Onkos kellään kokemusta pasaardin levityksestä compo nimisellä laitteella?
Tarkkuus? Tehokkuus? Levitys nurmelle?
Onko kones täysi susi?
Onko arka kannoille / kiville?
Hyvin vaatimattomalla kokemuksella (ehkä 50 kuormaa mainitulla kamppeella levittänyt... ei oma, ajoin vaan)
Malli oli kai 120 tms.
Tarkkuus on suhteellinen käsite. Sopivan liemevällä tavaralla levittää silmällä katsoen jotenkin. Tasaista saa kun levittää sopivasti päällekkäin ja limittäin. Tavaran alkaessa loppua pitää vauhtia hiljentää ja lopuksi roiskii sellaisia satunnaisia ryöpsähdyksiä jos pyrkii ajamaan aivan tyhjäksi.
Tehokkuus - tuohon en osaa sanoa mitään kun ei ole vertailukohtaa. Ei se varmaan mikään Tebbe oo.
Hyvänä puolena on tosi tukeva ja rauhallinen vetää tiellä. Tulee kuin juna, tyhjänä ja täytenä..
Nurmelle ei oo kokemusta. Kyllähän sillä sopivaa tavaraa saa aika hienoksikin, tuntitehosta tinkien, sopimatonta ei.
Traktorin on syytä osata pehmeä voa-käynnistys, muuten paukkuu varopultti. Kaikki merkit eivät tähän tuntuneet pystyvän, tässä syy miksi omalla veturilla sitä vetelin.
Kivet ja kannot ovat myrkkyä pahempaa, sen kelan ja 'varstasillan' välys on pieni. Ei tarvitse olla kuin pikkuinen kivi niin johan naputtaa ja kolistaa.
Mukava piirre on se, että kärry on tosiaan tiivis tiellä. Ei riputtele vetelää tavaraa pitkin matkaa kuten ainakin jotkut itäiset perinteiset keksinnöt. Jos sinne kuormaa jotain sopimatonta, joka pitää ottaa yläkautta pois, niin tyhjähkön kaukalon pohjalle meneminen ja sieltä pois tuleminen on kohtuullisen hankalaa. Helpointa oli nostaa kaveri kauhalla sinne ja taas pois.
Käytetystä kannattaa tarkastaa ainakin voimasiirron kulumat - esim kela-akselin pienen ketjupyörän kuluminen väljäksi siihen akseliin - siis sama väli jossa on yksi varopultti. Se kun on pyörinyt väljäksi niin se alkaa hiertää niitä varopultteja poikki muuten vaan.