Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivuri maatilakäyttöön.  (Luettu 206557 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Onkohan tosta Fiatista mihinkään?

On siellä kopissa ainakin keppejä tarpeeksi  ;D Pitää opettaa mustekala kaivamaan, on lonkero joka vivulle.

Hieno peli. Mä ostaisin jos olisi naapurissa. Jos se on jo 38 vuotta osannut kaivaa niin miksei osaisi edelleen.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Onkohan tosta Fiatista mihinkään?

On siellä kopissa ainakin keppejä tarpeeksi  ;D Pitää opettaa mustekala kaivamaan, on lonkero joka vivulle.

Hieno peli. Mä ostaisin jos olisi naapurissa. Jos se on jo 38 vuotta osannut kaivaa niin miksei osaisi edelleen.

--niin,eikös tuo ole .SIMIT eikä fiat...mutta tosiaankin,voi mennä tiukassa paikassa kepit sekaisin....

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Ollaan suunniteltu yhteistä konetta yhden emo/lypsytilallisen kanssa, heillä kaivuri tulisi lähinnä lannan kuormaukseen jota on riittämiin(myös peltojen kunnostusta). Doosanin 140 ollut kiikarissa kun lähellä sellainen myynnissä on.

Minkalaisia kauhoja ootte käyttäneet lannankuormaukseen kaivurissa? ja miten päin kauha on paras olla? perinteisisti vai toisin päin.

Suunniteltiin jo hieman talikkoa kaivuriin jolla kuormataan kuivikepatja suoraan pihatosta ja aumalla levitellään rehua. Varastosta löytyisi 30 mm paksut kulutuslevystä poltetut piikit, tyvestä muistaakseni 150 mm ja kärjestä terävä. Lienee riittävän jämäkät?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.

Minkalaisia kauhoja ootte käyttäneet lannankuormaukseen kaivurissa? ja miten päin kauha on paras olla? perinteisisti vai toisin päin.

--mulla on yhtenä kauhana kiinteä 'luiskakauha'.Sitä on käytetty molemmin päin,enkl.pikakiinnike sallii kääntämisen.Pistokauhan hyvä puoli on että ulottuvuus parempi ja peruskone pysyy puhtaampana varsinkin patterikuormauksessa.Vähän outohan se on alkuun kun yksi liike toimii eri päin kuin normaalisti

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52027
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.

Minkalaisia kauhoja ootte käyttäneet lannankuormaukseen kaivurissa? ja miten päin kauha on paras olla? perinteisisti vai toisin päin.

--mulla on yhtenä kauhana kiinteä 'luiskakauha'.Sitä on käytetty molemmin päin,enkl.pikakiinnike sallii kääntämisen.Pistokauhan hyvä puoli on että ulottuvuus parempi ja peruskone pysyy puhtaampana varsinkin patterikuormauksessa.Vähän outohan se on alkuun kun yksi liike toimii eri päin kuin normaalisti
Iso luiskakauha.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.

Minkalaisia kauhoja ootte käyttäneet lannankuormaukseen kaivurissa? ja miten päin kauha on paras olla? perinteisisti vai toisin päin.

--mulla on yhtenä kauhana kiinteä 'luiskakauha'.Sitä on käytetty molemmin päin,enkl.pikakiinnike sallii kääntämisen.Pistokauhan hyvä puoli on että ulottuvuus parempi ja peruskone pysyy puhtaampana varsinkin patterikuormauksessa.Vähän outohan se on alkuun kun yksi liike toimii eri päin kuin normaalisti
Iso luiskakauha.
Isolla luiskakauhalla olen kuormaukset hoitanut minäkin.  Pattereita kuormasin aluksi niin että kauha oli toisin päin, painopiste meni sen verran kauas että liikkeet hidastuivat ja kuormaus olisi voinut tapahtua nopeamminkin.  Kyllä se "oikeinpäin" on siitä lähtien melkein aina ollut :)
   NTP on melko suomalainen pikakiinnike, muualla on aika paljon juuri noita joihin saa kauhan molemmin päin. Minusta NTP on ihan TYPERÄ :( :(   Ainoa etu on että kauhoja on saatavilla hyvin, monimutkainen kuluva rakenne ja suuri määrä ylimääräistä painoa verrattuna S6 kiinnitykseen.  Pari vuotta sitten hankin pyöräalustaiseen åkermaniinkin hydraulisen ntp10:n tilalle s6:sen :)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.

Minkalaisia kauhoja ootte käyttäneet lannankuormaukseen kaivurissa? ja miten päin kauha on paras olla? perinteisisti vai toisin päin.

Sellanen iso turpeen lastaukseen käytettävä toisinpäin oleva kauha oli 20tn koneessa, tilaavuutta oli liki 5kuutioo. Ei kestäny aivan täysiä kauhoja ottaa ;D Tässä kauhassa oli siis liikkuva pohja joka näytti helpottavan aikalailla lastausta.

Pienemmässä 14tn koneessa oli sitten ihan tavallinen luiskakauha. Tää oli paljon hitaampi, muttei mahdottoman hidas sekään.

