On se vaan sekin tullut opittua, että rauta väsyy. Rakenteiden lujuus heikkenee eikä se näy päälle, mutta remontista ei tuu loppua tietyn pisteen jälkeen. Ei toki päde kaikkiin koneisiin. Ja jos käyttö on pientä, niin ei välttämättä tuo vaihe tule vastaan.
Lainaus käyttäjältä: Wejjo - 02.03.12 - klo:12:34On se vaan sekin tullut opittua, että rauta väsyy. Rakenteiden lujuus heikkenee eikä se näy päälle, mutta remontista ei tuu loppua tietyn pisteen jälkeen. Ei toki päde kaikkiin koneisiin. Ja jos käyttö on pientä, niin ei välttämättä tuo vaihe tule vastaan.Ja esimerkiksi silppureissa tuon kyllä näkeekin kun oppii katsomaan Uutta osaa on vaikea suomessa saada järkevään hintaan, se ainakin on yksi syy peruskorjausten kannattamattomuuteen. Mitenkähän olisi latviassa tai liettuassa pajoja jotka tekisivät koneiden ennallistuksia
Lainaus käyttäjältä: rene - 02.03.12 - klo:13:18Lainaus käyttäjältä: Wejjo - 02.03.12 - klo:12:34On se vaan sekin tullut opittua, että rauta väsyy. Rakenteiden lujuus heikkenee eikä se näy päälle, mutta remontista ei tuu loppua tietyn pisteen jälkeen. Ei toki päde kaikkiin koneisiin. Ja jos käyttö on pientä, niin ei välttämättä tuo vaihe tule vastaan.Ja esimerkiksi silppureissa tuon kyllä näkeekin kun oppii katsomaan Uutta osaa on vaikea suomessa saada järkevään hintaan, se ainakin on yksi syy peruskorjausten kannattamattomuuteen. Mitenkähän olisi latviassa tai liettuassa pajoja jotka tekisivät koneiden ennallistuksia Mulla on ainakin sellanen epäilys ko. maita kohtaan, että kone ei ylitä valtioitten rajaa kuin kerran...
onko nykyisillä korjaamotaksoilla mitään järkeä kunnostuttaa vanhoja koneita? Minulla on pihassa kulunut mutta ehjä jf 1050 silppuri, ja oli tarkoitus että tehdään siitä vielä kone kun on hyvä varaosa-aihio olemassa. Nyt kuitenkin muutamalta pajalta on kysytty tarjousta hommasta, ja lopputulos on sellainen että joko myy raatona pois tai kunnostus on tehtävä itse. Taitaa kallistua jälkimmäiseen, sillä kone on kuitenkin omaan käyttöön käyttöarvoltaan hyvä. Miten on mahdollista että suomessa pienikin peruskunnostus on niin kallis että kannattaa ostaa uusi tuote? Esimerkiksi saksassa ja briteissä peruskunnostavat täyttä häkää 100 000kpl ajettuja pyöröpaalaimia.
Lainaus käyttäjältä: realisti - 02.03.12 - klo:10:59onko nykyisillä korjaamotaksoilla mitään järkeä kunnostuttaa vanhoja koneita? Minulla on pihassa kulunut mutta ehjä jf 1050 silppuri, ja oli tarkoitus että tehdään siitä vielä kone kun on hyvä varaosa-aihio olemassa. Nyt kuitenkin muutamalta pajalta on kysytty tarjousta hommasta, ja lopputulos on sellainen että joko myy raatona pois tai kunnostus on tehtävä itse. Taitaa kallistua jälkimmäiseen, sillä kone on kuitenkin omaan käyttöön käyttöarvoltaan hyvä. Miten on mahdollista että suomessa pienikin peruskunnostus on niin kallis että kannattaa ostaa uusi tuote? Esimerkiksi saksassa ja briteissä peruskunnostavat täyttä häkää 100 000kpl ajettuja pyöröpaalaimia.Olen totakin harkinnut yhdeksi toimalaksi . Suomessa vakuutukset, alvi ja vuokrat nostaa työnhintaa helvetisti .
no meillä on suurin osa osista omasta takaa varaosakoneesta, loput ostan virosta järkevään hintaan. Olen vain ihmetellyt että milloin tämä kertakäyttöyhteiskunta muuttuu? Jos tuolle työlle löytyisi tekijä järkevällä hinnalla antaisin heti homman tehtäväksi.
Viimeksi muokattu: 02.03.12 - klo:19:31 kirjoittanut roadrunner