Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luiskanokka N ja uusi T  (Luettu 22345 kertaa)

roadman

  • Vieras
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Eikös painoa saa aina lisättyä kuitenkin ???
Semmonen 3,5-4 tonnia pitäis saaha lissää jotta rupeis tossu pitämään kovalla soratiellä. ??? sekä talvella painoa jotta saapi polanteet hittoon tuskailematta. Tehot riittäisi noissa isoissa, vaan painot jääpi ihan liian kauas, kun joissain saman kokoluokan muissa merkeissä on 1,5-2 tonnia suuremmat lähtöpainot. Niihin ei niin paljoa tarvii värkätä painoa lisää.
Tiekarhut on kyllä keksitty.Tämänkin seudun soratiet on huononneet juuri tuon traktorilanauksen takia,on uusimpia tielanoja mitä saa mutta ei niillä kovaan soratiehen saa kuin naarmuja.Samoin polateiden poisto on surkeaa väkertämistä vaikka on raskaat fentit edessä.Tämä urakoinnin alue ei kyllä ollut järkevää antaa traktoreille.
Pelolle taas fentit on törkeen raskaita.Muutaman vuoden jälkeen fentin raiteet näkyy kasvustossa !


Konkurssin jos haluaa tehdä niin hommaa vaan sen tiehöylän  ;D

Kuka tässsä lanauksista on puhunut.
voiko parempaa esimerkkiä näyttää kuin kaksi videon pätkää painon merkityksestä.

Tässä videossa optimaalinen paino veturissa ja yhdistelmä. Erittäin taloudellinen verrattuna tiehöylään ja saman tekee mitä höylällä. Huonoa on taas suhteettoman isotehoinen painoon nähden jolloin pa. kulutus ei ole optimaalinen tarvittavaan tehoon nähden.

http://www.youtube.com/watch?v=5RyA9fWmFJI

tässä taas se kone kokoluokka mistä topicissa puhe. Punttia siellä ja punttis täällä huomaa etukuormaajan kauhan ja sovitteen välissä 400l vesisäiliö.

http://www.youtube.com/watch?v=JmOnQS-9wNQ&feature=relmfu

tässä sitten tuo amerikan riviviljely traktori samassa työssä. Huomaa irrotettava materiaali on asfalttia

http://www.youtube.com/watch?v=6_EGINK3ors

Nämä uudet vrg mallit ovat huomattavasti kätevämpiä kuin nuo höylänrunko konseptilla olevat vanhat mallit. Kokonaispituus on lyhentynyt tuosta vanhasta mallista huomattavasti ja terän muoto on muuttunut maahakuiseksi.

Viimeksi muokattu: 10.09.12 - klo:07:21 kirjoittanut roadman

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65871
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
ihan kivoja koneita näyttäis olevan .... tosta kulmasta kuvattuna !    mutta kun kattelin tota kevyempää niin huomasin ihan viime sekunneilla että ojan puoleinen reuna oli täynnä palletta ja mätästä!    mitä *****a ne siellä veden jarruna tekee ja noilla hinnoilla?                ei paljon kannattais ajella paljoa soria ojiin tai jättää palletta reunaan vettä varastoimaan joten onko kellää sieltä toiselta puolelta kuvattua matskua?                           kun kylällä olisi ykskiin paja taitoinen niin teettäisin kyllä omaan lanaan monta parannusta mutta nyt männään tällä sötös linjalla jotenkuten!

Jätkä

  • Vieras
Vs: Luiskanokka N ja uusi T

Tiekarhut on kyllä keksitty.Tämänkin seudun soratiet on huononneet juuri tuon traktorilanauksen takia,on uusimpia tielanoja mitä saa mutta ei niillä kovaan soratiehen saa kuin naarmuja.Samoin polateiden poisto on surkeaa väkertämistä vaikka on raskaat fentit edessä.Tämä urakoinnin alue ei kyllä ollut järkevää antaa traktoreille.
Pelolle taas fentit on törkeen raskaita.Muutaman vuoden jälkeen fentin raiteet näkyy kasvustossa !

 Kyllä syy taitaa olla ennmmin se että urakoitsia säästää polttoainetta ja lanansa teriä, kun terä ei uppoa tiehen. Sai itsekkin soitella parinviikon ajan eri viranomaisille ja muille päättäjille että sai (ensimmäistä kertaa tiekarhujen lähdön jälkeen) urakoitsian lanaamaan tien kunnolla. Onhan se lanalla helpompaa jahdata se irtosora tienpinnalta siihen kuoppaan, kuin leikata se kuoppa kokonaan pois.

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Luiskanokka N ja uusi T

Nämä uudet vrg mallit ovat huomattavasti kätevämpiä kuin nuo höylänrunko konseptilla olevat vanhat mallit. Kokonaispituus on lyhentynyt tuosta vanhasta mallista huomattavasti ja terän muoto on muuttunut maahakuiseksi.

Paljonko hintaa noilla

maankääntäjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Eikö noi VGR-höylien hinnat lähde jostakin 30t€.

