Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Case 4230 sähköt  (Luettu 10748 kertaa)

Jyvänmonistaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
  • Länsi-Siperian tähkän viruttajat
Case 4230 sähköt
Kävi henkisesti väsyttämään melko lahjakkaasti tuon laitoksen pelleily. Onko tullu vastaan sellaista hauskaa vikaa, että startatessa häviää virrat? Mittaristo pimeänä pois lukien kaukovalojen merkkivaloa. Seuraavanlaista on käyty läpi: uusi ladattu akku laitettu (vanha oli muutenki vaihdon paikalla), uudet akunkengät vaihdettu, virtalukko tarkastettu ( purettu ja puhdistettu), yleismittaria käytetty, rintapellin läpivientiliittimet tarkastettu ja huollettu, tarkastettu ja testattu rintapellissä oleva "automaattisulake" tms. mokkula , mihin tulee virtakaapelit, muutoinki maadoitukset tarkastettu, eikä koneessa ole päävirtakytkintä. Et mikä p****le tuota oikeen vaivaa? Multa loppuu ideat kesken.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Case 4230 sähköt
Jos startti jumittaa. Tai sitten akun maakaapeli on kumminkin poikki  ???

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Case 4230 sähköt
Pyöriikö käynnistin siitä käynnistimen perästä startatessa??

Viimeksi muokattu: 15.07.12 - klo:19:59 kirjoittanut bouli

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Case 4230 sähköt
Maadoita akku REILUILLA ja varmasti toimivilla käynnistyskaapeleilla runkoon, jos ei toimi, sama toimenpide plussapuolelta virransyötöllä startille solenoidin nokkaan. Tuolla voit testata nykyisten kaapeleiden toimivuuden.

Äkkiä vaikuttaisi maadoitusongelmalle, voi toki olla myös virrasyötössä, mutta tuo maadoitus yleisempi.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Case 4230 sähköt
Maadoita akku REILUILLA ja varmasti toimivilla käynnistyskaapeleilla runkoon, jos ei toimi, sama toimenpide plussapuolelta virransyötöllä startille solenoidin nokkaan. Tuolla voit testata nykyisten kaapeleiden toimivuuden.

Äkkiä vaikuttaisi maadoitusongelmalle, voi toki olla myös virrasyötössä, mutta tuo maadoitus yleisempi.

Kopin maadoitus runkoon kannattaa varmaan myös tarkastaa.

Jyvänmonistaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
  • Länsi-Siperian tähkän viruttajat
Vs: Case 4230 sähköt
Kopin maadoitusta koitin vilkuilla ja se vaikutti varsin ehjältä ja napakasti oli vielä kiinnikin. Maadoitukselta se vähän haiskahtais, mutta kun ei keksi missä vika. Pitää kokeilla niitä käynnistinkaapeleita, jos se sillä löytys. Yleismittari näytti melko pientä hävikkii välillä, mut eihän sitä koskaa tiiä. Tarkennan vielä tuota aloitusta, et virta-avaimen ku kääntää 1 asentoon, ni sillon on virrat kadonneet. Radio toimii 0-asennossa, muttei 1- asennossa. Senki kokeilin, et virta kulkee ainaki jotain reittiä. Voisko releet jostain syystä pelleillä, jos se ei siin maadoituksessa oo?

Nii ja kiitos tähän astisista vinkeistä.  :)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Case 4230 sähköt
Tommonen 4000 sarajalainen on joskus ollut -  välillä meni sähköt, rautalangalla laitoin käyntiin sähköt palas ajan kanssa. – ei startannut eikä valot ym toiminut, startin napoihin virta kuitenkin tuli.

Yhden kerran kun oli aikaa ja tämä tilapäinen vika uusiintui etsin vikaa en löytänyt, kun kävin kaffeella vika oli korjaantunut itsestään – laitoin  kiertoon.

