Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kitulassa  (Luettu 54333 kertaa)

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa


  - Näötästää että seon meikäläenen tässä talossa tarpeeton olijo, Jaska yritti mouruta myötätuntua.
 - No eijoo palijo muutenkaan. Jumaliste kun taas on viikko kohta menny huokaellessa ja päätä käännellessä.
 - Kortoele sinä vaen. Vaen missähän sinäki oesit, jos en sua korijannu kuleksimasta. Tonttisen Jallun akkana. Siellähän tuo oes riemu revenny.
 - Olisi minulla ollut ottajia. Rikkaitaki. Vaen sitä nuorena tytönhupakkona ei älyvä parastaan. Minnoon ihimetelly mielessäni. Mitä kummaa minä sinussa näijin? Et sinnollu etes komija. Tuommonen pikkunen renttana, Elli alkoi kiihtyä.
 - Eipä tuota tarvinnu houkutella sokeri palalla. Mulukun perässä juoksit kieli pitkällä.
 - No, en aenakaa sinun mulukun. Pokkunen nysä, ettei sillä saa naesta kun pahalle tuulelle. Toesta seon Perälän Paavolla.
 - Saateri! ookko sinä kutteutunu Paavonki kanssa. Sinähän koko vosu ootki. Sillon rakennusaekana vissiin? Ilimankos se Paavo kävi melekeen joka päevä muka töetä vahtimassa. Käviki vahtimassa akan *****a! Voe jumaliste.

Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa

 - Seoli meijän parraaksi. Pytinki valamistu talaveksi. Hyvin nuo maestu sullekki lämpimät huoneet ja siistit paekat.
 - Vaen pierumuuntajassasi en oo käöny. Enkä käö!
 - Minä käsken Paavon poekijen käyvvä runttaamassa tuo hyyskä kummoon. Eikö tuo sitte jo ala kelevata muihen ihimisten tavat.
 - Sitä saat oottaa tuomijopäevään. Minä käön käsivarsipaskalla.
 - Vae entäs sitte kun kontetut, ettet kyykyllä saa tehtyä? Sitte on pakko käyvvä lämpimässä veskissä
 - Saat olla halleluja! Sinne en mene. Paskon housuun. Siinäpähän saat sitte kopistella.
 - Oot sinä kyllä semmonen jäärä, ettei parempata löyvvy. Ei taevu mihinkään.
 - Minnen jakas sun kompeiluja kuunnella. Lähen käömään Perälässä. Otan siellä oppija miten akkoja käsitellään. Seon nietua mitä Kerttu on sulle syöttäny. Paavo ite on mulle sanonu, että hän pittää kovan komennon akalle.  Rahatki tuntu olevan tarkasti Paavon lompuukissa. Mitä joskus tähelliseen antaa.
 - Elä yritä. Kertulla on aena uusija vaatteita, mulla ei ikinä.
 - No niin. Sun takanahan ne rahat on. Osta vaekka kultakäätyt.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa

 - Mitkä rahat? Ukko vaen makkaa. Hyvät ystävät hommas talon. Oes tuon luullu innostavan kummempaan kulttuurin palloon. Piritta-Anneliinako tuo pittää houkutella isännälle vaohtija antammaan.
 - Niinpä tuota myrkyllisesti kattelit, jos Piritta pikkusen perrääsä kiepaotti.
 - Ala mennä, mihin meetki. En jaksa kuunnella sinun vatuloentija nuorista kimuleista. Vanaha ukon jäärä.
 - Voeskae sitä saaha vaohtija jos Piritta tulisi tojella taas kuvvaamaan.
 - Mikä se romahti, Elli sanoi ja meni kurkkiin ikkunasta.
 - Mikäpä se? Lumenloput katolta tippuu.
 - Eikun seon Kärhämäinen. Mitähän sillä lienee asiaa?
 - Taasko se piti tähän nakata. Suakeli minä en jaksa sen hienosteluja katella.
 - Suus kiini ja nouse ylös. Aevan kohta on tuvassa.
  Jaska vääntäytyy sentään istualleen. Tukka hapsottaa epäjärjestyksessä.
 - Hyvää päivää!
 - No, päevää!
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa






