Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuivurin kello  (Luettu 21889 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kuivurin kello
Jos laittaisi sellaisen Mc Gyver -kellon sammuttamaan. Tyhjenevä hiekkapussi pitäisi töpseliä paikoillaan, kunnes joku vipukoneisto pääsisi pussien kevennyttyä kääntymään ja repimään piuhat poikki  ???

Vanhoista kanaloista saa ilmaiseksi niitä mekaanisia kellolaitteita, kävisikö sellainen kuivuriin.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Kuivurin kello
Jos laittaisi sellaisen Mc Gyver -kellon sammuttamaan. Tyhjenevä hiekkapussi pitäisi töpseliä paikoillaan, kunnes joku vipukoneisto pääsisi pussien kevennyttyä kääntymään ja repimään piuhat poikki  ???

Vanhoista kanaloista saa ilmaiseksi niitä mekaanisia kellolaitteita, kävisikö sellainen kuivuriin.

Joharan kaks´mielisiä juttuja....

 ;D
Kui mää ain olen paras?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Kuivurin kello
Jäähdytyskello  on ranteessa, katsotaan että kun on tarpeeksi kauan jäähtynyt, niin mennään sammuttamaan puhallin, niin se on  siinä, ei tarvita sen kummempaa jäähdytyskelloa.
Mulla on -70 luvun lopun Antin automaattikeskus ja siitä ei puhallinta saa katkaistua muulla kuin tuolla kellolla, tai tietysti jos ei se toimi voi kellon kääntää käsin nollille. Joka tapauksessa puhaltimelle ei ole omaa katkaisijaa vaan se käynnistetään jäähdytyskellon keskeltä olevasta painikkeesta ja pysähtyy kun kello on käynyt loppuun.

Ja tuossa rannekellossa on se vika että pitää itse olla paikalla katkaisemassa puhallus..  ::)

Viimeksi muokattu: 26.09.12 - klo:21:24 kirjoittanut bouli

Katapultti

  • Vieras
Vs: Kuivurin kello
Jäähdytyskello  on ranteessa, katsotaan että kun on tarpeeksi kauan jäähtynyt, niin mennään sammuttamaan puhallin, niin se on  siinä, ei tarvita sen kummempaa jäähdytyskelloa.
Mulla on -70 luvun lopun Antin automaattikeskus ja siitä ei puhallinta saa katkaistua muulla kuin tuolla kellolla, tai tietysti jos ei se toimi voi kellon kääntää käsin nollille. Joka tapauksessa puhaltimelle ei ole omaa katkaisijaa vaan se käynnistetään jäähdytyskellon keskeltä olevasta painikkeesta ja pysähtyy kun kello on käynyt loppuun.

Ja tuossa rannekellossa on se vika että pitää itse olla paikalla katkaisemassa puhallus..  ::)

Kun on kuitenkin laitettava seuraava satsi kuivumaan edellisen kuivuttua, niin on siellä kuivurilla  kuitenkin jonkun oltava, ei ole niin automaitsoitu kuivaamo kuitenkaan, että automatiikka  laittaisi seuraavan satsin kuivumaan.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Kuivurin kello
Jäähdytyskello  on ranteessa, katsotaan että kun on tarpeeksi kauan jäähtynyt, niin mennään sammuttamaan puhallin, niin se on  siinä, ei tarvita sen kummempaa jäähdytyskelloa.
Mulla on -70 luvun lopun Antin automaattikeskus ja siitä ei puhallinta saa katkaistua muulla kuin tuolla kellolla, tai tietysti jos ei se toimi voi kellon kääntää käsin nollille. Joka tapauksessa puhaltimelle ei ole omaa katkaisijaa vaan se käynnistetään jäähdytyskellon keskeltä olevasta painikkeesta ja pysähtyy kun kello on käynyt loppuun.

Ja tuossa rannekellossa on se vika että pitää itse olla paikalla katkaisemassa puhallus..  ::)

Kun on kuitenkin laitettava seuraava satsi kuivumaan edellisen kuivuttua, niin on siellä kuivurilla  kuitenkin jonkun oltava, ei ole niin automaitsoitu kuivaamo kuitenkaan, että automatiikka  laittaisi seuraavan satsin kuivumaan.
On juu. Mutta en mä vaan viitti enään puolen yön jälkeen mennä erää vaihtamaan jos ei ihan kauhea paniikki ole, pyörii vähän suotta aamuun asti jäähdytys.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Kuivurin kello
  Kyllä taas palasi mieleen vanhat hyvät ajat.... sähköyhtiön toimittama sähkö on viikon ollu sekunnin katkoilla, varmaan joku idiootti kaataa puita jossain. Nyt häviää mysteerisesti toimintoja antin logicontrollista, alkaa hivenen pänniä. Kuka muuten vastaa näistä vioista jotka aiheuttaa pätkivä sähkö?

