljakkoin ja hän vakuutti että ongelmia ei uusissa enää olisi. Kehui vielä että kardaanijarru on parempi kuin jarrut etuakselin navoissa, koska navoissa öljyä ei pysty suodattamaan. Myönsi toki ettei se etuakselin napajarru ole ihan huono kun Valtrassa on sellainen ;)
Mitenkään nyt mitään merkkiä mollaamatta/kehumatta mutta ainakin deutsi tuo uusissa 60km/h kulkeviin TTV7  koneisiin etuakseliin ulkoiset levyjarrut... Aika mielenkiintoista sillä silloinhan jarrupölyt ei jää sinne napoihin... Ja eikös JCB:ssä olekkin ulkoiset?? Hyvä suunta mielestäni jos vaan jarrupala irtoaa tarpeeksi levystä ettei mikään paska jää sinne väliin kihnuttamaan vaan putoaa pois... 

+250

  • Vieras
Vs: MF 7499VT
7480 -06, laatikko särkyi -10 rikkoutuneen laakerin tuottamaan metallipuruun. Käyttötunteja en muistanut kysyä.

7495 -09  kardaanijarrun rikkoutuminen tuhosi vaihdelaatikon keväällä -11. Takuu oli voimassa, muttei koskenut kardaanijarrua, joten tehdastakuu evättiin. Kesko maksoi vaihdelaatikon ja omistaja työn (n. 6000 euroa) Kardaanijarruja on poistettu näistä malleista.

Molemmat traktorit ovat merkkihuollettuja.
Oho,kuulostaa pahalta ::) Itte en noin huonosti toimivia koneita kattelisi 8) Onko kyseessä ns tyyppivika ;D ;D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26863
  • vastustan
Vs: MF 7499VT
7480 -06, laatikko särkyi -10 rikkoutuneen laakerin tuottamaan metallipuruun. Käyttötunteja en muistanut kysyä.

7495 -09  kardaanijarrun rikkoutuminen tuhosi vaihdelaatikon keväällä -11. Takuu oli voimassa, muttei koskenut kardaanijarrua, joten tehdastakuu evättiin. Kesko maksoi vaihdelaatikon ja omistaja työn (n. 6000 euroa) Kardaanijarruja on poistettu näistä malleista.

Molemmat traktorit ovat merkkihuollettuja.
Oho,kuulostaa pahalta ::) Itte en noin huonosti toimivia koneita kattelisi 8) Onko kyseessä ns tyyppivika ;D ;D
jarrulevyt turvooksis ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: MF 7499VT
Oho,kuulostaa pahalta ::) Itte en noin huonosti toimivia koneita kattelisi 8) Onko kyseessä ns tyyppivika ;D ;D
Ihan samoja tyyppivikoja kuin ekoissa keltavanteissa. Viallisista jarrulevyistä irtosi paskaa laatikon öljykiertoon samoin seurauksin ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: MF 7499VT
7480 -06, laatikko särkyi -10 rikkoutuneen laakerin tuottamaan metallipuruun. Käyttötunteja en muistanut kysyä.

7495 -09  kardaanijarrun rikkoutuminen tuhosi vaihdelaatikon keväällä -11. Takuu oli voimassa, muttei koskenut kardaanijarrua, joten tehdastakuu evättiin. Kesko maksoi vaihdelaatikon ja omistaja työn (n. 6000 euroa) Kardaanijarruja on poistettu näistä malleista.

Molemmat traktorit ovat merkkihuollettuja.

Hieman  kuulostaa peukku keskeltä kämmentä hommalta jos vaelaatikkoa hierotaan 6000 ekun eestä ??? Siis 60 työ velotteella sata tuntia :D

Tarina ei tässäkään kerro et kuinka paljon koneita rimmattu,onko veetty koko aina jotain 20 motin paskavaunua jne. Semmoisilla tekijöillä jotka vaikuttaa aika olleellisesti asiaan.  Nykyajan koneita pitää osata käyttää paljoon herkemmin kuin jotain suoravaeheturvenuijafiiattia. Eli konemies taidot korostuu. 



Kyl näitä juttuja vaen piisa joka merkillä.  Nii ventti,jontikka,valtra,nh,case,deutsi. Joos haluaa varmimmin rarttorin jättää koneet kauppaan ja ajattaa keaken urakoitsialla niiin ei säry vehkeet. Huollon merkitys korostuu joka paekassa. Kuten täsäkin. Osan hinnat sama mut remontin kokonais kulut erite

Viimeksi muokattu: 29.09.12 - klo:16:04 kirjoittanut kaenuunkeisari

jorndere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 87
Vs: MF 7499VT
7480 -06, laatikko särkyi -10 rikkoutuneen laakerin tuottamaan metallipuruun. Käyttötunteja en muistanut kysyä.

