Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe miksi  (Luettu 19579 kertaa)

realisti

  • Vieras
Vs: miksi
Ei voi muuta kuin olla tyytyväinen dyna-vt:n. Tosi vähillä murheilla on menty, ja kukaan kuskeistakaan ei ole moittinut.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D

realisti

  • Vieras
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D

Dtm malleissa ei ota mitään ylikierroksia, jyrkässä alamäessä kun höllää niin max.2350rpm on kierrosluku. Eikä varsinkaan tartte kikkailla jarrulla ja kaasulla yhtä aikaa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla. Ei sillä että portaatonta olisin laittamassa piiiitkiiin aikoihin. Kunhan nyt sais edes semmoisen traktorin missä olis enemmän kuin 2-portainen pikavaihde ::)
Alamäet on pahoja varsinkin Dyna-vetelällä kun ottaa ylikierroksia hyvin hyvin helposti...

Eli Tenan loota onkin vain tyyris multipoveri  :o6


Miten niinkin yksinkertaisella vaihteistolla ajaminen voi olla noin vaikeaa... Neliasentoisen moottorijarrutusasetuksen säätäminen pienimmilleen kestää pari sekuntia. Huomaa, että taas annetaan painokkaasti lausuntoja tietämättä asiasta mitään.
Vaikka kuinka säätäis niin ei auta luulis että semmonen nappula olis jo 8000h aikana löytynyt mutta ei... Ja massikka tekee jo pienissäkin nopeuksissa tätä kierrosten nostoa jos vaan on hiukankin alamäkeä ja iso kärry peräs ja hölläät kaasusta... Fendtillä ottaa ylikierroksia vasta kun nopeus menee yli 56km/h tai sitten jos on oikeasti jyrkkä alamäki mutta pakokaasujarrulla niistäkin selviää tai painaa jarrua... Massikassa täytyy keplotella jarrulla ja kaasulla... Mielummin ajoin keppilootasella deutsilla tai sitten aidolla fendtillä enkä pirkkaversiolla  ;)  Uusista Dynä-vituista en tiedä kun en oo ajanut ja toivottavasti ei tarvitsekkaan  ;D

Dtm malleissa ei ota mitään ylikierroksia, jyrkässä alamäessä kun höllää niin max.2350rpm on kierrosluku. Eikä varsinkaan tartte kikkailla jarrulla ja kaasulla yhtä aikaa.
Luojan kiitos  ;D  Ensimmäisiä kertoja kun tuolla dynällä ajelin niin ajattelin että voi ***** kummosia paskoja fendtit mahtaa olla... Mutta käsitys muuttui kun ajoi fendtillä ensimmäisenä päivänä 18h lietettä toimii se moottori ja laatikko niin paljon paremmin yhteen...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: miksi
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27928
  • vastustan
Vs: miksi
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.
liukkaalla jos jarrutat ja tuut paljaalle asfaltille niin kuulemma voi tulla propleemia ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: miksi
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: miksi
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään
Lauhdutinta kyllä kannattaa kompuralla puhdistaa vaikka olis keppiloota :P  Vähintään keväällä ja syksyllä kerran...

JoHaRa

  • Vieras
Vs: miksi
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään
Lauhdutinta kyllä kannattaa kompuralla puhdistaa vaikka olis keppiloota :P  Vähintään keväällä ja syksyllä kerran...

Mut ei "vähän ennen kahvitaukoa ja vähän jälkeen ja taas"  ???

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: miksi
Mikä siinä portaattomassa on että sitä pitää osata ajaa ??? Eikös niissä pitäis olla hienot automatiikat ja säädöt jotka optimoi kulutuksen suhteessa vetotehon tarpeeseen ;) Normaalisti nämä pitää tehdä kovilla askeilla perstuntumalla.
Minusta aika hyvä kysymys. Eikös tämän uuden tekniikan pitäisi helpottaa ihmisen elämää, mutta tuntuu siltä, että se vaan lisää murheita. Jos vertaa vaikka leikkuupuimuriin, jossa mehuveto mullisti koko vehkeen käytön totaalisesti, ei traktorin lootan teknillistyminen ole oikein onnistunut. Senhän pitäisi nimenomaan olla nyt paljon helpompaa kuin aikaisemmin. Minkä takia minun pitäisi tehdä kaikenlaisia säätöjä ja ohjelmoida vaihteistoa. Vitut, ottakoot Samposta mallia. 3 vaihdetta, kahva eteen, mennään eteenpäin, kahva taakse, mennään taakse. Ei mitään ohjelmointeja tai puhetta, että pitää osata ajaa :D
Aina kun tekniikka lisääntyy niin vikaherkkyys kasvaa ,mutta aina löytyy näitä tolloja jotka haluaa valtavasti tekniikkaa koneeseen ennen kuin ovat tytyväisiä ;D
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: miksi
Siis kertoisitteko nyt, että mitä erikoistaitoja se portaattomalla ajaminen vaatii? Jontikassa ei saa tiputtaa nopeutta sillä tikulla, mutta mitä muuta?

Kerran elämässäni oon yhen testilenkin portaattomalla ajanu. Ei se fentti ainakaan vaikeasti ajettavalta vaikuttanut.

Iso lompsa 25% nousevan polttoaineenkulutuksen vuoksi on hyvä ja sitte täytyy olla iso kompura jolla nuolee lauhduttimen puhtaaksi kun vaihteisto alkaa pätkimään
Lauhdutinta kyllä kannattaa kompuralla puhdistaa vaikka olis keppiloota :P  Vähintään keväällä ja syksyllä kerran...

Mut ei "vähän ennen kahvitaukoa ja vähän jälkeen ja taas"  ???
Ei  ;D   

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: miksi
Aina kun tekniikka lisääntyy niin vikaherkkyys kasvaa ,mutta aina löytyy näitä tolloja jotka haluaa valtavasti tekniikkaa koneeseen ennen kuin ovat tytyväisiä ;D
Nii et t-classikki ois hyvä vai? Vieläkö niitä saa? ;D

Kyl mun mielestä tuo jontikka on mukavampi ja varmempi kone kuin 300-sarjalainen masseri.

Hese_

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 382
Vs: miksi
Deereä minäkin kannatan, mutta fendtiä voisin koittaakin. Ei vaan tarjoukset ollu ihan kohillaan niin täsä on pysytty. Sais arkimarketin myyntimiehetkin pidettyä vähän varpasillaan jos ois yks toisen merkin edustajakin talossa.
Moon oikias, soot vääräs.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: miksi
Mitään kokemusta ei directistä ole mutta jos siinä on neljä mekaanista vaihdetta niin ompa hullusti toteutettu jos niitä ei ajaessa saa vaihtumaan :( :(    Siinä voimansiirron hyötysuhteessa on ehkä onnistuttukin :)
  Ei oikein houkuta hieno tekniikka. Kyllä koneessa saisi olla vain perinteinen kunnollinen vaihdelaatikko ja niin paljon voimaa ettei joka hetki tarvitse vaihteita vaihdella.   :( :(   

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12558
  • Virolaista kiitos!
Vs: miksi
Nii et t-classikki ois hyvä vai? Vieläkö niitä saa? ;D

En tiedä. Vuosi sitten keväällä oli tarjous tuollaisesta pöydällä ja siihen se sitten jäi...
Ainoa pointti tuossa T-sarjalaisen hommaamisessa olisi ollut tuo classic ominaisuus, mutta kun ei tarvetta kuusi mukiselle oikein ole, niin en sitten jaksanut innostua.