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kuivurin kello
Jäähdytyskello  on ranteessa, katsotaan että kun on tarpeeksi kauan jäähtynyt, niin mennään sammuttamaan puhallin, niin se on  siinä, ei tarvita sen kummempaa jäähdytyskelloa.
Mulla on -70 luvun lopun Antin automaattikeskus ja siitä ei puhallinta saa katkaistua muulla kuin tuolla kellolla, tai tietysti jos ei se toimi voi kellon kääntää käsin nollille. Joka tapauksessa puhaltimelle ei ole omaa katkaisijaa vaan se käynnistetään jäähdytyskellon keskeltä olevasta painikkeesta ja pysähtyy kun kello on käynyt loppuun.

Ja tuossa rannekellossa on se vika että pitää itse olla paikalla katkaisemassa puhallus..  ::)
Meillä saman aikakauden tuote ja sama systeemi. Tänä vuonna on jäähdytyskin toiminut joka kerta (kopkop). Etäkuivuri kun on kyseessä (ilman televalvontaa) niin olis suotavaa toimia ilman paikan päällä vahtimista. Vaikka vain kilsan päässä onkin.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

SoliVieteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Kuivurin kello
Onkos kukaan löytäny noita jaakon ajastimia?

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5891
Vs: Kuivurin kello
Taitaa olla Webmasterilla tuollainen Jaakon kello toimistolla mistä otetaan palstalle aika.  ???

SoliVieteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Kuivurin kello
Taitaa olla Webmasterilla tuollainen Jaakon kello toimistolla mistä otetaan palstalle aika.  ???

 :)

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kuivurin kello
Hankala otsikoitava, mutta tässäpä selviää :)

Kyseessä -87 vuosimallin Jaakko, mekaaninen kellolaite 12 tunnin asteikolla. Tuntimittari pyörii normaalisti, mutta tuo kellolaite ei. Hygrostaattiin ei voi oikeen luottaa, tuntiasetukselle käyttöä. Johtoliitokset tuli kiristeltyä, mikä seuraava vikapaikka vai kutsunko sähkömiehen, kun oma sähköalan asiantuntemus luokkaa sulakkeen vaihto ja valmiiden komponenttien yhdistely :)

Kovin mittavaa remppaa ei viitsi tehdä, viime vuonna kuivuri pyöri pari satsia,  tänä vuonna reilu 150 tuntia takana. Eli kuivuri apukuivurina, tarpeen vaatiessa.

Viime viikolla tuli Strömergin -97 vuosimalliin uusi kello Antti-Teollisuudelta ja Tänään tilasin Arskalta uuden kellon -87 Arskaan. Arskassa oli hygrostaatti joka vaihdettiin digitaaliseen ohjaukseen lämpötilan mittauksella.

Jos Jaakossa on Maansähkön keskus niin se kello maksaa noin 200 euroa. Vajaat 500 euroa oli uusi digitaaliohjaus.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8361
Vs: Kuivurin kello
Mulla oli Antin jäähdytyskello sipannut talven aikana. Yllättävän paljon teetti lisätyötä kun piti manuaalisesti valvoa jäähdytysaikaa. Nyt on uusi kello ja pelittää. Ensin ei pelittänyt uusikaan kun kytkentäohjeessa oli virhe.
Mystinen kesälaatumies

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Kuivurin kello
Mulla oli Antin jäähdytyskello sipannut talven aikana. Yllättävän paljon teetti lisätyötä kun piti manuaalisesti valvoa jäähdytysaikaa. Nyt on uusi kello ja pelittää. Ensin ei pelittänyt uusikaan kun kytkentäohjeessa oli virhe.

Meillä ei suostunut sähkäri asentamaan ensimmäistä Antin kelloa mikä tilattiin. Toisen malliin kelloon tuli kunnon ohjeet ja "pitäisi" pelittää.

SoliVieteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Kuivurin kello
Eli siis antilta tilaamaan uutta kelloa. Varmaan pelittää myös jaakossa. Maansähkön tekemähän tuo keskus on. On kyllä todella työläs kun ei enää jäähdytys toimi automaattisesti.

SoliVieteri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: Kuivurin kello
Soitinkin Arskalle. Siellä on vielä 3kpl 6h kelloa hyllyssä. Korvaa Jaakon kellon. hinta n.170 alv0