Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Wallius Wameta 160 invertteri  (Luettu 18367 kertaa)

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Wallius Wameta 160 invertteri
http://goo.gl/f19cZ
Löytyykö tuollaisesta kokemuksia, kotimainen vai jossain kiinanperukoilla tehty?

Häviääkö Kempin vastaaville kestossa/ käytännön työssä. Onnistuuko korjaus enää takuun päätyttyä(saako mistään osia)?
Eli syttyykö ja palaako puikko samoin kuin kalliimmiilakin inverttereillä.

1-2 vuotta sitten oli ehkä Koneviestissä tai KM:ssä invertterit testissä mutta nyt ei tietenkään tuota lehteä löydä mistään!
En muista oliko tuo vastaava kone edes vertailussa mutta olisi selvinnyt mitkä koneet olivat parhaiden joukossa.

Harraste käyttöön tavallaan tulossa, semmoisiin tilanteisiin minne migin ja suuremman puikkokoneen siirteleminen vaikeaa/mahdotonta.
Valovirta kampe siis... .

Viimeksi muokattu: 19.02.12 - klo:17:12 kirjoittanut 115

Äyrämöinen

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 187
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Muitten tekemä värkki .Ei kannata sekaantua.naapuri osti paketin jossa maski ja piukot mukana .Kökköä on hitsata ,3 piikin puikkoa turha tarjota.Itse ostin hänen jälkeensä käytetyn kempin minarc 150 .Vaikka vuosia vanhempi ,on aivan toista maata ja uskon kestävän paljon pitempään kuin uuden Wametan.

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Walliuksen miggi pelannu tosi hyvin,invertteri ei edes juuri ostettuna.Olin tosin (hakas 160)mutta onkohan noissa eroa?

Shield

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Hakas 160 vastaava, Agrimarketin väreissä oleva peli ja sai tuossa KM:n vertailussa varsin hyvät arvostelut! Itselläni juuri tuo Walliuksen väreissä oleva ja olen ollut varsin tyytyväinen - tehoa pienessä paketissa...

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Eipä taida olla paljon Kempin voittaneita, jos kotimaista etsiskelee ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65463
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
onks kemppi kotimainen?   miä kuullu myyjältä vähän eri kieltä!   saattaapi olla että jotkii mallit muttt!.....

sorkkis

  • Vieras
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Eipä taida olla paljon Kempin voittaneita, jos kotimaista etsiskelee ::)

Semmonen pitää hankkia  :)


Yhdellä Valliuksen inverterillä olen onnistunut hitsaamaan . Oma ostamani oli täysi susi

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Meillä on joitain vuosia ollut Hakas 160. Ja en kyllä voi suositella, hermot sen kaa palaa kovemmin ku puikko. Epäilyttää välillä jo omat taidotkin  >:(  Vaikkakin oon kyllä enemmin epäilly et siinä vois olla jotain vikaa, kun muilla inverttereillä hitsaaminen on onnistunu pitkienkin jatkojohtojen perässä. Tuolla ei meinaa onnistua edes lyhyellä jatkolla vaan heti rupee tökkimään kun puikon saa syttymään! Ehkes pikkasen paremmin tuntuu toimivan kun käyttää laadukasta 2.5mm2 jatkojohtoa, mut ei sekään kesää tehny.
Tuntuu olevan ihan se ja sama hitsaako 2, 2.5 vai 3.25 puikon kanssa, aina samaa tökkimistä.  :'(

Hitsauskaapelitkin vakiona niin lyhyet että melkeen joutuu olkapäällä konetta pitämään. Mut ne tietty voi vaihtaa!

Ei sillä oo viimeaikoina tullu muuta hitsattua kun navetassa parsien korjailua. Tulee kyllä hallilta melkeen kaivettua pesukoneen kokonen iskän vanha puikkokone jos sen vaan saa järkevästi vietyä työmaalle!

Vahvasti miettinyt että hävittää ton poies ja hommata Kempin Minarcin tilalle!

Palmu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Mulla on tuo kone eikä oo kyllä mitään moittimista. Nelimilliselläki olen hitsannu ja hyvin palaa. Puikko syttyy ko rautaan vastaa ja minkäänlaista tökkimistä ei ainakaan meikäläisen koneessa ole ilmenny.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Mulla on tuo kone eikä oo kyllä mitään moittimista. Nelimilliselläki olen hitsannu ja hyvin palaa. Puikko syttyy ko rautaan vastaa ja minkäänlaista tökkimistä ei ainakaan meikäläisen koneessa ole ilmenny.

Kuten myös. Todella hyvä syttyvyys puikolla ja erittäin tasainen ja rauhallinen palaminen. Keikkakoneena ollut öbaut vuoden, enkä näe mitään syytä luopua siitä. Helppo hitsata.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
joku keltaanen walliuksen invertteri 160 löytyy, meni takuuseen 4 vai 5 konetta, ei kestäny ohjainkortit, ny on pelannu.. jossain messuilla asiasta sanoon, rupesivat opettaan hitsaamista, tais sitte olla viimenen wallius ???
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Mun 140 Minarc oli hyvä hitsata, kunnes putosi verstaan pöydältä. Täytyy viedä huomenissa meijerin naapuriin hoitoa saamaan....

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Joopa, pitänee kysyä millä hintaa vastaavan kokoinen Kemppi lähtisi, -299€ tuo Wameta, Kemppi noin 200€ ehkä kalliimpi.
Navetassa välttäisi halpakin mutta saisi tuon hintainen toimia takuun päätyttyäkin!
 
Kuinka pitkät hitsaus kaapelit niissä yleensä on 1,5-2m ?

Pienellä aggregaatilla eivät sitten näytä toimivan, se olisi ollut plussaa.

EWM-hitsauskoneet... taitas naapurikunnassa edustus olla, millaisia ovat???

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Esabin caddy ollut varmaan kohta 10 vuotta ja toiminut aika mallikkaasti. Ensimmäisiä inverttereitä jotka toimivat myös jatkojohdon kanssa :)
 Koneita on vaikea suoraan lähteä vertailemaan jos ei kokeile monella eri puikolla, yksi puikko on hyvä yhdelle koneelle ja toinen puikko toiselle :)

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Wallius Wameta 160 invertteri
Esabin caddy ollut varmaan kohta 10 vuotta ja toiminut aika mallikkaasti. Ensimmäisiä inverttereitä jotka toimivat myös jatkojohdon kanssa :)
 Koneita on vaikea suoraan lähteä vertailemaan jos ei kokeile monella eri puikolla, yksi puikko on hyvä yhdelle koneelle ja toinen puikko toiselle :)


totta, merkiis eroja, ite tykänny tasasuuntaajalla herasta tai walliuksen omista mutta nykyset wametat ei yhtä hyviä, olovana.. invertterille en oo viä hyviä löytäny mutta wurthin jotaki kokeelin kesällä ja ne pelas joinki, ei verä vertoja silti heralle..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..