Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kaivuri maatilakäyttöön.  (Luettu 205517 kertaa)

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Kyllähän 20t eurolla kaivurin saa.Minä ostaisin omaan kaivuun kuitenkin n.20tn koneen,koska niillä jo kivet liikkuu ja tulee piiriojista vetävät.Eikai sitä kuljetusta maatilan omaan käyttöön tarkoitetussa koneessa kannata murehtia,järjestää vain työtä ettei paljon tarvitse ajaa.
Sepitykseltä tuskin välttyy kun koneista puhe,säästää voi kun ei ota aivan viimeisiä irti koneesta ja telavetoa voi säästää oikein ajamalla paljonkin.
Kaivurin osat ovat suuria ja korjaus hankalaa kun se on aina maastossa ja puomi jossain 5m syvällä ojassa pakkasen kiristyessä ja illan pimetessä.Aina menee letkuja ja ratkeilee kauhat,ym.
Kiinni ei myöskään kannata isoa konetta ajaa,siinä on sitten todellinen katastrofi käsillä.

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Jos itse pystyy tekemään mahdolliset remontit, pystyy myös ostamaan koneen, joka tuskin mikään pommi on. Jos ei ole peukaloa edes keskellä kämmentä, tai käteistä, älä mene ostamaan.

Mutta hyvästä harrastuksesta kannattaa aina maksaa, mutta kuka määrittelisi sen hyvän harrastuksen?.
Naapurilla oli hyvä harrastus, laskettelu.
Lasketteli Mountain-vuorilla, tuli lumivyöry.
Kuukausi sitten oli hautajaiset.
 

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Tää on kyllä niin turhaa jorinaa  ;D

Maatiloilla on lukemattomia ja turhia 10 000 -50 000 € koneita, miksei sitten joku kaivurikin. Niittokonekkin maksaa enemmän ja niitä on joka pihassa, tai joku traktori seisoo Tuhtien edessä odottamassa vilkakuormaa 11 kuukautta.

Ojankaivuun oppii 2 tunnissa, vasikan hautaamisen 5 minuutissa, kannon pirstomisen 30 minuutissa. Kaivattaa ne navetanpohjat sitten vaikka ammattimiehellä  ;D Helkatin hauskaa hommaa... ihan mukavinta konetyötä!!

Ja jos joku kone on jo osanut pyöriä vaikka 10 000 tuntia niin miksi ihmeessä se lopettaisi sen pyörimisen seuraavien 1000 tunnin aikana. Kaivurit, kuten jo tässä on todettu, on rakennettu TODELLA hyvin. Työn laadussa silmä lepää ja muovi/ millin pelti -osia ei ole missään  ;D

Ihme mystiikkaa taas litetään koko hommaan  :P Ammattimiesten työmaat tietysti vähenevät, mutta toisaalta -> vaihtokoneiden arvo nousee samassa suhteessa  :P

Kellä on rahaa ja halua niin oma kone pihaan vaan. Arvo säilyy huomattavasti paremmin kuin traktorissa ja Nokian osakkeissa.

Ugh!

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
joo mulle saa kans toimittaa hyvän 8-12 tonnisen pihaan rahaa taskussa 30000 ylimäärästä

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
joo mulle saa kans toimittaa hyvän 8-12 tonnisen pihaan rahaa taskussa 30000 ylimäärästä
Voi hyvä mies, puolella siitä saat riittävän hyvän koneen.

AgriAllah

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 782
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
joo mulle saa kans toimittaa hyvän 8-12 tonnisen pihaan rahaa taskussa 30000 ylimäärästä
Voi hyvä mies, puolella siitä saat riittävän hyvän koneen.

Kunhan ei vaan sotkeennu näihin alakerta paskana vehkeisiin. Voi olla äkkiä 5000 - 10000 € kevyempi lompsa.
Tranceforming the world

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
joo mulle saa kans toimittaa hyvän 8-12 tonnisen pihaan rahaa taskussa 30000 ylimäärästä
Voi hyvä mies, puolella siitä saat riittävän hyvän koneen.

Kunhan ei vaan sotkeennu näihin alakerta paskana vehkeisiin. Voi olla äkkiä 5000 - 10000 € kevyempi lompsa.

Sukuvika, jos suksi ei luista. (Hiihtoliiton luvalla).

antti-x

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Täällä on muuten joillakin jännästi vallalla sellainen laskutapa että isäntä itse on yhtä armoitettu kuokkauski kuin kuka tahansa kaivuirilla 1500+ tuntia viimeiset 10 vuotta operoinut. Samalla logiikalla olisi halvempaa ostaa omat putkitongit ja kosani ja tehdä kaikki putkityöt, omat ruuvimeisselit ja tehdä kaikki sähkötyöt, oma kiintoavainsarja ja tehdä kaikki huollot, omat sakset ja leikata perheen hiukset ja oma dremeli ja epoksia jolla hoitaa perheen hampaat. Edellämainitut ovat kaikki vieläpä selvästi halvempia kuin kaivuri.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
joo mulle saa kans toimittaa hyvän 8-12 tonnisen pihaan rahaa taskussa 30000 ylimäärästä
Voi hyvä mies, puolella siitä saat riittävän hyvän koneen.