Näin kesällä Helsigissä tuollaisen, http://www.youtube.com/watch?v=MOh4n1NAJAs
hintaa näyttää nettikoneessa olevan alk.96t€

roadman

  • Vieras
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Jätkä sen tiivisti lyhyesti missä ongelma luuraa   ;D
Kas siellä penkin ja ratin välissähän se.
 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Ensimmäisen videon kommentteissa oli totuus "leluja nämä ovat
tien kunnossapitoon traktorilanat "näin se vaan on .
Tähän on tultu kun Suomen poliittiset päättäjät eivät ymmärrä tieverkon tärkeyttä ja sen arvoa maallemme.
Tiekarhut ovat lähes kadonneet.Niillä myös sai muotoa tehtyä tiehen eikä pelkkää soran siirtelyä pituus suunnassa.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kävin katsomassa etukuormaimen kiinnitysrautoja uudessa Ännässä.
Mitään rautoja ei tarvita enään taakse vaan on yksi tuki joka on valuraudasta tehty (molemmin puolin tietysti).
Ratkaisu näytti erittäin selkeältä ja kestävältä.
Uuden ännän kuvissakin se näkyy kun tarkkaan tutkii.
Myös moottorin runko ja kytkinkoppa olivat järeämmät.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kävin katsomassa etukuormaimen kiinnitysrautoja uudessa Ännässä.
Mitään rautoja ei tarvita enään taakse vaan on yksi tuki joka on valuraudasta tehty (molemmin puolin tietysti).
Ratkaisu näytti erittäin selkeältä ja kestävältä.
Uuden ännän kuvissakin se näkyy kun tarkkaan tutkii.
Myös moottorin runko ja kytkinkoppa olivat järeämmät.
Kyllä tuollaiset on leluja  ;)  Erillisrunko niin ei tartte pelleillä  ;D 

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kävin katsomassa etukuormaimen kiinnitysrautoja uudessa Ännässä.
Mitään rautoja ei tarvita enään taakse vaan on yksi tuki joka on valuraudasta tehty (molemmin puolin tietysti).
Ratkaisu näytti erittäin selkeältä ja kestävältä.
Uuden ännän kuvissakin se näkyy kun tarkkaan tutkii.
Myös moottorin runko ja kytkinkoppa olivat järeämmät.
Kyllä tuollaiset on leluja  ;)  Erillisrunko niin ei tartte pelleillä  ;D
Sais vielä siihen kunnolla kiinni komponenetit että pultit kestäisi ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Kävin katsomassa etukuormaimen kiinnitysrautoja uudessa Ännässä.
Mitään rautoja ei tarvita enään taakse vaan on yksi tuki joka on valuraudasta tehty (molemmin puolin tietysti).
Ratkaisu näytti erittäin selkeältä ja kestävältä.
Uuden ännän kuvissakin se näkyy kun tarkkaan tutkii.
Myös moottorin runko ja kytkinkoppa olivat järeämmät.
Kyllä tuollaiset on leluja  ;)  Erillisrunko niin ei tartte pelleillä  ;D
Sais vielä siihen kunnolla kiinni komponenetit että pultit kestäisi ;D
Joo quicken sovitteistakin on mennyt pultteja poikki auraushommissa mutta eipä oo ruvennut traktori tihkuttamaan öljyä halki menneestä öljypohjasta niinkuin joissakin merkeissä  ::)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Traktorin alusterässä on se hyvä puoli että koneen painon saa hyödynnettyä tarkkaan painatuksessa, mutta teränkorkeudessa joutuu traktorin alle asennettaessa tekemään kompromissin. Terä on aivan liian matala että sen edessä tavara siirtyisi kunnolla. Sopii aurauksen yhteydessä karhennukseen ja irtotavaran tasoitteluun. Ei sovi oikein minkäänlaiseen tienpinnan muotoiluun.

Tiekarhulla onnistuu kikkailematta polanteenpoisto ja tasaushommat. Tahtoo vaan nykyään olla että teiden rungossa ei ala olla lanattavaa materiaalia tarpeeksi. Ennen sitä oli senverran, että syksyllä sorapintaisilla valtionteillä lanattiin tie tasaiseksi talvea varten, ja keväällä ajettiin muoto kuntoon jotta vesi valui pois tieltä ojiin. Oli se aikaa se.

Zetori: Ja niitä moottorin ja laatikon välisiä kardaaneitakaan ei ikinä tarvia varmaan sepittää... ?  ;)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kuu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 482
Vs: Luiskanokka N ja uusi T

Joo quicken sovitteistakin on mennyt pultteja poikki auraushommissa mutta eipä oo ruvennut traktori tihkuttamaan öljyä halki menneestä öljypohjasta niinkuin joissakin merkeissä  ::)

Missä merkeissä?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Luiskanokka N ja uusi T

Joo quicken sovitteistakin on mennyt pultteja poikki auraushommissa mutta eipä oo ruvennut traktori tihkuttamaan öljyä halki menneestä öljypohjasta niinkuin joissakin merkeissä  ::)

Missä merkeissä?
Sisudieselin omaavissa... 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Luiskanokka N ja uusi T
Traktorin alusterässä on se hyvä puoli että koneen painon saa hyödynnettyä tarkkaan painatuksessa, mutta teränkorkeudessa joutuu traktorin alle asennettaessa tekemään kompromissin. Terä on aivan liian matala että sen edessä tavara siirtyisi kunnolla. Sopii aurauksen yhteydessä karhennukseen ja irtotavaran tasoitteluun. Ei sovi oikein minkäänlaiseen tienpinnan muotoiluun.

Tiekarhulla onnistuu kikkailematta polanteenpoisto ja tasaushommat. Tahtoo vaan nykyään olla että teiden rungossa ei ala olla lanattavaa materiaalia tarpeeksi. Ennen sitä oli senverran, että syksyllä sorapintaisilla valtionteillä lanattiin tie tasaiseksi talvea varten, ja keväällä ajettiin muoto kuntoon jotta vesi valui pois tieltä ojiin. Oli se aikaa se.

Zetori: Ja niitä moottorin ja laatikon välisiä kardaaneitakaan ei ikinä tarvia varmaan sepittää... ?  ;)
Juu kardaanit taitaa olla toinen kotimaisten ongelma ;D