Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.  (Luettu 45268 kertaa)

kuivankesän orava

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Oon vuosia sitten omistanu deutsin. Ei traktoria tai moottoria voi mitenkään erityisesti kehua.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Oon vuosia sitten omistanu deutsin. Ei traktoria tai moottoria voi mitenkään erityisesti kehua.
No mikäs toimiko se liian hyvin  ;D

kuivankesän orava

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ei moottoris mitään erityistä moittimista ollut muutakuin tehot tuntu olevan hukassa. Mutta vaihdelaatikko hajos jo 2000h kohdalla.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ei moottoris mitään erityistä moittimista ollut muutakuin tehot tuntu olevan hukassa. Mutta vaihdelaatikko hajos jo 2000h kohdalla.
Oliskohan ollut ZF7100 vaihdelaatikko  :P   Tehot on joo tehtaalta tullessa hiukan hukassa mutta puolen tunnin läppärin naputuksella asia on hoidettu  8) 

nilihaara

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
No kopista kai sitä malliakin ajettiin, vitsi vitsi...
Onko noissa nykymoottoreissa oikeasti hirveitä eroja, esim löpönkulutus?

Hyvähän se on jotta kotimaassa toimiva tehdas saa töitä.
On hyvä, on hyvä, mutta valmetin laatuvaihtelut ovat muita isommat ja siksi varikkokäyntejä tulee runsaasti, vaikka hellissä käsissä saattavat kulkea yhtäjaksoisestikin.  Sama suomalainen kansanperinne laatupuolella löytyy ruusenleeviläisistä. Pehmeistä materiaaleista niputetaan laite, jota sitten korjaillaan koko vehkeen elinkaari moneen kertaan samoista kohdista. Varaosat yhtä pehmeitä.
   Tuhannen tunnin jälkeen ei ruusunlevi kestä yhtään täyttä sataa tuntia ilman päivän kestävää remonttia, Minusta tuhat tuntia on liian lyhyt kestoikä ensimmäiseen peruskorjaukseen. Kun ei saa edes kunnon sulattohintaa kun on meltoraudasta tehty.

HYS HYS!!!

Mun sampoolle ei oo kukaan muistanu sitä kertoa. Paree ettei kerrokkaan. Edellisellä meni 1500h kahdella puinnin keskeyttäneellä vialla. Toki jotakin hihnoja, tyhjennyksen ketju ja muutama laakeri vaihdettiin ennakoivasti. Nykyises vajaa tuhat ja yks laakeriremppa pellolla tehty.
  Tota usko kukaan.    :P

Ka miksei uskois ;- ) Ei oo vielä kertaakaan puinti keskeytynyt remontin vuoksi. Yhdeksän vuotta sitten oli lähellä. Sade oli keskeyttänyt puinnin ja moottori tyhjäkäynnillä hirtti laturin laakerit kiinni. Uudet laakerit ja hihna,  seuraavana päivänä taas puitiin eikä jyvääkään jäänyt sen takia puimatta.
  Paskapuhetta,  taas keskeytyi puinti. Seulaston käyttöakseli poikki toiselta puolen, vika ilmeni ohjaamoon outona tärinänä. Tälläisiä tyjänpäiväisiä vikoja jotka johtuu meltoraudasta, s****ana.  Muka ei puinti keskeydy, jos oisin kirjaa pitäny keskeytyksistä niin sinikantinen ruutuvihko täyttyis. Se on vakio että kaksi kertaa syksyssä tullaan pellolta pois remontin takia ja takuuajasta asti.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Noi Masserimiehet on kyllä eri tyyppejä monella toistakymmentä Verkunraatoa nurkissa. Onko ne niin paskoja että osa on aina remontissa vai mikä niissä oikeen on?   ::)  :P
Kunnon pelejä ne ovat, verkut. Ei raaskita pistää vaihtoon ehjiä käyttökelpoisa vanhoinakaan. Ja tarvitaan niitä aina muutama, jotta valmettimiehetkin saavat välillä ajaa ehjillä koneilla. Sellainen esimerkki juuri tältä päivältäkin ja sama valumötikkä ei suostunut kesälläkään paskan kuormaukseen. Verkuilla piti työt taas tänä kesänäkin tehdä. Mistä ihmeen tinapaperista nää tekevät niitä kun öljyt purskahtaa pihalle pienemmästäkin puristamisesta.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
"muutama", kyllä 10 traktoria on mun mielestä enemmän kuin muutama :o Varsinkin jos niiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa ruokaa parille hassulle lampaalle ja pyörittää klapikonetta muutama tunti vuodessa ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
"muutama", kyllä 10 traktoria on mun mielestä enemmän kuin muutama :o Varsinkin jos niiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa ruokaa parille hassulle lampaalle ja pyörittää klapikonetta muutama tunti vuodessa ;D

