Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivuri maatilakäyttöön.  (Luettu 206660 kertaa)

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Jos ei metsään tai suolle tarvitse mennä niin pyöräalustainen voisi olla hyvä vaihtoehto eikä tarvitse lavettiakaan. Nettikoneessa esim. http://www.nettikone.com/fiat-hitachi/130w/1073399

Noilla pyöräalustaisilla kaivetaan sitten ojat vaan tieltä päin. Uskomattoman surkeita liikkumaan. Pellolle ei käytännös mitään asiaa.

Ennemmin se luha sitten jos pakko on joku muu kuin telakone saada!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Jos ei metsään tai suolle tarvitse mennä niin pyöräalustainen voisi olla hyvä vaihtoehto eikä tarvitse lavettiakaan. Nettikoneessa esim. http://www.nettikone.com/fiat-hitachi/130w/1073399

Noilla pyöräalustaisilla kaivetaan sitten ojat vaan tieltä päin. Uskomattoman surkeita liikkumaan. Pellolle ei käytännös mitään asiaa.

Ennemmin se luha sitten jos pakko on joku muu kuin telakone saada!
Noin se on. Kuivalla kelillä vauhdilla kasan viereen, siitä lastaten ja lähimpään liittymään asti puomilla autellen pois :(
No juu. Ohan se telavärkki kova sana pahaa maailmaa vastaan, vähän ku *****. Ilmeisesti arvoisalla idioottiraadilla ei ole muuta kun telakoneita, sitä tässä koitin tilastoida. ;D Skännän kylällä häärii 3-5 urakoitsijaa joten tonkimen ostamisen saa unohtaa. ;D
Minä olen opetellut kaivamisen vaahtosammuttimen kokoisena juurikin lusikkahaarukalla. 7 Åkerin ostin ensimmäiseksi koneekseni ja vähän myöhemmin toisen samanlaisen pyöräalustaisena. Tuo pyöräalustainen on vieläkin mutta jos saan siitä jonkin isomman osan myytyä niin sitten puran lopunkin :)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5920
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Jos ei metsään tai suolle tarvitse mennä niin pyöräalustainen voisi olla hyvä vaihtoehto eikä tarvitse lavettiakaan. Nettikoneessa esim. http://www.nettikone.com/fiat-hitachi/130w/1073399

Noilla pyöräalustaisilla kaivetaan sitten ojat vaan tieltä päin. Uskomattoman surkeita liikkumaan. Pellolle ei käytännös mitään asiaa.

Ennemmin se luha sitten jos pakko on joku muu kuin telakone saada!
Noin se on. Kuivalla kelillä vauhdilla kasan viereen, siitä lastaten ja lähimpään liittymään asti puomilla autellen pois :(

Joo, ja jos on vähänkin tottunet telakoneen vakauteen niin tuntuu että tuollainen pyöräalustainen kaatuu ihan just.

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Noilla pyöräalustaisilla kaivetaan sitten ojat vaan tieltä päin. Uskomattoman surkeita liikkumaan. Pellolle ei käytännös mitään asiaa.

Ennemmin se luha sitten jos pakko on joku muu kuin telakone saada!

No ei siellä pellolla varmaan traktorikaan sitten pinnalla pysy. Telakone on toki paras. Mutta ei helvetissä mitään luhaa ainakaan

Miks Vesa myy ja te ette?

vti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Juu,ensin oli luha,sitten 22tn telakone ja nyt 14 tela. Nykyinen kompromissi edellisistä.Luha pitää olla kovassa työiskussa että jaksaa kuormata ja kaivaa,ei voi olla kovin loppu.22tn kone oli riski,kannot ja kivet lähti kakistelematta,hyvä kuormata korkeita kärryja mutta pieniin ojankaivuisiin ei viittiny lavettia kutsua.14tn konetta voi siirrellä traktorilavetilla,kuormatessa kärrynpaikka vähän tarkempi,kaikin puolin vähän pieni mutta ehdottomasti monipuolisin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12254
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Täällä neuvotaan ottaan ammattimiehen kaivamaan itten sijaan. Mistä näitä ammttimiehiä tulee??

Kaikki mun tuntemat hyvät kaivajat ei oo kouluja käyny itte kaivamiseen, vaan kaikki on ihan kaivamalla opetellu :o

