Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yhteenliittymä  (Luettu 24356 kertaa)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Yhteenliittymä
Ite ostan mieluiten työtä tai osaamista esim urakoitsijalta tai neuvojalta.
Tilayhtymä osaamisen hankkimiseksi on vähän kuin ottaisi apinan rahasta, raha menee mutta apina jää..
Olen taas jäävi tähän ketjuun, kun en ole kannattavuuskriisissä.

Joo, sulla ei selvästi ole ollut tarkoituskaan, keskustella tästä asiasta järkevästi ????

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Yhteenliittymä
Näitä juttuja miettii muuten hippasen eri kantilta yksineläjänä kuin vaikkapa perheellisenä tai sellaisena yrittäjänä, jolla on sisaruksia tai muuta henkistä pääomaa toiminnassa mukana. Aivan turha tulla väittämään että esimerkiksi se tilan ulkopuolella käyvä puoliso ei millään tavalla vaikuttaisi omaan toimintaan. Ihmissuhdeasiat vaikuttavat yllättävän voimakkaasti omaan toimintaan ja yrittäjyyteen yleensäkin, hommassa on aina sosiaalinen konteksti. Joku voi olla eri mieltä, mutta hänellä ei ehkä olekaan kavereita eikä asiakkaita..  ???

Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Yhteenliittymä
Ite ostan mieluiten työtä tai osaamista esim urakoitsijalta tai neuvojalta.
Tilayhtymä osaamisen hankkimiseksi on vähän kuin ottaisi apinan rahasta, raha menee mutta apina jää..
Olen taas jäävi tähän ketjuun, kun en ole kannattavuuskriisissä.

Joo, sulla ei selvästi ole ollut tarkoituskaan, keskustella tästä asiasta järkevästi ????
Oho, mikä ostopalveluissa on vikana??

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5274
Vs: Yhteenliittymä
Ite ostan mieluiten työtä tai osaamista esim urakoitsijalta tai neuvojalta.
Tilayhtymä osaamisen hankkimiseksi on vähän kuin ottaisi apinan rahasta, raha menee mutta apina jää..
Olen taas jäävi tähän ketjuun, kun en ole kannattavuuskriisissä.

Joo, sulla ei selvästi ole ollut tarkoituskaan, keskustella tästä asiasta järkevästi ????
Oho, mikä ostopalveluissa on vikana??
Sinänsähän on ihan sama, millaisen organisaation taakse kehittää, mutta juuri idea, ettei tarvi itse osata ja tehdä kaikkea, on se ydin. Joillekin se sopii hyvin urakoittamalla, toiselle työntekijä palkkaamalla, muutamille yhteinen viljelykierto, hiehohotelli yksille, jotkut laittavat lehmät saman katon alle, osakeyhtiöitäkin perustetaan.

Valitettavasti joillekin tuossa ylläolevassa ketjussa (näistä erilaisista vaihtoehdoista) on selkeä raja, milloin homma muuttuu "kolhoosiksi" neuvostohajuineen - tämä tehokkaasti estää rationaalisen keskustelun itse asiasta ja sen vaatimasta organisaatiosta.

Petri

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Yhteenliittymä
Myönnän, että itse en voisi kuvitellakkaan tilayhtymää. Urakoitsijat ja työntekijät ja konsultit ovat paljon halvempi ratkaisu. Esim työntekijän palkkauskulut alle 7% liikevaihdosta, eikös tilayhtymässä mene puolet?
Sivusta seuranneena lähes kaikki karja- ja viljatilojen yhteenliittymät syövät juuri sen karjatilan tulosta :'( Täytyy myöntää, että oikein sääliksi käy joitakuita karjanpitäjiä, jotka tekevät monien kasvitilojen työt käytännössä ilmaiseksi :(

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: Yhteenliittymä
Ite ostan mieluiten työtä tai osaamista esim urakoitsijalta tai neuvojalta.
Tilayhtymä osaamisen hankkimiseksi on vähän kuin ottaisi apinan rahasta, raha menee mutta apina jää..
Olen taas jäävi tähän ketjuun, kun en ole kannattavuuskriisissä.

Jos näitä juttuja aletaan miettimään vasta sitten kun ollaan siellä kannattavuuskriisissä niin ollaan kyllä rajusti myöhässä.

Ja se että joku homma ei sulla toimisi ei tarkoita sitä etteikö se voisi toimia meillä kaikilla muilla.

Viimeksi muokattu: 18.02.12 - klo:13:12 kirjoittanut bouli

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Yhteenliittymä
Ja ihan siitä syystä että; maajussi osaa itse kaiken parhaiten, ei tarvitse toisten apua tai vielä vähemmän neuvoja ja ei ne muut kuitenkaan minun hommia osaa tehdä, ainakaan yhtä hyvin. Hommat tehdään niillä omilla parhailla käytännöillä kun ei ne muiden vinkit omalle tilalle kuitenkaan sovi, mitään ei tarvitse kyseenalaistaa kun homma toimii nyt parhaiten ja näin on ennenkin menty.  Notta joo..