 - Oli ilo tulla tällaiseen kulttuurikotiin. Täällä molemmat, isäntä ja emäntä kuokkii, niin sanoakseni, kulttuurin kultaista sarkaa.
 - Nyt kyllä opettaja Kärhämäinen liioittelee. Kovin vähäinen on minun osuuteni, Elli rienti sanomaan
 - Pienistä puroista se kasvaa suuri virta. Kun muistamme isännän suuremmoisia esityksiä viime kesän kulttuuritarjonnassa. Tässäpä mielessä olen jälleen liikkeellä.
 - Eiköpä ne vouhotukset saane riittää, Jaska urahti.
 - Oi opettaja Kärhämäinen. Kiitoksia vain kovasti. Innolla olemme mukana.
 - Enpä tuota tiijä! Onko siellä muta mukana ku haotaankaatuvija ukkoja ja akkoja? Tulleeko Pauliina myös?
 - Jaa Pauliina- Anneliina Pynnönen-Pyrytalvinen? Tokihan. Hän on valittu kunnan kulttuurisihteeriksi. Ja fanittaa kovin isäntää.
 - Jaa, Jaska havahtui. Sittenhän sitä voisi...
 - Juokos opettaja Kärhämäinen kahvia, Elli höyleili.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

härski 77

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Kitulassa





toivottavasti tulis tästä vielä joskus elokuva!
jd6920s jd6920jd6820 nu4dm db990 fh130sr2065*2 v860 tj1270b yms romua...

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa
- Kyllä kiitos! Elli-rouvan verratonta kahvileipää kyllä mielellään maistaa.
 - Jääkääpä maisteleen ja haisteleen. Minun pittää Perälään... Tuli asijaa.
 - Mitenkä sinä nyt kun Opettaja Kärhämäinenkin on vierailulla, yritti Elli hiehostella.
 - Perkele! Sinun vieraetahan tuo on. Se on moro!
 - Aijai, kun minä nautin tuosta isännän alkukantaisesta kansanomaisuudesta. Tiedän että siellä sisällä on ihana, herkkä ihminen. Ulkokuori pettää.
 - Niinköhän on? Opettaja Kärhämäinen tulee nyt ottamaan kahvia.
 - Kiitos! Kovin mielelläni nautin virkistävän kupposen.

 - Jaska pärryytti mopolla Perälään menevää tietä. Pikkuisen kademielellä hän katseli Perälän komeita rakennuksia. Kaikki oli tiptop kunnossa. Kaikki kalusto oli piilotettu kalustovajaan ja mitään ylimääräistä ei pihalla näkynyt. Rakennukset oli hyvässä maalissa. Punainen talo, valkoisin vuorilaudoin sopi maisemaan kuin se kuuluisa sormi, vielä kuuluisampaan läpeen.
  Paavo näytti olevan kotona, koska katseli tuvan ikkunasta. Nostipa jopa kättä Jaskalle. Se tuntui Jaskasta mukavalle. Tuntui kuin olisi hyvin toivottu vieras.
 - Päeveepä lähin sanommaan. Suakel kun tulj varamies paekalle, niin uattelin olevn sopiva aeka lähtiä kaverin juttusille.
 - Kukapa se varalle? Tonttisen Jallu?
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa
- Eehän siitä Jallusta oo ennää meijän Ellille. Se pittää olla kulttuuri-immeinen. Tietennii viisas ja oppinu.
 - Eipähän niitä maha olla tällä kylällä muita ku opettaja Kärhämäenen?
 - Joo, se hyvähän sinne tulj?
 - Vuan jospa se reten alakaa Ellin kanssa muhinoemaan. Siinä Jaskaltahhii vitsit loppuu.
 - Vaen seon aevan se ja sama. Kuhan ei mäne niin kiihkijäksi, että alakoo vokotella mukkaasa. Männöö vellinkeittäjä.
 - Sepä taes se Kärhämäesen virolaenen vosu kyllästyy? Se jonka kansa se Kärhämäenen siellä kulttuuri-illassa oli yhtä pattaa.
 - Ellillehän se muuvan höynä oli kertonu, että seoli se virolaenen vokotellu vaen rahoja Kärhämäeseltä. Opettaja kun ei ollu aevan niinvaen antanna, niin oli yhtenä yönä häeppässy ja vieny Kärhämäesen kätteisvarat mennessään. Muutamija satasija.
 - Taesipa tulla kalliiksi sehhii tuontiliha. Paavo nauroe.

Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa
- Elä jo muuta sano. Lieneekö Kärhämäenen saanu sittä tulijaesija. Niissähän tahtoo olla pahempijaki  ku satijaeset.
 - Siinäpä onki ny Jaskalla tuskan paekka. Jos Kärhämäenen antaa Ellille pienen sievän aitsin? Siihen ei taijja ennää Raitti tepsijä.
 - En minä usko että Elli niin suohullaan oesi, että alakasi värkkäötyä.
 - Herrat ossaa temppusa. Se voe Elli olla hyvinki heleppo. Sille kun on se kulttuuri niin verissä.
 - Asijaahan sinä puhut, vaen minnoon torraotunu kokonaan niistä hommista. Jos se alakaa paeneeksi heittäötyvä niin hilipasee Tonttisella kylässä. Mitenkä sitte oesi, saesko Perälästä naapurinappuu. Ikkään niinku laenan takasi hakisi, Jaska nakkasi.
 - Ei kae seo Elli menny höpiseen?
 - Minuva härnätäkseen puhu, että Paavo on panomiehijä. Suakeli yhteistänän se on kaverihen tavara. Pohojustan vaen, että jos väkivelekasilla? Ei kumpikaa jäes saaliiseen, Jaska totisena selosti.
 - Kyllä kae sinun pittää Kertun kansa neuvotella. Voe olla, että sillon jottae vuatimmuksija homman suhteen. Mulla eijoo sen suhteen mittää...

Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa


 - No pittääpä palata kahenkesken asijaan, kuhan tarvetta ilimenee. Vaen olihan mulla muutahhii asijaa.
 - Kerro vaen huolesi, niin koetetaan yhessä ratkasta. Kae me johonnii ratkassuun tullaan. Jos ei hyvvään niin aenaki huonnoon.
 - Kuuleppa! Sinä kun oot viisas mies, niin ossaat sanua vieläkö lähtisin sen opettaja Kärhämäisen kelekkaan. Saakeli kun tahtoo tuo miehinen luonto pistää kamposiin. Oon tosin aatellu, että jos sen Pauliina tyttösen sais siihen lähi ettäesyyvelle touhuvvaan, niin se kummasti terhakoettaa miestä.
- Iliman muuta siihen lähetään. Minäki meinottelen pistää täösillä.
- Että ihanko on tosi?
- Joo, vaen sittepä näkkee kun kessään kääntyy. Vielähän tuo kylymästi puhalttaa.
- En tiijä, jotenki se Paoliina vaen kuihkii mielessä. Mitempä luulet tohtisko tuolle ehottaa lähheisempää kosketusta?
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa

- Kah sinunhan seon asija. Oot palijo nuorempi mies kun minä, että voet hyvinnii vielä niinnii nuoren kengittää. Vuan varotan: Elä häpäse ihtijäs.
- Ellipä tuo kehu, että Perälän Paavolla on näpijät otteet ja tiukka tahti.
- Sepä noella muoreilla uutuuven viehätystä. Sinäkää et aevän äskön oo vissiin tekelehtiny? Elli niin kärtti niin pitihän se päästää vaevastaan, Paavo selitti.
- Hyväpä että kelepasi. Varmaan noppeotti sen rustinkin valamistumista. Panit pojille pohtia perille.
 _ eikae se ny niinkää ollu. Vuan se kun Elli kiimassaan kirppuili ja väetti ettei ou vuoteen suannu, nii ptihän se terhakoetua.
 - Vae silleen se meni. Elli kun väetti, että olit pikkusen niinku pakottanna.
 - Ropakantaahan ne naeset tuommosessa tilanteessa puhhuu. Usko aevan lemmessä: Elli siinä hommassa oli moottorina
 
