Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.  (Luettu 44944 kertaa)

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Vääntömomentinnousu: 
Valtra 353 40%
Fendt 936 32%
Fendt 939 29%


Eli saavat sakut paljon vääntävämmän ja paremman moottorin laiskan Deutsin tilalle.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26107
  • vastustan
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Vääntömomentinnousu: 
Valtra 353 40%
Fendt 936 32%
Fendt 939 29%


Eli saavat sakut paljon vääntävämmän ja paremman moottorin laiskan Deutsin tilalle.
kuulemma kokoustettu notta saisko direktilootan kans fenttiin että pystys vähän jotain takaperinki tekemään jahka hytissä alkaa tilat riittää...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Tuleeko Massikoista ja Fendteistä vanhemmiten Valtroja  ???
(Tässä on nyt taas hyvä paikka jonkulle nokkelalle kuittailla Opeleista)

My dear and all time love Johara, Opelhan on ollut aina edelläkävijä: ::)

Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Vääntömomentinnousu: 
Valtra 353 40%
Fendt 936 32%
Fendt 939 29%


Eli saavat sakut paljon vääntävämmän ja paremman moottorin laiskan Deutsin tilalle.
Toimii silti hienostuneemmin kuin paha susi... Ja 939 vääntömomentinnousu on 31% (nusnus)  ;)   Mutta eipä tuo silti kerro oikeastaan mitään mutta näyttää hienolta paperilla  ::) 

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.

Onko mahdollista hyödyntää kaikkien valmistajien komponentteja ja tehdä yksi suunnilleen yhtenäinen kone? Valtran mylly, Fendtin aski, massikan ohjaamo jne. Ainakin yksi "parempi" sarja vois olla tällaista. Halvemmissa sarjoissa vois olla sitten halvempia komponentteja, enemmän Valtraa ja massikkaa.  :o
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

justus

  • Vieras
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
valtran vääntömomentti on saatu jostain yliviritetystä vehkeestä,ne jotka tulee myyntiin on ihan erillaisia.

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
On se mukava huomata, että ketään ei iloitse siitä, että Suomeen saadaan työtä. Yleensä trendinä on ollut ulkomaiseen omistukseen siirtymisen jälkeen se, että täällä laitetaan ovet kiinni. Sakemanni insinööri suunnittelee parempaa tekniikkaa ja sakemanni viljelijä tuottaa suurempia satoja. ;-) Ei herneitä, mutta kummallakin taitaa olla paremmat olosuhteet. Jotenkin vain hiertää se, että ollaan niin kateellisia yleensäki Suomessa, ettei toisten saavutuksista voida olla mielissään. Mieluummin lykätään rahat vaikka ulkomaille.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
On se mukava huomata, että ketään ei iloitse siitä, että Suomeen saadaan työtä. Yleensä trendinä on ollut ulkomaiseen omistukseen siirtymisen jälkeen se, että täällä laitetaan ovet kiinni. Sakemanni insinööri suunnittelee parempaa tekniikkaa ja sakemanni viljelijä tuottaa suurempia satoja. ;-) Ei herneitä, mutta kummallakin taitaa olla paremmat olosuhteet. Jotenkin vain hiertää se, että ollaan niin kateellisia yleensäki Suomessa, ettei toisten saavutuksista voida olla mielissään. Mieluummin lykätään rahat vaikka ulkomaille.

Kyllä tässä on kyse työn sujumisesta/työseisokeista eikä mistään kateudesta suomalaisia vermeitä kohtaan. Suomen olosuhteissa, lyhyissä työhuipuissa, tarvitaan luotettavia ja kestäviä traktoreita, joissa mielellään on edullinen polttoainetalous. Valmetti vaan on näistä todennäköisimmin useimmin varikolla ja löpöä kuluu  val-malmin liikuttamiseen melkoisesti.  Kunhan laittavat perkkinsverkuun valmetin pellit, niin meikäkin vois harkita sellaisen ostoa. Ei niin, että pistetään valmettiin verkun nokkapelti.

