Minkälaisilla tuntimäärillä on Mega-Valmettien vaihteistoja keskimäärin ollut tapana peruskunnostaa lähinnä laakerointien osalta? Tulee 10000 tuntia täyteen ihan justiinsa kohta ja pelaa kyllä normaalisti mutta onhan tuo jo kuitenkin paljon pyörinyt. Kone on siis -97 Valmet 8450. Pikavaihde käytiin läpi 9300 tunnin kohdalla varmuuden vuoksi. Kytkin kesti 8500 tuntia. Moottorille ei kai tartte tehdä mittään vielä aikoihin.
***ei oo tarvinu peruslaatikolle tehä ikinä mitään. 17000h ollu eniten ajetussa megalaisessa. pikavaihten pakat on vaihettu kahteen koneeseen, toiseen 15000h kohalla (putos järveen) ja toiseen 9000h kohalla (300hv). tämä kone on edelleen ajossa, 14000h kone/peruslaatikko ja voimanotto avaamatta.
----------
kyllä noita vanhempia kannattaa kunnostaa ja pitää kunnossa jos tekniikka muuten vastaa nykypäivää.
itselläni vanhin kone 89 vuotinen mb-trac. sillä aattelin ajaa rehuringissä nh 7050 autocommandin ja fendt 818:n rinnalla
---------
uusien koneide huoltokulutkin alkaa oleen aika isot. mitä kustantaa esim. 724 varion 1000 huolto töineen? riittääkö 2000e?. verrokkina vois käyttää vaikka mb trakia jossa esim vaihteistoon menee 12l öljyä eikä siinä oo suodatintakaan=halpaa+jopa minä osaan huoltaa sen.