Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivuri maatilakäyttöön.  (Luettu 204811 kertaa)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Motoo ollaan tossa katteltu kollegan kanssa kimppaan, mutta ei olla lopullista päätöstä saatu aikaiseksi. Lähinnä sellaista lähtötietojen keruuta ja renkaiden potkimista harrastettu. Kyllähän noi hankinnat on aina onnistuneita. Eniten yleensä harmittaa, että miksei ostettu aiemmin...
Just onhan sähköinen hydrauliikan ojaus kaikkine boxseineen hyvin hallussa? Niin ja tietenkin muukin hydrauliikan tuntemus erinomaisella tasolla. Tietenkin myös hyvä hitsaustaito on erittäin tärkeää. Siis onhan nämä asiat hyvinhallussa? Muutoin ÄLKÄÄ HERRANTÄHDEN SEKAANTUKO VANHAAN MOTOON!!! on meinaan sitte semmoisia vehkeitä vanhoina että :'( :'( :'( :'( :'( >:( >:( >:( >:( Kaivuri on hyvin yksinkertainen laite motoon verrattuna.

Toi on vähän suhteellista että mikä on sit vanha moto?
Mulla ei ollu yhtään mitään kokemusta kun lähin tohon leikkiin eikä nyt välttämättä oo mitään suurempaa tajua vieläkään mut ei mun oo tarvinnu tapella sähköjen tai hydrauliikan kanssa. Tosin vcu on nosturin ohjauksessa viel todella varma ja epec mittalaitteena myös simppeli ja varma.
Niin no juu eihänne kaikki renaa kauheesti. Mutta jos kohdalle osuu oikein sysi paska niin kyllä on itkussa pitelemistä.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Motoo ollaan tossa katteltu kollegan kanssa kimppaan, mutta ei olla lopullista päätöstä saatu aikaiseksi. Lähinnä sellaista lähtötietojen keruuta ja renkaiden potkimista harrastettu. Kyllähän noi hankinnat on aina onnistuneita. Eniten yleensä harmittaa, että miksei ostettu aiemmin...
Just onhan sähköinen hydrauliikan ojaus kaikkine boxseineen hyvin hallussa? Niin ja tietenkin muukin hydrauliikan tuntemus erinomaisella tasolla. Tietenkin myös hyvä hitsaustaito on erittäin tärkeää. Siis onhan nämä asiat hyvinhallussa? Muutoin ÄLKÄÄ HERRANTÄHDEN SEKAANTUKO VANHAAN MOTOON!!! on meinaan sitte semmoisia vehkeitä vanhoina että :'( :'( :'( :'( :'( >:( >:( >:( >:( Kaivuri on hyvin yksinkertainen laite motoon verrattuna.

Toi on vähän suhteellista että mikä on sit vanha moto?
Mulla ei ollu yhtään mitään kokemusta kun lähin tohon leikkiin eikä nyt välttämättä oo mitään suurempaa tajua vieläkään mut ei mun oo tarvinnu tapella sähköjen tai hydrauliikan kanssa. Tosin vcu on nosturin ohjauksessa viel todella varma ja epec mittalaitteena myös simppeli ja varma.
Niin no juu eihänne kaikki renaa kauheesti. Mutta jos kohdalle osuu oikein sysi paska niin kyllä on itkussa pitelemistä.

Ne on yleensä ne kiertopalkinnot mitkä seisoo sen 11kk siellä navetan nurkalla ajamatta niin varmasti renaa kaikki paikat.
Mulle kone tuli suoraan ajosta ja oli viimisen vuoden aikana laitettu uutta palikkaa yli puolesta koneen arvosta.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Motoo ollaan tossa katteltu kollegan kanssa kimppaan, mutta ei olla lopullista päätöstä saatu aikaiseksi. Lähinnä sellaista lähtötietojen keruuta ja renkaiden potkimista harrastettu. Kyllähän noi hankinnat on aina onnistuneita. Eniten yleensä harmittaa, että miksei ostettu aiemmin...
Just onhan sähköinen hydrauliikan ojaus kaikkine boxseineen hyvin hallussa? Niin ja tietenkin muukin hydrauliikan tuntemus erinomaisella tasolla. Tietenkin myös hyvä hitsaustaito on erittäin tärkeää. Siis onhan nämä asiat hyvinhallussa? Muutoin ÄLKÄÄ HERRANTÄHDEN SEKAANTUKO VANHAAN MOTOON!!! on meinaan sitte semmoisia vehkeitä vanhoina että :'( :'( :'( :'( :'( >:( >:( >:( >:( Kaivuri on hyvin yksinkertainen laite motoon verrattuna.

