Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.  (Luettu 44954 kertaa)

jusßa

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.

Onko mahdollista hyödyntää kaikkien valmistajien komponentteja ja tehdä yksi suunnilleen yhtenäinen kone? Valtran mylly, Fendtin aski, massikan ohjaamo jne.
Tuollanenhan on ollut kauan, Dyna-VT.

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Vääntömomentinnousu: 
Valtra 353 40%
Fendt 936 32%
Fendt 939 29%


Eli saavat sakut paljon vääntävämmän ja paremman moottorin laiskan Deutsin tilalle.
Toimii silti hienostuneemmin kuin paha susi... Ja 939 vääntömomentinnousu on 31% (nusnus)  ;)   Mutta eipä tuo silti kerro oikeastaan mitään mutta näyttää hienolta paperilla  ::)

Riippuu paljon vaihteiston ohjelmasta. Sisu kyllä toimii hienosti. Agcon itsensä kertoman mukaan heidän vähiten hajalla oleva mottori

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
  Oman Fenttikokemuksen perusteella sanoisin että olisvat pitäneet ne MWM:mät ja Mannit pellin alla..
Toinen puoli totta.   Mut ainakin siihen MWM -moottoriin varaosat on satumaisen kalliita!

Liki tonni menee tiivistesarjoihin... :o
Tuskahiki on köyhän sauna...

Jätkä

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ottamatta kantaa millaisia moottoreitta linjalta tulee, niin tämähän on erittäin hieno asia Suomen kansantaloudelle. Lisää työtä ja verotuloja!

Ps. Tuskin ne huonointa moottoria koko konsernin koneisiin on ruuvaamassa  ;)

 Ei. Hinta on nykyään se suurin valinnan syy. Pohtia sopii mitä osia on moottorista vaihdettu halvemmiksi että on voitu tehdä Accolle kelpaava tarjous. Kiinan poika se sitten miettii mitenkä ne osat voidaan tehdä vielä edullisemmin että saadaan voittoa ja myydä ne sisulle.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
On se jännä juttu kun sisu dieselin koneilla ajetaan useita kymmeniä tuhansia tunteja ja silti niin huonoja?
Ja kuinkakohan monessa työkoneessa tällä hetkellä käytetään jo sisun myllyjä?
Kyllä se vaan on moottori kestävimmästä päästä

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.

Onko mahdollista hyödyntää kaikkien valmistajien komponentteja ja tehdä yksi suunnilleen yhtenäinen kone? Valtran mylly, Fendtin aski, massikan ohjaamo jne.
Tuollanenhan on ollut kauan, Dyna-VT.

 Mekaaninen yhteys käsikaasun ja polkimen välillä...tuskin se nyt hirmusti rämisee, mutta onko fiinimmät rakenteet varattu ylivimma vehkeisiin ja upiat lähdöt vinttiililohkolta etukuormaimelle...ensi-ihastus helposti viileää laatua...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Tuossapa yhteen urakoittijan valtraan jouduttiin laittamaan uusi nokka-akseli. No, oli hinta fergusoonitiskillä niin paljon edukkaampi, että sieltä kautta sen ottivat, siis vastaavaan moottoriin. Sattuipa käymään niin, että tehot kasvoi, melu pieneni, vääntöä tuli lisää ja polttoaineen kulutus putosi yli 5 litraa per tunti. ....puoli vuotta myöhemmin se sama valtra joutui vaihteistoremonttiin...
Sama kone eri merkissä, ei takaa sitä, että se olisi samanlainen silti. Valmistajien toivomuksista tehdään erilaisia virityksiä ja ominaisuuksia.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Mielenkiinnolla myös katellu tätä juttua, että joillekkin on vain välttämätön asia käyttää ulkomaista, kun sellainen on saatavilla. Ite tein kokeeni, kun erehdyin laittamaan casen jossa oli perkinssin "starttimoottori" kävihän se hienolla äänellä, mutta kuten jossain mainoksessa sanotaan, "nuoleminen ei elätä" kymmenen heppaa väkevämpi vallu on verrokkina ja sama maa samat aurat, veihän se "pieniruokainen" perkinssi noin kymmen litraa enemmän hehtaarille, kun vallu. Syy on siinä vallu vetelee samoja auroja pintakaasulla, kun case antoi kaikkensa, eikä silti tahtonu saada kyntonopeutta aikaiseksi ;) Kyllä mä sen ymmärrän, että tuo mun asuntoauto antaa kovassa vastatuulessa vähän periksi vastatuulelle, mutta kun neljääkymppiä kulkeva traktori..se ei mene jakeluun :-[
Mutta kukin tulkoon uskollaan autuaaksi ja ajakoon sillä mikä itselle hyvältä tuntuu. Olihan tuo päivän selvä asia, miksi agco vallun aikoinaan osti, niillä ei ollut omaa moottoria. Onhan se hienoa näinä aikoina, kun vientiteollisuus meinaa täällä kaatua nyt tuon viimeisimpään rikkidirektiiviin, että edes linnavuoressa voidaan ajatella elämää eteenpäin, jopa laajenevia markkinoita.
Älä nyt sekoita perkinssiä moottorikeskusteluun  ;D   

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Tuleeko Massikoista ja Fendteistä vanhemmiten Valtroja  ???
(Tässä on nyt taas hyvä paikka jonkulle nokkelalle kuittailla Opeleista)

My dear and all time love Johara, Opelhan on ollut aina edelläkävijä: ::)



Olisi todella sairasta ostaa joku Opel jossa on 2 rikkoutuvaa moottoria yhden sijasta  :'(

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ihmettelisin suuresti ellei suojoen betonimylly kaikkiin tulisi jos AGCO moottoritehtaan kerran omistaa,mutta perästä kuuluu...ja siirtyy toden näköisesti osa tuotannosta Turkkiin.Ei katsokaas vanhassa navetassa ehditä.

