Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe asfalttikenttää  (Luettu 13563 kertaa)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
asfalttikenttää
Paljonkohan tulisi suurinpiirtein neliöhinnaksi jos tekee 250 neliötä asfalttikenttää? Tasamaalle, että ei sen takia tartte tehdä suurta massansiirtoa.
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: asfalttikenttää
Ei se maaperän tasaisuus vaan se laatu .... :D

antti-x

  • Vieras
Vs: asfalttikenttää
Ei se maaperän tasaisuus vaan se laatu .... :D

Juurikin näin. Jos siinä on vaikka ikiaikainen tukeva sorapiha niin hinta on vähän eri kuin jos siinä on vaikka suo. Itse asfaltti kympin paikkeilla varmaan neliötä jos vähän pohjia kuitenkin tasivat eivätkä kovin pitkää matkaa joudu liikkumaan. Halvemmalkin voi saada jos ovat sattumalta naapurissa käymässä ja syksyllä on massaa jäljellä liiaksi asti.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: asfalttikenttää
 Mä rupesin justiin tekemään pohjia eli maanvaihtotyötä , kun meinasin laittaa 2 ha pihaa asfaltille. Kustannusarvio n. 300000 euroa.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: asfalttikenttää
Mä rupesin justiin tekemään pohjia eli maanvaihtotyötä , kun meinasin laittaa 2 ha pihaa asfaltille. Kustannusarvio n. 300000 euroa.

Nii juu.. tuet tulee ihan kohta, ne jo melkein polttelee näpeissä!!?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: asfalttikenttää
Paljonkohan tulisi suurinpiirtein neliöhinnaksi jos tekee 250 neliötä asfalttikenttää? Tasamaalle, että ei sen takia tartte tehdä suurta massansiirtoa.
10euroa per neliö. Sihen päälle pinnan kuorinta plus pohjasepeli. Ihanan halpaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: asfalttikenttää
Mä rupesin justiin tekemään pohjia eli maanvaihtotyötä , kun meinasin laittaa 2 ha pihaa asfaltille. Kustannusarvio n. 300000 euroa.
Taidat olla viljanviljelijä.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: asfalttikenttää
Mä rupesin justiin tekemään pohjia eli maanvaihtotyötä , kun meinasin laittaa 2 ha pihaa asfaltille. Kustannusarvio n. 300000 euroa.

 Eikös Vapo kokeillut kuivata turvetta asfalttikentällä? Suunnittelit testata samaa heinällä..?   ::)
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: asfalttikenttää
Mä rupesin justiin tekemään pohjia eli maanvaihtotyötä , kun meinasin laittaa 2 ha pihaa asfaltille. Kustannusarvio n. 300000 euroa.

 Eikös Vapo kokeillut kuivata turvetta asfalttikentällä? Suunnittelit testata samaa heinällä..?   ::)

 Niinpä...kyl se olis helppo karhoittaa ja paalata kun olis tasanen asfaltti alla. Auringossa kuivunut, tumma kenttä kuivais heinän puoli-ilmaiseksi.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: asfalttikenttää
Mä rupesin justiin tekemään pohjia eli maanvaihtotyötä , kun meinasin laittaa 2 ha pihaa asfaltille. Kustannusarvio n. 300000 euroa.

 Eikös Vapo kokeillut kuivata turvetta asfalttikentällä? Suunnittelit testata samaa heinällä..?   ::)

 Niinpä...kyl se olis helppo karhoittaa ja paalata kun olis tasanen asfaltti alla. Auringossa kuivunut, tumma kenttä kuivais heinän puoli-ilmaiseksi.

Eikäs Vapolla ollut vielä aurinkolämpökeräimet siellä laidoilla ja lattialämmitysputket siinä kentässä?

Joo, muistin oikein:
http://www.jenergialehti.fi/index2.php?id=18&articleId=31&type=8

Ei taida olla käytössä tällä hetkellä nuo plassit?

Ylermi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: asfalttikenttää
Pojat, pojat. Tieto se on sekin tieto, ettei kannata enään. Kerran kokeiltu, niin seuraavat eurot voidaan kohdentaa johonkin muuhun "mullistavaan keksintöön"

Jätkä

  • Vieras
Vs: asfalttikenttää
Mä rupesin justiin tekemään pohjia eli maanvaihtotyötä , kun meinasin laittaa 2 ha pihaa asfaltille. Kustannusarvio n. 300000 euroa.

 Eikös Vapo kokeillut kuivata turvetta asfalttikentällä? Suunnittelit testata samaa heinällä..?   ::)

 Niinpä...kyl se olis helppo karhoittaa ja paalata kun olis tasanen asfaltti alla. Auringossa kuivunut, tumma kenttä kuivais heinän puoli-ilmaiseksi.

 Ennemmin musta kaarihalli oikeaan ilmansuuntaan asetettuna ja latokuivurin lämmin ilma imetään ulko ja sisäpuolisen pellityksen välistä. Ei sateet haittaa niin kuin asfaltti kuivatuksessa.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: asfalttikenttää
Ennemmin musta kaarihalli oikeaan ilmansuuntaan asetettuna ja latokuivurin lämmin ilma imetään ulko ja sisäpuolisen pellityksen välistä. Ei sateet haittaa niin kuin asfaltti kuivatuksessa.

Mulla on viljankuivuri tuolla periaateella. ENergiakustannus esim. 100€/25 ha, ellei lasketa lapiomiehen kaurapuuroja.

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: asfalttikenttää
Paljonkohan tulisi suurinpiirtein neliöhinnaksi jos tekee 250 neliötä asfalttikenttää? Tasamaalle, että ei sen takia tartte tehdä suurta massansiirtoa.
10euroa per neliö. Sihen päälle pinnan kuorinta plus pohjasepeli. Ihanan halpaa.

2 kipaletta 6 leveitä 30 pitkiä siiloja vai asfalttikenttää samalla rahalla   :-\
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Red Bull

  • Vieras
Vs: asfalttikenttää
Paljonkohan tulisi suurinpiirtein neliöhinnaksi jos tekee 250 neliötä asfalttikenttää? Tasamaalle, että ei sen takia tartte tehdä suurta massansiirtoa.
10euroa per neliö. Sihen päälle pinnan kuorinta plus pohjasepeli. Ihanan halpaa.

2 kipaletta 6 leveitä 30 pitkiä siiloja vai asfalttikenttää samalla rahalla   :-\


Riippuu käyttötarkoituksesta, asfalttipiha on varmaan kiva, mutta ko kokoluokan laakasiiloista ei ainakaan säilörehuvarastona ole iloa, liian pienet, liian kallista.. Tee paaleihin mokoma nökkönen..  ::) Murskeviljasiilona pätevät kyllä..