Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hydro Sampo nykii ja seilaa  (Luettu 26012 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Täytyy nostaa tämä ketju ylemmäs talteen, kun ilmaantui ongelma, että pidemmän aikaa seistyään ei enää käynnisty kuin pitkän starttauksen jälkeen. Ajoin kokeeksi reilun lenkin ja kerran sammahti matkalle jarrutuksen jälkeen.

Täytynee tuosta banjoliittimestä aloittaa ja voisi varmaan hakea polttoaineletkua valmiiksi ja vaihtaa tankin ja suodattimen välisen linjan.

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Nuo polttoaineletkut on nykyään melko haperoa tavaraa.

Toissasyksynä vaihdoin sampoon uudet alfagomman letkut, autotarvikeliikkestä ostetut ja tuoretta tavaraa.

Puimuri oli n. 30 pv ulkona, ja kuka tietää niin eivät löpölinjat juuri valoa saa. Lopun vuotta pimeässä tallissa.

Tuossa kunnossa ne oli jo viime syksynä  >:(
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Tätä ajattelin hakea aamulla...
http://www.ikh.fi/tuotehaku/polttoaineletku#!tid23959
Liekö samanlaista...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Jäin arpomaan tätä letkun vaihtoa, kun käytinongelmaa ei enää ole esiintynyt. Mutta sellainen piirre on mielestäni tullut, että moottori käy jonkun verran kuumempana kuin yleensä. Eli lämpötilaviisari hiukan yli 80 astetta. Muistikuvani mukaan (mikä saattaa olla väärinkin) ei kuuluisi olla ihan noin paljon. Puhdistin ilmanoton mahdollisimman hyvin, kiristin tuulettimen remmiä, tarkastin pakkasnesteet ja putsasin ilmansuodattimet. Onko mitään muuta sellaista, mikä voisi vaikuttaa moottorin lämpötilan kohoamiseen?

Mietin vielä tuota polttoainepuolta, että jos kone ei saa tarpeeksi löpöä, niin voiko se käydä ikäänkuin laihalla ja se nostaisi lämpötilaa.

Pitäisi päästä puimaan, että näkisi koneen käytöksen raskaassa työssä. Nämä ennakkohuollot herättää vain tyhmiä kysymyksiä ;D

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa

Mietin vielä tuota polttoainepuolta, että jos kone ei saa tarpeeksi löpöä, niin voiko se käydä ikäänkuin laihalla ja se nostaisi lämpötilaa.


Ei kai. Eikös dieseli käy reilulla ilmaylimäärällä? Muistaisin näin, viisaammat (niitä on paljon) oikokoot...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Meillä Sampossa ollut melkein uudesta asti sellaista vikaa, että toisinaan lähtee tulille ja sammuu pian. Sitten piiiitkän sahauksen jälkeen taas käynnistyy ja toimii hyvin ainakin sen päivän. Seuraavana päivänä usein taas... Alussa vikaa jäljitettiin huoltomiehen kanssa. Lisättiin joku takaiskuventtiili, vaihdettiin siirtopumppu, polttoaineletkut, suodatinsysteemi ja jotain muutakin. Vika säilynyt edelleen. Takaiskuventtiili asennettiin myös tankin päälle. Eikä vieläkään. Oireet viittaavat juuri siihen, että polttoaine valuu yön aikana imuletkusta pois. On mystistä. Pitää pitää akku hyvässä terässä että käynnistyy aina varmasti. Ongelma ei kuitenkaan esiinny säännöllisesti. Usein lähtee talven jälkeen helposti tulille, ja on myös joinakin syksyinä toiminut koko syksyn luotettavasti. Toisinaan taas pitkä starttaus jo parin tunnin tauon jälkeen.
Oma arvaus on, että kun aikoinaan tankattiin kanisterista, ja muutenkin vihneitä on löytynyt polttoainejärjestelmästä, jokin vihne jää takaiskuventtiilin väliin, ja polttoaineet pääsevät valumaan pikkuhiljaa takaisin tankkiin. Ohran vihneet muuten jäävät hyvin banjoliittimiin kiinni joka paikassa. Itse laitoin vanhan öljypolttimen sihdin tankin päälle. Nyt tuntuu, että ongelma on vähenemään päin. Niin tuo kiusa on jatkunut jo noin vuodesta 1998 alkaen. Kiusa on kuitenkin ollut tosiaan ajoittainen, joten hermot eivät ole menneet vielä koskaan.
Tuo lämpö ei liene ongelma. Meilläkin lämmöt hiukan yli 80. Ei ehkä ole saatu syyläriä pestyä aivan puhtaaksi, mutta ei ole haitannut menoa tänäkään syksynä. Olisiko helteillä mahdollisesti oma osuutensa asiaan, en tiedä.
Don Essex

