Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF 7499VT  (Luettu 62216 kertaa)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: MF 7499VT
Tänäkin syksynä levitetyt lietteet löytyvät lähialueen vesistöistä, lyhentämättöminä.
Nope. 20 senttiin mahdollisimman myöhään mullattuna pysyy maassa kevääseen. Jossei tule tulvia.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: MF 7499VT
Tänäkin syksynä levitetyt lietteet löytyvät lähialueen vesistöistä, lyhentämättöminä.
Nope. 20 senttiin mahdollisimman myöhään mullattuna pysyy maassa kevääseen. Jossei tule tulvia.

Ota salaojan laskuvesistä näytteet. Levityksen jälkeen. Siellä se lietelanta on. :(

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: MF 7499VT
Ota salaojan laskuvesistä näytteet. Levityksen jälkeen. Siellä se lietelanta on. :(
Eikun otan/otin keväällä typpinäytteet ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: MF 7499VT
Ota salaojan laskuvesistä näytteet. Levityksen jälkeen. Siellä se lietelanta on. :(
Eikun otan/otin keväällä typpinäytteet ;)

Ville on tykillä ampunut, mutta suunta ollut väärä. :(

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: MF 7499VT
Varastot, oli sitten liete tai "kuivapaska" ovat harvemmin mitoitettu niin että pystyisi varastoimaan vuoden tai vähän yli paskat sinne. Eli vaikka keväällä ois ajettu tyhjäks niin tila ei riitä kevääseen asti.
Moon oikias, soot vääräs.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: MF 7499VT
Tänäkin syksynä levitetyt lietteet löytyvät lähialueen vesistöistä, lyhentämättöminä.
Nope. 20 senttiin mahdollisimman myöhään mullattuna pysyy maassa kevääseen. Jossei tule tulvia.

Ota salaojan laskuvesistä näytteet. Levityksen jälkeen. Siellä se lietelanta on. :(

Ei oo kyllä paskankaan väliä, onko lanta lietteenä vai kuivana peltoon levitetty, sen lietteen kosteus on sen alle kolmen millin sateen sisältämä vesimäärä, eli kolmen millin sateen jälkeen se kuivalantakin on ihan yhtä lietettä siinä sellon pinnassa!!!

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: MF 7499VT
Olis pitäny jo aikaa pistää tää topikki seis, mennään jo aikalailla muissa asioissa, noista olis ollu ihan oman aloituksen paikka  ;D

Itse aiheeseen liittyvistä tuo Kaalepin huomiot on juuri niinkuin ne on, samat havainnot
Joo.. olen samaa mieltä. Verkun kehuminen on jäänyt ihan sivuun jonkun lietepaskan levityksen taakse.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5913
Vs: MF 7499VT
Olis pitäny jo aikaa pistää tää topikki seis, mennään jo aikalailla muissa asioissa, noista olis ollu ihan oman aloituksen paikka  ;D

Itse aiheeseen liittyvistä tuo Kaalepin huomiot on juuri niinkuin ne on, samat havainnot
Joo.. olen samaa mieltä. Verkun kehuminen on jäänyt ihan sivuun jonkun lietepaskan levityksen taakse.
Sä voit perustaa oman verkun kehumisketjun. Voitte miken kanssa kilpaa hehkuttaa niin me muut voidaan naureskella teidän naiiviudelle.  ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: MF 7499VT
Olis pitäny jo aikaa pistää tää topikki seis, mennään jo aikalailla muissa asioissa, noista olis ollu ihan oman aloituksen paikka  ;D

Itse aiheeseen liittyvistä tuo Kaalepin huomiot on juuri niinkuin ne on, samat havainnot
Joo.. olen samaa mieltä. Verkun kehuminen on jäänyt ihan sivuun jonkun lietepaskan levityksen taakse.
Sä voit perustaa oman verkun kehumisketjun. Voitte miken kanssa kilpaa hehkuttaa niin me muut voidaan naureskella teidän naiiviudelle.  ;D
Ja taas ilmoittautui yksi kateellinen!  :)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: MF 7499VT
Ja taas ilmoittautui yksi kateellinen!  :)
Mulla ei ole yhtään tommosta, mutta kaverilla on kaks ollut jo muutaman vuoden. Ilmotti jo vuosi sitten, ettei tartte yhtään enää, kuhan noista pääsee eroon ;)

Taidan sitte olla kateellinen, mutta en suurin surmin edes harkitsis justiin tuota 7000-sarjan verkua.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: MF 7499VT
Mulla ei ole yhtään tommosta, mutta kaverilla on kaks ollut jo muutaman vuoden. Ilmotti jo vuosi sitten, ettei tartte yhtään enää, kuhan noista pääsee eroon ;)

Taidan sitte olla kateellinen, mutta en suurin surmin edes harkitsis justiin tuota 7000-sarjan verkua.

No niin, nyt kun palattiin alkuperäiseen aiheeseen niin heti kiinnostaa - kerro nyt syitä tuohon, tiedänpähän mitä odotettavissa. Ominaisuuksista ei sinänsä tarvitse vääntää, ne olen jo todennut omiin tarpeisiini sopiviksi, mutta onko jotain ongelmia noissa?

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: MF 7499VT
No niin, nyt kun palattiin alkuperäiseen aiheeseen niin heti kiinnostaa - kerro nyt syitä tuohon, tiedänpähän mitä odotettavissa. Ominaisuuksista ei sinänsä tarvitse vääntää, ne olen jo todennut omiin tarpeisiini sopiviksi, mutta onko jotain ongelmia noissa?
Molemmista on laatikko porsi hyvin kalliisti vähillä tunneilla ja valmistajan osallistuminen kustannuksiin oli nihkeää.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: MF 7499VT
No niin, nyt kun palattiin alkuperäiseen aiheeseen niin heti kiinnostaa - kerro nyt syitä tuohon, tiedänpähän mitä odotettavissa. Ominaisuuksista ei sinänsä tarvitse vääntää, ne olen jo todennut omiin tarpeisiini sopiviksi, mutta onko jotain ongelmia noissa?
Molemmista on laatikko porsi hyvin kalliisti vähillä tunneilla ja valmistajan osallistuminen kustannuksiin oli nihkeää.

Mitä malleja kyseessä, meinaan kummalla fendtin perällä

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: MF 7499VT
Mitä malleja kyseessä, meinaan kummalla fendtin perällä
Nyt menee vaikiaks. En oikeasti tiedä, en muista edes tarkempia malleja.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: MF 7499VT
Mitä malleja kyseessä, meinaan kummalla fendtin perällä
Nyt menee vaikiaks. En oikeasti tiedä, en muista edes tarkempia malleja.

Jossakin kohtaa mallisarjaa käsittääkseni vaihtuu isompaan perään

http://www.konedata.net/Traktorit/MF7465_07.htm 

olisko tuossa 7497 ja 7499 isommalla, painoerosta päätellen. Yhtäkkiä ajattelisin tuon kyllä kestävän, aika isoja tehojahan samasta laatikosta menee läpi isommissa fendtin malleissa

Viimeksi muokattu: 28.09.12 - klo:08:32 kirjoittanut Wejjo