Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe maatilan investoinnit  (Luettu 25420 kertaa)

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: maatilan investoinnit
Uskon varassa on aika heikolla pohjalla, tietysti jos ei satu olemaan kirkonmies ;D
Mulla oli peruskoulun päästötodistuksessa uskonto 10.

Ja tämä on tosijuttu.

Hitto, ja mulla tais olla seiska tai kasi, matikka 9 tai 10. Mitä tästä pitää päätellä, pitääkö laittaa rukkaset naulaan :-X
Mul oli vissiin uskonto 7 ja pitkästä matikasta kirjoitin Laudaturin. Taidan kans olla väärällä alalla.  :o
Mystinen kesälaatumies

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: maatilan investoinnit
Eli minäkin voin hyvällä omalla tunnolla jatkaa uusien koneiden ostamista, koska se on investoimista tulevaisuuteen. Tuotannon ja tilan kehittämisen kannalta olennaisia hankintoja.

Kiitos Wejjo!  :)
Korvausinvestoinnit eivät kehitä tilaa.

Riippuu "Korvausten" Suuruuresta! :P :P :P

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: maatilan investoinnit
Uskon varassa on aika heikolla pohjalla, tietysti jos ei satu olemaan kirkonmies ;D
Mulla oli peruskoulun päästötodistuksessa uskonto 10.

Ja tämä on tosijuttu.

Hitto, ja mulla tais olla seiska tai kasi, matikka 9 tai 10. Mitä tästä pitää päätellä, pitääkö laittaa rukkaset naulaan :-X
Mul oli vissiin uskonto 7 ja pitkästä matikasta kirjoitin Laudaturin. Taidan kans olla väärällä alalla.  :o
Mitäs mun pitäisi tehdä kun matikka oli 5 ja uskonto 6?
Nothing is Something Worth Doing

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: maatilan investoinnit

Tuloksena on inhimillistä hätää kun tulevaisuus näyttää toivottomalta, pelko investointeja kohtaan ei ainakaan ole vähentynyt kun niiden tarve on kasaantunut. Usein tähän joutuneilla on tapana löytää tilanteeseen syypäitä muista: pankinjohtajista, poliitikoista, mtk:sta, naapureista. Katkeruutta puretaan sitten toivomalla uskaliaampien kanssaviljelijöiden epäonnistumista, joskus jopa yritetään edesauttaa sitä.

Jotenkin tulee hakematta tuosta Apilas mieleen...  ::)

höpöhöpö mää syytteles ketäs mut uuseereen kaltaaset typerykset saa lopulta ansionsa mukaan on tilansa kehittäjiä sitten on uuseereen kaltaaset joil suu käy mut kädet ei liiku :P
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: maatilan investoinnit
Jotenkin tulee hakematta tuosta Apilas mieleen...  ::)
Apilas on tyylipuhdas agraarisosialistin reliikki maataloustupojen kaudelta... ja lisäksi kova murehtimahan ittiänsä rohkeampien tekemisistä...
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Viimeksi muokattu: 21.02.12 - klo:23:04 kirjoittanut UCD

Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: maatilan investoinnit
Uskon varassa on aika heikolla pohjalla, tietysti jos ei satu olemaan kirkonmies ;D
Mulla oli peruskoulun päästötodistuksessa uskonto 10.

Ja tämä on tosijuttu.

Hitto, ja mulla tais olla seiska tai kasi, matikka 9 tai 10. Mitä tästä pitää päätellä, pitääkö laittaa rukkaset naulaan :-X
Mul oli vissiin uskonto 7 ja pitkästä matikasta kirjoitin Laudaturin. Taidan kans olla väärällä alalla.  :o
Mitäs mun pitäisi tehdä kun matikka oli 5 ja uskonto 6?

Jos kaikki yleissivistys on välttävää tasoa, on vahvat suositukset PerSu-kansanedustajaksi koossa.

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: maatilan investoinnit
Uskon varassa on aika heikolla pohjalla, tietysti jos ei satu olemaan kirkonmies ;D
Mulla oli peruskoulun päästötodistuksessa uskonto 10.

Ja tämä on tosijuttu.

