Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Huom! Varsinais-Suomen hyötyeläinlääkäripäivystyksen palvelunumero EI TOIMI  (Luettu 5272 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Mä olen kanssa puhunu hieman tuon itselääkitsemisen puolesta. Täytyy muistaa että ei ne eläinlääkäritkään ole mitään yli-ihmisiä ja useiten ne tekee väärän diagnoosin jos ei vika satukaan olemaan se perinteinen halvaus esimerkiksi. Ei tarvitsisi kovin kummosta kurssia käydä jotta osais antaa tuon kalkkiputelin tai kipulääkettä jos epäilee että ko vaivat on. Yhtälailla nytkin annetaan bovikalkkia ja ketovettiä samoihin oireihin mutta tehokkaammat lääkkeet olisi paikallaan. Olen meinaan ollu mukana kun elukka tippuu ja kuolee kalkkia annettaessa. Väitän että ton minäkin olisin osannu saman ja useitenhan kalkinanto on pelkkää rutiinia. Olisi kuitenkin parhaimpia tuntipalkkoja kalkinannossa kun säästäis sen reilun satasen mitä lääkärikäynti maksaa.

Kyllä sillä jo pääsis pitkälle että penisiliniä piikkinä ja puikkona sais tilalla olla jonkun verran esim. 200mm penovettiä, 2-3 pakettia puikkoja, kipulääkettä piikkinä ja koli lääkeet että voi viikonloppuna aloittaa lääkityksen utaretulehdukseen. Tuon repertuarin jälkeen bovikalkit melkein jo riitääkin halvauksiin. Siinä vaiheessa kun lehmällä rupeaa olemaan poikimahalvaus oireita niin kaksi bovikalkkia kerralla. Mulle eräs eläinlääkäri neuvoi pokimahalvaukseen että jos "eläin on nuulea ja viileä, mutta muuten seisoo eikä ole kielipitkällä makaava niin anna 2 bovikalkkia odota 20-30min. jos tilanne ei muutu niin soita ja hän tulee antamaan kalkkia ja katsoo tilanteen.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

IJK

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 111
Mä olen kanssa puhunu hieman tuon itselääkitsemisen puolesta. Täytyy muistaa että ei ne eläinlääkäritkään ole mitään yli-ihmisiä ja useiten ne tekee väärän diagnoosin jos ei vika satukaan olemaan se perinteinen halvaus esimerkiksi. Ei tarvitsisi kovin kummosta kurssia käydä jotta osais antaa tuon kalkkiputelin tai kipulääkettä jos epäilee että ko vaivat on. Yhtälailla nytkin annetaan bovikalkkia ja ketovettiä samoihin oireihin mutta tehokkaammat lääkkeet olisi paikallaan. Olen meinaan ollu mukana kun elukka tippuu ja kuolee kalkkia annettaessa. Väitän että ton minäkin olisin osannu saman ja useitenhan kalkinanto on pelkkää rutiinia. Olisi kuitenkin parhaimpia tuntipalkkoja kalkinannossa kun säästäis sen reilun satasen mitä lääkärikäynti maksaa.


Poikimahalvauksen hoitoa amerikanmaalla. Eläinlääkäri opettanut toimenpiteen vuosien varrella. Muistaakseni kyseessä on +400 lehmän tila.

http://www.youtube.com/watch?v=p7zMD0_wjq0&context=C4b4aeb2ADvjVQa1PpcFPQxdrVtGf3C9NDWDyh84v18qQvsamna9M=
SURVIVAL - When you are in deep trouble, say nothing, and try to look like you know what you're doing.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Mä olen kanssa puhunu hieman tuon itselääkitsemisen puolesta. Täytyy muistaa että ei ne eläinlääkäritkään ole mitään yli-ihmisiä ja useiten ne tekee väärän diagnoosin jos ei vika satukaan olemaan se perinteinen halvaus esimerkiksi. Ei tarvitsisi kovin kummosta kurssia käydä jotta osais antaa tuon kalkkiputelin tai kipulääkettä jos epäilee että ko vaivat on. Yhtälailla nytkin annetaan bovikalkkia ja ketovettiä samoihin oireihin mutta tehokkaammat lääkkeet olisi paikallaan. Olen meinaan ollu mukana kun elukka tippuu ja kuolee kalkkia annettaessa. Väitän että ton minäkin olisin osannu saman ja useitenhan kalkinanto on pelkkää rutiinia. Olisi kuitenkin parhaimpia tuntipalkkoja kalkinannossa kun säästäis sen reilun satasen mitä lääkärikäynti maksaa.


