Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Luotettavia kansanautoja  (Luettu 11866 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Luotettavia kansanautoja
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen  ;)  Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä  :-[

Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.

Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D

Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin  :o   Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Luotettavia kansanautoja
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen  ;)  Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä  :-[
  Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...

Ei mulla oo koskaan menny volkkarist koiranluita... Kuitenki neljäs volkkari jo menos
Nykyseen ny vaihdettiin säädettävät luut mut ihan eri syistä ku et olis vanhat ollu loppu...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Luotettavia kansanautoja
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen  ;)  Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä  :-[
  Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...

Ei mulla oo koskaan menny volkkarist koiranluita... Kuitenki neljäs volkkari jo menos
Nykyseen ny vaihdettiin säädettävät luut mut ihan eri syistä ku et olis vanhat ollu loppu...
Sulla taitaakin olla golffi.. Tuota vaivaa on lähinnä passatissa...  Ei mullakaan seatissa ole montaa menny..

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Luotettavia kansanautoja
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen  ;)  Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä  :-[

Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.

Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D

Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin  :o   Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...

Kyllä 4 vuotta sitten uusi Kia ceed ja skoda octavia oli lähes saman hintaisia kun verrattiin 1.6-2.0 litran turbotiesel farmareita.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Luotettavia kansanautoja
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen  ;)  Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä  :-[

Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.

Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D

Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin  :o   Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...

Kyllä 4 vuotta sitten uusi Kia ceed ja skoda octavia oli lähes saman hintaisia kun verrattiin 1.6-2.0 litran turbotiesel farmareita.
No ei kyllä ollut.. Ja vaikka meikäläinen olis kuskina ceedissä niin jalallinenkin ihminen pystyy istumaan mun takana... Skodassa ei toivoakaan paitsi jollei ole jalkoja eli sama tilanne kuin tossa mun Leonissa.. 

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Luotettavia kansanautoja
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen  ;)  Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä  :-[

Kiasta menee pallo nivelet 60000km, ensimmäinen sarja koiranluita 80000km toinen 13000km,ilmastointilaiteen kompura 80000km, penkki 80000km. takatukivarret 100000km ja takahelmat samaan 100000km.

Tuosta listasta koiranluut on ainoat mitkä ei mennyt takuuseen. 100000km huollossa huoltomie ihmetteli 3 vuotta vanhaaa autoa että onko tämä katsastettu kun takatukivarsissa oli kummalakin puolen reijät ja takarenkaitten edestä helmat hajoneet atomeiksi. ;D

Eli kiiassa ei ole kuin yksi paha vika! Se on nostettu tuontisatamassa väärälle puolen laivaa. ;D
No eipä oo hintakaan hirmuinen moisessa kun 3 vuotta sitten uuden kian hinnalla olis saanut 5 vuotta vanhan 100tkm ajetun skobodan ja se kyllä tiedetään millainen se on meinaan itsellä 255tkm ajettu siitin  :o   Samanlaisia nivelen syöjiä noin on kaikki uudemmat autot tiedä sitten mistä johtuu...

Kyllä 4 vuotta sitten uusi Kia ceed ja skoda octavia oli lähes saman hintaisia kun verrattiin 1.6-2.0 litran turbotiesel farmareita.
No ei kyllä ollut.. Ja vaikka meikäläinen olis kuskina ceedissä niin jalallinenkin ihminen pystyy istumaan mun takana... Skodassa ei toivoakaan paitsi jollei ole jalkoja eli sama tilanne kuin tossa mun Leonissa..

No ei tuossa meidän ceed farmarissa 180 jätkä kyllä istu kovin kauan etupenkillä jos takana on kakaran istuin. Että ei tuo nyt mikään tila ihme ole. To meidän kakkos auto on jo tilavampi sopii edessä istumaan vaikka olisi turvakaukalo takana, että kyllä se vaan on crhysleri auto ceediin verrattuna.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Luotettavia kansanautoja
Päälliköt ajaa Landcruiserilla, tehdään japanissa vielä tänäpäivänäkin. Transporttereilla ym. paskateilla ajavat ei voi käsittää sitä eroa mitä on volsulla ja luotettavalla autolla. (Passat tragedia tässäkin talossa ollut).
Oon vaatimaton!

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Luotettavia kansanautoja
Volvo v70 2.5tdi, volkkarin moottorilla.

Luotettavin kapine mitä itsellä ikinä ollut


 8)

Sellainen kuva mullekin on kyseisestä autosta muodostunut kolmen vuoden aikana mitä on saanut seurata yhden auton kestoa. Lastutettuna siitä on otettu 170 heppaa ja nyt tällä hetkellä mittarissa 540 tonnia. Auto oli lastutettu jo Saksassa ja Suomen maanteitä sillä on vedetty hieman päälle 300 tonnia. Tähän asti suurimpia remontteja on ollut vetarin suojakummin vaihto ja nyt pitäs se moottorin ylempi tukipusla vaihtaa. Auton kovasta käytöstä kertoo se että ajoa on palolaitosten hälytyksiin ja muutakin ripeää liikkumista vaativaa työmatka-ajoa.

Ensimmäisen Saksasta tuodun kyseisen mallin auton sain myytyä niin nopeesti että ehdin vain myyntikuvat ottaa ja mainita että pistän nettiautoon. Mutta on se rankkaa tänne tuotavilla autoilla kun reppanat joutuvat muuttumaan Suomi-autoiksi.  :D Konepeitto kiveniskemillä ja tuulilasit säröillä joihin aurinko kivasti häikii.

roadman

  • Vieras
Vs: Luotettavia kansanautoja
Itse en koske volvon ja wolkkarin konserin tuotteisiin pitkällä tikullakaan.