Ps. Mun renki pesee jo aika ison osan kaivajia taidoillaan ja olen sentään aika montaa kaivajaa kattellu ihan omalla tilalla ja entisessä elämässä mulla oli useitakin kaivajia hommissa vaikka en itte niitten laskuja maksanutkaan omasta massista ;D
Niimpä itsekkin tuli opeteltua maatilakaivurin kanssa pikkusällinä ja kyllä se jo kohtuullisesti sujuu ei ainakaan moitteita ole tullut mutta paaljon parempia kuskeja tiedän  ;D  Mutta toi kaivaminen on sellaista että kaikki kuopan kaivaa mutta oikeasti että osaa ajaa konetta se ei riitä ja seitä joko oppii ja toiset ei opi ikinä vaikka ajaisivat kaivuria vuoskymmeniä  :o
Te ette nyt ymmärrä homman pointtia. Täällä on iso pino kädettömiä joille on kunnia-asia, että kun he eivät osaa, niin ei kukaan muukaan voi osata. Siksi on tärkeää kantaa huolta siitä, ettei vaan joku mene ihan oma-aloitteisesti opettelemaan jotain hommaa, johon tarvitaan ns. ammattimies. En tiedä kuinka kauan tätä asennetta on Suomen maassa ollut. Ehkä ei ihan aikojen alusta asti, sillä muuten kuvittelisin yhteiskunnan kehityksen tason olevan sillä tasolla, että riitelisimme lähinnä siitä, kenen vuoro on päästä taputtelemaan paskaa savimajan seinään ;D :D

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Noilla pyöräalustaisilla kaivetaan sitten ojat vaan tieltä päin. Uskomattoman surkeita liikkumaan. Pellolle ei käytännös mitään asiaa.

Ennemmin se luha sitten jos pakko on joku muu kuin telakone saada!

No ei siellä pellolla varmaan traktorikaan sitten pinnalla pysy. Telakone on toki paras. Mutta ei helvetissä mitään luhaa ainakaan

Meinaakko että joku 15t pyöräkone kottikärrynpyörän kokoisilla renkailla kulkee pellolla yhtähyvin kuin 5t painava traktori kunnon pyörillä?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Noilla pyöräalustaisilla kaivetaan sitten ojat vaan tieltä päin. Uskomattoman surkeita liikkumaan. Pellolle ei käytännös mitään asiaa.

Ennemmin se luha sitten jos pakko on joku muu kuin telakone saada!

No ei siellä pellolla varmaan traktorikaan sitten pinnalla pysy. Telakone on toki paras. Mutta ei helvetissä mitään luhaa ainakaan

Meinaakko että joku 15t pyöräkone kottikärrynpyörän kokoisilla renkailla kulkee pellolla yhtähyvin kuin 5t painava traktori kunnon pyörillä?

--pyöräkone on kyllä kertakaikkiaan onneton muualla kuin äärimmäisen kuivalla savella tai tiellä.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Mulla oli pyöräalustainen Åkerman EW 150 10.00-20 paripyörillä, eli noin 15tn kokonaismassaa siinä koneessa työkunnossa, ja ei sillä kyllä päässyt pellolla minnekään kuin keskikesällä jos sattui olemaan kaksi viikkoa poutaa. Pallorenkainen hiukan pienempi pyöräkone menee paljon paremmin "kenttäöolosuhteissa".
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Mulla oli pyöräalustainen Åkerman EW 150 10.00-20 paripyörillä, eli noin 15tn kokonaismassaa siinä koneessa työkunnossa, ja ei sillä kyllä päässyt pellolla minnekään kuin keskikesällä jos sattui olemaan kaksi viikkoa poutaa. Pallorenkainen hiukan pienempi pyöräkone menee paljon paremmin "kenttäöolosuhteissa".

--pallorenkailla parempi liikkumaan.On vaan myös huojuvampi kun tassut kuitenkin painuu maahan ja alkaa pyörien varassa lelluminen.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Juurikin noin se on niiden tukijalkojen kanssa pellolla. Nyt on telakoneet käytössä ja ei niissä muuta ole kuin siirron vaiva, joka kelillä pääsee minne haluaa ja aina pystyy työskentelemään keikkumatta.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Täällä neuvotaan ottaan ammattimiehen kaivamaan itten sijaan. Mistä näitä ammttimiehiä tulee??

Kaikki mun tuntemat hyvät kaivajat ei oo kouluja käyny itte kaivamiseen, vaan kaikki on ihan kaivamalla opetellu :o

Ps. Mun renki pesee jo aika ison osan kaivajia taidoillaan ja olen sentään aika montaa kaivajaa kattellu ihan omalla tilalla ja entisessä elämässä mulla oli useitakin kaivajia hommissa vaikka en itte niitten laskuja maksanutkaan omasta massista ;D
Niimpä itsekkin tuli opeteltua maatilakaivurin kanssa pikkusällinä ja kyllä se jo kohtuullisesti sujuu ei ainakaan moitteita ole tullut mutta paaljon parempia kuskeja tiedän  ;D  Mutta toi kaivaminen on sellaista että kaikki kuopan kaivaa mutta oikeasti että osaa ajaa konetta se ei riitä ja seitä joko oppii ja toiset ei opi ikinä vaikka ajaisivat kaivuria vuoskymmeniä  :o
Te ette nyt ymmärrä homman pointtia. Täällä on iso pino kädettömiä joille on kunnia-asia, että kun he eivät osaa, niin ei kukaan muukaan voi osata. Siksi on tärkeää kantaa huolta siitä, ettei vaan joku mene ihan oma-aloitteisesti opettelemaan jotain hommaa, johon tarvitaan ns. ammattimies. En tiedä kuinka kauan tätä asennetta on Suomen maassa ollut. Ehkä ei ihan aikojen alusta asti, sillä muuten kuvittelisin yhteiskunnan kehityksen tason olevan sillä tasolla, että riitelisimme lähinnä siitä, kenen vuoro on päästä taputtelemaan paskaa savimajan seinään ;D :D
Luojan kiitos en päässyt mihinkään "haluamaani" kouluun peruskoulun senhän jälkeen olisin ollut ammattimies mutta nyt voin tehdä mitä lystää kun olen syrjäytynyt kun en ole kouluttaunut mihinkään turhaan  ;)