Viljelijä on siis tosi kovan luokan moniosaaja

jos joku ei ymmärrä, niin teksti sisältää sarkasmia.  ;)
Miten niin sarkasmia? Tuossahan on kuvattu justiinsa nappiin allekirjoittaneen ajatusmaailma. En osaisi itse mitenkään tuota paremmin paperille pistää. Pisteet Sammakolle 8)

Jätin tuon kustannuskriisi lässytyksen pois, kun se ei mielestäni sopinut tähän kuvioon lainkaan.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Yhteenliittymä
Myönnän, että itse en voisi kuvitellakkaan tilayhtymää. Urakoitsijat ja työntekijät ja konsultit ovat paljon halvempi ratkaisu. Esim työntekijän palkkauskulut alle 7% liikevaihdosta, eikös tilayhtymässä mene puolet?
Sivusta seuranneena lähes kaikki karja- ja viljatilojen yhteenliittymät syövät juuri sen karjatilan tulosta :'( Täytyy myöntää, että oikein sääliksi käy joitakuita karjanpitäjiä, jotka tekevät monien kasvitilojen työt käytännössä ilmaiseksi :(
Mä luulin että yhteenliittymässä duunit tehtäisiin yhdessä ja tulos jaettaisiin yhdessä. Kuka siinä silloin on syömässä toisen tulosta?  :o

Jätin tuon kustannuskriisi lässytyksen pois, kun se ei mielestäni sopinut tähän kuvioon lainkaan.
Hö, se oli just se paras kohta..  ;)
Nothing is Something Worth Doing

antti-x

  • Vieras
Vs: Yhteenliittymä
Myönnän, että itse en voisi kuvitellakkaan tilayhtymää. Urakoitsijat ja työntekijät ja konsultit ovat paljon halvempi ratkaisu. Esim työntekijän palkkauskulut alle 7% liikevaihdosta, eikös tilayhtymässä mene puolet?
Sivusta seuranneena lähes kaikki karja- ja viljatilojen yhteenliittymät syövät juuri sen karjatilan tulosta :'( Täytyy myöntää, että oikein sääliksi käy joitakuita karjanpitäjiä, jotka tekevät monien kasvitilojen työt käytännössä ilmaiseksi :(

Ei yhtymässä taida mennä puolta liikevaihdosta toisen osakkaan palkkakuluihin ellei kyseessä ole yhtymä jolla on varaa käyttää kaikki liikevaihto palkkoihin. Jos yksityskäyttöön jää vaikka 14% 700 000€ liikevaihdosta niin molemmille jää vain surkeat 7%,  50 000. Jos saa ruhtinaalliset 20% 200 000 liikevaihdosta niin voi juhlia 40 000 euron edestä.

Paalinpyörittäjä voi kertoa miten tehdään kasvua ja isoa tulosta urakointipalveluita yms. käyttämällä jos lähtötilanne juuri nyt olisi esim. se että peltoa on vaikka 30ha ja vähän vuokralla, ei suuremmin metsiä tai muuta varallisuutta, ehkä 20-30 lypsävän (tai jonkun muun tuotantosuunnan) vaihtokypsät tuotantorakennukset? Rahoitusta irtoaisi juuri ja juuri johonkin eläinpaikkalisäykseen nähden kalliiseen pieneen pihattoon joka olisi yksin tosi hankala hoitaa mutta työvoimaan (edes puolison) ei rahat riittäisi kun se pienikin pihatto pitäisi sitten maksaakin. Missä vaiheessa 30-40 vuotiaalla nykytilanteessa olisi vapaa-aikaa ja toista sataa hehtaaria velatonta peltoa yms. kivaa? Eläkeiässä jos käy tuuri?

Vastaranta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 902
Vs: Yhteenliittymä
Sivusta seuranneena lähes kaikki karja- ja viljatilojen yhteenliittymät syövät juuri sen karjatilan tulosta :'( Täytyy myöntää, että oikein sääliksi käy joitakuita karjanpitäjiä, jotka tekevät monien kasvitilojen työt käytännössä ilmaiseksi :(
Mä luulin että yhteenliittymässä duunit tehtäisiin yhdessä ja tulos jaettaisiin yhdessä. Kuka siinä silloin on syömässä toisen tulosta?  :o


PP tarkoittanee jonkinlaisia rehuntuotantosopimuksia, ne eivät mun mielestä ole aloittajan tarkoittamia yhteenliittymiä vaan jotakin muuta... Vaan jos puoletkin on totta, mitä pp tänne on kirjoitellut, niin kovan luokan neuvottelija on kyseessä. Itse en osaisi.