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Luotettavia kansanautoja
Kia toimii hyvin ja koiran luut meni vielä 100tkm huollossakin takuuseen  ;)  Eipä tahdo muissa merkeissä oikeen mennä  :-[
  Niin ei muissa merkeissä mee noita luita.
Volswageneissa 40tkm välein...
ja skoodassa meni pyöränlaakeri alle 40tkm ssa .. ::)koiranluut ja alustan puslat on kulutustavaraa..onneks on halpoja..ja kun ite vaihtelee ;D

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Luotettavia kansanautoja
Itse en koske volvon ja wolkkarin konserin tuotteisiin pitkällä tikullakaan.
mulla kans piha vag konserni vapaa alue ei mitään asiaa kyseisen konsernin vehkeillä.

Eerop

Vs: Luotettavia kansanautoja
Vanhemmat jakajapumpulliset tdi:t ylivoimaisesti kestävempiä sen ajan henkilöautojen moottoreita(1993-2004).

1.9 90hv:sta 291hv repäisseenä tuo on kokemukseen perustuva, nykyisessä 2.5:ssa vain 245hv ja ajettu vasta 350tkm


Tuo T5 mallin 2.5 transportteri olisi pitänyt kieltää maahantuojan toimesta, semmonen viritelmä on että ei kyllä muut osaa samanlaista sötöstä tehdä, ratas jakopää jossa öljytilassa vesipumppu yms.

Volvoja taksista jääneinä, ennätys 2.5tdi:llä 980tkm ilman moottorin avaamista, ei mahtaisi japanilaiset kestää samanlaista


Avensis -08 2l d4d 112tkm ja moottori vaihtoon, -11 2l d4d, 80tkm kytkin ja vauhtipyörä, samalla etuapurunko ja kaikki iskarit ja jouset, 100tkm egr jumissa ja halvaantui tielle, etuoven pintapelti halki kanttauksen kohdalta
170tkm ja taas kytkin ja vauhtipyörä

Suorastaan säälin jotka ovat erehtyneet ostamaan nykymallin avensiksen :-\

Viimeksi muokattu: 27.04.12 - klo:12:01 kirjoittanut Eerop

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Luotettavia kansanautoja
Hyvin pitkälti samaa mieltä edellisen puhujan kanssa. Itselläni ei ole valittamista konsernin tuotteista, mut ne uusimmat (alle 12 v ikäiset) on jääneetkin kokematta. Tosin veljellä oli vähän aikaa ennen ulkomaille muuttoaan 2.0 tdi dsg Skoda jossa ei kyl mitään vikaa kerennyt olemaan. Tuosta 2.5 T5 portterista kertoili huollossa töissä oleva kaverini seuraavanlaisen kokemuksen. Oli asiakas ostanut uuden auton ja päässyt kaupasta 40 kilsan päähän, jolloin menivät öljyt ja vedet sekaisin  8) Sinänsä korjaus ei ole osien puolesta hintava, mutta moottorin puhdistamisessa öljy/pakkasneste seoksesta riittää kuulemma hommaa. Susi mikä susi.

Velipoikiakin ohjeistin valitsemaan uudet autot muusta leiristä, toisella on E60 525 Bmw ja toisella pari kk käytössä ollut 220 C sarjan dieseli. Sinänsä en vastaavien konsernivehkeiden luotettavuutta juuri epäillyt, mutta vertailussa ovat hieman ylihintaisia ja mm. A4 Audi semmoinen perustylsä auto. Ja A6 ei oikein missään ominaisuudessa päässyt lähellekään vastaavanhintaista E60 bemaria. Ulkomailla (UAE) VW/Audi myyjätkin tuntuivat olevan samanlaisia kyrpiä kui täällä kotimaassa  ;D

PS. Nykyisin Mersulla ajavalla velipojallakin oli käytössään autonvaihdon yhteydessä Avensis parin viikon ajan. Sillä aikaa kerkesi ensimmäinen käytössä olut toukka puhaltaa moottoriöljynsä ohi männänrenkaiden ja meno loppui öljyn vähyyteen.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Luotettavia kansanautoja
Melko pitkälle pääsee sillä että kun ei osta idästa tulevia himmeleitä joita vinosilmien virityksetkin on ja pysyy näistä eurooppalaisista ja euraasialaisista paskoista erillään, niin pääsee jo pitkälle. Varmistaa että konsernin päämaja on tuolla lännessä isomman rapakon takan detroitissa. ;D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

GTS

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 391
Vs: Luotettavia kansanautoja
Itse en koske volvon ja wolkkarin konserin tuotteisiin pitkällä tikullakaan.


En minäkään sen kummemmin volkkarista perusta, se vain on sattunut tekemään luotettavan moottorimallin.  ;) Joka sattuu olemaan istutettu yhtä luotettavaan alustaan.  ;)

Mä downshiftasin suosiolla takasin alle 2000-luvun autojen siinä vaiheessa kun edellinen pirssi oli niellyt rahat kaksoismassavauhtipyörän remonttiin ja vesipumpun laakerin kilahtamisen aiheuttamiin moottorin sivuvaurioihin, kiitos commonrailin. Toimivana mutta *****untuneena myin vanhan romun pois.  :D

Mulle voi nykyautoista tulla esittelemään sellaisen auton joka on ajettu 700 tonnia ilman että olisi tehty ainoatakaan yli tonnin korjausremonttia. Samaa automössöä nykyautot ovat.