Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liikenne Valtra?  (Luettu 20156 kertaa)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

Viimeksi muokattu: 18.03.12 - klo:11:38 kirjoittanut zetor8045

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Liikenne Valtra?
Näinhän se menee, eihän se mukavuusvarusteet enää uuden koneen hinnassa tunnu juurikaan. Ja omalle jaksamiselle ei kai voi edes laskea hintaa ?

Tämä omalta kannalta täysin teoreettista mietiskelyä kun uutta konetta ei ole ikupäivänä varaa hankkia  ;D  Eikä onneksi edes tarvetta.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Liikenne Valtra?
Näinhän se menee, eihän se mukavuusvarusteet enää uuden koneen hinnassa tunnu juurikaan. Ja omalle jaksamiselle ei kai voi edes laskea hintaa ?

Tämä omalta kannalta täysin teoreettista mietiskelyä kun uutta konetta ei ole ikupäivänä varaa hankkia  ;D  Eikä onneksi edes tarvetta.

Mulla sama tilanne, uudet karkaa hinnoiltaan liian kauas. Mutta jos joskus joku konetta ajaa tuoreempaan vaihtamaan, niin kyllä se todennäköisesti on mukavuudenhalu. Jousittamaton 50 kone täälläkin..

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...

 

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
   cría cuervos y te sacarán los ojos

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
   cría cuervos y te sacarán los ojos

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...   

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
   cría cuervos y te sacarán los ojos

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Liikenne Valtra?
Puhdasta hulluutta ottaa ilman etujousia jos kone 50 tai vähemmän  ;D
Ja monessako omassa liikennetraktorissasi jouset löytyy ?    ;)

Jokaisella 50 kulkevalla koneella pääsee neljääkymppiä pienemmillä kierroksilla. Näkisin sen tärkeämmäksi ominaisuudeksi kuin huippunopeuksien tavoittelun. Keskimääräisillä traktorikaluston siirtymillä ei huippunopeuden pieni lisäys taida juurikaan säästää työaikaa. Erikseen sitten ne hommat joissa kokoajan kuskataan  tavaraa semmoisilla teillä jossa on mahdollista ajaa siirtymät maksiminopeudella.
No jos sä ostat sen uuden yli 70 000€ maksavan traktorin niin luulis sulla olevan sen verran rahaa että sijoitat omaan mukavuuteesi ja terveyteesi hiukan lisää ja otat jousitukset varsinkin kun tulevaisuudessa sellaiset koneet joissa on jousitukset pitävät hintansa paremmin... Ja jos olis liikennetraktori niin siinä olis etujousitus ainakin... Jokainen tekee tietenkin omat päätökset omien tarpeidensa mukaan mutta en mä autoakaan ilman jousia ostaisi  :o   Ja tuolla liikenteen seassa on mukava päästä se 50km/h ettei ole jaloissa kokoajan ja välillä on pitkiäkin siirtymiä...

... luulis sulla olevan sen verran rahaa... niihän sitä luulis, mutta sadantonnin vehkeissä kolme tonnia lisää esim. renkaisiin on monesti liikaa...
No renkaita saa jälkeenkin erilaisia mutta jousituksia ei  :P  Ja toi oli nyt ihan huumorilla heitetty eikä ollut tarkoitus taaskaan heitellä herneitä kenenkään nenään  ;)
kuljettajan istuimelle ei ole suurta merkitystä onko etpäässä jousia vai ei se on kuitenkin niin lähellä takaakselia että sieltä päästä ne töyssyt tullee läpi.kävin juuri puolituntia sitten kokeilemassa molemmilla soratiellä,jousittamaton kulki 63 ja jousitettu 54 ja kummallakaan ei kuopat häirinneet etupäätä.
Mutta sitten kun ottaa pompun jostain routatöyssystä niin aijai.. Tai perässä on isot aurat tms niin se helpottaa jopa aurojen elämää kun jousitus tasaa iskuja pois  :P  Ja nyökkiminenhän tuolla etujousituksella onkin tarkoitus poistaa ja siinä kun on lisäksi etukuormaaja typpipalloilla varustettuna niin menee kuin juna mutta jousittamaton rupee monesti jossain vauhdissa nyökkimään niin paljon että pitää lähes pysähtyä ennenkuin loppuu  :P  No mukavuus asioita ja tietenkin raha sitä ei voi kiistää...
Kuskin mielipiteillä ei ole merkitystä – se joka maksaa se päättää – urputukset pois!
No helpompaa se on kuskejakin saada kun on mukavat laitteet ajaa  :P
Kloppi tulee ja ajaa, jos vain saa – ihan on jonoksi asti!
Hyvä sitten...
Joo niin on!
Kai sä ostat autotkin ilman jousituksia?? Saattaa säästää..
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä , mutta h-autoissa on jousitus / iskunvaimennus vakiona – jo lainsääntö vaatii tämän!
   cría cuervos y te sacarán los ojos