Eli tollaselle doosanille kyllä riittää ihan tavan luiska, käännetyllä käy varmana kevyeksi.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.

Minkalaisia kauhoja ootte käyttäneet lannankuormaukseen kaivurissa? ja miten päin kauha on paras olla? perinteisisti vai toisin päin.

--mulla on yhtenä kauhana kiinteä 'luiskakauha'.Sitä on käytetty molemmin päin,enkl.pikakiinnike sallii kääntämisen.Pistokauhan hyvä puoli on että ulottuvuus parempi ja peruskone pysyy puhtaampana varsinkin patterikuormauksessa.Vähän outohan se on alkuun kun yksi liike toimii eri päin kuin normaalisti
Iso luiskakauha.
Isolla luiskakauhalla olen kuormaukset hoitanut minäkin.  Pattereita kuormasin aluksi niin että kauha oli toisin päin, painopiste meni sen verran kauas että liikkeet hidastuivat ja kuormaus olisi voinut tapahtua nopeamminkin.  Kyllä se "oikeinpäin" on siitä lähtien melkein aina ollut :)
   NTP on melko suomalainen pikakiinnike, muualla on aika paljon juuri noita joihin saa kauhan molemmin päin. Minusta NTP on ihan TYPERÄ :( :(   Ainoa etu on että kauhoja on saatavilla hyvin, monimutkainen kuluva rakenne ja suuri määrä ylimääräistä painoa verrattuna S6 kiinnitykseen.  Pari vuotta sitten hankin pyöräalustaiseen åkermaniinkin hydraulisen ntp10:n tilalle s6:sen :)
Niin S-kiinnike niin saa kauhan oikein ja väärinpäin ja isohkon etukuormaajan kauhan kun siihen laittaa ja hiukan soveltaa niin siitä saa varmaankin ihan pätevän... Rototilttiä ei varmaan kannata hankkia erikseen tuohon käyttöön jollei sitä koneessa jo ole sillä kun saa sitten jo miten päin vaan...

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Mä päädyin kuitenkin tohon traktorialustaiseen. telakoneelle olis pitänyt tehdä "panssariura" tontin ympäri ettei mene asvaltit pyykkilaudaks... Ja sillä etukuormaimella on enemmän käyttöö kuin kaivurilla. Nostaa 4 tonnia niin soran ja paskankuormauskin sujuu ihan mukavasti (1,4kuution Gjerstadin kauha). Siihen on tullu jotain 1000 tuntia vuodessa mittariin. Apevaunun lastauksessakaan ei tarvi leikkuria kun in sitä voimaa.

realisti

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
http://www.ojalamachine.com/index.php?page=hae&ilmoitus_id=44502

Käväsin demottamassa tuon. Taitaa tulla kaivurin vaihto suuremmaksi jos välirahat kohtaa, saas nähdä.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
http://www.ojalamachine.com/index.php?page=hae&ilmoitus_id=44502

Käväsin demottamassa tuon. Taitaa tulla kaivurin vaihto suuremmaksi jos välirahat kohtaa, saas nähdä.

Ei passa paljon ajella. Ketjut loppu, noin 6000€ + alv.

realisti

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
No ei ne kyllä mun silmillä huonot olleet, mitä huonoa sinä niissä näet?

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
No ei ne kyllä mun silmillä huonot olleet, mitä huonoa sinä niissä näet?

Kokemusta on että kun nokkapyörä on jo noin ulkona ja holkissa kulumaa ja rattaan muoto ei ole uuden holkin muotoinen, niin holkkien puhkeaminen tai tappien katkeaminen voi olla tuhannen tunnin sisällä. Kuvat ovat kaikki vinosta otettu mikä kielii tarkoituksellisuudesta, mutta niin huonoja että voin olla väärässä. Moommalaiset huijaa aina kaivurikaupassa, siksi varoittelen toista moista sori. Toivottavasti olen kaikin puolin väärässä minäite...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Moommalaiset huijaa aina kaivurikaupassa
;D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
No ei ne kyllä mun silmillä huonot olleet, mitä huonoa sinä niissä näet?

Kokemusta on että kun nokkapyörä on jo noin ulkona ja holkissa kulumaa ja rattaan muoto ei ole uuden holkin muotoinen, niin holkkien puhkeaminen tai tappien katkeaminen voi olla tuhannen tunnin sisällä. Kuvat ovat kaikki vinosta otettu mikä kielii tarkoituksellisuudesta, mutta niin huonoja että voin olla väärässä. Moommalaiset huijaa aina kaivurikaupassa, siksi varoittelen toista moista sori. Toivottavasti olen kaikin puolin väärässä minäite...
http://www.konetori.com/masiina/kuvasivu.php?kuva=http://www.konetori.com/ilmoitus_kuvat/20120627225833316.jpg   Ei nuo minunkaan silmään uusilta näytä.   Ajaahan noilla vielä mutta remppa on tulossa.   Ei se remontti nyt kuitenkaan kuutta tonnia maksa :-\