Jälkeen päin olen kuulut korjauksen tehtävän ohittamalla tuo automaattisulake ”mokkula” –tiedä häntä sitten.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

realisti

  • Vieras
Vs: Case 4230 sähköt
Aikanaan 4240 kanssa temppuili koko 4 vuotta mitä oli meillä (300-2200h). Välillä kaikki sähköt oli hukassa, toisinaan vain mittaristo oli mykkä. Pikavaihde meni ennen kiertoon laittoa niin sekaisin että vaihteli ihan milloin sattui.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Case 4230 sähköt
Kopin maadoitusta koitin vilkuilla ja se vaikutti varsin ehjältä ja napakasti oli vielä kiinnikin. Maadoitukselta se vähän haiskahtais, mutta kun ei keksi missä vika. Pitää kokeilla niitä käynnistinkaapeleita, jos se sillä löytys. Yleismittari näytti melko pientä hävikkii välillä, mut eihän sitä koskaa tiiä. Tarkennan vielä tuota aloitusta, et virta-avaimen ku kääntää 1 asentoon, ni sillon on virrat kadonneet. Radio toimii 0-asennossa, muttei 1- asennossa. Senki kokeilin, et virta kulkee ainaki jotain reittiä. Voisko releet jostain syystä pelleillä, jos se ei siin maadoituksessa oo?

Nii ja kiitos tähän astisista vinkeistä.  :)

No onhan tuo helppo testata, mittaa vaikka sen radion kuoren ja akun miinusnavan välinen jännite kun vika on päällä. Jos se on 12V, niin vika on maadoituspuolella. Jos se on nollassa, niin vika on plussapuolella. Siitä sitten haarukoimaan tarkemmin.

Mika

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9770
Vs: Case 4230 sähköt
joskus oli 4240 ja muutaman kerran jouduin starttaamaan startinperästä  >:( Vikakin siihen oli yksinkertainen ... joku näpelö oli istuskellut kopissa ja laittanut ulosoton päälle. Ei lähde ulosottopäällä startista käyntiin   8) Ei toki liity tähän , mutta joskus vika onkin turvatoimi  ;)

haksu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Case 4230 sähköt
845 on sama peruskone, siinä oli laturilta lähtevä johtosarja niputettu ruiskutusputkiin kiinni ja johdot hankautunut puhki, seurauksena kytki virtoja itsestään päälle, tyhjensi akkua, ja poltti digimittarin. Onneksi ei palanut kokonaan. 

himpula

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Case 4230 sähköt
Kuullostaa siltä, että kopin ja moottoritilan väliseinän sähköliittimet eivät yhdistä. Johtoja moottoritilan puolella heiluttamalla voi lähteä käyntiin. Siten voi saada selville myö syyllisen johdon/liittimen, jota kannattaa vähän kiristää, ettei tarvitse joka kerta aukoa konepeltiä. Sekään ei varmaan enää käsin aukea.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65449
Vs: Case 4230 sähköt
lähtee pelti auki mutta pakaria ei saa etes lekalla pois!      kiva käsitellä kuumana kun ... jos ek. pirun pitkällä kätellä!

jartsa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
Vs: Case 4230 sähköt
Kävi henkisesti väsyttämään melko lahjakkaasti tuon laitoksen pelleily. Onko tullu vastaan sellaista hauskaa vikaa, että startatessa häviää virrat? Mittaristo pimeänä pois lukien kaukovalojen merkkivaloa. Seuraavanlaista on käyty läpi: uusi ladattu akku laitettu (vanha oli muutenki vaihdon paikalla), uudet akunkengät vaihdettu, virtalukko tarkastettu ( purettu ja puhdistettu), yleismittaria käytetty, rintapellin läpivientiliittimet tarkastettu ja huollettu, tarkastettu ja testattu rintapellissä oleva "automaattisulake" tms. mokkula , mihin tulee virtakaapelit, muutoinki maadoitukset tarkastettu, eikä koneessa ole päävirtakytkintä. Et mikä p****le tuota oikeen vaivaa? Multa loppuu ideat kesken.  mulla teki vähän samaa kun oli mittaristolta tuleva ohut maajohto lähtenyt irti akusta eli akulta pitäis löytyä sellainen ohut mustajohto joka-napaan kiinni

Lehtolaanen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3
Vs: Case 4230 sähköt
Katsoppa virtajohtojen hytin läpiviennit. Muistaakseni kun aukasee konepellin päältä luukun niin näkyy läpivienti hytinläpi, noin puolenkymmenta eriväristä läpivientipalikkaa (legoa) päällikkäin. Olikohan alimmainen punanen palikka johon menee vähän muita vahvempi johto, aika ahdas paikka kun siinäpinossa kaikki läpiviennit. Abikoliittimellä molemminpuolin palikkaa läpivienti. Minulla oli sulanu se jä just tuommoset oli oireet. Joutu ostaan koko palikkapinon vaikka tarvi vain sen yhden ja sika kallis. voihan sen toki "kötöstää" halvemminkin. Toivottavasti tästä apua.