Hitto, ja mulla tais olla seiska tai kasi, matikka 9 tai 10. Mitä tästä pitää päätellä, pitääkö laittaa rukkaset naulaan :-X
Mul oli vissiin uskonto 7 ja pitkästä matikasta kirjoitin Laudaturin. Taidan kans olla väärällä alalla.  :o
Mitäs mun pitäisi tehdä kun matikka oli 5 ja uskonto 6?

Jos kaikki yleissivistys on välttävää tasoa, on vahvat suositukset PerSu-kansanedustajaksi koossa.

Ja siitäkun ura aukee, niin ekana valtioinvarainministeriks ja sitten päänimisteri. Toisten rahoja on mukava tuhlata ja ei se niin justiina ole jos ei tiedä monenko nollan ero on miljoonassa ja miljardissa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: maatilan investoinnit
Eli minäkin voin hyvällä omalla tunnolla jatkaa uusien koneiden ostamista, koska se on investoimista tulevaisuuteen. Tuotannon ja tilan kehittämisen kannalta olennaisia hankintoja.

Kiitos Wejjo!  :)
Korvausinvestoinnit eivät kehitä tilaa.
Eli kun isäukko vaihtoi hevosen traktoriin alkoi talon alamäki :D

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: maatilan investoinnit
Uskon varassa on aika heikolla pohjalla, tietysti jos ei satu olemaan kirkonmies ;D
Mulla oli peruskoulun päästötodistuksessa uskonto 10.

Ja tämä on tosijuttu.

Hitto, ja mulla tais olla seiska tai kasi, matikka 9 tai 10. Mitä tästä pitää päätellä, pitääkö laittaa rukkaset naulaan :-X
Ei välttämättä. Sun pitää vaan tiedostaa heikkoutesi. Eli lasket liikaa, kun pitäisi toimia. Taskulaskinmiehillä on monesti se ongelma, että mitään ei saa kannattavaksi. Sekin johtaa pitkällä aikavälillä talon huonoon jamaan.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: maatilan investoinnit
Jos kaikki yleissivistys on välttävää tasoa, on vahvat suositukset PerSu-kansanedustajaksi koossa.
loputkin tuokset on kokolailla samaa tasoa, voihan sen jo jutuistakin lukea.  :o Täytyypä ottaa yhteyttä paikalliseen perussankariin kun kunnallisvaalitkin on tulossa...
Nothing is Something Worth Doing

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: maatilan investoinnit
Piakkoin tässä aletaan laskelmia tekemään, että mitä jos viisinkertaistaisi velkamäärän.  ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: maatilan investoinnit
Piakkoin tässä aletaan laskelmia tekemään, että mitä jos viisinkertaistaisi velkamäärän.  ;D
Son aivan eriasia viisin kertaistaa kymppitonnin velkamäärä kuin miljoonan.  ;D ;)
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: maatilan investoinnit
kuinka kauaskantoisia investointia raati nykypäivänä uskaltaa maatalouteen tehrä ?  tuntuu että pakolliset menoerätkin tuntuu jo kannattamattomilta kun ei tierä enää missä mennään vuodenkaan kuluttua, saako lyärä kintahat tiskiin.
alkaako seuraava maatalouren palkkojen nousukausi nälän saattelemana...
Sun maataloudesta saamaan palkkaan vaikuttavista tekijöistä suurin kattelee aamuisin peilistä.

Jos visio eli strategia on hukassa, niin sitä pitää joko etsiä tai tehdä sitten sen puutteen vaatimat toimet. Ymmärrän kyllä hyvin, miltä susta tuntuu ::) Samassa tilanteessa on oltu.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: maatilan investoinnit
Eli minäkin voin hyvällä omalla tunnolla jatkaa uusien koneiden ostamista, koska se on investoimista tulevaisuuteen. Tuotannon ja tilan kehittämisen kannalta olennaisia hankintoja.

Kiitos Wejjo!  :)
Korvausinvestoinnit eivät kehitä tilaa.
Eli kun isäukko vaihtoi hevosen traktoriin alkoi talon alamäki :D

Kyseessä oli investointi uuteen teknologiaan, joka vähensi työvoiman tarvetta.  ;)

Viimeksi muokattu: 22.02.12 - klo:14:17 kirjoittanut Kohta-Sippoolan Kaappoo

"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: maatilan investoinnit
Kyllä, rohkea rokan syö. Jos vaikka kyykkääminen loppuis ensi syksynä...
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.