Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Siemeniä ulkomailta?  (Luettu 27778 kertaa)

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: Siemeniä ulkomailta?
http://www.farmplant.ee/et/tooted/seemned

Lisää siemeniä vähän kallimpia kuin edellinen, mutta alle 400 edelleen vehnätkin

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Siemeniä ulkomailta?
[?
Sitä mä vaan ihmettelen, että kuinka toi voi olla noin paljon halvempaa? Kuppaako noi siemenkauppiaat noin paljon täällä välistä?

Ja kun noita laatuja katseli niin on paljon painavampaa kuin kotimaiset kahut. Kyllä tolla lajittelulla jo hukkakauratkin katoaa. Ja mitä eroa tossa on harmaaseen siemeen verrattuna, siis hukkakauran suhteen?

Eikä siinä vielä kaikki. Nyt kun kahden vuoden siemenet on juttujen mukaan myyty, sievoisilla voitoilla, pitäs HVK:n avata hanat ja antaa vielä lisää bensaa sertimafian Maseratiin.

***** mitä toimitaa, voiko tuohon muuta sanoa :o

Juu, ja olen ostanut välikäden kautta nahkahiirmees-siementä. Härkäpapu oli tuolta suunnalta. Hyvin iti ja jopa kasvoi, ei MITÄÄN eroa kontuun.
[/quote]

Virossa saattaa kaikki muukin olla hieman halvempaa kuin Suomessa ja luulen että kotiin  toimitettuna saattaa maksaa saman kuin meilläkin.

Väitän että viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana olen vaikuttanut siemenen hintatasoon,laatuun ja saatavuuteen ihan kiitettävästi.ei ole perämetsiä,lottovoittoja eikä perintöjä että voisin myydä alle kustannusten.

seuraava kuukausi tehdään yötäpäivää töitä että saadaan toimitettua tilatut siemenet ennen kylvöä.Tuo  SKN;nän kommentti vituttaa,tule katsomaan mitä toiminta oikeasti on ja *****ile naamakkain jos uskallat.

Arvostan suuresti asiakkaita jotka asioivat meillä vuodesta toiseen ja yritän palvella heidät mahdollisimman hyvin.En minä tarvitse HVK:n siemeniä vaan viljelijät joilla hankinta on jäänyt syystä tai toisesta tekemättä.Täällä vain on totuttu siihen että siemeniä on aina saatavana ja siemenet hankitaan juuri kylvöjen alla.
[/quote]
Noh noh. *****ile takaisin. Ei väkivaltaa vaikka säkit kevyitä. ;D

Jos asiaa puhutaan ni kai sinäkin aikuisten oikeesti tiiät mikä tuon HVK.n tarkoitus on?

Älä ny hyvä mies malttias menetä. ;D

Niin, ja olen tutustunut siemenpakkaamotoimintaan, vähän suuremmissa puitteissa mitä on Matin puuhanurkka.

Viimeksi muokattu: 09.04.12 - klo:12:21 kirjoittanut SKN

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12241
  • Virolaista kiitos!
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Jaa sinäkin olet käynyt Agrin keskusvarastolla ;D

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: Siemeniä ulkomailta?

Niin, ja olen tutustunut siemenpakkaamotoimintaan, vähän suuremmissa puitteissa mitä on Matin puuhanurkka.

Jaa sinäkin olet käynyt Agrin keskusvarastolla ;D

Tai Sarkki on pitänyt esittelykierroksen Vihervakassa samalla kun on hakenut siemeniä...
Käteinen ratkasee

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Eikä siinä vielä kaikki. Nyt kun kahden vuoden siemenet on juttujen mukaan myyty, sievoisilla voitoilla, pitäs HVK:n avata hanat ja antaa vielä lisää bensaa sertimafian Maseratiin.

***** mitä toimitaa, voiko tuohon muuta sanoa :o


[/quote]
Noh noh. *****ile takaisin. Ei väkivaltaa vaikka säkit kevyitä. ;D

Jos asiaa puhutaan ni kai sinäkin aikuisten oikeesti tiiät mikä tuon HVK.n tarkoitus on?

Älä ny hyvä mies malttias menetä. ;D

Niin, ja olen tutustunut siemenpakkaamotoimintaan, vähän suuremmissa puitteissa mitä on Matin puuhanurkka.
[/quote]

Tästä puuhanurkasta toimitetaan siemeniä ehkä kymmenen kertaa enemmän kuin ésim.yhdestäkään Agrin pisteestä.Enkä menetä malttiani mutta älä sinäkään *****ikle täällä,tiedän ettet uskaltaisi jos oltaisiin vastakkain.