Poikimahalvauksen hoitoa amerikanmaalla. Eläinlääkäri opettanut toimenpiteen vuosien varrella. Muistaakseni kyseessä on +400 lehmän tila.

http://www.youtube.com/watch?v=p7zMD0_wjq0&context=C4b4aeb2ADvjVQa1PpcFPQxdrVtGf3C9NDWDyh84v18qQvsamna9M=
Ois opettanut myös sen,että apu olis hyvä tulla nopeasti,tuo ammu oli maannut vähän liian pitkään,mutta kyllähän se siitä hetkes piristyy, kun paljon kalkkia suoneen laitetaan,mikäli ei kuole kalkinantoon.Tuo lääkkeitten vapauttaminen ei tule onnistumaan,on tuon asian kanssa tullut oltua sen verran tekemisissä,väärinkäyttöjen takia joudutaan nytkin kiristämään tätä antoa,siinä yks syy.Omasta puolesta ei ole ongelmaa näiden normilääkkeiden kanssa,kun en tarvitse juuri niitä ja muutahan ei sitten juuri ole saatavillakaan.Ja tuohon  päivystyksen toimimattomuuteen,joku rakennusmestarin apupojan apupoika hoitaa näitä asioita sivutoimisesti tavallisesti näissä hienoissa paras-hankkeissa,eli ei juuri välitä kuoleeko se ammu vai ei,eikä ymmärrä asian päälle juuri mitään,sinne on OMISTAJIEN välitettävä tietoa,jos meinaa asioihin jotain muutosta saada.Ei puskasta huutelemalla omistajista tule muuta kuin yks säästökohde,vaikka näillä yhteenliitymillä on velvollisuus järjestää TOIMIVA eläinlääkintähuolto.

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Meidän päivystysalueella on välillä ollut tilanteita ettei ole päivystäjää isoeläinpuolella. Tästä on seurannut korvausvaatimuksia sen alueen isäntäkunnalle, jonka velvollisuus on ollut silloin järjestää päivystäjä.
Päivystysalueen suureneminen on päivystävälle eläinlääkärille yhtä helvettiä; vaikka päivystyksiä harvemmin, ovat sitäkin raskaampia. Ja etenkin nuo harrastajien ähkyhevoset työllistää varsinkin yöaikaan.
Liian väsyneenä ajaminen autolla ei ole sallittua; paitsi pakollista päivystävälle kunnaneläinlääkärille. Joskus toivois että poliisi pysäyttäis ja ottais kortin pois, kun ajan umpiväsyneenä öisellä päivystyskeikalla. Kukahan silloin tekisi ne mun työt; työnantajako?
Harraste juu.Miksi ei hyötyeläimille ole eri lääkäriä yleensäkin.Olen jokusen kerran odotellu tohtorii,kun on ollu kollin pallien poisto.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65439
juu! tuo kaikenkarvasten kissojen ka koirien hipelöinti ottaa kuulema ainaskii täälläpäin lekureita pattiin siinä määrin että alkaneet ohjata niitä niitä hoitaville tytöille!     ite pääsee painimaan kunnon elikoitten kanssa,  sittenkun kerkii!          elukan hoidot on perseestä nykyään ja aina syytetään sitten tilallista huonostra hoidosta!

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Lerveisii tämän päivän MaasTullin kirjoittajille!On se kovaa peliä tuo...jääkiekkokin!