Uskomatonta, mutta totta, että Mauno Kovivisto määräsi väärästä talouspolitiikasta jo keväästä 1966 alkaen.
Mauno kertoo kirjassaan Väärää politiikkaa olleensa mukana vuodesta 1966.
Väärää politiikkaa-kirja on Koiviston opponointikirja Heikki Urmaksen väitöskirjalle.
Koivisto kertoo siksi, että kyllä hän mukana olleena tiesi.
Klaus Waris halusi jo kesällä 1967 erota Suomen Pankin pääjohtajan tehtävästä, koska hänestä tuleva devalvaatio (syksyllä 1967) oli hävettävää.
Samassa kokouksessa, jossa devalvaatiosta päätettiin, päätettiin myös Mauno Koiviston valinnasta Suomen Pankin pääjohtajaksi!
--
Väärällä politiikalla Koivisto onnistui uskottelemaan, että markka on pieni ja heikko, joka ei pärjää maailmantaloudessa.
Samaten Koivisto onnistui mielikuvien luomisessa siinä, että ihmisille tuli hyvä, mieli, ettei devalvaatiota enää tule.
EU:ssa ei devalvaatioita enää tulisi.
Kaikki devalvaatiot olivat Koiviston määräämän raha- ja talouspolitiikan seurausta.
Koivisto oli amerikkaisten miljardööripankkiirien juoksupoika, joka toi uusliberalismin ja Uuden Maailmanjärjestyksen opit Suomeen.
Olen Sampsa Katajalle esittänyt kysymyksen;
Mitä demarit tekivät vastapalvelukseksi saatuaan CIA:lta rahoitusta II maailmansodan loppuvaiheista alkaen?
Koivisto tapasi Ronald Reaganin jo (muistaakseni) 1982. Koivisto totesi, ettei Reagan olllutkaan konservatiivi, vaan jotain ihan muuta.
Olen kokoamassa eräänlaista CV:tä Mauno Koivistosta...
Muistatko sen -70 luvun alun ja öljykriisin. Jos sanot ,että Koivisto johti, niin mitä teki Kekkonen? 
Muistan.
Mutta olen kirjoittanut:
Koivisto
määräsi taustalla.
Demareita ovelampia juonitelijoita ei olekaan!
Kekkonen erehtyi, kun kallistui Koiviston kannalle nimittäessään Suomen Pankin pääjohtajan.
Niinpä Koivisto sai paremman taustavaikuttajan aseman kuin oli haaveillutkaan.
Koiviston haaveena nimittäin oli päästä Elannon pääjohtajaksi voidakseen taustalta vaikuttaa Suomen yhteiskunnallisiin asioihin.