Heitämpä haasteen logistiikkaan.Meidän kuski ajaa 18-20e/tn välillä Jyväskylä-Kalajoki-Tornio-Ristijärvi-Kuhmo-Valtimo-Nurmes-Leppävirta-Suonenjoki-J-kylä.
Luulen että viron pojat ei pysty samaan.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Siemeniä ulkomailta?

Niin, ja olen tutustunut siemenpakkaamotoimintaan, vähän suuremmissa puitteissa mitä on Matin puuhanurkka.

Jaa sinäkin olet käynyt Agrin keskusvarastolla ;D


Tai Sarkki on pitänyt esittelykierroksen Vihervakassa samalla kun on hakenut siemeniä...

Kyl se on ollu hommissa hiukan isommassa laitoksessa........

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Siemeniä ulkomailta?


Heitämpä haasteen logistiikkaan.Meidän kuski ajaa 18-20e/tn välillä Jyväskylä-Kalajoki-Tornio-Ristijärvi-Kuhmo-Valtimo-Nurmes-Leppävirta-Suonenjoki-J-kylä.
Luulen että viron pojat ei pysty samaan.
Jos tuon reitin ajaa jakaakseen nuppikuorman tavaraa  (20t) ja saa siitä 400€+alv niin on kyllä pakko nostaa hattua :o   Oliskohan sillä teidän kuskilla luppoaikaa, mulla vois olla sille jotain pientä keikkaa :)    Niin, kai tuohon hintaan sisältyy autokin vai onko se hinnoiteltu erikseen, edullista olisi silti ;D

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Skännä ei oo käyny vihervakassa eikä agrin keskusvarastolla. Agrin pakkaamon lähellä olen joskus nauttinu piparia, poppareita ja pilsneriä...... ;D

Ja Matti, olen kyllä ihan yhtä ***** normaalistikin. :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Siemeniä ulkomailta?


Heitämpä haasteen logistiikkaan.Meidän kuski ajaa 18-20e/tn välillä Jyväskylä-Kalajoki-Tornio-Ristijärvi-Kuhmo-Valtimo-Nurmes-Leppävirta-Suonenjoki-J-kylä.
Luulen että viron pojat ei pysty samaan.
Jos tuon reitin ajaa jakaakseen nuppikuorman tavaraa  (20t) ja saa siitä 400€+alv niin on kyllä pakko nostaa hattua :o   Oliskohan sillä teidän kuskilla luppoaikaa, mulla vois olla sille jotain pientä keikkaa :)    Niin, kai tuohon hintaan sisältyy autokin vai onko se hinnoiteltu erikseen, edullista olisi silti ;D

Eihän se saa edes polttoaineita tuosta keikasta.
Kui mää ain olen paras?

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7114
Vs: Siemeniä ulkomailta?


Heitämpä haasteen logistiikkaan.Meidän kuski ajaa 18-20e/tn välillä Jyväskylä-Kalajoki-Tornio-Ristijärvi-Kuhmo-Valtimo-Nurmes-Leppävirta-Suonenjoki-J-kylä.
Luulen että viron pojat ei pysty samaan.
Jos tuon reitin ajaa jakaakseen nuppikuorman tavaraa  (20t) ja saa siitä 400€+alv niin on kyllä pakko nostaa hattua :o   Oliskohan sillä teidän kuskilla luppoaikaa, mulla vois olla sille jotain pientä keikkaa :)    Niin, kai tuohon hintaan sisältyy autokin vai onko se hinnoiteltu erikseen, edullista olisi silti ;D

Eihän se saa edes polttoaineita tuosta keikasta.

Taitaa Matti tarkoittaa Kiuruvedeltä keikka heittäen yksittäiseen suuntaan... tulee jo nykäskylästä Kalajoen kautta Tornioon matkaa viitisensataa kilometriä, puhumattakaan loppulenkistä :)

Parilla kympillä mennee parinsadan edestakainen keikka kunhan tavaraa riittävästi kyytillä eikä kovin montaa purkupaikkaa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Tuollainen MATTI asenne täytyisi olla muillakin tukipeikoilla.
esim. Naudanlihan tuottaja Atrian sopimusneuvottelussa:
Mää myyn lihat hintaa jonka MÄÄ itse sanon, ja se on sitten ainoa oikea hinta!
Jos *****ilette, ettekä maksa. Niin saatte tulla tasaaselle mun kanssa, nih kattotahan kuka sanoo hinnan. Sen oikehen. :)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Siemeniä ulkomailta?


