Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lehmä tuottaa märepaakkuja!?  (Luettu 3298 kertaa)

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Mahtaisiko joku muukin olla törmännyt sellaiseen yksilöön, joka suoltaa päivän aikana 5-10L märepaakkuja suunsa ulkopuolelle? Mitään vikaa tai sairautta eläimessä ei ole, poikinut noin puolivuotta sitten ja on siis ensikko.. Mahtaako hampaat olla kipeät vai onko märepaakut liian suuria, jolloin se puottaa liian pois vai mikä?

Mitään hätää ei eläimen kanssa ole, mutta olisi kiva tietää miksi se tolskaa tuon rehun kans  ;D

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Kuiva heinä kunniaan (ja Appeeseen).

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Kuiva heinä kunniaan (ja Appeeseen).
Kuiva heinää syötetään myös..

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Voi ilmentää happamuutta, tai aivan hyvin vaan uusia hampaita. Seuraa märehtimistä, näyttääkö kuinka vaikealle.  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Keninto

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 88
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Happamaa pötsiäkin on epäilty ja on syötetty correct pH combia, mutta eipä näytä suurta apua olevan. Joten syy aiheutuu varmaan hampaista..

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Happamaa pötsiäkin on epäilty ja on syötetty correct pH combia, mutta eipä näytä suurta apua olevan. Joten syy aiheutuu varmaan hampaista..
Voihan siinä olla hampaittenkin osuutta asiaan,mutta kyllä sulla menee liian väkeväksi ruokinta tuolle.Jokunen on tänä talvena noita ollut,on vaikea saada pois,jos perusrehut ei auta,tulee aina takaisin.Kokeileppa vähentää valk.antoa paheneeko vai väheneekö.Pahaksi kun pääsee tulee halvausoireita.Korsi ei ole pahitteeksi,tämän homman kanssa ei pikaparanemista tahdo tapahtua.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Siellä VOI olla irronnut hammas poikittain vanhalla paikallaan. Käsi suupielestä sisään ja tutkimaan  ::)

Mä olen nähnyt kerran tuollaisen karjan... Syynä taisi silloin olla väkirehuprosentti 70% ja "tehosteena" 400 grammaa ureaa/turpa  ;D ;D En suosittele.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Meillä lakkas syömästä kokonaan alettiin tutkia niin olikin hammas lohennut ja se tynkä oli neulan terävä ja survo koko ajan ikeniä,otettiin pois alkoi heti syömään.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64950
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
meilä aikoinaan lomittaja koklas kädellä suusta ja kourallisen hampaita noukki pois ja sitten ei märepaloja tippunu!      ei ku kiinni vaan!

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Siellä VOI olla irronnut hammas poikittain vanhalla paikallaan. Käsi suupielestä sisään ja tutkimaan  ::)

Mä olen nähnyt kerran tuollaisen karjan... Syynä taisi silloin olla väkirehuprosentti 70% ja "tehosteena" 400 grammaa ureaa/turpa  ;D ;D En suosittele.
Tietääkös JoHaRa minkä takia tuo liika valk.näkyy ensin nuorissa naudoissa?En nyt tarkoita maidontuottamuutta,vaan tähän taitaa olla toinenkin syy,tämä on saatettu jopa kirjoittaa suosimaasi hypoteokseen.Tiedän myös syyn tuohon syyhyn,tämän takia kuiva sulava rehu on välillä ongelmia tuottava,vaikka onnistuu tuo märälläkin.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Siellä VOI olla irronnut hammas poikittain vanhalla paikallaan. Käsi suupielestä sisään ja tutkimaan  ::)

Mä olen nähnyt kerran tuollaisen karjan... Syynä taisi silloin olla väkirehuprosentti 70% ja "tehosteena" 400 grammaa ureaa/turpa  ;D ;D En suosittele.
Tietääkös JoHaRa minkä takia tuo liika valk.näkyy ensin nuorissa naudoissa?En nyt tarkoita maidontuottamuutta,vaan tähän taitaa olla toinenkin syy,tämä on saatettu jopa kirjoittaa suosimaasi hypoteokseen.Tiedän myös syyn tuohon syyhyn,tämän takia kuiva sulava rehu on välillä ongelmia tuottava,vaikka onnistuu tuo märälläkin.

En kyllä tiedä. Tai sitten olen hetkellisen epätietoisuuden vallassa  :o

Kerro yyveenä, pidetään muut lukijat (2-4 hlö) jännityksessä  ;D

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: Lehmä tuottaa märepaakkuja!?
Siellä VOI olla irronnut hammas poikittain vanhalla paikallaan. Käsi suupielestä sisään ja tutkimaan  ::)

Mä olen nähnyt kerran tuollaisen karjan... Syynä taisi silloin olla väkirehuprosentti 70% ja "tehosteena" 400 grammaa ureaa/turpa  ;D ;D En suosittele.
Tietääkös JoHaRa minkä takia tuo liika valk.näkyy ensin nuorissa naudoissa?En nyt tarkoita maidontuottamuutta,vaan tähän taitaa olla toinenkin syy,tämä on saatettu jopa kirjoittaa suosimaasi hypoteokseen.Tiedän myös syyn tuohon syyhyn,tämän takia kuiva sulava rehu on välillä ongelmia tuottava,vaikka onnistuu tuo märälläkin.

En kyllä tiedä. Tai sitten olen hetkellisen epätietoisuuden vallassa  :o

Kerro yyveenä, pidetään muut lukijat (2-4 hlö) jännityksessä  ;D

Jännittääs kaas kuulla vastaus edelliseen 8)