Ripcord

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 243
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Samaa vikaa oli täälläkin, syy ei oikeastaan koskaan selvinnyt - v-tutuksen jälkeen asennettiin sähköinen siirtopumppu. Pumppu pärähtää tulille heti, kun kääntää virrat päälle, antaa vain pumpata hetken ennen starttausta niin varmasti on putket täynnä löpöä. Ja on se polttoainesuodattimien vaihtokin nykyään helppoa, suosittelen.

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1544
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Niin se sähköinen siirtopumppu. Se oli kyllä toimiva niin kauan kun toimi... Oli tietysti kiire ja lauantai- ilta kun sähköpumppu sanoi itsensä irti. Laitettiin vanha mekaaninen taas käyttöön. Toimii vanhojen vaivojen kanssa riittävästi. Jostain syystä sähkpumppu toimi vain pari vuotta.
Pottoainesuodattimien vaihtohan kuuluu ainakin meillä vuosittaiseen huoltoon.



Don Essex

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Eikös moottorin lämpö pidäkin olla yli 80. Mun muistaakseni ohjekirjassa lukee, että lämpöjen pitää pysyä välillä 80-100C. Ainakin mulla lämmöt puinnin aikana on n.90C .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26118
  • vastustan
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Niin se sähköinen siirtopumppu. Se oli kyllä toimiva niin kauan kun toimi... Oli tietysti kiire ja lauantai- ilta kun sähköpumppu sanoi itsensä irti. Laitettiin vanha mekaaninen taas käyttöön. Toimii vanhojen vaivojen kanssa riittävästi. Jostain syystä sähkpumppu toimi vain pari vuotta.
Pottoainesuodattimien vaihtohan kuuluu ainakin meillä vuosittaiseen huoltoon.
ei voi eres lyödä runkopalkkiin vasaralla pumpun kohalle, näinhän ne john deere traktorin omistavat uskottuaan elvyttää :'( :'( :'( :'(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Tbs

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Onks tämmösestä kellään kokemuksia? Sampo 2065 -07 ei meinannut lähteä millään käymään talven jäljiltä, ja kun lopulta lähti jäi moottori vikatilaan, ei ota täysiä kierroksia. Vikakoodia en saa ohjekirjan ohjeilla luettua, ihan kuin koodi ei jäisi muistiin. Sähköinen siirtopumppu kyllä käy, mutta oisko tehot hukassa, vai mistä sitä osaisi alkaa vikaa metsästämään?

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Onks tämmösestä kellään kokemuksia? Sampo 2065 -07 ei meinannut lähteä millään käymään talven jäljiltä, ja kun lopulta lähti jäi moottori vikatilaan, ei ota täysiä kierroksia. Vikakoodia en saa ohjekirjan ohjeilla luettua, ihan kuin koodi ei jäisi muistiin. Sähköinen siirtopumppu kyllä käy, mutta oisko tehot hukassa, vai mistä sitä osaisi alkaa vikaa metsästämään?
siinä koneen ja säiliön välissä suht keskellä on semmonen kahennyrkin kokonen boxi joho tulee johtonippu joku moottorin ohjauslaatikko mulla kyrvähti se samat oireet
sen puoleen helppo vika että sen voi ohittaa huolto mies ja ladata koneeseen uus ohjelma lopputulos että koneesa on enempi tehoo ja kuulemma si saastuttaa

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8365
Vs: Hydro Sampo nykii ja seilaa
Vaiha kaapeli vaiha poksi. Vanhoissa onneks ei oo sitä ongelmaa. Kaiken näköisiä iän tuomia reumatismejä kylläkin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.