Heitämpä haasteen logistiikkaan.Meidän kuski ajaa 18-20e/tn välillä Jyväskylä-Kalajoki-Tornio-Ristijärvi-Kuhmo-Valtimo-Nurmes-Leppävirta-Suonenjoki-J-kylä.
Luulen että viron pojat ei pysty samaan.
Jos tuon reitin ajaa jakaakseen nuppikuorman tavaraa  (20t) ja saa siitä 400€+alv niin on kyllä pakko nostaa hattua :o   Oliskohan sillä teidän kuskilla luppoaikaa, mulla vois olla sille jotain pientä keikkaa :)    Niin, kai tuohon hintaan sisältyy autokin vai onko se hinnoiteltu erikseen, edullista olisi silti ;D

Eihän se saa edes polttoaineita tuosta keikasta.

Taitaa Matti tarkoittaa Kiuruvedeltä keikka heittäen yksittäiseen suuntaan... tulee jo nykäskylästä Kalajoen kautta Tornioon matkaa viitisensataa kilometriä, puhumattakaan loppulenkistä :)

Parilla kympillä mennee parinsadan edestakainen keikka kunhan tavaraa riittävästi kyytillä eikä kovin montaa purkupaikkaa.

Jos yhdistelmässä on 40 tn kertaa 20€ on 800€

Ja yhteen suuntaan 500km kertaa 250 litraa tulee 300€ ja paluumatka päälle.

No jäähän tuosta mukava kate.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Tuollainen MATTI asenne täytyisi olla muillakin tukipeikoilla.
esim. Naudanlihan tuottaja Atrian sopimusneuvottelussa:
Mää myyn lihat hintaa jonka MÄÄ itse sanon, ja se on sitten ainoa oikea hinta!
Jos *****ilette, ettekä maksa. Niin saatte tulla tasaaselle mun kanssa, nih kattotahan kuka sanoo hinnan. Sen oikehen. :)

Älkää nyt vääntäkö tätä asiaa.Minä tulen asiakkaitteni kanssa erittäin hyvin toimeen ja he ymmärtänevät sen että tässä hommassa vain on konkurssi kolmeen vuoteen jos työpalkkaa ei jää ja sen jälkeen kilpailijani kyllä osaavat hinnoitella vielä paremmin.Tasaselle ei tarvii tulla jos lopettaa *****ilun aikanaan,tämä skn ei ole asiakkaani ja en ymmärrä mitä minun hommat hänelle kuuluu.
Asiasta saa sanoa ja hintojakin arvostella,ne kuuluu asiaan.

Tuo rahti tosiaan on täysinä suuntakuormina Kiuruvedeltä johonkin suuntaan.Ei viron pojat esim.Kainuuseen aja halvemmalla eivätkä tee tilakohtaisia lähetyksiä.viljelijä tarvitsee muutakin kuin yhtä ohra-tai kauralajiketta.

nilihaara

  • Vieras
Vs: Siemeniä ulkomailta?
Tuollainen MATTI asenne täytyisi olla muillakin tukipeikoilla.
esim. Naudanlihan tuottaja Atrian sopimusneuvottelussa:
Mää myyn lihat hintaa jonka MÄÄ itse sanon, ja se on sitten ainoa oikea hinta!
Jos *****ilette, ettekä maksa. Niin saatte tulla tasaaselle mun kanssa, nih kattotahan kuka sanoo hinnan. Sen oikehen. :)

Älkää nyt vääntäkö tätä asiaa.Minä tulen asiakkaitteni kanssa erittäin hyvin toimeen ja he ymmärtänevät sen että tässä hommassa vain on konkurssi kolmeen vuoteen jos työpalkkaa ei jää ja sen jälkeen kilpailijani kyllä osaavat hinnoitella vielä paremmin.Tasaselle ei tarvii tulla jos lopettaa *****ilun aikanaan,tämä skn ei ole asiakkaani ja en ymmärrä mitä minun hommat hänelle kuuluu.
Asiasta saa sanoa ja hintojakin arvostella,ne kuuluu asiaan.

Tuo rahti tosiaan on täysinä suuntakuormina Kiuruvedeltä johonkin suuntaan.Ei viron pojat esim.Kainuuseen aja halvemmalla eivätkä tee tilakohtaisia lähetyksiä.viljelijä tarvitsee muutakin kuin yhtä ohra-tai kauralajiketta.
   Kotimainen sertisiemen on ylihinnoiteltua ja se on tosi.    8)

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Siemeniä ulkomailta?
hindadele lisandub käibemaks 20%

hintoihin lisätään alv 20%

  + Käivettä ei tarvi maksaa välismaakaupassa