7495 -09  kardaanijarrun rikkoutuminen tuhosi vaihdelaatikon keväällä -11. Takuu oli voimassa, muttei koskenut kardaanijarrua, joten tehdastakuu evättiin. Kesko maksoi vaihdelaatikon ja omistaja työn (n. 6000 euroa) Kardaanijarruja on poistettu näistä malleista.

Molemmat traktorit ovat merkkihuollettuja.

Hieman  kuulostaa peukku keskeltä kämmentä hommalta jos vaelaatikkoa hierotaan 6000 ekun eestä ??? Siis 60 työ velotteella sata tuntia :D

Tarina ei tässäkään kerro et kuinka paljon koneita rimmattu,onko veetty koko aina jotain 20 motin paskavaunua jne. Semmoisilla tekijöillä jotka vaikuttaa aika olleellisesti asiaan.  Nykyajan koneita pitää osata käyttää paljoon herkemmin kuin jotain suoravaeheturvenuijafiiattia. Eli konemies taidot korostuu. 



Kyl näitä juttuja vaen piisa joka merkillä.  Nii ventti,jontikka,valtra,nh,case,deutsi. Joos haluaa varmimmin rarttorin jättää koneet kauppaan ja ajattaa keaken urakoitsialla niiin ei säry vehkeet. Huollon merkitys korostuu joka paekassa. Kuten täsäkin. Osan hinnat sama mut remontin kokonais kulut erite

Mitenkään kantaa ottamatta merkkijuttuihin, kyllä portaattomassa laatikossa on kuluvia osia ihan samalla tavalla kuin keppilaatikossakin. Ongelma enemminkin on siinä, että portaattomassa laatikossa on aina vaihdettava koko paketti, portaallisessa laatikossa pääsee (hyvällä tuurilla) vain osien vaihdolla, jos ja kun laatikko joskus porsii. Jos tanskan kieli luistaa hyvin, voin antaa parin kaverin yhteystiedot sikäläisiltä koneasemilta, jotka vaihtavat isoon Fendtiin laatikon ~8000 tunnin kohdalla "huollossa" koska se ei paljoa pidempään kestä ison paskakärryn ja multaimen kanssa, jolloin ajetaan oikeasti koko ajan 100% kuormalla, ja konetta ei ole sesonkina vara seisottaa remontin takia... Ja jos joku kysyy, miksi sitten ajaa Fendtillä, niin sanoi, että omakohtaisten kokemusten mukaan muunmerkkiset koneet isoja +500 hp jenkkilinkkuja lukuunottamatta eivät tuossa hommassa kestä sitäkään vähää ja nuo linkut eivät tiellä kulje kuin 25 km/h. Vaihdetaanhan metsäkoneisiinkin ajomoottoreita ja pumppuja peruskunnostuksien yhteydessä, kyllä nekin kuluu ajan kanssa.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: MF 7499VT
7480 -06, laatikko särkyi -10 rikkoutuneen laakerin tuottamaan metallipuruun. Käyttötunteja en muistanut kysyä.

7495 -09  kardaanijarrun rikkoutuminen tuhosi vaihdelaatikon keväällä -11. Takuu oli voimassa, muttei koskenut kardaanijarrua, joten tehdastakuu evättiin. Kesko maksoi vaihdelaatikon ja omistaja työn (n. 6000 euroa) Kardaanijarruja on poistettu näistä malleista.

Molemmat traktorit ovat merkkihuollettuja.

--Onkos perävaunujarrut kunnossa?.Jarrujen nopea tuhoutuminen pistää ehti aatteleen kärryjarrujen kuntoa/puutteita.Laakerivika on sitten oma asiansa.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7147
  • karkki vai keppana?
Vs: MF 7499VT
Jos maasiat porsii, mut ei fretit syy on sisun kone!! Liikaa voimaa vai vääntöä?
pessimisti ei pety!

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: MF 7499VT
Kyllä niistä venteistä(kin) niitä laatikoita on mennyt...
Moon oikias, soot vääräs.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: MF 7499VT
Kyllä niistä venteistä(kin) niitä laatikoita on mennyt...

Olis mukava tietää et onko TTV Deutzeista koskaa menny loota hajalle? Kukaan ei oo ainakaan puhunut koskaan mitään.....

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7147
  • karkki vai keppana?
Vs: MF 7499VT
Kyllä niistä venteistä(kin) niitä laatikoita on mennyt...

Olis mukava tietää et onko TTV Deutzeista koskaa menny loota hajalle? Kukaan ei oo ainakaan puhunut koskaan mitään.....
Marginaalimerkki, :P suomessa ainakin...
pessimisti ei pety!

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: MF 7499VT
Kyllä niistä venteistä(kin) niitä laatikoita on mennyt...

Olis mukava tietää et onko TTV Deutzeista koskaa menny loota hajalle? Kukaan ei oo ainakaan puhunut koskaan mitään.....
Marginaalimerkki, :P suomessa ainakin...