Jaa...sun miälestäs  ;)

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
"muutama", kyllä 10 traktoria on mun mielestä enemmän kuin muutama :o Varsinkin jos niiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa ruokaa parille hassulle lampaalle ja pyörittää klapikonetta muutama tunti vuodessa ;D

Eieiei vaan kun massikan miehillä rahhaa on aina ihan vitusti ja kauhee molo!
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
"muutama", kyllä 10 traktoria on mun mielestä enemmän kuin muutama :o Varsinkin jos niiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa ruokaa parille hassulle lampaalle ja pyörittää klapikonetta muutama tunti vuodessa ;D

Eieiei vaan kun massikan miehillä rahhaa ei oo ikinä ja kauhee molo otsassa!
  ;D

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ei saksalainen osta sisun tekemää moottorii traktoriin,saksa on tiheään asuttu maa ei siellä  traktorin saa meluta niin kuin suomessa

 Eikä kuluttaa löpöä sikamaisia määriä.

Hetkinen....
Mun T162 (ulosotolla 220hp/1200nm) on kuluttanut karjatilan yleiskäytössä viimeisen 700 tunni aikana keskimäärin 7,5 litraa tunnissa....
Mä kun luulin että se on ihan kohtuullista....
Taitaa taas kuulopuheet jyllätä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
"muutama", kyllä 10 traktoria on mun mielestä enemmän kuin muutama :o Varsinkin jos niiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa ruokaa parille hassulle lampaalle ja pyörittää klapikonetta muutama tunti vuodessa ;D

Eieiei vaan kun massikan miehillä rahhaa on aina ihan vitusti ja kauhee molo!

 Korreloiko Massikan omistaminen molon suuruuteen välillisesti vai välittömästi? Sittenhän kaikkien pienimunaisten kannattaisi ostaa Masseri? Vai onko kyse , kuten Zetor 8045 asian ilmaisi, kuitenkin vain henkisestä kikkelistä?  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
"muutama", kyllä 10 traktoria on mun mielestä enemmän kuin muutama :o Varsinkin jos niiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa ruokaa parille hassulle lampaalle ja pyörittää klapikonetta muutama tunti vuodessa ;D

Eieiei vaan kun massikan miehillä rahhaa on aina ihan vitusti ja kauhee molo!

 Korreloiko Massikan omistaminen molon suuruuteen välillisesti vai välittömästi? Sittenhän kaikkien pienimunaisten kannattaisi ostaa Masseri? Vai onko kyse , kuten Zetor 8045 asian ilmaisi, kuitenkin vain henkisestä kikkelistä?  :)

 Jos haluaa jännittäviä varaosan toimitusaikoja jännittää, niin masseri on oiva apu elämän sulostuttajaksi...jontikka muilla avuilla...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
"muutama", kyllä 10 traktoria on mun mielestä enemmän kuin muutama :o Varsinkin jos niiden pääasiallinen tehtävä on hoitaa ruokaa parille hassulle lampaalle ja pyörittää klapikonetta muutama tunti vuodessa ;D

Eieiei vaan kun massikan miehillä rahhaa on aina ihan vitusti ja kauhee molo!

 Korreloiko Massikan omistaminen molon suuruuteen välillisesti vai välittömästi? Sittenhän kaikkien pienimunaisten kannattaisi ostaa Masseri? Vai onko kyse , kuten Zetor 8045 asian ilmaisi, kuitenkin vain henkisestä kikkelistä?  :)

Meinaatko, että konekaupasssa pitää näyttää muna myyjälle, jotta se tietää mitä traktoria on tullut ostamaan  ???

roadman

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ilimankos mulla jää monasti kaupat tekemättä, kun en ole tajunnut laittaa munaa tiskiin  ;D ;D