IKH Kauhajoella,siellä niitä moottoriasentajia on,Kytölä esimiehenä.Näiden miesten käsityksen mukaan muita moottoreita ei olisi ikinä saanut tehdä kuin Perkins,Ford,JD ja Iveco.Sisudiesel on täynnä yllätyksiä eli laaduton,samaa sarjaa kuin IH,paitsi IH:n kutoset.

Meidän mäellä on Massikoita,oikein pitää miettiä,vissiin 12 ja 2 Farmallia,ranskatar ja jenkki.

Eikä ikinä valtion metallia tule!

Viimeksi muokattu: 14.09.12 - klo:18:32 kirjoittanut mike

"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Red Bull

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Noi Masserimiehet on kyllä eri tyyppejä monella toistakymmentä Verkunraatoa nurkissa. Onko ne niin paskoja että osa on aina remontissa vai mikä niissä oikeen on?   ::)  :P

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Noi Masserimiehet on kyllä eri tyyppejä monella toistakymmentä Verkunraatoa nurkissa. Onko ne niin paskoja että osa on aina remontissa vai mikä niissä oikeen on?   ::)  :P

 Niin, kyl mä pärjään hyvin alle neljäsosalla tuosta määrästä.. Samoin tuntuu että niillä on usein älyäkin enemmän kuin muilla?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ottamatta kantaa millaisia moottoreitta linjalta tulee, niin tämähän on erittäin hieno asia Suomen kansantaloudelle. Lisää työtä ja verotuloja!

Ps. Tuskin ne huonointa moottoria koko konsernin koneisiin on ruuvaamassa  ;)

 Ei. Hinta on nykyään se suurin valinnan syy. Pohtia sopii mitä osia on moottorista vaihdettu halvemmiksi että on voitu tehdä Accolle kelpaava tarjous. Kiinan poika se sitten miettii mitenkä ne osat voidaan tehdä vielä edullisemmin että saadaan voittoa ja myydä ne sisulle.

Miksi agcon oman moottoritehtaan pitäis tehdä agcolle tarjous että saa koneet menemään sinne?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ei saksalainen osta sisun tekemää moottorii traktoriin,saksa on tiheään asuttu maa ei siellä  traktorin saa meluta niin kuin suomessa

 Eikä kuluttaa löpöä sikamaisia määriä.
Öö... tota... melua? paljon löpöä? Emmä vaan kesällä huomannu, kun betonimyllyksi parjattua sisuriisseliä niittomurskaimen edessä käytin. Homma hoitui ihan samoilla kulutuslukemilla kuin yli 5000 tuntia ajetulla perskiisselilläkin, mutta pienemmällä metelillä. Varsin kunniakkaasti sisuriisseli suoriutui tehtävästään, vaikken sitä ihan helpolla päästänytkään. Ainiin, en ajanu valtralla vaan 7480:llä, jonka konepellin tai oikeestaan konemuovin alla tuo kapistus oli. Kaikkiaan sivistynyt ääni eikä tehottomaksikaan voinut moittia. Paljon on muuttunut sitten deeässien ajoista.
tethering holes to their concave windings

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Mielenkiinnolla myös katellu tätä juttua, että joillekkin on vain välttämätön asia käyttää ulkomaista, kun sellainen on saatavilla. Ite tein kokeeni, kun erehdyin laittamaan casen jossa oli perkinssin "starttimoottori" kävihän se hienolla äänellä, mutta kuten jossain mainoksessa sanotaan, "nuoleminen ei elätä" kymmenen heppaa väkevämpi vallu on verrokkina ja sama maa samat aurat, veihän se "pieniruokainen" perkinssi noin kymmen litraa enemmän hehtaarille, kun vallu. Syy on siinä vallu vetelee samoja auroja pintakaasulla, kun case antoi kaikkensa, eikä silti tahtonu saada kyntonopeutta aikaiseksi ;) Kyllä mä sen ymmärrän, että tuo mun asuntoauto antaa kovassa vastatuulessa vähän periksi vastatuulelle, mutta kun neljääkymppiä kulkeva traktori..se ei mene jakeluun :-[
Mutta kukin tulkoon uskollaan autuaaksi ja ajakoon sillä mikä itselle hyvältä tuntuu. Olihan tuo päivän selvä asia, miksi agco vallun aikoinaan osti, niillä ei ollut omaa moottoria. Onhan se hienoa näinä aikoina, kun vientiteollisuus meinaa täällä kaatua nyt tuon viimeisimpään rikkidirektiiviin, että edes linnavuoressa voidaan ajatella elämää eteenpäin, jopa laajenevia markkinoita.
On muuten taivaan tosi.
Mä en kyllä ole hengettömämmällä traktorilla ajanut mitä CX 100 Case perkins moottoreineen on.