Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanha Juko  (Luettu 8387 kertaa)

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vanha Juko
Päistekone, joka täytyy olla kun ei souvari mahdu kaikille vuokrapelloille. Eli vanha kunnon vaihdelaatikko mallinen juko. Muuten toimii hyvin mutta tänä keväänä siemenpuolen vaihteistovivun päässä oleva ratas alkoi ajoittain hyppiä ja paukkua ylös akselin rattaan päältä. Onko jollakulla ollut samanlaista vikaa, kaikki ketjut on ok, kireydet ja rasvaukst, mistään ei ahdista, mutta silti.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Vanha Juko
Toi on ihan ominaisuus noissa koneissa, että kun rattaat kuluu ne alkaa pomppia yli.
Käteinen ratkasee

ojaniitty

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
Vs: Vanha Juko
Vaihtamalla liukulaakerit siirtorattaaseen ja päätylevyä säätämällä hammaskosketus kohdalleen sain oman ainakin taas toimimaan,jos akselissa pahat kulumat ei kallis sekään.

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: Vanha Juko
koeta nyt vielä sillä kiertokoeveivillä että varmasti pyörii herkästi. sen jäkeen rattaiden välyssäätö. se vipujen alla oleva reikälevy liikkuu ylös-alas suuntiin kun löysää ne 10 millin pultit sieltä kotelon päistä. sillä saa välykset kohdilleen mutta se ketjujen rasvaus ym ei saa unohtua.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vanha Juko
Jos sulla on tässä se klassinen ongelma  ;D Rajoittimet pitkässä reiässä ja paripyörät, koneen heilahtaessa säätövipu osuu renkaaseen ja kone säätää itse itseään.

Mulla on 2 tuollaista rataskonetta jossain ojassa, toinen purettuna. Saat kyl palikat JOS oikeasti tarvitset  ;D

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: Vanha Juko
koeta nyt vielä sillä kiertokoeveivillä että varmasti pyörii herkästi. sen jäkeen rattaiden välyssäätö. se vipujen alla oleva reikälevy liikkuu ylös-alas suuntiin kun löysää ne 10 millin pultit sieltä kotelon päistä. sillä saa välykset kohdilleen mutta se ketjujen rasvaus ym ei saa unohtua.
Kasetista saattaa ahdistaa jos siis niitä nuorempia jukoja.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9777
Vs: Vanha Juko
koeta nyt vielä sillä kiertokoeveivillä että varmasti pyörii herkästi. sen jäkeen rattaiden välyssäätö. se vipujen alla oleva reikälevy liikkuu ylös-alas suuntiin kun löysää ne 10 millin pultit sieltä kotelon päistä. sillä saa välykset kohdilleen mutta se ketjujen rasvaus ym ei saa unohtua.
Kasetista saattaa ahdistaa jos siis niitä nuorempia jukoja.

Kasetista meilläkin ennen ahdisti .... Ei muuta kuin purku, putsaus ja rasvaus , siis pelkän kasetin  8)

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Vanha Juko
Tuli kyllä mieleen sekin, piti purkaa kasetti, otin ruuvitkin pois, mutta kuorenpuolikkaat oli julman lujaa kiinni toisissaan, alko kappaleet lennellä, joten annoin olla, varsinkin kun kasetti pyöri käseinkin ihan hereästi. Tosin auki se silti tarttis saada, jos siellä on vaikka joku irto-osa joka kanittaa vaan silloin tällöin. Veto on sen verran kaukana että pyörät ei ota kiinni. Eikä laatikossa tai vivun laakeroinnissakaan ole väljää.
Vituttaa tommonen.. :o
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

kujala

  • Vieras
Vs: Vanha Juko
Ne hammaspyörien siirtäjät ovat muovia, jostakin syystä syöttimet tuppaavat jäykistymään ja sitten hampaat hyppivät yli kun muovivarsi antaa periksi.

Aika yleistä on ollut. Jotenkin Juko-kylvökokemukseni ovat olleet pääosin kielteisiä, vähän kaikilta osin enkä ole tässä asiassa yksin.
Joka Jukosta tykkää, hänelle on runsaasti edullisia ja siistejä koneita tarjolla.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Vanha Juko
varsinkin kun kasetti pyöri käseinkin ihan hereästi. Tosin auki se silti tarttis saada, jos siellä on vaikka joku irto-osa joka kanittaa vaan silloin tällöin.

Kun kerran kasetti pyörii herkästi, niin tuskin siellä mitään irtonaisia osia on. Sisällä on vain neljän hammasratasta. Jos jokin niistä olisi rikki, niin sen pitäisi tuntua käsin pyöritellessä. Syöttimiin tosiaan kerääntyy ajan myötä pölyä ja moskaa, joka saattaa tehdä kiusaa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vanha Juko
Jukottimen 3 kulmainen kasetti on tiivistetty porsasfleksillä ja se kannattaa aukaista.

Vaihra rattaitten puslat uusiin ja vasuliinia kaveriksi ja eikun kokoonpanoa.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vanha Juko
Mua hymyilyttää aina kun näen meidän Jukon kivirauniolla, osin jo muurahaispesän peitossa  :)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vanha Juko
Mua hymyilyttää aina kun näen meidän Jukon kivirauniolla, osin jo muurahaispesän peitossa  :)

Onko sulla aito hymy vaiko sellainen mielisairas virne naamalla kun katot Jukotinta kivivareessa?

 ;D
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Vanha Juko
Mua hymyilyttää aina kun näen meidän Jukon kivirauniolla, osin jo muurahaispesän peitossa  :)

Onko sulla aito hymy vaiko sellainen mielisairas virne naamalla kun katot Jukotinta kivivareessa?

 ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Vanha Juko
Mua hymyilyttää aina kun näen meidän Jukon kivirauniolla, osin jo muurahaispesän peitossa  :)

Onko sulla aito hymy vaiko sellainen mielisairas virne naamalla kun katot Jukotinta kivivareessa?

 ;D



Just tommosta epäilinkin.

Mul oli tommonen kun Jukoa kattelin:

Kui mää ain olen paras?