Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin
Semmonen 3,5-4 tonnia pitäis saaha lissää jotta rupeis tossu pitämään kovalla soratiellä. sekä talvella painoa jotta saapi polanteet hittoon tuskailematta. Tehot riittäisi noissa isoissa, vaan painot jääpi ihan liian kauas, kun joissain saman kokoluokan muissa merkeissä on 1,5-2 tonnia suuremmat lähtöpainot. Niihin ei niin paljoa tarvii värkätä painoa lisää.
Tiekarhut on kyllä keksitty.Tämänkin seudun soratiet on huononneet juuri tuon traktorilanauksen takia,on uusimpia tielanoja mitä saa mutta ei niillä kovaan soratiehen saa kuin naarmuja.Samoin polateiden poisto on surkeaa väkertämistä vaikka on raskaat fentit edessä.Tämä urakoinnin alue ei kyllä ollut järkevää antaa traktoreille.
Pelolle taas fentit on törkeen raskaita.Muutaman vuoden jälkeen fentin raiteet näkyy kasvustossa !
Konkurssin jos haluaa tehdä niin hommaa vaan sen tiehöylän
Kuka tässsä lanauksista on puhunut.
voiko parempaa esimerkkiä näyttää kuin kaksi videon pätkää painon merkityksestä.
Tässä videossa optimaalinen paino veturissa ja yhdistelmä. Erittäin taloudellinen verrattuna tiehöylään ja saman tekee mitä höylällä. Huonoa on taas suhteettoman isotehoinen painoon nähden jolloin pa. kulutus ei ole optimaalinen tarvittavaan tehoon nähden.
http://www.youtube.com/watch?v=5RyA9fWmFJItässä taas se kone kokoluokka mistä topicissa puhe. Punttia siellä ja punttis täällä huomaa etukuormaajan kauhan ja sovitteen välissä 400l vesisäiliö.
http://www.youtube.com/watch?v=JmOnQS-9wNQ&feature=relmfutässä sitten tuo amerikan riviviljely traktori samassa työssä. Huomaa irrotettava materiaali on asfalttia
http://www.youtube.com/watch?v=6_EGINK3orsNämä uudet vrg mallit ovat huomattavasti kätevämpiä kuin nuo höylänrunko konseptilla olevat vanhat mallit. Kokonaispituus on lyhentynyt tuosta vanhasta mallista huomattavasti ja terän muoto on muuttunut maahakuiseksi.