antti-x

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Täällä neuvotaan ottaan ammattimiehen kaivamaan itten sijaan. Mistä näitä ammttimiehiä tulee??

Kaikki mun tuntemat hyvät kaivajat ei oo kouluja käyny itte kaivamiseen, vaan kaikki on ihan kaivamalla opetellu :o

Ps. Mun renki pesee jo aika ison osan kaivajia taidoillaan ja olen sentään aika montaa kaivajaa kattellu ihan omalla tilalla ja entisessä elämässä mulla oli useitakin kaivajia hommissa vaikka en itte niitten laskuja maksanutkaan omasta massista ;D
Niimpä itsekkin tuli opeteltua maatilakaivurin kanssa pikkusällinä ja kyllä se jo kohtuullisesti sujuu ei ainakaan moitteita ole tullut mutta paaljon parempia kuskeja tiedän  ;D  Mutta toi kaivaminen on sellaista että kaikki kuopan kaivaa mutta oikeasti että osaa ajaa konetta se ei riitä ja seitä joko oppii ja toiset ei opi ikinä vaikka ajaisivat kaivuria vuoskymmeniä  :o
Te ette nyt ymmärrä homman pointtia. Täällä on iso pino kädettömiä joille on kunnia-asia, että kun he eivät osaa, niin ei kukaan muukaan voi osata. Siksi on tärkeää kantaa huolta siitä, ettei vaan joku mene ihan oma-aloitteisesti opettelemaan jotain hommaa, johon tarvitaan ns. ammattimies. En tiedä kuinka kauan tätä asennetta on Suomen maassa ollut. Ehkä ei ihan aikojen alusta asti, sillä muuten kuvittelisin yhteiskunnan kehityksen tason olevan sillä tasolla, että riitelisimme lähinnä siitä, kenen vuoro on päästä taputtelemaan paskaa savimajan seinään ;D :D

Eli jos suomessa kaikki tekisi kaikkea koska kaikki osaa kaikkea, niin täällä olisi edistytty pidemmälle? Eikös se että kaikki osaa kaiken ole enemmän sitä savimajatouhua, ja töiden eriytyminen on tapahtunut sitten teollistumisen myötä? Ne pässinpäät jotka eivät osaa mitään hyvin joutuvat tekemään sitten vähän kaikkea huonommin  :P

Moni tuntemani viljelijä on tosi pätevä kaivurikuski, ja näitä yhdistää lähinnä se että jokainen on kaivanut ainakin pari tuhatta tuntia, ja kaivaa yli 500 tuntia joka vuosi. Sitten on niitä ihan kohtuullisia kuskeja jotka kaivaa sen pari sataa tuntia vuodessa, mutta itse pistän mieluummin hommaan kuin hommaan sen hyvän, halvemmaksi tulee.

Viimeksi muokattu: 30.06.12 - klo:21:39 kirjoittanut antti-x

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12254
  • Virolaista kiitos!
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Ihan kaikessa rauhassa. Minä teen ennemmin itse ;)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Olise nytkin hyvä, et oli kaivuri tontilla...tai siis luha se on, Mites sitä muuten olis saanu lauvantaiehtoona kahdeksan jälkeen asemoitua vanhan Volvon oikeaan paikkaan.

Possut tuli tänään piha-aitaukseen ja tehtiin entisestä (=kytkinvikaisesta) peltoautoVolvosta rehuvarasto poaauaitauksen viereen (harmittaa niin pirusti kun jäi aikanaan puhelinkoppi varastamatta, olis pihavarastoksi hyvä ja näkis tilanteen lasiseinistä). No emännän tyttö vaan ei osannu autoa oikein ohjata sopivasti aidanviereen kun sitä kaivurilla - anteeksi luhalla - vedin. Laitettiin sitten liina puskurinkiinnikkeiden alta ja nostin kaivuukauhalla perää sivuttain oikeaan positioon.

Aah tätä ITTE tekemisen iloa!

:D
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...