Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 25.07.12 - klo:08:41Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 24.07.12 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: arzyboy - 24.07.12 - klo:22:04Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri :o6Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 24.07.12 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: arzyboy - 24.07.12 - klo:22:04Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri :o6
Lainaus käyttäjältä: arzyboy - 24.07.12 - klo:22:04Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde
Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - 25.07.12 - klo:09:43Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 25.07.12 - klo:08:41Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 24.07.12 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: arzyboy - 24.07.12 - klo:22:04Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri :o6Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään. Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 25.07.12 - klo:13:14Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - 25.07.12 - klo:09:43Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 25.07.12 - klo:08:41Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 24.07.12 - klo:22:09Lainaus käyttäjältä: arzyboy - 24.07.12 - klo:22:04Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri :o6Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään. Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan Dtm malleissa ei ota mitään ylikierroksia, jyrkässä alamäessä kun höllää niin max.2350rpm on kierrosluku. Eikä varsinkaan tartte kikkailla jarrulla ja kaasulla yhtä aikaa.
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.
Lainaus käyttäjältä: JD6630 - 25.07.12 - klo:15:05Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään
Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 25.07.12 - klo:19:28Lainaus käyttäjältä: JD6630 - 25.07.12 - klo:15:05Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimäänLauhdutinta kyllä kannattaa kompuralla puhdistaa vaikka olis keppiloota Vähintään keväällä ja syksyllä kerran...
Lainaus käyttäjältä: arzyboy - 24.07.12 - klo:22:04Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla.Minusta aika hyvä kysymys. Eikös tämän uuden tekniikan pitäisi helpottaa ihmisen elämää, mutta tuntuu siltä, että se vaan lisää murheita. Jos vertaa vaikka leikkuupuimuriin, jossa mehuveto mullisti koko vehkeen käytön totaalisesti, ei traktorin lootan teknillistyminen ole oikein onnistunut. Senhän pitäisi nimenomaan olla nyt paljon helpompaa kuin aikaisemmin. Minkä takia minun pitäisi tehdä kaikenlaisia säätöjä ja ohjelmoida vaihteistoa. Vitut, ottakoot Samposta mallia. 3 vaihdetta, kahva eteen, mennään eteenpäin, kahva taakse, mennään taakse. Ei mitään ohjelmointeja tai puhetta, että pitää osata ajaa
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla.
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 25.07.12 - klo:19:33Lainaus käyttäjältä: JoHaRa - 25.07.12 - klo:19:28Lainaus käyttäjältä: JD6630 - 25.07.12 - klo:15:05Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimäänLauhdutinta kyllä kannattaa kompuralla puhdistaa vaikka olis keppiloota Vähintään keväällä ja syksyllä kerran...Mut ei "vähän ennen kahvitaukoa ja vähän jälkeen ja taas"
Aina kun tekniikka lisääntyy niin vikaherkkyys kasvaa ,mutta aina löytyy näitä tolloja jotka haluaa valtavasti tekniikkaa koneeseen ennen kuin ovat tytyväisiä
Nii et t-classikki ois hyvä vai? Vieläkö niitä saa?