Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hardin heikko paine  (Luettu 7312 kertaa)

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Hardin heikko paine
Osaisko kukaan auttaa? Kyseessä siis reppuruisku nk800 -02 mek. lohkoilla. Vaikka paineen säätö on käännetty kiinni, ei sitä ole kuin 0,5 bar. Tonnin perällä kokeilin, niin nousi yli yhden. Melko lailla kaikki käyty läpi, pumppu ja painemittari ok. Onko kukaan avannut tuota paineensäädintä? Räjäytyskuvassa siellä näyttäisi olen o-rengas. Omassa ei kyllä ole, enkä sille keksinyt mitään paikkaakaa.
Hauskinta asiassa on, että  myyjäliikkeessä kokeiltaessa tuo toimi hyvin. :o

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hardin heikko paine
Onko tuossa sellaista pesusysteemiä ja sen venttiili siinä painepuolella ?

Mulla kerran oli se jotenkin jäänyt vuotamaan ja päästi suuren osan tuotosta takaisin pönttöön sen pesusuuttimen kautta. Heivasin koko venttiilin pois ja tulppa tilalle...

Pumpussa joku venttili auki?

Reiskako

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 214
  • Omat maat on armahimmat, Omat metsät mieluisimmat.
Vs: Hardin heikko paine
Siellä pumpussa on sellainen käännettävä vipu joka kierrättää nesteitä takaisin pönttöön jolloin paineita ei mittarille tule. Vipu toiseen asentoon jolloin paine tulee puomistolle.

vakka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Hardin heikko paine
Omassa hardissa myös paineet katosi olemattomiin. Olisiko se jokin itsepuhdistuvan painesuodattimen letku jota kuristamalla paineet korjaantuivat. Nestettä palasi liikaa suoraan säiliöön jostakin syystä.

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Hardin heikko paine
imupuolen sihti tukossa.Siinnä pöntön päällä.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4393
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Hardin heikko paine
imupuolen sihti tukossa.Siinnä pöntön päällä.

Tai sen sihdin kannen tiiviste vuotaa ja päästää ilmaa pumpun imupuolelle. Todella yleinen vika, tosin sen huomaa siitä että pumpun tuottamassa virtauksessa on ilmakuplia.

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3133
Vs: Hardin heikko paine
Omassa oli juuri painesäätimessä oli vikaa kun paineet ei noussut. Avasin ja oli säätö mutikassa kumi osia hajalla.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Hardin heikko paine
Ei pitäisi olla vika ainakaa pumpussa, koska se on testattu ja sieltä tulee juuri oikea tuotto. Sitä paineen säätimen kumimutikkaa itse epäilisin. Voiko se vuotaa kiinni ollessaankin osan nesteestä takaisin säiliöö? Ehjä se on, mut liekö likaisesta vedestä kulunut selvästi karheaksi. Kiinnostaisi tietää kuuluuko siellä olla o-rengas?

kahala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 377
Vs: Hardin heikko paine
Tai sen sihdin kannen tiiviste vuotaa ja päästää ilmaa pumpun imupuolelle. Todella yleinen vika, tosin sen huomaa siitä että pumpun tuottamassa virtauksessa on ilmakuplia.
Tuon kanssa saa usein olla tarkkana. Syksyisin kun hyvin pesee ja glykolit laittaa sisään niin joskus on tuo sihdin kansi jäänyt löyhälle ja kevällä ihmetys kun paineet ei nouse...

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Hardin heikko paine
Siellä pumpussa on sellainen käännettävä vipu joka kierrättää nesteitä takaisin pönttöön jolloin paineita ei mittarille tule. Vipu toiseen asentoon jolloin paine tulee puomistolle.

Ei ole tuo vika koska se on sekoitusventtiili. Toisaalta se ei edes ole pumpussa koska siellä ei ole mitään käännettävää.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Hardin heikko paine
Meillä pistettiin joku kolikko johonkin tukoksi ja kolikkoon pieni reikä niin vika korjaantu. Yritän muistella/kysellä mihin letkuliitokseen se tuli. Muistaakseni kuitenkin siihen painemittarin viereen.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Hardin heikko paine
http://www.hardisprayer.com/images/parts/Parts-Catalog-2010-2-Sections-A-B.pdf  sivu 163 onk tuollainen?
On juuri tuo. Ihmetyttää vaan tuo o-rengas 240936, kun sellaista ei ole. Vai kestääkö se tuossa kumimokkulan 712386 päässä ?
Pitää vielä kai purkaa se venttiili jolla valitaan sekoitus tai ruiskutus asento.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Hardin heikko paine
Meillä pistettiin joku kolikko johonkin tukoksi ja kolikkoon pieni reikä niin vika korjaantu. Yritän muistella/kysellä mihin letkuliitokseen se tuli. Muistaakseni kuitenkin siihen painemittarin viereen.
Siis pumpulta tulevaa paineletkua kuristaminen oli yksi vaihtoehto, mutta ei auta.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Hardin heikko paine
Muistaakseni 600sta Hardista sekoitusventtiilin O-rankaat katosivat ja paine häipy.
Yhtä mahdollinen on pumpun venttiilien hajoaminen.
Ruiskuhuolto Keipeltä ainakin osia saa nopeasti.