Toi on vähän suhteellista että mikä on sit vanha moto?
Mulla ei ollu yhtään mitään kokemusta kun lähin tohon leikkiin eikä nyt välttämättä oo mitään suurempaa tajua vieläkään mut ei mun oo tarvinnu tapella sähköjen tai hydrauliikan kanssa. Tosin vcu on nosturin ohjauksessa viel todella varma ja epec mittalaitteena myös simppeli ja varma.
Niin no juu eihänne kaikki renaa kauheesti. Mutta jos kohdalle osuu oikein sysi paska niin kyllä on itkussa pitelemistä.

Ne on yleensä ne kiertopalkinnot mitkä seisoo sen 11kk siellä navetan nurkalla ajamatta niin varmasti renaa kaikki paikat.
Mulle kone tuli suoraan ajosta ja oli viimisen vuoden aikana laitettu uutta palikkaa yli puolesta koneen arvosta.
Niin siinä hiukan tarvis tietää mitä on ostamassa. Mutta sitten kun tommoseen joku häikkä tulee, niin on aika pihalla jos em mainitsemiani taitoja omaa.  Omistanu en ole koskaan motoa. Mutta olen aikoinaan ajellu TJ870 ja valmet 911/6 aikalailla oli tyhmä olo alkuun kun masiinat pimeni millon mistäkin. Tokihan siihen sitte hiukan oppii aikanaan. Sitten semmonen tositärkeä asia kaikille motojen kanssa touhuaville, ja varsinkin aloittelijoille! ÄLKÄÄ KOSKAAN MENKÖ RONKKIIN MITÄÄN SINNE HAKKUUPÄÄHÄN KUN KONE ON KÄYNNISSÄ!!! Meinaan hengenlähtö on sitte lähellä! Ammattilaisten tämä pitäis tietää mutta silti niitä onnettomuuksia sattuu :'( Noissa vempaimissa on niitä turva kytkimiä mutta tahtovat ohittua koneen vanhetessa. Mutta onnea matkaan vaan kaikille moton ostajille. Hienoa hommaa ihan jos on silmää siihen.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Logman 801. Se on kuulema isäntälinjan kones.
Kattelin kaivuritarjonnan. Nettikoneesta hävinnyt puolet koneista? Paljon ajettuja, vanhoja ja ylihintaisia.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Logman 801. Se on kuulema isäntälinjan kones.
Kattelin kaivuritarjonnan. Nettikoneesta hävinnyt puolet koneista? Paljon ajettuja, vanhoja ja ylihintaisia.
Juu semmosiahan neet tahtoo olla. Ei kaivuri silti ole isoillakaan tunneilla välttämättä loppu. Jos vain on viittitty huoltaa. Eihän tuo nyt tietysti pelkällä huollolla uutena pysy. Mutta jos on vaikka edes ketjut ja rattaat ja alusta yleensäkin uusittu. Seon jo paljon tietysti siellä muutakin kuluvaa on pumppua ja muuta semmosta. Sitte mitäsillä on hääräilty vaikuttaa pirusti. Voi vähänajettukin olla jo saanu selkäänsä aikalailla. Kun taas jostain kelvemmästä hommasta esim 15000h jurnutettu voi olla vielä hitsaamaton ja muutenkin ryhdissään. Mutta tahtoohan noissa olla jotain pientä. Mullakin olis käännön jarru remontti edessä pitää aika huonosti :-[ Sitte tarvis vaihtaa muutama esiohjauksen letku kun hytinalla on aistittavissa joku tippa sillointällöin. Käännön hammaskehä on kanssa kulunu mutta kaitse vielä menee, ku eihän tolla ole vielä kaivettu ku 13500h
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

mah

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Kaivuriukkopoloilla on sellaiset taksat, että taloudellisesti ei mitenkään pysty perustelemaan itselle kaivurin hankintaa.  :'( Ainut olisi, jos ihan harrastukseen kaivuttimen hankkisi, silloin ei tarvitsisi olla taloudellinen hankinta. :-X