 
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa
- Pannee pikkusen eppäeleen. Eihän helekatti se Elli ou ikkää ollunna kiinnostunu seksihommista. Mite hiivatissa se ny oes alakanu omaehtosesti vikuneeraamaan? Kyllä minä oun siinä luulossa, että sinnoot ehotellu ja Elli ei rakennushommijen ejistymisen tautta tohtinu panna kamposiin.
 - Tottapuhhuin, ehän tuota ennää muista. Suattohan se olla Tonttisen akka joka tavaraasa ehotteli. Piru alakanu tuo tementtiija vaevaan.
 - Niinpä! Myönnät kuitenniin että Ellin suhteen sulla on ollunna kosketuspintoo. Eeminä muuten vuan uattelin, että minnoon ikkään ku sualiissa. Ettet sitte riehaannu jos Kertun kansa piästään semmosseen tilanteeseen.
 - Mitäpä tuossa aehetta. Niin ku sanon kavereihen kesken aotetaan toesijaan millon voijaan.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa
Kehtovais niin jatkas tätähi, vuan laeskuus nykkii.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Kitulassa
Jatka ny helekutissa.
Jatkova taähännii tarinaa monikin oottaa, voa ku eevät ilikie pyytee. ;)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa
Kitulan Jaska makoili uuven pirttisä sohovalla ja mietti tärkijää asijaa. Ajatushan tietenkin lipsahteli naisiin ja niijen antammiin illoihin.Jaskalla meinasi naama mennä aevan virneeseen kun muisteli Tonttisen akkaa. Oli sillä vaen meleko hyvät paekat.
  Äkkiä kuitenkin tojellisuus kaapasi miehen huomaansa kun Elli kiljaisi kimijällä äänellä:
 - Siihenkös sinä juuttaan vetelys änkeyt makkoeleen. Minähän justiin pääsin sanomasta, että nyt tarvitten hiivaa ja sokeria. Ekkö sinä kuullu?
 Jaska nosti päätään ällistyneenä. Herätys tojellisuuteen oli raju ja karkea.
 - Täh! Mitä se sannoo?
 - Että sinne kirkolle leipomistarvikkeita ja justiinsa. Kaekki hommat mennee pilalle, kun työt kassaantuu yhteen kassaan.
 - Minnoo mittää kuullu. Oot taennu vaen aatella.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/

Kobra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2572
  • TEUTSI ON RAUTAA
Vs: Kitulassa

 - Pijä turpasi kiini ja ala siitä toemeutua reissuun. On se tämä elämä surkijaa, kun on tuommonen haaveksija ukkona.
 - *****akos siinä völlötät. Vae onko kiire saaha minut reissuun. Onko se Kärhämäinen tulossa ***** kovana? Niin taikka Pate.
 - Tuosta se jaksaa kyllä saarnaasa pittää. Entäpä itelläsi Tonttisen akan koinaamiset? Vielä valehtellee ja muuta kieruutta pellaa. Minä oon rehellisesti tunnustanu harhaaskeleeni. Mitä se haettaa jos vierasta kokkeilee, kun sulla ei oekein pelitä.
 - Joo, pittää lähtija Tonttiselle, jospa siellä saisi pussit tyhjätä, Jaska härnäsi.
 - Sen kun mennee vain. Ei sulla seiso kuitenkaa, Elli kirahti.
 - Sinussa se on vika. Se pittää naaraan olla kiimassa ja halukas, sillon se uroksella herrää astumishalu. Vaen sinä vaen pierksit ja lemuvat kun sänkyyn mennään.
 - Ekkö sinä saatanan pöliskö pijä läpijäsi kiini. Mee vaekka Tonttisen taka. Kunhan hajet niitä leipomistarpeita.
Harvoin Kobra turhaan iskee...
----
http://oivapenna.vuodatus.net/