Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lypsy Ropotti  (Luettu 9682 kertaa)

Farmiake

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Lypsy Ropotti
Meillä on sininenversio lypsylaitteesta ja ens.3 vuotta oli ihan hirveetä. Kone ei pelannut ainuttakaan viikkoa jotteiko ois tarvinnu huoltomiestä käyttää. Homma kärjistyi siihen pisteeseen että läksin punaisen perään haikailemaan mutta ei sitä merkkiä tuostavaan vaihdeta kun on entinenkin maksamatta. Toki lely-miehen ollessa katsomassa koneen paikkaa meillä sattui tulemaan vms-mies paikalle ja sen jälkeen otettiin tosissaan kun sanoin ettei meijä kone oikein toimi. Kaiken tärkein on HYVÄ huoltomies oli merkki mikä lie. Tänä päivänä kone toimii ihan hyvin, onneksi.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lypsy Ropotti
Meillä on sininenversio lypsylaitteesta ja ens.3 vuotta oli ihan hirveetä. Kone ei pelannut ainuttakaan viikkoa jotteiko ois tarvinnu huoltomiestä käyttää. Homma kärjistyi siihen pisteeseen että läksin punaisen perään haikailemaan mutta ei sitä merkkiä tuostavaan vaihdeta kun on entinenkin maksamatta. Toki lely-miehen ollessa katsomassa koneen paikkaa meillä sattui tulemaan vms-mies paikalle ja sen jälkeen otettiin tosissaan kun sanoin ettei meijä kone oikein toimi. Kaiken tärkein on HYVÄ huoltomies oli merkki mikä lie. Tänä päivänä kone toimii ihan hyvin, onneksi.

Mikä siinä oli vikana, niinkuin oikeasti ?

131252

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Lypsy Ropotti
 Meillä on A4 ollut 10 kuukautta ja huoltomihet on alkuajan melkein asuneet meillä on päivitetty ja kalibroitu takuttu alipaineen kans pura korjattu monta kertaa ,nyt on pelannut paremmin jos ei välitä siitä että välis se on sokia eikä meinaa millään löytää vetimiä sitten taas toisella kertaa latoo vain kiinni ,lättypannun kans pitää olla seuraamas koko ajan muuten menee kaikki tankkiin

sommerfelt

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 130
  • LYNX
Vs: Lypsy Ropotti
Meillä on A4 ollut 10 kuukautta ja huoltomihet on alkuajan melkein asuneet meillä on päivitetty ja kalibroitu takuttu alipaineen kans pura korjattu monta kertaa ,nyt on pelannut paremmin jos ei välitä siitä että välis se on sokia eikä meinaa millään löytää vetimiä sitten taas toisella kertaa latoo vain kiinni ,lättypannun kans pitää olla seuraamas koko ajan muuten menee kaikki tankkiin
Huh huh...  :'( 2 vuotta tulee justiin täyteen robottilypsyä vemssillä. Koneesta johtuvat hälytykset lähes olemattomat. Suurin osa hälytyksistä johtuu potkurilehmistä tai omasta muistamattomuudesta.  :)  Kymmenkunta kertaa on varmaan tarvinu jotain osaa vaihtaa koko aikana.  :) Niin ja tuo OCC solumittaus on aivan verraton!!! Äläkää vain säästäkö väärässä paikassa :)

justus

  • Vieras
Vs: Lypsy Ropotti
Katsokaa youtubesta AdolfNinjaHitlerin tekemä video kun delaval lypsy robotti lypsää vois siinä vanha isäntä sanoa ,että viekää hevon vit...n koko kone

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Lypsy Ropotti
Ei olisnäköjään saanut kehua konetta. Nyt se sitten halvaantu.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Lypsy Ropotti
Katsokaa youtubesta AdolfNinjaHitlerin tekemä video kun delaval lypsy robotti lypsää vois siinä vanha isäntä sanoa ,että viekää hevon vit...n koko kone

http://www.youtube.com/watch?v=w6-EoVygjz4 delaval lypsyrobotti tää vissiii ;D ;D ;D ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Lypsy Ropotti
Katsokaa youtubesta AdolfNinjaHitlerin tekemä video kun delaval lypsy robotti lypsää vois siinä vanha isäntä sanoa ,että viekää hevon vit...n koko kone

http://www.youtube.com/watch?v=w6-EoVygjz4 delaval lypsyrobotti tää vissiii ;D ;D ;D ;D ;D

Se oli vaan yksinkertasesti sokkee!

Niin oli meidänkin , kun 5v käytettynä ostettiin, mut sitten kun laitto uudet johdot kameralle, ni eipä oo sen jälkeen hapuillu. Linssin puhdistuskin olis ihan hyvä joskus tehdä, eikä tarkoita et paskat pyyhkästäs hihaan, vaan siihen linssiin tulee semmonen kalvo, jonka näkee parhaiten esim. puhelimen taskulampulla, pelkällä silmällä sitä ei nää.  Mutta oli se elukkakin aika paska....

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Lypsy Ropotti
Katsokaa youtubesta AdolfNinjaHitlerin tekemä video kun delaval lypsy robotti lypsää vois siinä vanha isäntä sanoa ,että viekää hevon vit...n koko kone

http://www.youtube.com/watch?v=w6-EoVygjz4 delaval lypsyrobotti tää vissiii ;D ;D ;D ;D ;D

Oisko tuossa eläinjalostuksellisesti jotain tehtävissä tai pitänyt 5-vuottasitten jo ajatella. Yksi syy miksi minulla ei robottia ole

Pantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 384
Vs: Lypsy Ropotti
Katsokaa youtubesta AdolfNinjaHitlerin tekemä video kun delaval lypsy robotti lypsää vois siinä vanha isäntä sanoa ,että viekää hevon vit...n koko kone

http://www.youtube.com/watch?v=w6-EoVygjz4 delaval lypsyrobotti tää vissiii ;D ;D ;D ;D ;D

Ihan uusi navetta ja robotti ensikertaa töissä. Tommosta se oli meilläkin alussa, linssi likainen eikä ite mitään ymmärtänyt. Kyllä tuo robotti varmaan tänäpäivänä osaa jo lypsää. Mut oli kiva linkki kun puhuivat suomea ja voi katsoa muutkin otokset uudesta navetasta. Kiitos!

mah

  • Vieras
Vs: Lypsy Ropotti
Kaikkein karmeimmat robottilypsytarinat olen kuullut parsinavettakansalta... :-X Itse olen ollut myös vahvasti robottivastainen eli on ollut asenne- eli asemavamma...Jahka saisin seteleitä tarpeeksi niin astun kaapista ulos. Ja kannan ylpeydellä lely-liiviä tai vms-lippistä. :'(

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lypsy Ropotti
Kaikkein karmeimmat robottilypsytarinat olen kuullut parsinavettakansalta... :-X Itse olen ollut myös vahvasti robottivastainen eli on ollut asenne- eli asemavamma...Jahka saisin seteleitä tarpeeksi niin astun kaapista ulos. Ja kannan ylpeydellä lely-liiviä tai vms-lippistä. :'(

Miksi "tai". Teksisi 2-robotin navetan eri koneilla, saisi molemmat  ??? Pälle sitten vielä "Valtra Pulling Team" takki  8)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Lypsy Ropotti
Kaikkein karmeimmat robottilypsytarinat olen kuullut parsinavettakansalta... :-X
Niin, jalostukseen ei ole panostettu ja tuollaisen apilasen linkkaaman videon mukaisia lehmiä sitten navetta täynä, onko ihmekkään jos ei meinaa löytää?

Asemalypsystä robottilypsyyn 90% lehmistä oppi kulkemaan robotilla kahden ensimmäisen päivän aikana yli 2krt/vrk tahdilla. Nykyisin keskiarvo 3krt/vrk ja risat, ei yhtään ajettavaa tällä hetkellä.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Lypsy Ropotti
Kaikkein karmeimmat robottilypsytarinat olen kuullut parsinavettakansalta... :-X Itse olen ollut myös vahvasti robottivastainen eli on ollut asenne- eli asemavamma...Jahka saisin seteleitä tarpeeksi niin astun kaapista ulos. Ja kannan ylpeydellä lely-liiviä tai vms-lippistä. :'(

Se muuten on justiinsa näin!
Toisaalta, olisko pikkuisen ropottilaisten keskuudessa tapana "hieman" liioitella ongelmia, ettei kuulostaisi liian ruusuiselta??
Tai toisaalta, pienet ongelmat saattaa olla siinä vaiheessa "suuria", kun ei esimerkiksi emännän kädet ja hartiat enää valvota öitä?!
Kaksi vuotta sitten emännlle ei olisi ropotti millään kelvannut, nyt sitä ei saa pois ottaa. Ja lapset pääsee harrastuksiin, kun läksytkin on tehty heti iltapäiväkerhon jälkeen.  Maailma voi muuttua!

Suki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 787
Vs: Lypsy Ropotti
Kaikkein karmeimmat robottilypsytarinat olen kuullut parsinavettakansalta... :-X
Niin, jalostukseen ei ole panostettu ja tuollaisen apilasen linkkaaman videon mukaisia lehmiä sitten navetta täynä, onko ihmekkään jos ei meinaa löytää?

Asemalypsystä robottilypsyyn 90% lehmistä oppi kulkemaan robotilla kahden ensimmäisen päivän aikana yli 2krt/vrk tahdilla. Nykyisin keskiarvo 3krt/vrk ja risat, ei yhtään ajettavaa tällä hetkellä.

No jos tuon videon mukaista lehmää ei saa robotti Ruttunen lypsettyä niin se on silloin paska/paskana. Robot lypsää nykyään semmoisia elukoita, joita moni ei varmaan asemalla jaksaisi katsoa, kun haetaan 100 lehmän tuntivauhtia. Tämä on tärkeä osa robolypsyn filosofiaa, kaikkien lehmien ei tarvitse olla täydellisiä eikä karjan homogeenistä. Vielä jaksetaan vääntää Lely vs. Delaval :D. Yleensä suurimmat ongelmat taitavat olla jossain ihan muussa kuin robon merkissä. Esimerkiksi ruokinnalla tai vaikka ilmanvaihdolla saattaisi olla enemmän merkitystä liikenteen pelaamiseen, tuotokseen ja eläinten terveyteen..
Selittäjät selittää,
koirat haukkuu perään,
mutta karavaani kulkee taas.