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Kaivuriukkopoloilla on sellaiset taksat, että taloudellisesti ei mitenkään pysty perustelemaan itselle kaivurin hankintaa.  :'( Ainut olisi, jos ihan harrastukseen kaivuttimen hankkisi, silloin ei tarvitsisi olla taloudellinen hankinta. :-X
Semmosena harrastus välineenähän se pitää ainakin osin ottaa kun tommosen maatalouteen hankkii. Kyllä se silti on pikkuhiljaa hintansa tienannu ja kulunsa. Hiukan on palkkaakin jääny.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Motoo ollaan tossa katteltu kollegan kanssa kimppaan, mutta ei olla lopullista päätöstä saatu aikaiseksi. Lähinnä sellaista lähtötietojen keruuta ja renkaiden potkimista harrastettu. Kyllähän noi hankinnat on aina onnistuneita. Eniten yleensä harmittaa, että miksei ostettu aiemmin...
Just onhan sähköinen hydrauliikan ojaus kaikkine boxseineen hyvin hallussa? Niin ja tietenkin muukin hydrauliikan tuntemus erinomaisella tasolla. Tietenkin myös hyvä hitsaustaito on erittäin tärkeää. Siis onhan nämä asiat hyvinhallussa? Muutoin ÄLKÄÄ HERRANTÄHDEN SEKAANTUKO VANHAAN MOTOON!!! on meinaan sitte semmoisia vehkeitä vanhoina että :'( :'( :'( :'( :'( >:( >:( >:( >:( Kaivuri on hyvin yksinkertainen laite motoon verrattuna.

Toi on vähän suhteellista että mikä on sit vanha moto?
Mulla ei ollu yhtään mitään kokemusta kun lähin tohon leikkiin eikä nyt välttämättä oo mitään suurempaa tajua vieläkään mut ei mun oo tarvinnu tapella sähköjen tai hydrauliikan kanssa. Tosin vcu on nosturin ohjauksessa viel todella varma ja epec mittalaitteena myös simppeli ja varma.
Niin no juu eihänne kaikki renaa kauheesti. Mutta jos kohdalle osuu oikein sysi paska niin kyllä on itkussa pitelemistä.

Ne on yleensä ne kiertopalkinnot mitkä seisoo sen 11kk siellä navetan nurkalla ajamatta niin varmasti renaa kaikki paikat.
Mulle kone tuli suoraan ajosta ja oli viimisen vuoden aikana laitettu uutta palikkaa yli puolesta koneen arvosta.
Niin siinä hiukan tarvis tietää mitä on ostamassa. Mutta sitten kun tommoseen joku häikkä tulee, niin on aika pihalla jos em mainitsemiani taitoja omaa.  Omistanu en ole koskaan motoa. Mutta olen aikoinaan ajellu TJ870 ja valmet 911/6 aikalailla oli tyhmä olo alkuun kun masiinat pimeni millon mistäkin. Tokihan siihen sitte hiukan oppii aikanaan. Sitten semmonen tositärkeä asia kaikille motojen kanssa touhuaville, ja varsinkin aloittelijoille! ÄLKÄÄ KOSKAAN MENKÖ RONKKIIN MITÄÄN SINNE HAKKUUPÄÄHÄN KUN KONE ON KÄYNNISSÄ!!! Meinaan hengenlähtö on sitte lähellä! Ammattilaisten tämä pitäis tietää mutta silti niitä onnettomuuksia sattuu :'( Noissa vempaimissa on niitä turva kytkimiä mutta tahtovat ohittua koneen vanhetessa. Mutta onnea matkaan vaan kaikille moton ostajille. Hienoa hommaa ihan jos on silmää siihen.

Joo näähän on ihan perusasioita mut aika usein kyl näkee et ketjuki vaihdetaan koneen käydessä...
Kyllä mulla ny jotain perustaa on alkanu mettäkoneista kerääntyy ja onneks on myös saanu luotua aika hyvät verkostot minkä kautta kyllä löytyy apu usein jo puhelimessakin.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Onhanne ne perusasiota mutta silti näkee kun sitä kouraa ronkitaan vaikka mylly käy. Tämä on vaan semmonen juttu että tiedä tapauksen kun elontie on sinne kouraan päättynyt. Kyseessä oli vielä henkilö mikä oli ikänsä koneidenkanssa touhunnu, ja rakentanut käytännössä tuonkin koneen  uudestaan itse palaneesta. Eli ei tietoa ja osaamista eikä kokemusta puuttunut. Onhan noita muitakin sattunut mutta tuo oli hiukan tutumpi kaveri. Tästäsyystä muistutan aina kun joku motosta haaveilee että sinne ei mennä sormeileen jos kone käy. Varsinkin kokematon ei välttämättä tätä huomaa niin muistutan siksi.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!