Kyllä se ZF taitaa vain olla laatikon tekijä alallansa vain, ku ei Ventin ylivoima lootakaan pärjää kestossa  ;) Jos ei lasketa Jontikan omia säätämisiä ZF lootaan joka on niitä hajottanu, ku ei omat räpellykset ole pelannu yllättäen  >:(

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MF 7499VT
7480 -06, laatikko särkyi -10 rikkoutuneen laakerin tuottamaan metallipuruun. Käyttötunteja en muistanut kysyä.

7495 -09  kardaanijarrun rikkoutuminen tuhosi vaihdelaatikon keväällä -11. Takuu oli voimassa, muttei koskenut kardaanijarrua, joten tehdastakuu evättiin. Kesko maksoi vaihdelaatikon ja omistaja työn (n. 6000 euroa) Kardaanijarruja on poistettu näistä malleista.

Molemmat traktorit ovat merkkihuollettuja.

--Onkos perävaunujarrut kunnossa?.Jarrujen nopea tuhoutuminen pistää ehti aatteleen kärryjarrujen kuntoa/puutteita.Laakerivika on sitten oma asiansa.

No näissäpä juuri isojen kärryjen/lavettien vedossa, ilman kärryjen jarrujen asianmukaisia sovittamisia, on saatu kartaanijarruja paskaksi. Vastaavalla tavalla jontikassakin saa toosan porsimaan, jos sitä kahvaa hämmentää liikaa. Jontikka kestää kuuleman mukaan kyllä, jos sen kahvan sahaa poikki, näin on muutamia tehtykin. Elikkä hienoja koneita, jos osataan käyttää asianmukaisesti.
Olen kyllä kuullut surullista tarinaa myös ttv:stä.

JASS

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: MF 7499VT
Lainaus
]

Olis mukava tietää et onko TTV Deutzeista koskaa menny loota hajalle? Kukaan ei oo ainakaan puhunut koskaan mitään.....
[/quote]

 On menny. Joo just,laatikko vikasia löytyy kotimaisesta saksalaiseen ja jarru ongelmat johtuneet 100% jarruttomista kärryistä(maansiirto.isot lietepytyt).

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: MF 7499VT
mutta onko jotain ongelmia noissa?

Yksi vain; koko helevetin rakkine!

ei haittais vaikka vähän avaisit tätä?

Siinä vaan on ominaisuutena se, että työ keskeytyy tekniseen vikaan tuontuostakin.

Kaikki alkoi siitä, kun 30 käyttötunnin kohdalla traktori sammutti itsensä ylikuumenemisvaaran takia itsensä pellolle, syynä katkennut tuulettajanhihna. Katkeamisen syynä taas oli huolimaton kasaus; laturi oli pois linjasta ja näin söi hihnan rikki nopeasti.

Vastaavanlaisia ongelmia on ilmennyt pitkin matkaa, viimeisempänä esimerkkinä etujousitukselle menevä hydrauliikkaletku hankautui puhki. Senkään paikkaa ei kukaan ole miettinyt, kunhan nyt on jostakin välistä vetästy ja nippusiteellä kiinni. Tämä esimerkki kuvaa yleisesti kyseisen traktorin kasaamisessa käytettyä työtapaa hydrauliikan ja sähköjen osalta ja tästä johtuen kiusalliset "pikkuviat" ovat olleet jatkuvana riesana uudesta saakka.

Etuakselia on pajotettu lukuisia kertoja. Ensimmäisen kerran öljyt oli vanteella 300 käyttötunnin kohdalla, toinen puoli kesti 700 tuntia. Tämä vika ilmennyt myöhemmin uudestaan pariin kertaan. Etujousitus lykkäsi myös öljyt pihalle melko uutuuttaan. Yksi isompi remontti (5000€) tehty, kun planeettapyörät menivät palasiksi. Nyt taitaa olla sama vika päällä, kun vasen etupyörä lakkasi ilman ennakkovaroitusta pyörimästä...

Olisko tuohon saatu ehkä 150 tuntia ajettua tänä kesänä. Toukokuu meni ohi jarruremontin paikkailun takia, rehunteossa se toimi välttävästi ja loppukesän se on seisonu pyörä jumissa miettimässä tekosiaan. Taidan hinata sen talvella järven jäälle odottamaan kevättä... Silloinkin kun se "toimi" rehuntekoaikaan, ongelmia oli hydrauliikassa (iltapuolella aina rupesi "pätkimään" eli liike pysähtyi kesken tai alkoi vasta toisella yrityksellä), voimansiirrossa sekä moottorin toiminnassa. Kaksi viimeeksi mainittua korjaantui yleensä sammuttamalla ja käynnistämällä tai viimeistään seuraavaksi aamuksi.

Portaattomuuteen liittyviä ongelmia ei ole ollut, paria anturivikaa ja nyt tänäkesänä ilmestynyttä "hölmöilyä" lukuunottamatta.

Kuten aiemmin kirjoitin: Toivotaan, että Wejjon kone ei ole maanantai-versio!
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot