Ei Metsäjussi kannata..ei nämä moukat mistään mitään tiedä,Hervastikaan ei tiedä enään moittisko
Tästähän tuli fanaattinen keskustelu, heh.
Jotta ei jäisi väärinkäsitystä, niin en ole missään Perkiisseliä huimemmin kehunutkaan. Mulla nyt vaan sattumalta on noita aika monta ollut, ja niistä on kokemusta. Parempiakin koneita luultavasti löytyy. Ja noita Persuja on muissakin peleissä kuin Massikoissa...
Tuo uusin (129 kW, oliko se nyt joku 1106C-E60TA tms) ainakin käy rumasti, kestävyydestä ei voi sanoa vielä mitään kun digitaali näyttää vasta 1500 h). CR-Sisut käyvät kuin pumpulissa tuohon verrattuna, vaan eipä tuo olekaan cr-kone. Toivon että olisi edukkaampi pitää kuin commonrail-koneet, sitten kun peruskorjausaika häämöttää. CR-palikat taitavat maksaa hinajaa.
Löpöä tuntuu kuitenkin menevän vain kohtuullisesti. Kylmäkäynnistys talvella kuulostaa ikävältä kun joku saamarin tietolaatikko vääntää heti reippaasti kierroksia päälle kun käyntiin lähtee. Ei paljon viitsi lämmittämättä starttailla :-( Vähän kuin olisi automaattiryyppy...
Se kuitenkin täytyy Perkiisselille kumartaa että yhtään kertaa sitten vuoden 1963 työt eivät ole pysähtyneet moottoriongelmiin (laturia, starttia, polttoainelaitteita ja vesipumppua en laske tässä mukaan). Remontit on tehty ennakoiden, yhteen harrastepeliin on tehty täysremppa ja kolmeen muuhun kansiremppa (venttilit) . 2 noista kansirempatuista on vielä mulla ajossa. En kyllä ole tarviketurboja koneiden kylkiin ruuvannut, hukkaportin jousi on alkuperäisessä tiukkuudessaan, ja sopparuuviinkiin puuttunut hyvin kohtuudella......
Se kone, mikä IH 956:ssa tuntuu myös olevan kestävä. Kunhan saa vaan viileällä kelillä käyntiin...