Viimeksi muokattu: 14.09.12 - klo:08:39 kirjoittanut landehande

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8694
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.

Onko mahdollista hyödyntää kaikkien valmistajien komponentteja ja tehdä yksi suunnilleen yhtenäinen kone? Valtran mylly, Fendtin aski, massikan ohjaamo jne. Ainakin yksi "parempi" sarja vois olla tällaista. Halvemmissa sarjoissa vois olla sitten halvempia komponentteja, enemmän Valtraa ja massikkaa.  :o

Tulossa on enemmän yhteistä, ei vain moottorit vaan myös alustat tulevat olemaan yhteisiä tulevina vuosina.
Johtaja vertaa VAG-konsernia, jolla on paljon yhteistä eri merkkien kanssa.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Mielenkiinnolla myös katellu tätä juttua, että joillekkin on vain välttämätön asia käyttää ulkomaista, kun sellainen on saatavilla. Ite tein kokeeni, kun erehdyin laittamaan casen jossa oli perkinssin "starttimoottori" kävihän se hienolla äänellä, mutta kuten jossain mainoksessa sanotaan, "nuoleminen ei elätä" kymmenen heppaa väkevämpi vallu on verrokkina ja sama maa samat aurat, veihän se "pieniruokainen" perkinssi noin kymmen litraa enemmän hehtaarille, kun vallu. Syy on siinä vallu vetelee samoja auroja pintakaasulla, kun case antoi kaikkensa, eikä silti tahtonu saada kyntonopeutta aikaiseksi ;) Kyllä mä sen ymmärrän, että tuo mun asuntoauto antaa kovassa vastatuulessa vähän periksi vastatuulelle, mutta kun neljääkymppiä kulkeva traktori..se ei mene jakeluun :-[
Mutta kukin tulkoon uskollaan autuaaksi ja ajakoon sillä mikä itselle hyvältä tuntuu. Olihan tuo päivän selvä asia, miksi agco vallun aikoinaan osti, niillä ei ollut omaa moottoria. Onhan se hienoa näinä aikoina, kun vientiteollisuus meinaa täällä kaatua nyt tuon viimeisimpään rikkidirektiiviin, että edes linnavuoressa voidaan ajatella elämää eteenpäin, jopa laajenevia markkinoita.

Lumiukko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 60
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
Ottamatta kantaa millaisia moottoreitta linjalta tulee, niin tämähän on erittäin hieno asia Suomen kansantaloudelle. Lisää työtä ja verotuloja!

Ps. Tuskin ne huonointa moottoria koko konsernin koneisiin on ruuvaamassa  ;)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
  Oman Fenttikokemuksen perusteella sanoisin että olisvat pitäneet ne MWM:mät ja Mannit pellin alla..

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
On se mukava huomata, että ketään ei iloitse siitä, että Suomeen saadaan työtä. Yleensä trendinä on ollut ulkomaiseen omistukseen siirtymisen jälkeen se, että täällä laitetaan ovet kiinni. Sakemanni insinööri suunnittelee parempaa tekniikkaa ja sakemanni viljelijä tuottaa suurempia satoja. ;-) Ei herneitä, mutta kummallakin taitaa olla paremmat olosuhteet. Jotenkin vain hiertää se, että ollaan niin kateellisia yleensäki Suomessa, ettei toisten saavutuksista voida olla mielissään. Mieluummin lykätään rahat vaikka ulkomaille.