Toi duunit/tulos kuvio on juuri se, joka mun mielestä puoltaa osakeyhtiötä (tai edes henkilöyhtiötä), silloin kun lähdetään järeämmin liikkeelle. Selkeyttää ajatusmaailmaa niin, että jokaisen on helpompi -oikeastaan pakko- puhaltaa yhteen hiileen. Esim. vuokrapellon ilmaantuminen markkinoille ei aiheuta eturistiriitaa osakkaiden kesken, koska toimijoita on vain yksi.
uskoo olevansa niin ainutlaatuinen, että häntä voivat ymmärtää vain muut huomattavat henkilöt tai instituutiot

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Yhteenliittymä
No taas ihan asian sivusta, mutta pakko kuitenkin taas avautua.
Minusta on erittäin järjetöntä, että viljelijät käy palkkatöissä, hakkaa metsänsä ja miettii kaikenmaailman yhteistyökuvioita pystyäkseen pitämään päänsä pinnalla tappiollisessa tuotannossaan :'( Ehkä pitäisi ajatella ihan jotain muuta ::)

Antti-x: Eikös liikevaihto mene puoliksi tilayhtymässä, jos samankokoiset? ite alotin 18 hehtaarilla ilman mitään rakennuksia, alkeellinen paaliketju kyllä oli, mutta ei mitään muita koneita ja ihan paskat traktorit 8) Ihan helvetisti työtä ja lisää peltoa, eläimiä ja nimenomaan sitä peltoa ja taas lisää peltoa siinä on menestymisen avaimet ;)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Yhteenliittymä
Antti-x: Eikös liikevaihto mene puoliksi tilayhtymässä, jos samankokoiset?
Minäpäs ennätin vastaamaan ennen anttia: Jos kaksi tilaa joilla on molemmilla 100 000 e liikevaihto menevät yhteen tulee kokonaisliikevaihdoksi 200 000 euroa joka taas jaettuna mainitsemallesi kahdelle on siis 100 000 euroa. missä oli se ongelma?  :o ::) ???
Nothing is Something Worth Doing

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Yhteenliittymä
No taas ihan asian sivusta, mutta pakko kuitenkin taas avautua.
Minusta on erittäin järjetöntä, että viljelijät käy palkkatöissä, hakkaa metsänsä ja miettii kaikenmaailman yhteistyökuvioita pystyäkseen pitämään päänsä pinnalla tappiollisessa tuotannossaan :'( Ehkä pitäisi ajatella ihan jotain muuta ::)



Asian sivusta, indeed. Ei pahalla, mutta jotenkin vaikuttaa siltä että katselet tätä asiaa putken läpi. Tai sitten sulla on ajatus mikä ei mulle aukea. Jos mä vaikka sanosin että en käy palkkatyössä, hakkaan metsäni metsänhoidollisesti eikä toimintani ole tappiollista?

Ei ollut tarkoitus kommentoida tätä, mutta menköön vaikka kuumeen piikkiin.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Yhteenliittymä
Antti-x: Eikös liikevaihto mene puoliksi tilayhtymässä, jos samankokoiset?
Minäpäs ennätin vastaamaan ennen anttia: Jos kaksi tilaa joilla on molemmilla 100 000 e liikevaihto menevät yhteen tulee kokonaisliikevaihdoksi 200 000 euroa joka taas jaettuna mainitsemallesi kahdelle on siis 100 000 euroa. missä oli se ongelma?  :o ::) ???
Onkelma tulee siitä, jos kulutkin pannaan puoliksi ;)

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Yhteenliittymä
Antti-x: Eikös liikevaihto mene puoliksi tilayhtymässä, jos samankokoiset?
Minäpäs ennätin vastaamaan ennen anttia: Jos kaksi tilaa joilla on molemmilla 100 000 e liikevaihto menevät yhteen tulee kokonaisliikevaihdoksi 200 000 euroa joka taas jaettuna mainitsemallesi kahdelle on siis 100 000 euroa. missä oli se ongelma?  :o ::) ???
Onkelma tulee siitä, jos kulutkin pannaan puoliksi ;)
Mutta eikös kulujen pitäisi pienentyä kun päällekkäistä koneistusta ja toimintoja yhdistetään? No,  lähinnä oleelisinta ovat kuitenkin ne mahdollisuudet joita hyvin integroitu yhteistyö tuo tullessaan, kyse on siis resursseista. Miksi esim. osakeyhtiö hankkisi ulkopuolisia sijoittajia kun itse kumminkin osaa homman tehdä? Tietenkin hankkiakseen resursseja tehdä sitä omaa toimintaa mahdollisimman hyvin ja kehittyä.
Nothing is Something Worth Doing