Kunhan ei vaan sotkeennu näihin alakerta paskana vehkeisiin. Voi olla äkkiä 5000 - 10000 € kevyempi lompsa.

Juu, remppa maksaa just tuon.

Ja kauhat 1000-2000€ kappale. Ne kannattaa kanssa laskea kun ostaa koneen  ::)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Täällä on muuten joillakin jännästi vallalla sellainen laskutapa että isäntä itse on yhtä armoitettu kuokkauski kuin kuka tahansa kaivuirilla 1500+ tuntia viimeiset 10 vuotta operoinut. Samalla logiikalla olisi halvempaa ostaa omat putkitongit ja kosani ja tehdä kaikki putkityöt, omat ruuvimeisselit ja tehdä kaikki sähkötyöt, oma kiintoavainsarja ja tehdä kaikki huollot, omat sakset ja leikata perheen hiukset ja oma dremeli ja epoksia jolla hoitaa perheen hampaat. Edellämainitut ovat kaikki vieläpä selvästi halvempia kuin kaivuri.
Joillakin voi olla, mutta täällä on varmaan pariinkin kertaan todettu, että ne rakennusten pohjat voi teettää vaikka sitten ammattilaisella. Sen vasikan haudan tasaisuudella tuskin on merkitystä.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20014
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
....Samalla logiikalla olisi halvempaa ostaa omat putkitongit ja kosani ja tehdä kaikki putkityöt, omat ruuvimeisselit ja tehdä kaikki sähkötyöt, oma kiintoavainsarja ja tehdä kaikki huollot, omat sakset ja leikata perheen hiukset ja oma dremeli ja epoksia jolla hoitaa perheen hampaat. Edellämainitut ovat kaikki vieläpä selvästi halvempia kuin kaivuri.

Tuota: sitähän nämä tekevät, hartiapankirakentajat tekevät kaiken itse, kotiparturi on suosittu toiminta, siilin tai kaljun saa kyl itekin tehdyksi, hammasongelmiin annetaan kotiin paikkasarja ja kuuden vuoden odotusjono....

Tämä on juuri kalliin palveluyhteiskuntamme ongelma. Että kallis huippuammattilainen paikkaa paitaansa ja pese vaatteitansa ja siivoo ja korjaa kämppäänsä ite. Koska lisäduunista mene niin iso osa harakoille, omasta itselle tehdystä työstä sita vastoin jää kaikki ittelle, vaikka ei olisi niin tehokastakaan.

-SS-

antti-x

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
....Samalla logiikalla olisi halvempaa ostaa omat putkitongit ja kosani ja tehdä kaikki putkityöt, omat ruuvimeisselit ja tehdä kaikki sähkötyöt, oma kiintoavainsarja ja tehdä kaikki huollot, omat sakset ja leikata perheen hiukset ja oma dremeli ja epoksia jolla hoitaa perheen hampaat. Edellämainitut ovat kaikki vieläpä selvästi halvempia kuin kaivuri.

Tuota: sitähän nämä tekevät, hartiapankirakentajat tekevät kaiken itse, kotiparturi on suosittu toiminta, siilin tai kaljun saa kyl itekin tehdyksi, hammasongelmiin annetaan kotiin paikkasarja ja kuuden vuoden odotusjono....

Tämä on juuri kalliin palveluyhteiskuntamme ongelma. Että kallis huippuammattilainen paikkaa paitaansa ja pese vaatteitansa ja siivoo ja korjaa kämppäänsä ite. Koska lisäduunista mene niin iso osa harakoille, omasta itselle tehdystä työstä sita vastoin jää kaikki ittelle, vaikka ei olisi niin tehokastakaan.

-SS-

Itse asiassa itsekin vedän pään kaljuksi itse, ei ole ollut pariin vuoteen aikaa käydä parturissa. Mutta yritystoiminnassa on eri säännöt ja yrittäjät yleensä käyttävät ammattilaisia yrityksen tarpeisiin paitsi jos ovat niin huonoja omalla alallaan että ei ole varaa.

edit: Tietysti on eri asia jos kyseessä on enemmänkin "maatilaverotukseen soveltuva kaivuri maanviljelijän yksityistalouden projekteihin"  ::)

Viimeksi muokattu: 29.06.12 - klo:20:02 kirjoittanut antti-x

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Sen vasikan haudan tasaisuudella tuskin on merkitystä.
[/quote]

  Eiks vasikoiden hautaus ole historiaa..

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Sen vasikan haudan tasaisuudella tuskin on merkitystä.

  Eiks vasikoiden hautaus ole historiaa..
[/quote]

Kuolleena syntyneen saa haudata. Mutta jos ostaa kaivurin kuolleina syntyneiden varalta..... Niin olisi kyllä viisainta sijoittaa ko. raha johonkin ihan muualle  ::)

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7097
Vs: Kaivuri maatilakäyttöön.
Ojankaivuun oppii 2 tunnissa

Mäkisen maan kaivajat ei välttämättä opi koskaan, sieltä ojasta pitää saada vesi myös pois...  :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)