Kyllä tässä on kyse työn sujumisesta/työseisokeista eikä mistään kateudesta suomalaisia vermeitä kohtaan. Suomen olosuhteissa, lyhyissä työhuipuissa, tarvitaan luotettavia ja kestäviä traktoreita, joissa mielellään on edullinen polttoainetalous. Valmetti vaan on näistä todennäköisimmin useimmin varikolla ja löpöä kuluu  val-malmin liikuttamiseen melkoisesti.  Kunhan laittavat perkkinsverkuun valmetin pellit, niin meikäkin vois harkita sellaisen ostoa. Ei niin, että pistetään valmettiin verkun nokkapelti.
mulla nyt sattuu olemaan vain valtroja korjaus kustannukset joka vuosi lähempänä nollaa kuin 500 euroa ja joka vuosi saa olla paalaamassa massikkamiehille kun massikka on rikki.kahdella naapurilla on massikat porsineet tänäkin kesänä tunteja 1500 toinen odottaa huoltomiestä jo toistakuukautta mutta onneksi niillä on nyykkäri lisäksi,se siitä varmuudesta tuntuu vain että työt jäisi tekemättä jos olisi maasika talossa.tai sitten niitä pitää olla 10.

Viimeksi muokattu: 14.09.12 - klo:09:44 kirjoittanut piki1

-samuel-

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
En väitä, että kaikkien motiivina olisi kateus. Mutta turhan yleistähän se on Suomessa. Sitä ei kai kukaa kiistä? Merkkiuskollisuus on myös syvään niitattua. Jos jo isoisä 60-luvulla sanoi, että Fergun Perkins on parempi kuin Valmet, niin sitä on sen jälkeiset vuosikymmenet huudeltu joka suuntaan. Onhan se sitten noloa, kun se Ferkutsooni o kuitenkin aina pakko ostaa, niin siellä onkin konepellin alla Linnavuorelainen. Veikkaisin, että kotimaiseen moottoriin satsatut kehitysrahat eivät tule ainakaan pienenemään, jos tuollainen keskittyminen toteutuu. Siinä on kuitenkin silloin niin paljon pelissä. Ei mene ainoastaan yhdeltä merkiltä maine vaan kolmelta, jos epäonnistutaan.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Massikoista ja Fendteistä Valmetteja.
On se mukava huomata, että ketään ei iloitse siitä, että Suomeen saadaan työtä. Yleensä trendinä on ollut ulkomaiseen omistukseen siirtymisen jälkeen se, että täällä laitetaan ovet kiinni. Sakemanni insinööri suunnittelee parempaa tekniikkaa ja sakemanni viljelijä tuottaa suurempia satoja. ;-) Ei herneitä, mutta kummallakin taitaa olla paremmat olosuhteet. Jotenkin vain hiertää se, että ollaan niin kateellisia yleensäki Suomessa, ettei toisten saavutuksista voida olla mielissään. Mieluummin lykätään rahat vaikka ulkomaille.

Kyllä tässä on kyse työn sujumisesta/työseisokeista eikä mistään kateudesta suomalaisia vermeitä kohtaan. Suomen olosuhteissa, lyhyissä työhuipuissa, tarvitaan luotettavia ja kestäviä traktoreita, joissa mielellään on edullinen polttoainetalous. Valmetti vaan on näistä todennäköisimmin useimmin varikolla ja löpöä kuluu  val-malmin liikuttamiseen melkoisesti.  Kunhan laittavat perkkinsverkuun valmetin pellit, niin meikäkin vois harkita sellaisen ostoa. Ei niin, että pistetään valmettiin verkun nokkapelti.
mulla nyt sattuu olemaan vain valtroja korjaus kustannukset joka vuosi lähempänä nollaa kuin 500 euroa ja joka vuosi saa olla paalaamassa massikkamiehille kun massikka on rikki.kahdella naapurilla on massikat porsineet tänäkin kesänä tunteja 1500 toinen odottaa huoltomiestä jo toistakuukautta mutta onneksi niillä on nyykkäri lisäksi,se siitä varmuudesta tuntuu vain että työt jäisi tekemättä jos olisi maasika talossa.tai sitten niitä pitää olla 10.
Niis onkin nykyisin risukiisseli! Koneita pitää olla kun on kuskejakin.

Viimeksi muokattu: 14.09.12 - klo:11:51 kirjoittanut landehande